makejer kirjoitti: ↑06 Elo 2020, 11:53
Tarkoitus olisi laittaa itte kiinteä vetokoukku autoon mutta sain tarjouksen korjaamolta niin meinasivat että kiinteätä koukkua ei voisi laittaa peruutustutkilla olevaan autoon koska koukku olis tutkien näkökentässä ja hälyttäisi koko ajan!
Onko kellään kiinteää koukkua ja tutkia? Onko kyseistä ongelmaa?
Auto on Astra Sport Tourer -17
Hatchback 2019 irrotettavalla koukulla - vain se haittaa tutkia, että Westfalian koukku pistoke ei toimi kärryn uusitun pistokkeen kanssa. Kärryn pistoke toimii kaikissa muissa vehkeissä. Thulen/Brinkin koukussa jne. Ja 7-napaisessa pistokkeessa myös toimii, kunhan laittaa 7-13 sovittimen väliin.
Toki hatch vs tourer, perät ovat erilaiset. Mutta näin kun tuo koukku kesällä asuu paikallaan, olen huomannut ettei tutkat tms turhia huutele.
Kyllä tuollaisessa hinnassa pitääkin jo olla tinkivaraa, kun tinkimättäkin saa selvästi alle 40 eurolla Astraan sulat
Saa nähdä toimiiko nämä orkkikset paremmin kuin 38e Boschit tai saman hintaiset Valeot, jotka olivat molemmat pettymys.
Ainakin ensiasennussulat pelasi hyvin ekan vuoden
makejer kirjoitti: ↑06 Elo 2020, 11:53
Tarkoitus olisi laittaa itte kiinteä vetokoukku autoon mutta sain tarjouksen korjaamolta niin meinasivat että kiinteätä koukkua ei voisi laittaa peruutustutkilla olevaan autoon koska koukku olis tutkien näkökentässä ja hälyttäisi koko ajan!
Onko kellään kiinteää koukkua ja tutkia? Onko kyseistä ongelmaa?
Auto on Astra Sport Tourer -17
Mulla on tehdasasenteinen Westfalian irrotettava koukku, joka ei häiritse tutkia, mutta jos se kuulan muovisuojus on vähänkin vinossa, niin sitten välillä rääkyy tutkat.
ZeusMass69 kirjoitti: ↑07 Elo 2020, 19:15
Huoltohintoja Varsinais-Suomessa; Astra Sports Tourer Innovation 1,4T A-18, 2.vuosihuolto
Raisio Länsiauto 415e
PP-auto Salo 320e
Molemmat siis ns, merkkiliikkeen hintoja, melkoinen ero...
Astra 1.4T automaatti my19.5 farmari 1.huolto Oulussa monopoliasemaan päässeellä Delta-Autolla tingattuna 290€. Mutta luettelin kyllä sellaisen määrän valituksia ”ominaisuuksista”, että jos puoletkin saadaan kuntoon takuun pikkiin, niin ei niin pahalta tunnu.
ZeusMass69 kirjoitti: ↑07 Elo 2020, 19:15
Huoltohintoja Varsinais-Suomessa; Astra Sports Tourer Innovation 1,4T A-18, 2.vuosihuolto
Raisio Länsiauto 415e
PP-auto Salo 320e
Molemmat siis ns, merkkiliikkeen hintoja, melkoinen ero...
Astra 1.4T automaatti my19.5 farmari 1.huolto Oulussa monopoliasemaan päässeellä Delta-Autolla tingattuna 290€. Mutta luettelin kyllä sellaisen määrän valituksia ”ominaisuuksista”, että jos puoletkin saadaan kuntoon takuun pikkiin, niin ei niin pahalta tunnu.
1.4T -19 1. vuosihuolto keväällä Raisio Länsiauto pyysivät 320€, eivät itse viitsineet huomoida kampanjaa josta oikein sähköpostiakin lähettivät, hinta 219€.
ZeusMass69 kirjoitti: ↑07 Elo 2020, 19:15
Huoltohintoja Varsinais-Suomessa; Astra Sports Tourer Innovation 1,4T A-18, 2.vuosihuolto
Raisio Länsiauto 415e
PP-auto Salo 320e
Molemmat siis ns, merkkiliikkeen hintoja, melkoinen ero...
