Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hatunnosto Texasmanille! Kerrassaan hienoa työtä! Hiljenikö auto?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos.
Joo kyllä se on nyt omasta (ja muutaman kaverini) mielestä selkeästi hiljaisempi. Toki nuo Goodyearin Ultra Grip Ice 2 kitkarenkaat auttavat siihen kummasti. Hiukan mietin laitanko enää keväällä noita Michelinin energy savereita alle ollenkaan, koska ne vaikuttavat kohtuullisen äänekkäiltä. Ehkä päivitän ne Michelin crossclimate renkaisiin...
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
TexasMan kirjoitti: ↑24 Helmi 2018, 12:05Onko sulla Innovation varustetaso? Ja millä koneella?jarkkis kirjoitti: ↑24 Helmi 2018, 08:21 Tuohon wattlink:iin palaan vielä sen verran et kaikis farkuis ei oo sitä, meillä ei näytä olevan ja on vuoden 17 mallia, eli varmaan sen sitten joskus käytettynä hommaan ja asennan itte jos tarve sille tulee. Luulin kans tai olin siinä luulossa et se olis kaikissa kun testiautossaki oli, mut lisärinä seki sit olis pitäny ruksia. Hiemanhan tuo on testihuijaamista jos testin jälkeen aletaan jättää varusteita pois ja kuluttajan pitäis osata ja tajuta ne itte sit tilata jos haluaa testimenestyksen kaltaisen kulkineen, en tiedä sitten onko muilla merkeillä vastaavaa touhua.
Juu innovation ja 1.4 bensaturbo 150hp+automaattiloota.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tm testiautossa wattlink ollut kiinni ja ei oo mulla hinnat alkaen malli, näihin kannattas oikeesti rookeri vähän keskittyä enneku alkaa olettaan et kaikilla suomalaisilla on se hinnat alkaen malli. Varusteita riittää täs autos paitsi tuo wattlink minkä oletin kiinni olevan mut eipä ollukkaa.
Ja nyt siis puhutaan tm TESTIautosta ei esittelyautosta jotka on kaksi eri asiaa koska tuskin se esittelyauto on tm testimenestykseesä ajossa ollut.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Luin muutamia foorumeita joista sai kuvan, notta jossain kohti watt-lin olisi ollut alusta kohdassa valittavana (rakenna oma Astra). Heikolla saksankielen taidolla ymmärsin watt-linkin olevan/olleen vakiona isoimmassa bensassa (200hp) ja kiisselissä (160hp). Itse tilasin hyrysyn nyt olettamuksella, notta vaikka kuinka on innovationia ja hyrsylää, niin äänieristeet on mallia pula-aika ja watt-link on historiaa.jarkkis kirjoitti: ↑25 Helmi 2018, 16:31Tm testiautossa wattlink ollut kiinni ja ei oo mulla hinnat alkaen malli, näihin kannattas oikeesti rookeri vähän keskittyä enneku alkaa olettaan et kaikilla suomalaisilla on se hinnat alkaen malli. Varusteita riittää täs autos paitsi tuo wattlink minkä oletin kiinni olevan mut eipä ollukkaa.
Ja nyt siis puhutaan tm TESTIautosta ei esittelyautosta jotka on kaksi eri asiaa koska tuskin se esittelyauto on tm testimenestykseesä ajossa ollut.
Älä hätäile....aikanaan munakin kävelee.
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin ja alkusarjan autoissa kaikissa olisi ollut watt-link kiinni. Mitähän varusteita ne raapivat poikkeen ennen valmistuksen loppumista... No ei varmasti naurata, englannin foorumilla oli hyvinkin vihaisia mielipiteitä ja konsultoitu ihan asianajajia siitä, jos koeajetussa autossa ja testeissä olleissa autoissa oli ollut watt-link, mutta ostajan tilaamassa autossa sitä ei ollut. Olisi kiva tietää paljonko tuo watt-link vaikuttaa ajettavuuteen, ihan siinä arkipäiväisessä kurvailussa.Hirving kirjoitti: ↑25 Helmi 2018, 18:10Luin muutamia foorumeita joista sai kuvan, notta jossain kohti watt-lin olisi ollut alusta kohdassa valittavana (rakenna oma Astra). Heikolla saksankielen taidolla ymmärsin watt-linkin olevan/olleen vakiona isoimmassa bensassa (200hp) ja kiisselissä (160hp). Itse tilasin hyrysyn nyt olettamuksella, notta vaikka kuinka on innovationia ja hyrsylää, niin äänieristeet on mallia pula-aika ja watt-link on historiaa.jarkkis kirjoitti: ↑25 Helmi 2018, 16:31Tm testiautossa wattlink ollut kiinni ja ei oo mulla hinnat alkaen malli, näihin kannattas oikeesti rookeri vähän keskittyä enneku alkaa olettaan et kaikilla suomalaisilla on se hinnat alkaen malli. Varusteita riittää täs autos paitsi tuo wattlink minkä oletin kiinni olevan mut eipä ollukkaa.
