Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Risto Vee
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 242
Liittynyt: 21 Loka 2008, 15:34
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Fisherman kirjoitti: 05 Helmi 2020, 11:07
SB9x kirjoitti: 05 Helmi 2020, 10:48
hauvavauva kirjoitti: 04 Helmi 2020, 22:29 ...Tampereen Metroauto Hatanpäällä on tuttu, mutta ilmeisesti kohtuu hintava? Tampereen Delta autosta ei tietoa, varsinkin kun vasta viime kesän tienoilla Opelin edustus siirtyi sinne Autosalvalta...
Kai ne siellä Metrossa Opelinkin perushuoltaa, mutta ei kai siellä enää uusia ooppeleita myydä ja merkkihuolleta? Merkkari vaihtoehdot on Delta ja ja ..?
Hatanpään Metroauto oli mielestäni hyvinkin edullinen huoltopaikka :)
Ohessa 3-vuotishuollon lasku sisältäen öljyt

Kuva
Juuri varasin 1v/30tkm (toinen huolto) huollon kaasu Astralle Porvoon Laakkoselle. Hintaa pitävät huollolla 293€. Tämäkin kuulosti tyyriiltä.

Kysyin samaa Vantaan Länsiautosta ja sanoivat hinnaksi 430€. :bye: :lollis:

Arvatkaa kumpaan päädyin?
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6

Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1350
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

1,2sorsa kirjoitti: 05 Helmi 2020, 11:09
Fisherman kirjoitti: 05 Helmi 2020, 11:07
SB9x kirjoitti: 05 Helmi 2020, 10:48
hauvavauva kirjoitti: 04 Helmi 2020, 22:29 ...Tampereen Metroauto Hatanpäällä on tuttu, mutta ilmeisesti kohtuu hintava? Tampereen Delta autosta ei tietoa, varsinkin kun vasta viime kesän tienoilla Opelin edustus siirtyi sinne Autosalvalta...
Kai ne siellä Metrossa Opelinkin perushuoltaa, mutta ei kai siellä enää uusia ooppeleita myydä ja merkkihuolleta? Merkkari vaihtoehdot on Delta ja ja ..?
Hatanpään Metroauto oli mielestäni hyvinkin edullinen huoltopaikka :)
Ohessa 3-vuotishuollon lasku sisältäen öljyt

Kuva
Sama kuin ekahuolto öv+s polttoaineen lisäaine ja tarkastukset. Jos sinulla olisi ollut 60tkm täynnä olisi ollut enemmän lisätöitä
Mitäs lisätöitä tuosta 60tkm:stä tulee? Tulpat ja ilmanputsari? Katsoin tuossa että laakkonen tarjoiaisi 295€ tai 507€ vaihtoehtoja.
Joku 52tkm mittarissa huollon ajankohtana ja mahdollisen seuraavan vuosihuollon kohdalla sitten joku 70tkm
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JJH »

IMG_20200205_185427.jpg
1,2sorsa kirjoitti: 04 Helmi 2020, 17:17 Samaan paikkaan olen laittanut itsekkin. Kylläkin ilman aluslevyä, noin 40kpl
Itse laitoin maskiin, ei tarvii kyykkiä ja töissä tolppa voi olla kummalla puolella vaan. Mistä sisäpistorasian johto viedään oikeaoppisesti hyttiin?

Tv Jouni
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

JJH kirjoitti: 05 Helmi 2020, 20:10 IMG_20200205_185427.jpg
1,2sorsa kirjoitti: 04 Helmi 2020, 17:17 Samaan paikkaan olen laittanut itsekkin. Kylläkin ilman aluslevyä, noin 40kpl
Itse laitoin maskiin, ei tarvii kyykkiä ja töissä tolppa voi olla kummalla puolella vaan. Mistä sisäpistorasian johto viedään oikeaoppisesti hyttiin?

