hauvavauva kirjoitti: ↑04 Helmi 2020, 22:29
...Tampereen Metroauto Hatanpäällä on tuttu, mutta ilmeisesti kohtuu hintava? Tampereen Delta autosta ei tietoa, varsinkin kun vasta viime kesän tienoilla Opelin edustus siirtyi sinne Autosalvalta...
Kai ne siellä Metrossa Opelinkin perushuoltaa, mutta ei kai siellä enää uusia ooppeleita myydä ja merkkihuolleta? Merkkari vaihtoehdot on Delta ja ja ..?
Hatanpään Metroauto oli mielestäni hyvinkin edullinen huoltopaikka
Ohessa 3-vuotishuollon lasku sisältäen öljyt
Juuri varasin 1v/30tkm (toinen huolto) huollon kaasu Astralle Porvoon Laakkoselle. Hintaa pitävät huollolla 293€. Tämäkin kuulosti tyyriiltä.
Kysyin samaa Vantaan Länsiautosta ja sanoivat hinnaksi 430€.
hauvavauva kirjoitti: ↑04 Helmi 2020, 22:29
...Tampereen Metroauto Hatanpäällä on tuttu, mutta ilmeisesti kohtuu hintava? Tampereen Delta autosta ei tietoa, varsinkin kun vasta viime kesän tienoilla Opelin edustus siirtyi sinne Autosalvalta...
Kai ne siellä Metrossa Opelinkin perushuoltaa, mutta ei kai siellä enää uusia ooppeleita myydä ja merkkihuolleta? Merkkari vaihtoehdot on Delta ja ja ..?
Hatanpään Metroauto oli mielestäni hyvinkin edullinen huoltopaikka
Ohessa 3-vuotishuollon lasku sisältäen öljyt
Sama kuin ekahuolto öv+s polttoaineen lisäaine ja tarkastukset. Jos sinulla olisi ollut 60tkm täynnä olisi ollut enemmän lisätöitä
Mitäs lisätöitä tuosta 60tkm:stä tulee? Tulpat ja ilmanputsari? Katsoin tuossa että laakkonen tarjoiaisi 295€ tai 507€ vaihtoehtoja.
Joku 52tkm mittarissa huollon ajankohtana ja mahdollisen seuraavan vuosihuollon kohdalla sitten joku 70tkm
hauvavauva kirjoitti: ↑04 Helmi 2020, 22:29
...Tampereen Metroauto Hatanpäällä on tuttu, mutta ilmeisesti kohtuu hintava? Tampereen Delta autosta ei tietoa, varsinkin kun vasta viime kesän tienoilla Opelin edustus siirtyi sinne Autosalvalta...
Kai ne siellä Metrossa Opelinkin perushuoltaa, mutta ei kai siellä enää uusia ooppeleita myydä ja merkkihuolleta? Merkkari vaihtoehdot on Delta ja ja ..?
Hatanpään Metroauto oli mielestäni hyvinkin edullinen huoltopaikka
Ohessa 3-vuotishuollon lasku sisältäen öljyt
Sama kuin ekahuolto öv+s polttoaineen lisäaine ja tarkastukset. Jos sinulla olisi ollut 60tkm täynnä olisi ollut enemmän lisätöitä
Mitäs lisätöitä tuosta 60tkm:stä tulee? Tulpat ja ilmanputsari? Katsoin tuossa että laakkonen tarjoiaisi 295€ tai 507€ vaihtoehtoja.
Joku 52tkm mittarissa huollon ajankohtana ja mahdollisen seuraavan vuosihuollon kohdalla sitten joku 70tkm
Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
Ajovaloissa on voinut olla vikaa. Se on myös voitu korjata jo takuuseen eikä ole merkintää huoltokirjassa. Erikoistoimitapa tiedote on noille vioille joten voi saada goodwilliin peräti 5-vuoteen asti jos huoltohistoria ok.
-takajarrusatuloiden olkaimet voi ruostua ja jarrupalat jäädä laahaamaan.
Roiskeläpät kannattaa asentaa automaatti huollattaa vaikka 100tkm välein
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Kävin Opel.fi sivuilla katsomassa hinnastoja ja rakentamassa Astraa. Hinnastossa tarjolla 4 varustetasoa, comfort, innovation plus, executive ja launch edition mutta rakenna osiossa vain kaksi ensimmäistä. Varusteetkaan ei täsmää hinnaston ja rakenna auto osion välillä. Hinnaston tietojen mukaan saa paremmat varusteet kuin rakenna osiossa. Mitähän hinnastoa ja varustevaihtoehtoja liikkeet tarjoaa? Vai onkohan niin että vaikka tilaa jotain niin saa ihan muuta??
Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
Mulla ollut biturbo kohta 2 vuotta. Mukava peli ja voimalinja oikein notkea. Umpiot vaihdettu ja mainitut takajarrut laahanneet. Murheenkryyni minulla on rallattava jakopää. 2 kertaa tehty jonkinmoinen remontti jakopäähän. Rallatus on vähentynyt mutta ei ole kokonaan poistunut, ilmenee kun ajosta tullut auto seisoo n.10 minuuttia. Kilsoja on kertynyt 75tkm. Vioista huolimatta istuu minun käteen oikein hyvin.
