Astra K
-
- 'Kadett'
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Helmi 2014, 10:50
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tosta säätömoodista en tiedä, ihan kylmän viileesti käänsin ruuvia ja hyvin on kaikki toimnut
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kumpi noista säätöruuveista vaikuttaa korkeuteen?James Bond kirjoitti: ↑04 Loka 2019, 17:19 Tosta säätömoodista en tiedä, ihan kylmän viileesti käänsin ruuvia ja hyvin on kaikki toimnut
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Metula kirjoitti: ↑01 Maalis 2019, 21:38 Siinä umpion takana kuusiokolo muoviruuvit, muistaakseni 6mm. Toinen vaaka toinen pystysäätö.
[[kuva]https://s15.postimg.cc/obo3kk4q3/FJ000615.jpg [/kuva]
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ostin keväällä -18 mallisen 1.0 astran. Tänään vaihdoin talvipyörät alle, mutta paineantureiden opettaminen ei onnistunutkaan täällä suositelulla kiinanlaitteella. Kokeilin sitten parin metrin päässä lojuviin kesäpyöriin (orkkisvanteella, orkkiskumit) ja ensimmäisellä napinpainalluksella auto löysi anturit.
Talvipyörät on tarvikevanteella olevat linglongit, eli onkohan tässä nyt säästetty niitten antureiden verran vai onko siellä jotkin harakirianturit joita en vain saa opetettua? Mikä on myyjäliikkeen vastuu, voinko vaatia antureita myös talvipyöriin koska pakollinen varuste, vai kannattaako vain niellä tappio ja katsella keltaista häiriövaloa taulussa talvisin?
Talvipyörät on tarvikevanteella olevat linglongit, eli onkohan tässä nyt säästetty niitten antureiden verran vai onko siellä jotkin harakirianturit joita en vain saa opetettua? Mikä on myyjäliikkeen vastuu, voinko vaatia antureita myös talvipyöriin koska pakollinen varuste, vai kannattaako vain niellä tappio ja katsella keltaista häiriövaloa taulussa talvisin?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Renkaiden parituslaite on aika tarkka siitä asennosta. Laitteen pohja on oltava koko matkaltaan renkaan sivua vasten. En tiedä onko antennin paikalla väliä, mutta mä bruukaan pitää antennia venttiilin päällä ja laitteen runko siitä sitten "säteittäin" suoraan keskiöstä ulkokehää kohti.
Ekalla kerralla itsekin sohin vaan vähän sinne päin ja olin jo menettämässä toivoni onnettoman kiinankapistuksen suhteen. Mutta kun opin ton oikean asennon, niin nyt ei tarvii montaa sekuntia haeskella signaalia, kun auton torvi jo törähtää palkitsevasti.
Ekalla kerralla itsekin sohin vaan vähän sinne päin ja olin jo menettämässä toivoni onnettoman kiinankapistuksen suhteen. Mutta kun opin ton oikean asennon, niin nyt ei tarvii montaa sekuntia haeskella signaalia, kun auton torvi jo törähtää palkitsevasti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No tämä, talvipyöriä kuitenkin kokeilin jokapuolelta ja anturi monenlaisissa asennoissa. Kesäpyörään vain laitoin kylkeen kiinni venttiilin kohdalle ja kerta painalluksella toimi ainakin niihin kahteen joihin kokeilin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oletin kyllä että anturit olisi olleet koska pyöriin oli merkitty paikat missä olivat olleet, mutta eihän sekään nyt mikään todiste antureista ole.
Talvipyörien venttiilit ovat jotkin kromiset, katselin että samannäköisiä myydään antureiden kanssa, mutta mikä lienee sitten totuus?
Talvipyörien venttiilit ovat jotkin kromiset, katselin että samannäköisiä myydään antureiden kanssa, mutta mikä lienee sitten totuus?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vain esiasennusrenkaissa on painevalvonta pakollinen nykyään. Muut sarjat voi olla ilman, eli talvigummeissa eivät ole pakolliset jos auto on toimitettu kesärenkailla ja niistä se löytyy.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Facepalm. Renkaiden paikat on merkitty pyöriin jo nakkisodasta lähtien, jotta ne sitten ens kerralla eksyisivät vähintäänkin samalle puolen autoa, makuasioista riippuen samalle tai eri akselille.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En ole ikinä itse merkinnyt, osaan kyllä katsoa miten päin pyörän tulee olla ja kun laittaa kuluneemmat pyörät etuvedossa taakse, saa kulutuksen tasattua.
