Jos vertaa pari vuotta vanhaa Golf VII:sta ja Astra J:tä 2.0 diesel koneella niin Astran saa reiluun kahteenkymppiin, Golf kustantaa kolmekymppiä. Jos karvalakin ottaa niin ero varmasti pienempi, mutta kun mukana on jotain varusteita ja jonkinlainen moottori niin Golf pitää arvonsa huomattavasti paremmin. Ja huonoimman hyvityksen tuosta omasta Opelista, pian kolme vuotta vanhasta, antaa Opel-kauppias. Laskee aika merkittävästi kiinnostusta pysyä merkissä.m.k kirjoitti:Käytettyjä kun katselee muutaman vuoden ikäisiä, ei juuri ole eroa Astran ja Golfin hintapyynnöissä - tästä voisi vetää johtopäätöksen että pienemmällä rahalla vaihtuisi sitten myöhemmin uuteen vastaavaan.
Astra K
Re: uusi astra (k) suomessa
Pitää lähteä nyt kokeilemaan miltä Astra K tuntuu. Viikolla Länsiautosta soittelivat ja kyselin siinä farkusta ja kiinnostavista koneista. Farkku huhtikuussa, hinnastot (=tilauksen voi jättää sisään) tammikuussa. 1.6T 200hp bensa ja tuo 1.6BiTurbo 160hp ehkä ensi kesäksi tai sitten vuoden päähän. :/ Ennakkoon malli kiinnostaa, uudistukset vaikuttavat hyviltä. Ulkopuolen muotoilu ei oikein sytytä ja moottoreiden puute paha ongelma. Hinnoittelu on houkutteleva.
Re: uusi astra (k) suomessa
Uusi Astra on nyt nähty ja koeistuttu. Ihan tyylikkään näköinen ilmestys sekä ulkoa että sisältä. Täytyy sanoa, että kokonaisuutena uudistus on mielestäni onnistunut ja moottori sekä varustepuolesta jäi positiivinen mielikuva. Täytyy vielä joskus käydä koeajolla. J-malliin verrattuna on toki paljon uutta, mutta kuitenkaan muutos ei kokonaisuutena vaikuta hirveän radikaalilta. Oikeastaan olen sitä mieltä, että aikanaan suurempi harppaus tapahtui, kun H-malli korvautui J:llä.
Re: uusi astra (k) suomessa
Kävin tutustumassa Vantaan Länsiautossa. Koeajo jäi vähän lyhyeksi, vaikka koeajoautoja oli paljon. Muita kiinnostuneita oli sen verran runsaasti liikkeellä. Kylmätyypit otin Innovation varustelluista autoista. Innovation vakiojakkarat ei ollut kummoiset, kai ihan ok perusjakkarat. Sporttipenkit tuntui oikein hyviltä. Tilaa takana tällaisen just 180cm päälle olevan pätkän takana todella hyvin, paremmin kuin Golfissa (kävin välissä kääntymässä VW Airportissa). Pääntilaa myös riittävästi, katto on fiksusti muotoiltu pään kohdalta. Tavaratila vaikuttaa reilulta kokoluokka huomioon ottaen. En muista nähneeni muuta autoa, jossa tavaratatilan pohja ei ole tasainen. Toisaalta ei tuohon kunnon välipohjaa saisi käyttöön, veisi vaan tilaa.
Sisusta vaikutti laadukkaalta, nappeja paljon vähemmän. Ratti hyvä käteen, sopivan pehmeä ja paksu kehä. Vaihteensiirto myös parempi kuin J:ssä. Säilytyslokeroita vähänlaisesti. Koeajoauton nahkaverhoilu tuo kyllä laatua ohjaamoon.
Koeajoauto oli 1.4T 150hp Innovation-varustelulla ja kaikilla lisävarusteilla. Nahka AGR-penkit kaikilla sähkösäädöillä olivat loistavat. Must have -varuste. Kaistavahti tuntui toimivan hyvin. Kuolleenkulmanvaroitin vaikutti vähän turhankin kaukaa nappaavan. Matrix-valot olisi ollut mielenkiintoista kokeilla pimeällä. Äänentoisto radion kautta perushyvä, parempi kuin edellisessä.