Tv Jouni
Altapäin, ns rattiakselin kohdalta vänkärin puolelta juuri tuplapellin alapuolelta. Sisäpuolelta pitää purkaa vähän lattiaverhouksia edestä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Nible kirjoitti: 05 Helmi 2020, 18:14
1,2sorsa kirjoitti: 05 Helmi 2020, 11:09
Fisherman kirjoitti: 05 Helmi 2020, 11:07
SB9x kirjoitti: 05 Helmi 2020, 10:48
hauvavauva kirjoitti: 04 Helmi 2020, 22:29 ...Tampereen Metroauto Hatanpäällä on tuttu, mutta ilmeisesti kohtuu hintava? Tampereen Delta autosta ei tietoa, varsinkin kun vasta viime kesän tienoilla Opelin edustus siirtyi sinne Autosalvalta...
Kai ne siellä Metrossa Opelinkin perushuoltaa, mutta ei kai siellä enää uusia ooppeleita myydä ja merkkihuolleta? Merkkari vaihtoehdot on Delta ja ja ..?
Hatanpään Metroauto oli mielestäni hyvinkin edullinen huoltopaikka :)
Ohessa 3-vuotishuollon lasku sisältäen öljyt

Kuva
Sama kuin ekahuolto öv+s polttoaineen lisäaine ja tarkastukset. Jos sinulla olisi ollut 60tkm täynnä olisi ollut enemmän lisätöitä
Mitäs lisätöitä tuosta 60tkm:stä tulee? Tulpat ja ilmanputsari? Katsoin tuossa että laakkonen tarjoiaisi 295€ tai 507€ vaihtoehtoja.
Joku 52tkm mittarissa huollon ajankohtana ja mahdollisen seuraavan vuosihuollon kohdalla sitten joku 70tkm

Aiemmin tähän topikkiin olen kirjoittanut kuten myös tänne.
viewtopic.php?f=5&t=271193&hilit=Huolto+astra+60tkm
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
einpas
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Loka 2002, 03:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja einpas »

Terve.

Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

einpas kirjoitti: 06 Helmi 2020, 14:48 Terve.

Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
Ajovaloissa on voinut olla vikaa. Se on myös voitu korjata jo takuuseen eikä ole merkintää huoltokirjassa. Erikoistoimitapa tiedote on noille vioille joten voi saada goodwilliin peräti 5-vuoteen asti jos huoltohistoria ok.

-takajarrusatuloiden olkaimet voi ruostua ja jarrupalat jäädä laahaamaan.

Roiskeläpät kannattaa asentaa automaatti huollattaa vaikka 100tkm välein
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Minulla ollut vuoden Biturbo ja olen ollut tyytyväinen, mukava pelillä ajella. Suosittelen !
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Kävin Opel.fi sivuilla katsomassa hinnastoja ja rakentamassa Astraa. Hinnastossa tarjolla 4 varustetasoa, comfort, innovation plus, executive ja launch edition mutta rakenna osiossa vain kaksi ensimmäistä. Varusteetkaan ei täsmää hinnaston ja rakenna auto osion välillä. Hinnaston tietojen mukaan saa paremmat varusteet kuin rakenna osiossa. Mitähän hinnastoa ja varustevaihtoehtoja liikkeet tarjoaa? Vai onkohan niin että vaikka tilaa jotain niin saa ihan muuta??
ksfv
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:40
Paikkakunta: Kerava

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ksfv »

einpas kirjoitti: 06 Helmi 2020, 14:48 Terve.

Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
Mulla ollut biturbo kohta 2 vuotta. Mukava peli ja voimalinja oikein notkea. Umpiot vaihdettu ja mainitut takajarrut laahanneet. Murheenkryyni minulla on rallattava jakopää. 2 kertaa tehty jonkinmoinen remontti jakopäähän. Rallatus on vähentynyt mutta ei ole kokonaan poistunut, ilmenee kun ajosta tullut auto seisoo n.10 minuuttia. Kilsoja on kertynyt 75tkm. Vioista huolimatta istuu minun käteen oikein hyvin.
Astra k Sports Tourer Matrix Business 1,6 cdti Biturbo
AL3
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Tammi 2020, 20:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja AL3 »

Tuli tuossa ostettua '17 Matrix farkku 1,4T automaatilla '08 Easytronic Vectran tilalle. Kulutus ei ainakaan laskenut, vaikka verottajalle on toista kerrottu. Mikähän noissa valoissa voisi olla vikana kun lähes pelkästään vain pakkasella vilkuttaa satunnaisesti suuntausjärjestelmän vikaa? Deltalla ei löydetty vikaa vaikka jo koeajolla sitä vilkutti eikä kympin ODB-lukija löydä vikakoodia vaikka valo palaisi.

Vectrassa oli xenonit joista lähti selkeästi enemmän valoa. Toki sopivissa tilanteissa varjostetuista pitkistä on etua.