Muistaakseni autoa ostaessani lueskelin että jotkut olivat kloonanneet noita antureita, ja pyörä piti olla aina samalla paikalla että homma toimii.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tiedän, mutta tuon kakkosauton ajot on sen verran vähäisiä vuositasolla että ero pysyy siinä puolenmillin nurkilla tuollatavalla kierrättämällä, se on sitten jo hiusten halkomista että tuollaisillla eroilla laitetaan parempaa taakse ja saadaan se ero vain kasvamaan.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Offtopikiksi menee mutta,
TAAKSEparemmat koska hallittavuus on liirrossa parempi. On myös turvallisempi vetää rekankeulan keula edellä tai pahimmassa tapauksessa kylki tai katto edellä.
VETÄVILLEPYÖRILLE jos laittaa niin renkaat kuluu siellä enemmän. Ja kun kierrättää edestä taakse niin rengassarjan saa kulutettua tehokkaasti loppuun.
Jos laittaa aina parhaattaakse niin etuvetoisessa astrassa eturenkaat joutuu uusimaan aiemmin. Sitten vaihtaa paremmat taakse ja vanhat eteen ja uusii taas kahdet renkaat.
Jos ajat vähän niin paremmat eteen ja uusit koko sarjan kun ikä tulee vastaan 3-8vuoden iässä rengasmerkistä riippuen.
Jos ajat paljon niin paremmat taakse ja ostat 2x renkata 1-2vuoden välein eikä renkaille kerry suurta pitoeroa iän tai vaihtuneen rengasmerkin takia.
Itsellä tulee 30-40tkm vuosi ja kesärenkaat olen vaihtanut kesken kesää edestä taakse ja talvirenkaat ei ole juuri edes kuluneet
TAAKSEparemmat koska hallittavuus on liirrossa parempi. On myös turvallisempi vetää rekankeulan keula edellä tai pahimmassa tapauksessa kylki tai katto edellä.
VETÄVILLEPYÖRILLE jos laittaa niin renkaat kuluu siellä enemmän. Ja kun kierrättää edestä taakse niin rengassarjan saa kulutettua tehokkaasti loppuun.
Jos laittaa aina parhaattaakse niin etuvetoisessa astrassa eturenkaat joutuu uusimaan aiemmin. Sitten vaihtaa paremmat taakse ja vanhat eteen ja uusii taas kahdet renkaat.
Jos ajat vähän niin paremmat eteen ja uusit koko sarjan kun ikä tulee vastaan 3-8vuoden iässä rengasmerkistä riippuen.
Jos ajat paljon niin paremmat taakse ja ostat 2x renkata 1-2vuoden välein eikä renkaille kerry suurta pitoeroa iän tai vaihtuneen rengasmerkin takia.
Itsellä tulee 30-40tkm vuosi ja kesärenkaat olen vaihtanut kesken kesää edestä taakse ja talvirenkaat ei ole juuri edes kuluneet
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kymys tietääkö kukaan miten HB takaistuimet saa irti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nää on taas näitä, suomalaisten keskimääräinen ajosuorite on n. 14000km/v. Jos kierrätät noilla ajomäärillä renkaat edestä taakse joka renkaanvaihdon yhteydessä, niin renkaat kuluu niin tasaisesti, että niiden ero on kauden alkaessa hyvin pieni, jossain kohtaa kautta ne on yhtä kuluneet ja taas kauden lopussa ero on hyvin pieni parien välillä.
Jos taas laitat aina paremmat taakse niin muutaman vuoden jälkeen sulla on ihan saatanan paljon enemmän kuluneet ja huonommat renkaat edessä kuin takana. Väittäisin, että tämä johtaa turvallisuuden kannalta lopulta huonompaan lopputulokseen, kun saita suomalainen kuitenkin ajaa ne renkaansa niin loppuun kuin laki sallii.
Astra K ST 1.4T 150hv AT