Kone tuntui mitäänsanomattomalta. Vauhti näytti mittarin mukaan nousevan, mutta mitään kiihtyvyyden tunnetta ei ollut. 230nm ei tietty paljoa ole, 5000rpm päällä jotain vetoja. Tehokkaampi 1.6cdti pitäs päästä kokeilemaan, onko mihinkään.
Ulkonäkö livenä parempi kuin kuvissa. Ei voi kieltää etteikö nostanut autokuumetta. Pitää käydä diesel koeajamassa ja kysymässä tarjousta. Noin 30k€ tarvittavilla varusteilla (ei kattoluukkua ja vetokoukkua) listahintaa, vastaavasti varusteltua autoa ei samaan rahaan saa. Saksassa sama fully loaded 5k€ enemmän..
Sisusta vaikutti laadukkaalta, nappeja paljon vähemmän. Ratti hyvä käteen, sopivan pehmeä ja paksu kehä. Vaihteensiirto myös parempi kuin J:ssä. Säilytyslokeroita vähänlaisesti. Koeajoauton nahkaverhoilu tuo kyllä laatua ohjaamoon.
Koeajoauto oli 1.4T 150hp Innovation-varustelulla ja kaikilla lisävarusteilla. Nahka AGR-penkit kaikilla sähkösäädöillä olivat loistavat. Must have -varuste. Kaistavahti tuntui toimivan hyvin. Kuolleenkulmanvaroitin vaikutti vähän turhankin kaukaa nappaavan. Matrix-valot olisi ollut mielenkiintoista kokeilla pimeällä. Äänentoisto radion kautta perushyvä, parempi kuin edellisessä.
Kone tuntui mitäänsanomattomalta. Vauhti näytti mittarin mukaan nousevan, mutta mitään kiihtyvyyden tunnetta ei ollut. 230nm ei tietty paljoa ole, 5000rpm päällä jotain vetoja. Tehokkaampi 1.6cdti pitäs päästä kokeilemaan, onko mihinkään.
Ulkonäkö livenä parempi kuin kuvissa. Ei voi kieltää etteikö nostanut autokuumetta. Pitää käydä diesel koeajamassa ja kysymässä tarjousta. Noin 30k€ tarvittavilla varusteilla (ei kattoluukkua ja vetokoukkua) listahintaa, vastaavasti varusteltua autoa ei samaan rahaan saa. Saksassa sama fully loaded 5k€ enemmän..
Re: uusi astra (k) suomessa
Oma h-Astra farkku on menossa vaihtoon ja Rintajoupilla Oulussa kävin tuota k-Astraa koeajamassa. K-farkku tulee kuulemma myyntiin vasta kesällä joten HB-Astraa piti testata. Pitää mainita, että jostain mielijohteesta tuli koeajettua tätä ennen Pösön uusi 308 SW farkku, 3-pyttynen, 130-heppanen 1,2-litrainen turbobensakone. Helvetinmoiset ennakkoasenteet oli ennen koeajoa, mutta onneksi tuli testattua. Mutta, mutta olipahan kopsakka vehje, ei olisi uskonut. Vääntää niin pirun hyvin pikkukierroksilla, diisselimaista menoa, ei voi olla tykkäämättä. Muutenkin ajo-ominaisuudet aivan huiput. Farkussa litroissa tilaa enemmän kuin Volvon V70:ssä. Joku vuoden auto 2014 yms. Kaikesta huolimatta, se on kuitenkin Pösö. Ei voi olla hyvä...
No, takaisin Astran koeajoon. Tuohon omaan H-Astraan verrattuna tämä uusi K-astra tuntui kuin olisi istunut johonkin avaruussukkulaan Oli niin helvetisti kaikkea tingentangelia ja infonäyttöä. Ajotuntuma ei kyllä mitenkään säväyttänyt verrattuna H-astraan. Jotenkin rauhaton moottoritienopeuksilla, veteli. Johtuu varmaan matalaprofiilikitkarenkaista. Ihme, että tuommoisia renkaita annetaan olla esittelyautoissa. Ajomelun odotin olevan reilusti pienempi kuin tuossa omassa, mutta eipä niin ollut. Yllättävän hyvin rengasäänet kuului. Penkki oli tosi hyvä sivuttaistukien ansiosta. Nippelit ja nappulat oli loogisesti sijoiteltu ja muutenkin ohjaamo oli fiksun oloinen. Kone oli 150-heppanen mutta jotenkin odotin säväkämpää menoa.