Ja nyt siis puhutaan tm TESTIautosta ei esittelyautosta jotka on kaksi eri asiaa koska tuskin se esittelyauto on tm testimenestykseesä ajossa ollut.
Älä hätäile....aikanaan munakin kävelee.
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oma veikkaus on että Watt-Linkin puuttumista ei normaalissa arkiajoissa huomaa. Samoin oletan että konepeiton äänieristyksen puuttumistakaan ei bensakoneisissa huomaa, ei sieltä konehuoneesta mitään kummempaa kuulu nytkään. Toki kierrokset tapissa ääntä riittää. Mutta onko samalla karsittu jotakin muutakin äänieristeitä, erityisesti rengasmeluun liittyen?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuo Watin puuttuminen melkein tarkoittaa sitä että takapään puslista ja kori tuennoista on jouduttu tekemään kovemmat jolloin melu kulkee helppommin auton rakenteita pitkin jokapaikkaan. J Astrassa toi linkki on ja on huomattavasti hiljaisempi kun K Astra.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin siis niinhän se on, että alkusarjan autoissa tuo watti oli mukana esim. 1.4 manuaali turbossa, joka itsellänikin on. Se tuli mukaan silloin automaattisesti, eikä sitä erikseen tarvinut ruksia. Aika nopeasti alussa se sitten karsittiin pois yhdessä acoustic packin kanssa, johon kuului mm. tuo konepellin äänieristyspeitto.
Sitä, mitä muuta tuon acoustic packin mukana lähti, en tiedä, mutta kuten muutama päivä sitten kirjoitin, niin itselläni oli viime viikolla huollon aikana ajossa sijarina uusi Astra ST ja äänimaailma oli uskomattoman kova verrattuna omaan ensimmäisen tuotantosarjan Astra ST:hen.
Säälittäväähän tuo on, että karsitaan autosta hyviä asioita kaikessa hiljaisuudessa pois eikä kerrota siitä kuluttajalle. Itse en tuon viime viikon sijarilla ajelun jälkeen voi edes kuvitella, että tilaisin uuden Astran, koska melussa on menty niin pahasti taaksepäin.
Sitä, mitä muuta tuon acoustic packin mukana lähti, en tiedä, mutta kuten muutama päivä sitten kirjoitin, niin itselläni oli viime viikolla huollon aikana ajossa sijarina uusi Astra ST ja äänimaailma oli uskomattoman kova verrattuna omaan ensimmäisen tuotantosarjan Astra ST:hen.
Säälittäväähän tuo on, että karsitaan autosta hyviä asioita kaikessa hiljaisuudessa pois eikä kerrota siitä kuluttajalle. Itse en tuon viime viikon sijarilla ajelun jälkeen voi edes kuvitella, että tilaisin uuden Astran, koska melussa on menty niin pahasti taaksepäin.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 84
- Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tässäkin ketjussa oli vuositakaperin paljon keskustelua wattilinkistä ja akustiikka paketista.
Wattilinkki jäi MY16.5 alkaen pois osasta malleista ja myöhemmin ilmeisesti lähes kaikikista kuten myös acoustic pack, joka sisältää paljon muutakin kuin konepellin eristeen. Maahantuoja ei ksrro mitä se sisälsi, eikä sitä voi hankkia jälkikäteen.
Wattilinkki jäi MY16.5 alkaen pois osasta malleista ja myöhemmin ilmeisesti lähes kaikikista kuten myös acoustic pack, joka sisältää paljon muutakin kuin konepellin eristeen. Maahantuoja ei ksrro mitä se sisälsi, eikä sitä voi hankkia jälkikäteen.
Astra K 1.6 CDTI A
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oma on my 16.5, on watti ja akustiikkapaketti ja silti nastoilla melu oli aivan hirveä, ei nuo varusteet siis ihmeitä tee. Kitkat teki ihmeitä.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Totta, että kitkoilla saa melua jo paljon alemmalle tasolle, mutta syksyllä kävin koeajamassa uutta farkkua kitkarenkailla ja kyllä siinä melu kitkoillakin oli huomattavasti kovempi kuin omalla autolla, jossa myös on kitkat ja acoustic pack. Eli kyllä tuolla paketillakin on selvä merkitys melutasoon. Mutta joo nastoja en mistään hinnasta suosittele Astran alle ottamaan
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minäkään en usko, että Watt-linkin puuttumisella on mitään oleellista vaikutusta ajettavuuteen tavallisen auton käyttäjän tapauksessa. Mutta se mietityttää, paljonko taka-akselin rakenteen muuttamisella on vaikutusta ohjaamomeluun.
