Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään.. Ajovaloumpioitaki odoteltiin monta viikkoa, kun lähimmät löytyivät Saksasta. Nyt meni keskiviikkona tuulilasi ja kuulemma pitää odottaa ainaki viikko, koska lähin löytyy yllättäen Saksasta. On kyllä sellaista säätöä ollut Opelin leirissä koko tämä alkuvuosi, että seuraava auto tulee olemaan ihan minkä tahansa muun merkkinen kuin Opel.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Umpiota jouduin omaankin venttaamaan viikkotolkulla. Uuden tankin hommaaminen kesti muutaman tovinHonte kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 10:09 Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään.. Ajovaloumpioitaki odoteltiin monta viikkoa, kun lähimmät löytyivät Saksasta. Nyt meni keskiviikkona tuulilasi ja kuulemma pitää odottaa ainaki viikko, koska lähin löytyy yllättäen Saksasta. On kyllä sellaista säätöä ollut Opelin leirissä koko tämä alkuvuosi, että seuraava auto tulee olemaan ihan minkä tahansa muun merkkinen kuin Opel.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 13 Maalis 2010, 13:58
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kun selailin näitä ketjuja, niin täsmälleen tässä mainittu ilmastoinnin vinkuminen/ uliseminen sopii myös oman astra K:n ilmastoinnin ääntelyihin. Onkohan kellään tullut selvyyttä mistä ottaa tuota ajoittaista ujellusta? Itse miettynyt voisko joku hihnapyörä esim joutua lujemmalle, kun ilmastointi tekee töitä kovemmin. Mutta muillakin tätä samaa ääntelyä näköjään esiintyy.marqus kirjoitti: ↑31 Heinä 2018, 07:46Itse kuvailen vinkumista sellaiseksikuin jostain liitoksesta vuotaisi ilmaa pihalle. Mut katotaan et kerkiikö tällä viikolla asiaa selvittämään.Hoki kirjoitti: ↑30 Heinä 2018, 14:38Täällä sama homma, ilmastointi pitää ulinaa/vinkumista aika ajoin joka ärsyttää todella paljon. Liekö liian kuumat kelit astralle. Yleensä ilmenee ajon alkuaikanamarqus kirjoitti: ↑30 Heinä 2018, 10:36 Nythän se Astra alkaa tekemään murheita.
Huomenna menossa takapuskurin maalaukseen kun eräs nuori mies päätti työntää Astraa väkisin eteenpäin Pienet jäljet mutta kun kerran tajus laittaa vakuutuksen kautta niin menköön. Mutta.
Ilmastointi alkanut pitämään ärsyttävää vinkumista. Ei kokoaikaisesti, loppuu kun nostaa kierroksia hiemankin tai kytkee kokonaan pois AC:n. AUTO-asetuksella ääni tulee ärsyttämään. Toinen asia mikä pistää korvaan on, että vaihdelaatikon suunnilta kuuluu kolkotusta ja kolahtelua. Tämäkin tullut ilmi viikon sisällä. Pitää tunkata tänään ylös, että vois pikkasen antaa suuntaa että mistä huollossa alkavat tutkimaan paremmin.
Auton tunkkasin ylös eikä kolinan syytä ainakaan silmämääräisesti pystynyt jäljittämään. Mysteerihommia
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mä sanoisin että omassa on viime aikoina ollut äänen kiertämistä vinkumisen muodossa joka tulee kun on kuuma ilma, viilennys tarvetta ja radio päällä
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13541
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Länsiautolla saattaa vieläkin olla varastot sekaisin kun jouluna todella lyhyellä aikataululla loppui ruotsista se varaosavarasto (3-päivää) suomeen (huomiseksi) ja onien kokemuksien mukaan kaikki huolto osat löytyy suomesta mutta taas suurinosa korinosista tulee saksasta ja silloin toimitusaika pyörii lähellä viikkoa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?
Vähän oudolta kyllä kuulostaa, että olisi muka USA sim - oliko tuo mutua vai faktaa? Sen vielä ymmärtäisin, jos olisi joku Saksalainen SIM, jonka operaattori on yhteistyössä Telian/Elisan kanssa. Jos itse olisin autotehtaan omistaja, niin nakittaisin kyllä maahantuojat hankkimaan paikalliset SIMit joka maahan - näin säästäisin pitkän pennin roaming maksuissa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sama 2017 B-Insigniassa. Ei maksettu enää uudelleen ja kaikki tiedot tulee silti sähköpostiin.Askoik kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 21:59Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Haukkas länkkäri liian isoon palan kaakkua.Honte kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 10:09 Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään.. Ajovaloumpioitaki odoteltiin monta viikkoa, kun lähimmät löytyivät Saksasta. Nyt meni keskiviikkona tuulilasi ja kuulemma pitää odottaa ainaki viikko, koska lähin löytyy yllättäen Saksasta. On kyllä sellaista säätöä ollut Opelin leirissä koko tämä alkuvuosi, että seuraava auto tulee olemaan ihan minkä tahansa muun merkkinen kuin Opel.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jo parin sivun takaista asiaa, mutta olen Metulan kanssa samaa mieltä, että ilmastointilaite reagoi liian jyrkästi lämpötilan muutospyyntöihin. Jos mä pyydän 22 -> 21 C, niin ei siinä tarvisi ihan jääkylmää puskea kabiiniin, vaan siihen uuteen tavoitteeseen voisi hieman maltillisemminkin pyrkiä. Jos mä oikeasti haluan 16 C, niin mä pyydän sitä. Joissain autoissa on säätö puolen asteen välein - semmonen pitäis kai saada Astraankin, jos eivät muuten osaa siitä tehdä rauhallisempaa.