Vaikeaksi menee, pitkän linjan Ooppelin-miehenä nyt taitaa olla aika vaihtaa merkkiä. Tuo Pösö oli kyllä niin houkutteleva. Saa kyllä kuunnella vittuilua jos Pösön laittaa, mutta siihen on jo tottunut Ooppelin omistajana Oli se Pösö vaan niin hyvä paketti. Kannattaa käydä koeajamassa. Se on myös villi systeemi, kun ratin koko on luokkaa mikroauto ja mittareita on tarkoitus katsella ratin yläpuolelta Mä tykkäsin! Se kone on kyllä unelma, vääntää alhaalta ja liikkeelle pääsee vaikka kakkosella. Mutta, koneen kesto (tyyppiviat), ruostuuko...Kukaan ei vielä tiedä.
-Jukkis
No, takaisin Astran koeajoon. Tuohon omaan H-Astraan verrattuna tämä uusi K-astra tuntui kuin olisi istunut johonkin avaruussukkulaan Oli niin helvetisti kaikkea tingentangelia ja infonäyttöä. Ajotuntuma ei kyllä mitenkään säväyttänyt verrattuna H-astraan. Jotenkin rauhaton moottoritienopeuksilla, veteli. Johtuu varmaan matalaprofiilikitkarenkaista. Ihme, että tuommoisia renkaita annetaan olla esittelyautoissa. Ajomelun odotin olevan reilusti pienempi kuin tuossa omassa, mutta eipä niin ollut. Yllättävän hyvin rengasäänet kuului. Penkki oli tosi hyvä sivuttaistukien ansiosta. Nippelit ja nappulat oli loogisesti sijoiteltu ja muutenkin ohjaamo oli fiksun oloinen. Kone oli 150-heppanen mutta jotenkin odotin säväkämpää menoa.
Vaikeaksi menee, pitkän linjan Ooppelin-miehenä nyt taitaa olla aika vaihtaa merkkiä. Tuo Pösö oli kyllä niin houkutteleva. Saa kyllä kuunnella vittuilua jos Pösön laittaa, mutta siihen on jo tottunut Ooppelin omistajana Oli se Pösö vaan niin hyvä paketti. Kannattaa käydä koeajamassa. Se on myös villi systeemi, kun ratin koko on luokkaa mikroauto ja mittareita on tarkoitus katsella ratin yläpuolelta Mä tykkäsin! Se kone on kyllä unelma, vääntää alhaalta ja liikkeelle pääsee vaikka kakkosella. Mutta, koneen kesto (tyyppiviat), ruostuuko...Kukaan ei vielä tiedä.
-Jukkis
Re: uusi astra (k) suomessa
Ite tykkään kanssa tuosta pösöstä, on vakavassa harkinnassa. Pösön en laadun puolesta usko mitenkään olevan Opelia tai ainakaan J-astraa huonompi olevan. Mutta vaihto ei ole nyt tämän vuoden puolella ajankohtainen, niin odottelen rauhassa tän st mallin astrasta(vaikka uhosinkin etten gm-tuotteita enää osta) ainakin vaikuttaa olevan kilpailukykyisesti hinnoiteltu jos ei muuta.
Muita hyviä Honda Civic farkkuna, tosin tässä keulan muotoilu ei oikein iske ja Seat Leon farkku mutta taitaa tuo Vagin maine olla nyt niin pohjamudissa että tuo tippuu pois vaihtoehdoista.
Tai sitten jotain ihan muuta, eli uuden korimallin 318/320 bemari käytettynä, alkaa olemaan nekin jo ostohinnoissa. Joo saa nähdä, voi olla että merkki vaihtuu minullakin.
