Onpas outo, pari kuukautta sitten kelpasi Jyväskylän laakkosella corsaan omat öljyt (gm dexos2) ihan mukisematta, ja säästi 50e. Liekkö muuttunut tossa välissä vai toimipistekohtasia eroja?beelsebub kirjoitti: ↑17 Elo 2020, 21:30 Ensihuolto edessä. Huoltoa tilatessani kysyin hintaa, 215 euroa oli vastaus. Sitten menikin vaikeaksi kun kysyin että mitä jos tuon omat öljyt. Vastaus tähän oli ettei sallita omia öljyjä. Kun kysyin että oletko ihan varma jos vaikka tiedustelen maahantuojalta näkökantaa, vastaus muuttui että konserin johdolta on tullut määräys ettei omia öljyjä suosita. No, hinta oli sen verran edullinen mielestäni etten alkanut enää enempää asiaa vatvomaan vaan tilasin huollon normaalisti. Niin ja tämä konserni on siis Laakkonen.
Lisäksi kysyin onko adaptiivistä vakkaria mahdollista ohjelmoida pitämään hieman enemmin etäisyyttä edellä ajavaan ja tämä jäi selvitykseen. Onko täällä tietoa, onnistuuko turvavälin kasvatus?
Astra K
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Tammi 2017, 21:40
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Corsa E 5-ovea 1.4 litraa moottoria
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
E corsan 1,4 vapariin meneekin dexos 2
Kyllä huollon pitäisi osata vastata minkäluokituksen mukaista öljyä pitäisi tuoda jos haluaa omat öljyt tuoda vaikka siinä jääkin myynti vähemmälle
Kyllä huollon pitäisi osata vastata minkäluokituksen mukaista öljyä pitäisi tuoda jos haluaa omat öljyt tuoda vaikka siinä jääkin myynti vähemmälle
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuinka suuri se pisin turvaväli on mihin Astran ACC kykenee? Jos ajatellaan, että valotolppien väli on yleensä 50 - 70 metriä, niin suostuuko Astra edes tuollaista turvaväliä pitämään? Itse tykkään perinteisellä cruisella ajella +100 metrin turvaväleillä, niin en ole vielä innostunut adaptiivista hankkimaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä sellaiset kaksi tolpanväliä tai ihan himpun alle pitää pisimmällä asetuksella. Sekunneissa pari sekuntia. Joskus olen kokeillut tiputtaa adaptiivisen pois ja silloin näytölle vaihtuu se aika sekunneissa, niin on ollut 1,8 sek. Sehän ei kyllä tekisi satasen nopeudessa kuin vajaat 60 m. Tämä siis Insigniassa, mutta todennäköisesti pätee edelleenkin myös Astraan, koska samat palikat.
Edit: Googlasin että valopylväiden ohjeellinen väli on 36 m ja silloin tuo 60 m turvaväli sopisi myös siihen aika hyvin.
Edit: Googlasin että valopylväiden ohjeellinen väli on 36 m ja silloin tuo 60 m turvaväli sopisi myös siihen aika hyvin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kokeilin tänään vielä tuota Insignian etäisyyttä edellä ajavaan ja 104 km/h todellisella nopeudella auto piti 2,1 sekunnin etäisyyttä. Helppo testata, pitää näkyvissä sen valikon jossa näkyy etäisyys. Kun tiputtaa vakkarin pois, niin näkyville ilmestyy "seurataan etäisyyttä", joka vaihteli 1,9-2,3 sek välillä, nopeuden vaihdellessa 98-104 km/h todellista nopeutta. Astran mittaristo on erilainen, mutta mitä sen valikoita muistelen, olettaisin toimivan samalla tavalla.
2 1 sekuntia 104 km//h nopeudessa tarkoittaa noin 60 m matkaa edellä ajavaan.
