Juissipuissi kirjoitti: ↑23 Joulu 2020, 09:09
Ja lisätään että polttoaineen sekaan tankkiin on laitettu Opel huollon antamaa "tököttiä" pullollinen > ei apua
Opel huollon lausunto:
"Alla asentajan diagnoosi.
6.11.2020 81237Km
Vika edelleen autossa.
Lähdetty koeajoon kylmänä.
Auto nykii 1500- 3000 rpm välillä kylmällä koneella voimakkaammin.
Häiriövaloja ei kuitenkaan syty.
Moottorin lämmetessä nykiminen vähenee. Lopulta loppuu. Nykii silloin tällöin kiihdytyksessä.
Sytytyskatko testerissä näyttää hetkellisiä katkoja alakierroksilla väänätettäessä. Tämä on myös muissa saman moottorin autoissa.
Näyttävät hetkellistä katkoa mutta kohta häipyy. Testattu toisella saman moottorisella autolla. Se ei nykinyt kylmänä.
Lähtisin liikkeelle puolien ja tulppien uusimisella."
Millä moottorilla ja minkäikäinen auto?
Jos seoskorjaukset on sallituissa rajoissa ja moottorinlämpötilatieto ok lukemilla niin tuohan on ihan looginen päätelmä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Tulipahan viikonlopulla koettua moottoritieajoa sumussa. Tuntuu että tuo säätyyppi on jäänyt Opelin matriisivalosuunnittelijoilta testaamatta. Homma näytti siltä, että valo-ohjaus säikähti omia valojaan. Tarjolla oli sen verran epämääräistä valojen räpsymistä. Muutaman kerran kun pitkät räpsyivät vastaan tuleville rekoille, niin totesin parhaaksi vaihtaa käsikäytölle.
Samalla huomasin että käsikäytöllä kaukovaloa tulee vasemmalle ("hirvipiikki") enemmän kuin automaatilla. Jotenkin luulisi että pimeällä tiellä automaatillakin olisi kaikki valoteho käytössä. Olisi myös kätevää, jos käsikäytön pitkiltä voisi vaihtaa suoraan automaattivaloille ilman käyttöä lyhyillä. Tuo näyttäisi fiksummalta vastaantulijoiden vinkkelistä.
Vuoden 2017 autossa on alle vuoden ikäiset umpiot ja kuulemma valojen viimeisin ohjelmistoversio. Ainostaan kamera on alkuperäinen.
AL3 kirjoitti: ↑23 Joulu 2020, 13:29
Samalla huomasin että käsikäytöllä kaukovaloa tulee vasemmalle ("hirvipiikki") enemmän kuin automaatilla. Jotenkin luulisi että pimeällä tiellä automaatillakin olisi kaikki valoteho käytössä. Olisi myös kätevää, jos käsikäytön pitkiltä voisi vaihtaa suoraan automaattivaloille ilman käyttöä lyhyillä. Tuo näyttäisi fiksummalta vastaantulijoiden vinkkelistä.
Olen huomannut saman, käsikäytöllä valoa tulee enemmän kuin automaatilla.
Juissipuissi kirjoitti: ↑24 Joulu 2020, 08:32
Eiköhän anneta tulppien kärkivälien olla kuten ovat, maksoivat 161€ huollossa ( Motonet ~96) on hintavia tulppia.
Enpä tiedä moottorikoodeista mitään, mitä tarkoitat kyseisellä koodilla.
Hyvää ja Rauhallusta Joulua kaikille
Koodi on tarkempi tieto moottorin tyypistä. Esim 1,4T moottorin koodi voi olla vaikka esim b14xft
Helpoiten tietolöytyy asiapaperikansiosta carpass kortista.
Hyvät joulut myös sinulle
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Juissipuissi kirjoitti: ↑23 Joulu 2020, 09:09
Ja lisätään että polttoaineen sekaan tankkiin on laitettu Opel huollon antamaa "tököttiä" pullollinen > ei apua
Opel huollon lausunto:
"Alla asentajan diagnoosi.
6.11.2020 81237Km
Vika edelleen autossa.
Lähdetty koeajoon kylmänä.
Auto nykii 1500- 3000 rpm välillä kylmällä koneella voimakkaammin.
Häiriövaloja ei kuitenkaan syty.
Moottorin lämmetessä nykiminen vähenee. Lopulta loppuu. Nykii silloin tällöin kiihdytyksessä.
Sytytyskatko testerissä näyttää hetkellisiä katkoja alakierroksilla väänätettäessä. Tämä on myös muissa saman moottorin autoissa.