Itseasiassa, nyt näillä kunnon helteillä olen kyllästynyt tuon potikan oikutteluun siinä määrin, että olen vääntänyt sen LO asentoon. Sitten säädän puhallinnopeutta tarpeen mukaan isommalle, mutta pyrin pitämään sen mahdollisimman pienellä. Näin ei tule vedon tunnetta, eikä se saamari veivaile sitä tuloilman lämpötilaa auringon asennon mukaan jääkylmän ja tulikuuman välillä.
Mitä tulee ilmastointikompuran itsekkäisiin käynnistymisiin, niin olen tehnyt pari havaintoa aiheesta. Esitietona kerrottakoon, että mulla on se AC-nappi aina päällä. Siitä huolimatta, kun seison punaissa valoissa (S/S sammuttanut moottorin), niin jos mä veivaan lämpötilapyyntiä napsunkin pienemmälle, niin moottori käynnistyy. Samoin, jos puhallussuunta on ollut ainoastaan jalkatilaan ja haluan puhallusta myös lasille, niin moottori käynnistyy, vaikka olisi talvi ja lämmitystarve.
Itseasiassa, nyt näillä kunnon helteillä olen kyllästynyt tuon potikan oikutteluun siinä määrin, että olen vääntänyt sen LO asentoon. Sitten säädän puhallinnopeutta tarpeen mukaan isommalle, mutta pyrin pitämään sen mahdollisimman pienellä. Näin ei tule vedon tunnetta, eikä se saamari veivaile sitä tuloilman lämpötilaa auringon asennon mukaan jääkylmän ja tulikuuman välillä.
Mitä tulee ilmastointikompuran itsekkäisiin käynnistymisiin, niin olen tehnyt pari havaintoa aiheesta. Esitietona kerrottakoon, että mulla on se AC-nappi aina päällä. Siitä huolimatta, kun seison punaissa valoissa (S/S sammuttanut moottorin), niin jos mä veivaan lämpötilapyyntiä napsunkin pienemmälle, niin moottori käynnistyy. Samoin, jos puhallussuunta on ollut ainoastaan jalkatilaan ja haluan puhallusta myös lasille, niin moottori käynnistyy, vaikka olisi talvi ja lämmitystarve.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käytin Astran juuri ekassa vuosihuollossa ja jotain uudelleen aktivoinnista puhuivat. Meni juttu vähän ohi kun oli niin turkasen kuuma liikkeen sisällä. MyOpel appi ei enää toimi, mutta ilmeisesti kuukausiraportti s-postiin sitten tulee.ascona_c kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 22:08Sama 2017 B-Insigniassa. Ei maksettu enää uudelleen ja kaikki tiedot tulee silti sähköpostiin.Askoik kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 21:59Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
OnStar: minullekin tulee edelleen joka kuukausi raportti auton tilasta, vaikka en sitä ekan vuoden jälkeen jatkanutkaan. Sovellusta tuli pari kertaa käytettyä, ovien aukaisuun, mutta siihen se jäi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei siellä ole mitään sim-korttia, vaan kyseessä on e-sim laite.Askoik kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 21:59Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?
Vähän oudolta kyllä kuulostaa, että olisi muka USA sim - oliko tuo mutua vai faktaa? Sen vielä ymmärtäisin, jos olisi joku Saksalainen SIM, jonka operaattori on yhteistyössä Telian/Elisan kanssa. Jos itse olisin autotehtaan omistaja, niin nakittaisin kyllä maahantuojat hankkimaan paikalliset SIMit joka maahan - näin säästäisin pitkän pennin roaming maksuissa.
Eiköhän nuo kaikki Opelin onstarit ole kytketty euroopassa Vodafonen verkkoon ja niiden kautta sitten roaming tapahtuu muissa maissa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On faktaa, ainakin omassa autossani, en avaa enempää tätä ja luultavasti E-SIM, se on mutua mutta jenkkituotehan se on.Askoik kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 21:59Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?
Vähän oudolta kyllä kuulostaa, että olisi muka USA sim - oliko tuo mutua vai faktaa? Sen vielä ymmärtäisin, jos olisi joku Saksalainen SIM, jonka operaattori on yhteistyössä Telian/Elisan kanssa. Jos itse olisin autotehtaan omistaja, niin nakittaisin kyllä maahantuojat hankkimaan paikalliset SIMit joka maahan - näin säästäisin pitkän pennin roaming maksuissa.