Eikö ne vastuslangat vois olla lasin sisällä ?
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Voishan ne, kuten lämmitettävässä tuulilasissa. On vaan massatuotantona liian kallis valmistaa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Youtubessa ajettu faceliftattu 1.4 3 sylinterinen 145 hp CVT. Yllättävän paljon sai kehuja testaajalta!
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei oikeastaan yllättävän paljon, vaan odotetun paljon.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑02 Syys 2019, 22:39 Youtubessa ajettu faceliftattu 1.4 3 sylinterinen 145 hp CVT. Yllättävän paljon sai kehuja testaajalta!
Jo edellinen 3 sylinterinen ja sen sovitus vaihteistoon ja muuhun käytännön ajettavuuteen sai isoja kehuja.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minkähän tekele tuo cvt on? Ekologinen loota tyyppi mutta ei ole missään autossa ollut yhtä ikuinen mitä perinteinen automaatti.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vajaa kuukausi sitten vaihdoin automaatti Auriksen Astraan. Auriksessa oli siis CVT ja tässä Astrassa perinteinen automaatti.
MAkuja on monia, mutta mielestäni normaaliajossa CVT oli paljon mukavempi. Ei tämä Astrankaan automaatti huono ole, mutta CVT:n jälkeen töksähtelevät vaihteenvaihdot vähän ärsyttää.
MAkuja on monia, mutta mielestäni normaaliajossa CVT oli paljon mukavempi. Ei tämä Astrankaan automaatti huono ole, mutta CVT:n jälkeen töksähtelevät vaihteenvaihdot vähän ärsyttää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla taas täysin toisenlainen näkemys Auriksen CVT:stä. Vähäiselläkin kaasun lisäyksellä koneen kierrokset nousevat herkästi 5000:n pintaan, mutta vauhti ei juurikaan lisäänny. Eli vaihteisto ei osaa hyödyntää moottorin vääntöä ollenkaan, vaan kiljuttaa turhaan kierroksilla. Toki 1.2T vääntö on rajallinen alakierroksilla. Esim. Honda Civicin 1.5T CVT toimii huomattavasti paremmin, ei turhaan kiljuta kierroksilla normaali ajossa. Toki myönnän, ettei Astran mehumaija ole sieltä mukavimmasta/loogisimmista päästä. Arpoo ja töksäyttelee ajoittain ärsyttävästi.Juhal79 kirjoitti: ↑03 Syys 2019, 13:04 Vajaa kuukausi sitten vaihdoin automaatti Auriksen Astraan. Auriksessa oli siis CVT ja tässä Astrassa perinteinen automaatti.
MAkuja on monia, mutta mielestäni normaaliajossa CVT oli paljon mukavempi. Ei tämä Astrankaan automaatti huono ole, mutta CVT:n jälkeen töksähtelevät vaihteenvaihdot vähän ärsyttää.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko tuo " CVT " se " sähkövaihde " ?Opelinno kirjoitti: ↑03 Syys 2019, 15:18Minulla taas täysin toisenlainen näkemys Auriksen CVT:stä. Vähäiselläkin kaasun lisäyksellä koneen kierrokset nousevat herkästi 5000:n pintaan, mutta vauhti ei juurikaan lisäänny. Eli vaihteisto ei osaa hyödyntää moottorin vääntöä ollenkaan, vaan kiljuttaa turhaan kierroksilla. Toki 1.2T vääntö on rajallinen alakierroksilla. Esim. Honda Civicin 1.5T CVT toimii huomattavasti paremmin, ei turhaan kiljuta kierroksilla normaali ajossa. Toki myönnän, ettei Astran mehumaija ole sieltä mukavimmasta/loogisimmista päästä. Arpoo ja töksäyttelee ajoittain ärsyttävästi.Juhal79 kirjoitti: ↑03 Syys 2019, 13:04 Vajaa kuukausi sitten vaihdoin automaatti Auriksen Astraan. Auriksessa oli siis CVT ja tässä Astrassa perinteinen automaatti.