2 1 sekuntia 104 km//h nopeudessa tarkoittaa noin 60 m matkaa edellä ajavaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On se vähän turhan stressaavaa noin lähellä roikkua ja odotella milloin se edelläajava tekeekin jonkun yllättävän liikkeen. Itse en luottaisi tietokoneen kaikkivoipaisuuteen, että se osaisi myös riittävän tehokkaasti jarruttaa, jos edessä alkaakin täysjarrutus renkaat savuten. Talvella varsinkin, myös rengastuksissa on eroja ja edellä ajavalla saattaakin olla paremmat renkaat, niin saattaa tuo 60 metriä käydä vähiin slickseillä pulkkaillessa.
Tai jos edellä ajavan alta paljastuu joku männyn oksa ja haluaisi itse sen väistää, niin kiire tulee 2 sekunnissa ehtiä riittävästi väistää ja riittävän rauhallisella ohjausliikkeellä.
Mut joo, voihan adaptiiviseenkin laittaa nopeustavoitteen vähän pienemmäksi kuin edellä ajavalla, niin turvaväli alkaa kasvaa.
Tai jos edellä ajavan alta paljastuu joku männyn oksa ja haluaisi itse sen väistää, niin kiire tulee 2 sekunnissa ehtiä riittävästi väistää ja riittävän rauhallisella ohjausliikkeellä.
Mut joo, voihan adaptiiviseenkin laittaa nopeustavoitteen vähän pienemmäksi kuin edellä ajavalla, niin turvaväli alkaa kasvaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kesällä se riittää kyllä aivan täysin, joissain tilanteissa jopa liikaa,. mutta talvella olen samaa mieltä. Silloin monesti tiputtelenkin 1-2 km/h nopeutta edelläajavaan, mutta sitten ongelmana on kaasulla ajavat, joiden nopeus vaihtelee vaikka 80-90 välillä. Ihmetyttää varsinkin uusien autojen perässä ajellessa, joissa 100 varmasti vakkari, että eikö sitä osata käyttää. Sitten on pakko itsekin joko mennä ohi, ajaa kaasulla tai antaa adaptiivisen hoitaa homma liian lyhyellä välillä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuli tuossa laitettua -17 Astra. Saksasta tuotu. Huoltokirjaa ei tietenkään ja sähköisessä kaksi merkintää: 20-30k kohdalla renkaan huoltotyötä ja 90k öljynvaihto. Nyt ajeltu 98k. Paljonkos huoltokirja maksaa Deltalla?
Moottorinlämmitin pitää myös asentaa, ilmeisesti säteilylämmitintä vain tarjolla. 500€ pintaan oli Defan tarjous ja Calix 600€ sis. Sisätilalämmittimen. Näissä hinnoissa pyörivät kyseiset osat?
Moottorinlämmitin pitää myös asentaa, ilmeisesti säteilylämmitintä vain tarjolla. 500€ pintaan oli Defan tarjous ja Calix 600€ sis. Sisätilalämmittimen. Näissä hinnoissa pyörivät kyseiset osat?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 17
- Liittynyt: 23 Joulu 2019, 11:25
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt kun viime joulukuussa haettu viimeisiä nelipyttysiä astra 1.4automaatti hatchback on saanut jonkun 14000kilometriä ajelua, niin mielestäni se on hiljaisempi kuin alussa? Taitaa olla vain kuumentunut ja monesti uusittu tienpinta, joka on vähän softimpi kuin se pelkkälle kivelle mennyt oleva perustienpinta?
Täytyy etsiä missä pelkääjänpaikalta kuuluva ääni oikein tulee jos ajaa soratiellä.
Ihan tykkään autosta. verrokkina siis on meidän entinen civic 1.8 Toki civic oli paljon paremmin huoliteltu. astran jakkarat ovat kyllä paljon paremmat. bluetooth ei ole kyykännyt kertaakaan, civucissä oli jatkuvaa ongelmaa kun bt-kytkeytyi pois. Häiritsee se, että astra ei automaattisesti sivupeilejä avaa/sulje. AIka monesti olenkin lähtenyt peilin sisäasennossa, ja huomannut kun on peiliä tarvinnut..