Minulla ei ole pääsyä Astra K:n varaosakatalogiin tms. mutta fakta taitaa olla, että koko yhdystukiakseli on erilainen riippuen siitä, onko linkkiä vai ei. Perustan tämän väitteen näihin kuviin, joiden oletan olevan Astra K:n varaosakatalogista: https://www.astrakforums.co.uk/viewtopi ... 1572#p1572 Ainakaan J:n akselistoja nuo eivät ole. Kuvia vertaamalla näkee, että ylemmästä puuttuu kokonaan kiinnityspaikat linkille. Jälkiasennus ei siis onnistu ilman koko yhdystykiakselin vaihtoa. Toinen asia, mikä saa noiden kuvien miettimään, on korin kiinnityspisteiden erilainen asento. Kuva saattaa valehdella, mutta väittäisin kiinnityspisteiden "harottavan" ulospäin ylemmässä kuvassa. Tämä käy tietysti järkeen, jos ajatellaan miten sivuttaisvoimat otetaan noissa eri konstruktioissa vastaan. Väkisinkin tulee mieleen, että suoraan ajettaessa yhdystukiakseli lepää "pehmeämmin" puslien varassa alemman kuvan tapauksessa ja tällä on tietysti suora vaikutus ohjaamomeluun.
Luin täältä foorumilta, että Suomeenkin olisi saanut tuota Watt-linkkiä tilattua lisävarusteena ainakin 1.4T-mottorin kanssa: https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... t#p2352820 Tutkin asiaa ja totta tosiaan, "Dynamik-Fahrwerk" (GNG) on saatavilla ainakin Saksassa listahintaan 250€. Omaa tilaustani en vain ehtinyt enää muuttamaan tuon osalta, mikä lievästi harmittaa. Täytyy ehkä sijoittaa se 300€ johonkin muuhun meluntorjuntamenetelmään myöhemmin.
Minulla ei ole pääsyä Astra K:n varaosakatalogiin tms. mutta fakta taitaa olla, että koko yhdystukiakseli on erilainen riippuen siitä, onko linkkiä vai ei. Perustan tämän väitteen näihin kuviin, joiden oletan olevan Astra K:n varaosakatalogista: https://www.astrakforums.co.uk/viewtopi ... 1572#p1572 Ainakaan J:n akselistoja nuo eivät ole. Kuvia vertaamalla näkee, että ylemmästä puuttuu kokonaan kiinnityspaikat linkille. Jälkiasennus ei siis onnistu ilman koko yhdystykiakselin vaihtoa. Toinen asia, mikä saa noiden kuvien miettimään, on korin kiinnityspisteiden erilainen asento. Kuva saattaa valehdella, mutta väittäisin kiinnityspisteiden "harottavan" ulospäin ylemmässä kuvassa. Tämä käy tietysti järkeen, jos ajatellaan miten sivuttaisvoimat otetaan noissa eri konstruktioissa vastaan. Väkisinkin tulee mieleen, että suoraan ajettaessa yhdystukiakseli lepää "pehmeämmin" puslien varassa alemman kuvan tapauksessa ja tällä on tietysti suora vaikutus ohjaamomeluun.
Luin täältä foorumilta, että Suomeenkin olisi saanut tuota Watt-linkkiä tilattua lisävarusteena ainakin 1.4T-mottorin kanssa: https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... t#p2352820 Tutkin asiaa ja totta tosiaan, "Dynamik-Fahrwerk" (GNG) on saatavilla ainakin Saksassa listahintaan 250€. Omaa tilaustani en vain ehtinyt enää muuttamaan tuon osalta, mikä lievästi harmittaa. Täytyy ehkä sijoittaa se 300€ johonkin muuhun meluntorjuntamenetelmään myöhemmin.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ihme ja kumma jos siinä on vielä tuoki et kiinnityspaikat puuttuu linkiltä Noh se puuttuu siten jatkossakin. Olishan se liian helppoa ollukki et olis ollu valmiit paikat muutaku hommannu purkuosana linkin ja pultannu kiinni. Toki tuo tuosta vakautuu paljonkin kun vaihtaa madallussarjan alle.