Muita hyviä Honda Civic farkkuna, tosin tässä keulan muotoilu ei oikein iske ja Seat Leon farkku mutta taitaa tuo Vagin maine olla nyt niin pohjamudissa että tuo tippuu pois vaihtoehdoista.
Tai sitten jotain ihan muuta, eli uuden korimallin 318/320 bemari käytettynä, alkaa olemaan nekin jo ostohinnoissa. Joo saa nähdä, voi olla että merkki vaihtuu minullakin.
Re: uusi astra (k) suomessa
Hyi ...tana joku peugeot. Ranskalaiset ei lähde käyntiin jos on miinus asteita ulkona. Ranskalaisesta autosta minulle tulee mieleen sähkövikainen peugeot 205 tai citröen visa. Jo historia osoittaa, että saksasta tulee kaikki laadukkaat tuotteet.
Opel on nyt hyvässä nosteessa ja myynti määrät nousevat. Opelin myynnin nousun takaa asiakastyytyväisyys, laatu, toimintavarmuus, autojen järkevä hinnoittelu ja hyvä varustetaso, ja jälkimarkkinointi. Osa Opelin nousevasta myynnistä tulee ihmisiltä, jorka ovat hylänneet volkswagenin sen päästöhuijauksen takia. Volkswagen pilasi oman maineensa ihan omasta syystä, se oli niin suosittu, että yhtiö ylimielisesti hinnoitteli autot ylihintaisiksi. Golf on hyvä esimerkki ylihintaisesta perusautosta. Volkswagen ei tule nousemaan kymmeniin vuosiin.
Toki myös Opel pilasi maineensa 1990-luvun alussa vectroilla ja ruostuvilla astroilla, mutta nyt 25 vuoden kuluttua Opel on taas suosittu.
Opel on nyt hyvässä nosteessa ja myynti määrät nousevat. Opelin myynnin nousun takaa asiakastyytyväisyys, laatu, toimintavarmuus, autojen järkevä hinnoittelu ja hyvä varustetaso, ja jälkimarkkinointi. Osa Opelin nousevasta myynnistä tulee ihmisiltä, jorka ovat hylänneet volkswagenin sen päästöhuijauksen takia. Volkswagen pilasi oman maineensa ihan omasta syystä, se oli niin suosittu, että yhtiö ylimielisesti hinnoitteli autot ylihintaisiksi. Golf on hyvä esimerkki ylihintaisesta perusautosta. Volkswagen ei tule nousemaan kymmeniin vuosiin.
Toki myös Opel pilasi maineensa 1990-luvun alussa vectroilla ja ruostuvilla astroilla, mutta nyt 25 vuoden kuluttua Opel on taas suosittu.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
Re: uusi astra (k) suomessa
Kun tuotteet olisivatkin saksalaisessa saksalaisia.
Tänään vaihdettiin hieman yli 5000 km ajettuun Opeliin osaa.
Ei ollut iso muovinen osa. Luin osan päältä made in China.
Työ piti lopettaa, kun järjestelmää ei saatu hyväksymään vaihtotoimenpidettä.
Uusi osa olikin viallinen. Kiinan tuotteita vanha ja uusi.
Menihän siinä tunti, jos toinenkin.
Ja kävelemään lähti saksalaisvalmisteisen omistaja huollosta.
Ja mitä tulee ranskalaisiin, niin kyllä ne lähtivät mukisematta käyntiin ainakin meillä.
Tuli ajettua kahdella BX:llä, kahdella XM:llä ja muutamalla muulla ranskalaisella.
XM:n jälkeen on sitten ajettu Opeleilla. Tiedä kauanko vielä.
Oli aikaa käydä Opelin myyntipuolellakin.
Istuin Astra K:n sekä etu- että takapenkillä.
En tiedä mitä lie Opelilla mietitty, kun lituskan tekivät.
Tänään vaihdettiin hieman yli 5000 km ajettuun Opeliin osaa.
Ei ollut iso muovinen osa. Luin osan päältä made in China.
Työ piti lopettaa, kun järjestelmää ei saatu hyväksymään vaihtotoimenpidettä.