MAkuja on monia, mutta mielestäni normaaliajossa CVT oli paljon mukavempi. Ei tämä Astrankaan automaatti huono ole, mutta CVT:n jälkeen töksähtelevät vaihteenvaihdot vähän ärsyttää.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/CVTarpe kirjoitti: ↑03 Syys 2019, 15:48Onko tuo " CVT " se " sähkövaihde " ?Opelinno kirjoitti: ↑03 Syys 2019, 15:18Minulla taas täysin toisenlainen näkemys Auriksen CVT:stä. Vähäiselläkin kaasun lisäyksellä koneen kierrokset nousevat herkästi 5000:n pintaan, mutta vauhti ei juurikaan lisäänny. Eli vaihteisto ei osaa hyödyntää moottorin vääntöä ollenkaan, vaan kiljuttaa turhaan kierroksilla. Toki 1.2T vääntö on rajallinen alakierroksilla. Esim. Honda Civicin 1.5T CVT toimii huomattavasti paremmin, ei turhaan kiljuta kierroksilla normaali ajossa. Toki myönnän, ettei Astran mehumaija ole sieltä mukavimmasta/loogisimmista päästä. Arpoo ja töksäyttelee ajoittain ärsyttävästi.Juhal79 kirjoitti: ↑03 Syys 2019, 13:04 Vajaa kuukausi sitten vaihdoin automaatti Auriksen Astraan. Auriksessa oli siis CVT ja tässä Astrassa perinteinen automaatti.
MAkuja on monia, mutta mielestäni normaaliajossa CVT oli paljon mukavempi. Ei tämä Astrankaan automaatti huono ole, mutta CVT:n jälkeen töksähtelevät vaihteenvaihdot vähän ärsyttää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
https://www.is.fi/autot/art-2000006226022.html
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/c ... 40f0d40929
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/c ... 40f0d40929
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Olipa hyvä kun tuli tilattua tällä nykyisellä mallilla ei tuo uus oo edes niin houkutteleva 1.4 koneella ja uudella vaihteistolla, joten en nyt harmita.
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Enpä kadu yhtään että ostin viime vuoden lopussa omani. Siinä esim on olemassa vakiona niinkin koominen juttu kuin hanskalokeron luukku hidastetusti aukeavana, toisin kuin tässä faceliftissä videon mukaan. Mittaristokaan ei miellytä, tykkään enemmän nykyisestä. Itsellä paljon enemmän niitä. Ainoa mitä jään varmaan kaipaamaan on parempi etukamera ja lämmitettävä tuulilasi, kun oli tuota kameran huurustumisongelmaa talvella.
Iltalehden toimittaja kyllä kuutamolla kun esitteleevät Android Auton ja Applen Carplayn kuin ne olisivat uusia ominaisuuksia vanhempaan verrattuna. Samoin tuo keskikonsolin säilytyslokero on vakiona ollut ainakin omassani, koska en halunnut ostaa siihen sitä reilun huntin etulevyä tai hajustinsysteemiä.
Tästä ei kai opc-versiota ole, vaan joku gs-i? Miltä lie näyttää.
Iltalehden toimittaja kyllä kuutamolla kun esitteleevät Android Auton ja Applen Carplayn kuin ne olisivat uusia ominaisuuksia vanhempaan verrattuna. Samoin tuo keskikonsolin säilytyslokero on vakiona ollut ainakin omassani, koska en halunnut ostaa siihen sitä reilun huntin etulevyä tai hajustinsysteemiä.
Tästä ei kai opc-versiota ole, vaan joku gs-i? Miltä lie näyttää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
CVT (continiously variable transmission), eli portaaton vaihteisto, variaattori. Käytetty esim. moottorikelkoissa ja skoottereissa iät ajat. Nykyisin autokäytössä lisätty "virtuaaliset vaihteet", jotta tuntuisi perinteiseltä momentinmuunnin vaihteistolta varsinkin manuaalitilassa.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itseä kiinnostaa kaksi asiaa onko hiljaisempi kun eka K Astra joka on rengasmelultaan varsinkin takana meluisampi kun J Astra.
Toinen on tuo moottorin riittävyys ns. normaaliajossa CVT jos rokkaa on hyvä.
K Astra jäi kauppaan noiden muutamien asioioden takia esim nitesevä ja muovinen olemus koetaulussa ja kovan muovin käyttö ja kova rengasmelu.
Koriltaan tuo 5 ovinen on helvitin hyvän näköinen auto.
Toivon että saaan vielä Opelin PSA kuraan en koske kun ne Astraan joskus rantautuu.
Toinen on tuo moottorin riittävyys ns. normaaliajossa CVT jos rokkaa on hyvä.
K Astra jäi kauppaan noiden muutamien asioioden takia esim nitesevä ja muovinen olemus koetaulussa ja kovan muovin käyttö ja kova rengasmelu.
Koriltaan tuo 5 ovinen on helvitin hyvän näköinen auto.
Toivon että saaan vielä Opelin PSA kuraan en koske kun ne Astraan joskus rantautuu.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Saksan Opelin sivuilla rakentelin uuden hinnaston mukaan (lähes kaikilla herkuilla varustettuna) tuli hintaa n 39 000€, toivottavasti Suomen hinnat ei ole noin pahat, kun kolme vuotta sitten tingattuna liikeen hinta oli n 31 000 suurinpiirtein samoilla varusteilla (+onStar, jota ei enää saa) Suomessa.