Täytyy etsiä missä pelkääjänpaikalta kuuluva ääni oikein tulee jos ajaa soratiellä.
Ihan tykkään autosta. verrokkina siis on meidän entinen civic 1.8 Toki civic oli paljon paremmin huoliteltu. astran jakkarat ovat kyllä paljon paremmat. bluetooth ei ole kyykännyt kertaakaan, civucissä oli jatkuvaa ongelmaa kun bt-kytkeytyi pois. Häiritsee se, että astra ei automaattisesti sivupeilejä avaa/sulje. AIka monesti olenkin lähtenyt peilin sisäasennossa, ja huomannut kun on peiliä tarvinnut..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ostit 3 vuotiaan tuontiauton ilman huoltokirjaa?Välikaasu kirjoitti: ↑22 Elo 2020, 10:50 Tuli tuossa laitettua -17 Astra. Saksasta tuotu. Huoltokirjaa ei tietenkään ja sähköisessä kaksi merkintää: 20-30k kohdalla renkaan huoltotyötä ja 90k öljynvaihto. Nyt ajeltu 98k. Paljonkos huoltokirja maksaa Deltalla?
Moottorinlämmitin pitää myös asentaa, ilmeisesti säteilylämmitintä vain tarjolla. 500€ pintaan oli Defan tarjous ja Calix 600€ sis. Sisätilalämmittimen. Näissä hinnoissa pyörivät kyseiset osat?
Lämmittimien hinnat ovat tuota luokkaa asennettuna, saahan sinne varmaan rakennettua jonkun yleismallisen letkulämmittimenkin, mutta saattaa tulla ongelmia..
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tyhmästä päästä kärsii lompakko. Noviisina autokaupoille. Kokemusta viisaampana taas. Letkulämmittimestä Deltalta sanoivat, että ollut useita ongelmia heillä, kun menee jotkin anturit sekaisin.Ostit 3 vuotiaan tuontiauton ilman huoltokirjaa?
Lämmittimien hinnat ovat tuota luokkaa asennettuna, saahan sinne varmaan rakennettua jonkun yleismallisen letkulämmittimenkin, mutta saattaa tulla ongelmia..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astraan on tullut edullisia varustepaketteja.
”Nyt sekä 5-oviseen että Sports Tourer farmarimalliin tuodaan kokonaan uusi Ultimate-mallisto, jossa on kaksi varustetasoa Ultimate ja Ultimate Innovation”.
https://autobild.fi/uutinen/opel-astra- ... 2794ea0422
”Nyt sekä 5-oviseen että Sports Tourer farmarimalliin tuodaan kokonaan uusi Ultimate-mallisto, jossa on kaksi varustetasoa Ultimate ja Ultimate Innovation”.
https://autobild.fi/uutinen/opel-astra- ... 2794ea0422
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Täällä oli juttua, että ei saisi enää tehdastilauksena K-Astraa, mahtaako pitää paikkaansa, kun noita varustepakettejakin on tullut tarjolle, tuskin maahantuoja pelkkiä varastoautojakaan myy?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Liekö jotain tehtaan varastossa olevia jämiä, mitkä myydään loppuun sopivasti.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos uusi Astra vasta esitellään 2021, eikä siitä ole vielä edes kunnon kuvia, niin ihanko tuo niin menisi, että tehdas laittaa tuotannon seis, myydään ei-oota ja odotellaan esim. vuosi uutta. Toki brittien ja Puolan tehtailla taitaa tuotanto joka tapauksessa loppua. Vai onko kyse siitä, että yksityishenkilöille ei tilauksia enää tehdä, vaan tehdas tuottaa bulkkina tavaraa muutamalla eri varuste- ja voimalinjakombolla. Vähän niinkuin korealaiset ja Toyota tekee.