Uusi osa olikin viallinen. Kiinan tuotteita vanha ja uusi.
Menihän siinä tunti, jos toinenkin.
Ja kävelemään lähti saksalaisvalmisteisen omistaja huollosta.
Ja mitä tulee ranskalaisiin, niin kyllä ne lähtivät mukisematta käyntiin ainakin meillä.
Tuli ajettua kahdella BX:llä, kahdella XM:llä ja muutamalla muulla ranskalaisella.
XM:n jälkeen on sitten ajettu Opeleilla. Tiedä kauanko vielä.
Oli aikaa käydä Opelin myyntipuolellakin.
Istuin Astra K:n sekä etu- että takapenkillä.
En tiedä mitä lie Opelilla mietitty, kun lituskan tekivät.
Re: uusi astra (k) suomessa
Koeistuttu k-malli. Hyvältä vaikuttaa auto. Sisätilat ovat uudistuneet edukseen ja ainakin paremmin varustellun mallin vakioistuimet ovat hyvät, puhumattakaan AGR istuimesta.
Etupuolelta auto on varovaisesti suunniteltu, takaa on enemmän särmää.
Kokonaisuutena auto vaikutti hyvältä ja viimeistely on hyvällä tasolla. Itseasiassa varustellumpien mallien viimeistely on jopa paremmalla tasolla kuin joissain luokkaa isommissa autoissa, esim. Avensis, jne.
Näyttää uusi malli jakavan mielipiteitä, voi olla että auto tuo nyt Opelille uusia ostajia, joilla ei aiemmin ole Opelia ollut. Ainakin tehdas on nyt keskittynyt juuri niihin asioihin mistä eniten tuli moitetta j-mallissa, esim. paino, tilankäyttö, sekä nyt onneksi tuli uudet dieselit ja 1,4t suorasuihkutuskoneet.
Uskoisinkin, että tuo VW huijaus on voinut vaikuttaa myös suomalaisien autolehtien testeissä merkkiä suosivasti, koska on suuri houkutus huijata muissakin asioissa kuin vain päästöissä.
Ainakin TM vetää ovelasti "kotiinpäin", ehkäpä kustantaja on näin epävirallisesti määrännyt. Tämä VW huijaus tuli jokatapauksessa Opelin kannalta tosi hyvään saumaan juuri uuden Astran myynnin aloitukseen.
Nähtäväksi jää miten uusi Astra pärjää, kun tulee autolehtien testaukseen, Teknavin koeajaja ainakin kehui mallia, myös 150hp konetta...
Etupuolelta auto on varovaisesti suunniteltu, takaa on enemmän särmää.
Kokonaisuutena auto vaikutti hyvältä ja viimeistely on hyvällä tasolla. Itseasiassa varustellumpien mallien viimeistely on jopa paremmalla tasolla kuin joissain luokkaa isommissa autoissa, esim. Avensis, jne.
Näyttää uusi malli jakavan mielipiteitä, voi olla että auto tuo nyt Opelille uusia ostajia, joilla ei aiemmin ole Opelia ollut. Ainakin tehdas on nyt keskittynyt juuri niihin asioihin mistä eniten tuli moitetta j-mallissa, esim. paino, tilankäyttö, sekä nyt onneksi tuli uudet dieselit ja 1,4t suorasuihkutuskoneet.
Uskoisinkin, että tuo VW huijaus on voinut vaikuttaa myös suomalaisien autolehtien testeissä merkkiä suosivasti, koska on suuri houkutus huijata muissakin asioissa kuin vain päästöissä.
Ainakin TM vetää ovelasti "kotiinpäin", ehkäpä kustantaja on näin epävirallisesti määrännyt. Tämä VW huijaus tuli jokatapauksessa Opelin kannalta tosi hyvään saumaan juuri uuden Astran myynnin aloitukseen.
Nähtäväksi jää miten uusi Astra pärjää, kun tulee autolehtien testaukseen, Teknavin koeajaja ainakin kehui mallia, myös 150hp konetta...