Näyttävät hetkellistä katkoa mutta kohta häipyy. Testattu toisella saman moottorisella autolla. Se ei nykinyt kylmänä.
Lähtisin liikkeelle puolien ja tulppien uusimisella."
Mulla just sama ongelma. Nykiminen loppuu kiihdyttäessä n. 3500 rpm kohdalla. Tätä ongelmaa on ollut muutamissa yksilöissä. Suurimmasta osasta ongelma hävisi syksyllä 2017 tulleen moottoriohjaimen päivityksen yhteydessä. Sun listan lisäksi mulla vaihdettu puolat ja ilmamassa-anturi. Auto on vuosimallia 2017. Ollut mulla uudesta saakka. Ajettu nyt 101000km. Ongelma on ollut koko ajan. Moottori on kyllä erittäin taloudellinen. Pitkä ajan keskikulutus 5,7l vaikka ajan moottoritietä usein. Tuohon ajotietokoneen lukemaan voi lisätä 0,3l niin ollaan todellisuudessa.
Olen miettinyt että veisin auton optimointiin, jos se auttaisi ongelmaan. Tehoa en kaipaa enempää, mutta jos nykiminen loppuisi. Nykiminen vaikuttaa olevan kierrosaluella, missä vääntöä on rajoitettu.
Juissipuissi kirjoitti: ↑23 Joulu 2020, 09:09
Ja lisätään että polttoaineen sekaan tankkiin on laitettu Opel huollon antamaa "tököttiä" pullollinen > ei apua
Opel huollon lausunto:
"Alla asentajan diagnoosi.
6.11.2020 81237Km
Vika edelleen autossa.
Lähdetty koeajoon kylmänä.
Auto nykii 1500- 3000 rpm välillä kylmällä koneella voimakkaammin.
Häiriövaloja ei kuitenkaan syty.
Moottorin lämmetessä nykiminen vähenee. Lopulta loppuu. Nykii silloin tällöin kiihdytyksessä.
Sytytyskatko testerissä näyttää hetkellisiä katkoja alakierroksilla väänätettäessä. Tämä on myös muissa saman moottorin autoissa.
Näyttävät hetkellistä katkoa mutta kohta häipyy. Testattu toisella saman moottorisella autolla. Se ei nykinyt kylmänä.
Lähtisin liikkeelle puolien ja tulppien uusimisella."
Mulla just sama ongelma. Nykiminen loppuu kiihdyttäessä n. 3500 rpm kohdalla. Tätä ongelmaa on ollut muutamissa yksilöissä. Suurimmasta osasta ongelma hävisi syksyllä 2017 tulleen moottoriohjaimen päivityksen yhteydessä. Sun listan lisäksi mulla vaihdettu puolat ja ilmamassa-anturi. Auto on vuosimallia 2017. Ollut mulla uudesta saakka. Ajettu nyt 101000km. Ongelma on ollut koko ajan. Moottori on kyllä erittäin taloudellinen. Pitkä ajan keskikulutus 5,7l vaikka ajan moottoritietä usein. Tuohon ajotietokoneen lukemaan voi lisätä 0,3l niin ollaan todellisuudessa.
Olen miettinyt että veisin auton optimointiin, jos se auttaisi ongelmaan. Tehoa en kaipaa enempää, mutta jos nykiminen loppuisi. Nykiminen vaikuttaa olevan kierrosaluella, missä vääntöä on rajoitettu.
Jos viet optimointiin niin säätäkää sytytysennakkoa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Omassa oli tuota nykimistä alkuun kylmällä koneella, mutta hävisi moottoriohjaimen päivityksen jälkeen. Webaston takia se ei kyllä kovin kauaa ikinä esiintynyt. Ensimmäisten parin kilometrin matkalla.
Aika varattu koeajuun. Koeajun ajaksi tietokone kiinni, josko jotain selviää.
Minulla auto nykii myös lämpimänä, kuten olen kirjottanut.
Auto tosiaankin "potkii" takaisin kun kaasun löysää. Samassa kun lähtee kiihdyttämään niin nykii kunnolla.
Joka tapauksessa kylmänä/ viileällä koneella nykii ja tahmoo eniten.
Odotetaan tuo ke 30.12 koeaju josko tietokoneelle piirtyisi vika ( ahtopaine, sytkäpuolen vika). Jompas kumpaa arvelen itse.
Huolto sanoi kyllä että ei ole mitään tehtävissä jos vika esim. ECU:ssa, siihen on viimeisin päivitys tehty ja on näin ollen kuulemma ajan tasalla, odotetaan.