Ei käynyt käytettyä hakiessa mielessäkään ettei uudehkossa autossa olisi merkkivaloa pienen pesunestesäiliön tyhjenemiselle eikä mitään valoa hanskalokerossa. No, olihan tämä hyppäys pienempään, mutta samalla paljon uudempaan. Tuli pysyttyä merkissä ensimmäistä kertaa autoa vaihtaessa hyvien penkkien takia, mutta jatkossa pitää olla entistä tarkempi.
3# -(z)- Insignia 1,5A Sports Tourer 2018 Dressman edition
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Loka 2017, 11:15

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

Ristoj kirjoitti: 06 Helmi 2020, 19:02 Kävin Opel.fi sivuilla katsomassa hinnastoja ja rakentamassa Astraa. Hinnastossa tarjolla 4 varustetasoa, comfort, innovation plus, executive ja launch edition mutta rakenna osiossa vain kaksi ensimmäistä. Varusteetkaan ei täsmää hinnaston ja rakenna auto osion välillä. Hinnaston tietojen mukaan saa paremmat varusteet kuin rakenna osiossa. Mitähän hinnastoa ja varustevaihtoehtoja liikkeet tarjoaa? Vai onkohan niin että vaikka tilaa jotain niin saa ihan muuta??
Ainakaan Launch Editionia ei voi tehtaalta tilata...
mtp67
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Kesä 2018, 18:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mtp67 »

hauvavauva kirjoitti: 04 Helmi 2020, 13:36 Kuva

Eikö ole komeasti asennettu lämppärin pistoke? Erityisesti pyysin, että pistoke laitetaan tuohon sumuvalon kehykseen, mutta ei kuulemma mahdu. Se jo rupes harmittamaan, mutta sitten nähtyäni, että asentaja oli käyttänyt nuo aluslevytkin pistokkeen asennuksessa, niin johan rupes lämmöt nousemaan. Tuota aluslevyäkin selviteltiin ja kuulemma se tekee pistokkeesta tukevamman.

No taatusti tekee, mutta enpä ole ennen nähnyt moista asennusta ja tuo aluslevy on Defan oman ohjeen mukaan tarkoitettu siihen jos laittaa pistokkeen maskin ritilikköön.

Sisätilanlämppärin pistokkeen paikaksi oli esitetty toivomus että "suunnilleen tähän jos onnistuu" kirjoitettuna teipinpalaan, mutta eihän sekään mennyt niin kuin strömsöössä. Ei ollut kuulemma nähnyt koko teippiä. Pistorasia oli vastakkaisella puolella. Tarjoutuivat vaihtamaan pistokkeen ilmaiseksi merkitsemääni kohtaan.

Tämmöistä täällä, valtuutetussa huollossa. Olisi näköjään pitänyt itse tehdä. First world problems.
Kyllä minulle laitettu tuo pistoke siihen sumarin kehykseen kun sen siihen pyysin, ja jos olisi laitettu muuhun paikkaan lupaa kysýmättä, niin uuden puskurin sitten olisivat kyllä kustantaneet. Sanoivat huollossa muutoinkin etteivät tuota pistoketta asenna maalattuun osaan puskuria kuin pyynnöstä. Kannattaa vaatia asian oikaisua jos asennus paikka on eri kuin sovittu.
mtp67
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Kesä 2018, 18:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mtp67 »

einpas kirjoitti: 06 Helmi 2020, 14:48 Terve.

Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
Mullakin uusittiin jakoketju kaikkine hiluineen kun rupesi rallattamaan ajossa, oisko ollu 56tkm ajettuna 1.6cdti bi turboon. On todella kallis remontti jos ei mee takuuseen, jakopää kun on vaihdelaatikon puolella.
mtp67
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Kesä 2018, 18:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mtp67 »

Ristoj kirjoitti: 06 Helmi 2020, 19:02 Kävin Opel.fi sivuilla katsomassa hinnastoja ja rakentamassa Astraa. Hinnastossa tarjolla 4 varustetasoa, comfort, innovation plus, executive ja launch edition mutta rakenna osiossa vain kaksi ensimmäistä. Varusteetkaan ei täsmää hinnaston ja rakenna auto osion välillä. Hinnaston tietojen mukaan saa paremmat varusteet kuin rakenna osiossa. Mitähän hinnastoa ja varustevaihtoehtoja liikkeet tarjoaa? Vai onkohan niin että vaikka tilaa jotain niin saa ihan muuta??
Tuo Suomen rakenna oma opel on varmaankin tarkoitettu lapsille viihdykkeeksi, ei siitä muuta ilo tällä hetkellä ole. Kannattaa mennä liikkeeseen rakentamaan mieleinen auto niin voi jotenkin onnistua mieleisen auton muodostus.
Vastaa Viestiin