Re: uusi astra (k) suomessa
Onko kellään tietoa onko 1.0 litraisen version 5-vaihteinen loota jotain vanhempaa versiota, kun tuntui koeajossa tahmeammalta kuin 6-lovinen vai onko tuntuma vain pään sisällä? Myyjä ei osannut varmaksi sanoa.
Yritin googletella, mutta mistään ei löytynyt vaihteistojen tarkempia tyyppejä.
6-vaihteinen on ainakin joku GM:n uusi tekele ja se tuntui jotenkin huomattavasti sulavammalta koeajolla.
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor ... -and-specs
"Just as important to the Astra is a new six-speed manual gearbox. In 2013, when GM announced the new 1.6-litre diesel engine, the company admitted that its real weak point was manual gearboxes, partly because the basic design principle dated from the 1970s. The new transmission is said to weigh just 37kg and puts an emphasis on smooth shifts and a short lever action"
Yritin googletella, mutta mistään ei löytynyt vaihteistojen tarkempia tyyppejä.
6-vaihteinen on ainakin joku GM:n uusi tekele ja se tuntui jotenkin huomattavasti sulavammalta koeajolla.
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor ... -and-specs
"Just as important to the Astra is a new six-speed manual gearbox. In 2013, when GM announced the new 1.6-litre diesel engine, the company admitted that its real weak point was manual gearboxes, partly because the basic design principle dated from the 1970s. The new transmission is said to weigh just 37kg and puts an emphasis on smooth shifts and a short lever action"
Re: uusi astra (k) suomessa
En tiedä, mutta jos haluaa varman päälle pelata niin välttää kaikkia opelin/gm:n laatikoita.
Re: uusi astra (k) suomessa
5- vaihteinen on F17
1.4 ecoflex mallissa 6- vaihteinen M22 muissa 1.4 versioissa M32
Diisselit M32
1.4 ecoflex mallissa 6- vaihteinen M22 muissa 1.4 versioissa M32
Diisselit M32
Re: uusi astra (k) suomessa
Uskomattomalta tuntuu, jos vielä tehtaalta tulevissa M32 -laatikoissa olisi tuo sama laakerivika. Luulisi nyt jonkinlaista laadunvalvontaa Getragillakin olevan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: uusi astra (k) suomessa
Kiitokset tiedosta! Ei ollut sitten virheellinen tuntemus, että 5-lovinen on vähän vanhempaa tekniikkaa.crisse kirjoitti:5- vaihteinen on F17
1.4 ecoflex mallissa 6- vaihteinen M22 muissa 1.4 versioissa M32
Diisselit M32
Re: uusi astra (k) suomessa
Hellou opelistit
Kävin tuossa potkimassa paikallisella opel myyjällä astran rengasta positiivisin kokemuksin. Pari kysymys kuitenki jäi vaille vastausta. Oliskos täällä jo kokemusta kuinka terveysistuimen muistitoiminnot on toteutettu. Onko napeilla muistipaikat vai saako säädöt tallennettua eri avaimiin? Sit toinen, niin onko tulevan farmarin jarruton vetopaino jo selvillä?
Kävin tuossa potkimassa paikallisella opel myyjällä astran rengasta positiivisin kokemuksin. Pari kysymys kuitenki jäi vaille vastausta. Oliskos täällä jo kokemusta kuinka terveysistuimen muistitoiminnot on toteutettu. Onko napeilla muistipaikat vai saako säädöt tallennettua eri avaimiin? Sit toinen, niin onko tulevan farmarin jarruton vetopaino jo selvillä?
Re: uusi astra (k) suomessa
Ainakin istuimessa on muistipaikkojen napit, 1 ja 2. Avaimista en tiedä...PeeJiiKoo kirjoitti:Oliskos täällä jo kokemusta kuinka terveysistuimen muistitoiminnot on toteutettu. Onko napeilla muistipaikat vai saako säädöt tallennettua eri avaimiin? Sit toinen, niin onko tulevan farmarin jarruton vetopaino jo selvillä?
Ja Saksan sivuilta löytyy farkun teknisiä tietoja jo. Jarruttoman vetopaino 610-700 kg.
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5