Astra 1.4T automaatti my19.5 farmari 1.huolto Oulussa monopoliasemaan päässeellä Delta-Autolla tingattuna 290€. Mutta luettelin kyllä sellaisen määrän valituksia ”ominaisuuksista”, että jos puoletkin saadaan kuntoon takuun pikkiin, niin ei niin pahalta tunnu.
Minkälaisilla "ominaisuuksilla" autosi on varustettu? Meillä on pientä resonointia ilmaantunut. Naapuri sanoi kun astran hommasin, että kerron hänelle koska alkaa resonointi. Harmillista.
ZeusMass69 kirjoitti: ↑07 Elo 2020, 19:15
Huoltohintoja Varsinais-Suomessa; Astra Sports Tourer Innovation 1,4T A-18, 2.vuosihuolto
Raisio Länsiauto 415e
PP-auto Salo 320e
Molemmat siis ns, merkkiliikkeen hintoja, melkoinen ero...
Astra 1.4T automaatti my19.5 farmari 1.huolto Oulussa monopoliasemaan päässeellä Delta-Autolla tingattuna 290€. Mutta luettelin kyllä sellaisen määrän valituksia ”ominaisuuksista”, että jos puoletkin saadaan kuntoon takuun pikkiin, niin ei niin pahalta tunnu.
Minkälaisilla "ominaisuuksilla" autosi on varustettu? Meillä on pientä resonointia ilmaantunut. Naapuri sanoi kun astran hommasin, että kerron hänelle koska alkaa resonointi. Harmillista.
Aikalailla ne perus, mitä täälläkin valiteltu vuosien saatossa: kuolleen kulman varoitus menee heti mykäksi, kun tie kastuu tai lumettuu. Hätäjarrustusavustin on pari kertaa toiminut suotta, tyhjällä tiellä. Kamera ilmoittaa esteestä sopivalla talvikelillä (kosteutta). Carplay ei pysy päällä puolta tuntia kauempaa, vaan aina hyppää bluetoothille. Rattia pyörittäessä kuuluu mielestäni asiaan kuulumaton vinkuminen. Kaistavahti on käyttökelvoton ja suorastaan vaarallinen talvella täällä pohjoisemmassa, kun on lumipolanteita.
KKN kirjoitti: ↑30 Heinä 2020, 13:45
Vähän hirvittää mitä ongelmia neloskoppainen Ocu tuo mukanaan, mut näillä mennään.
Näin kolmoskoppasen Ocun omistajan voisin veikata, että todennäköisesti ei tule kummempia ongelmia. Noin 30 tkm on ajeltu tuollaisella, eikä mitään "poikkeavaa" ole tarvinnut tehdä. Takaiskarit vaihdettiin 90tkm kohdalla ja se on ollut suurin remppa. Autossa ei myöskään ole yhtäkään "ärsyttävää" puolta, kaikki saa joko pois päältä tai äänet saa säädettyä.Nyt olen vaihtamassa K Astraan (paremmin varusteltu kuin Ocu ja automaatti) ja se kyllä pikkasen hirvittää Ocun jälkeen. Ocu on kuitenkin selkeästi hiljaisempi moottoritienopeuksissa ja esim. sisustan suhteen laadukkaampi. Oculla pystyn myös ajamaan useamman sata kilsaa pysähtymättä vaikka on ihan peruspenkit. Noista Astran penkeistä ei kyllä pysty sanomaan samaa. Tosin eivät ole ne paremmat AGR penkit.
Ocu on hiljaisempi. Sisustan suhteen makuasia, muovia on molemmissa. Ocu III oli aika konservatiivinen, nelosocun sisusta on moderni, mutta kaikki eivät pidä esim. irtotablettinäytöstä, farkkukankaasta kojelaudassa tai kaksipuolaisesta ratista. Ocuun jos haluat jotain muuta penkkeihin kuin peruskangasta, niin maksaa. Ei ole pidempää ajokokemusta siitä, minkälaiset Astran tai Ocun vakiopenkit ovat, mutta AGR:t pärjäävät paljon kalliimpienkin merkkien istuimille ja todellakin tunteja pystyy ajamaan pysähtymättä.