Astra k Sports Tourer Matrix Business 1,6 cdti Biturbo
Tuli tuossa ostettua '17 Matrix farkku 1,4T automaatilla '08 Easytronic Vectran tilalle. Kulutus ei ainakaan laskenut, vaikka verottajalle on toista kerrottu. Mikähän noissa valoissa voisi olla vikana kun lähes pelkästään vain pakkasella vilkuttaa satunnaisesti suuntausjärjestelmän vikaa? Deltalla ei löydetty vikaa vaikka jo koeajolla sitä vilkutti eikä kympin ODB-lukija löydä vikakoodia vaikka valo palaisi.
Vectrassa oli xenonit joista lähti selkeästi enemmän valoa. Toki sopivissa tilanteissa varjostetuista pitkistä on etua.
Ei käynyt käytettyä hakiessa mielessäkään ettei uudehkossa autossa olisi merkkivaloa pienen pesunestesäiliön tyhjenemiselle eikä mitään valoa hanskalokerossa. No, olihan tämä hyppäys pienempään, mutta samalla paljon uudempaan. Tuli pysyttyä merkissä ensimmäistä kertaa autoa vaihtaessa hyvien penkkien takia, mutta jatkossa pitää olla entistä tarkempi.
Ristoj kirjoitti: ↑06 Helmi 2020, 19:02
Kävin Opel.fi sivuilla katsomassa hinnastoja ja rakentamassa Astraa. Hinnastossa tarjolla 4 varustetasoa, comfort, innovation plus, executive ja launch edition mutta rakenna osiossa vain kaksi ensimmäistä. Varusteetkaan ei täsmää hinnaston ja rakenna auto osion välillä. Hinnaston tietojen mukaan saa paremmat varusteet kuin rakenna osiossa. Mitähän hinnastoa ja varustevaihtoehtoja liikkeet tarjoaa? Vai onkohan niin että vaikka tilaa jotain niin saa ihan muuta??
Ainakaan Launch Editionia ei voi tehtaalta tilata...
Eikö ole komeasti asennettu lämppärin pistoke? Erityisesti pyysin, että pistoke laitetaan tuohon sumuvalon kehykseen, mutta ei kuulemma mahdu. Se jo rupes harmittamaan, mutta sitten nähtyäni, että asentaja oli käyttänyt nuo aluslevytkin pistokkeen asennuksessa, niin johan rupes lämmöt nousemaan. Tuota aluslevyäkin selviteltiin ja kuulemma se tekee pistokkeesta tukevamman.
No taatusti tekee, mutta enpä ole ennen nähnyt moista asennusta ja tuo aluslevy on Defan oman ohjeen mukaan tarkoitettu siihen jos laittaa pistokkeen maskin ritilikköön.
Sisätilanlämppärin pistokkeen paikaksi oli esitetty toivomus että "suunnilleen tähän jos onnistuu" kirjoitettuna teipinpalaan, mutta eihän sekään mennyt niin kuin strömsöössä. Ei ollut kuulemma nähnyt koko teippiä. Pistorasia oli vastakkaisella puolella. Tarjoutuivat vaihtamaan pistokkeen ilmaiseksi merkitsemääni kohtaan.
Tämmöistä täällä, valtuutetussa huollossa. Olisi näköjään pitänyt itse tehdä. First world problems.
Kyllä minulle laitettu tuo pistoke siihen sumarin kehykseen kun sen siihen pyysin, ja jos olisi laitettu muuhun paikkaan lupaa kysýmättä, niin uuden puskurin sitten olisivat kyllä kustantaneet. Sanoivat huollossa muutoinkin etteivät tuota pistoketta asenna maalattuun osaan puskuria kuin pyynnöstä. Kannattaa vaatia asian oikaisua jos asennus paikka on eri kuin sovittu.
Nykyisellään mulla on Skoda Octavia, mutta aatoksissa on sekaantua Opel Astraan (sports tourer business matrix biturbo) vm. 2017, jolla on ajettu karvan alle 60tkm. Kuinkas typerä ajatus tuollaisen "teho"-diisselin hankinta on? Autollahan ei ole ikää kuin pari vuotta, niin kai sen pitäisi olla vielä priimakunnossa, mutta kun ajatuksena on pitää sitä pidempään, niin mitäs kallista huollettavaa/korjattavaa siinä on tulossa eteen? Mun trackrekordi autojen kanssa on sellainen, että jos auto voi hajota kalliisti, niin se tulee tapahtumaan, nimimerkillä Vectran dieselpumppu ja Tojotan D4D kansipahvi.
Mullakin uusittiin jakoketju kaikkine hiluineen kun rupesi rallattamaan ajossa, oisko ollu 56tkm ajettuna 1.6cdti bi turboon. On todella kallis remontti jos ei mee takuuseen, jakopää kun on vaihdelaatikon puolella.
Ristoj kirjoitti: ↑06 Helmi 2020, 19:02
Kävin Opel.fi sivuilla katsomassa hinnastoja ja rakentamassa Astraa. Hinnastossa tarjolla 4 varustetasoa, comfort, innovation plus, executive ja launch edition mutta rakenna osiossa vain kaksi ensimmäistä. Varusteetkaan ei täsmää hinnaston ja rakenna auto osion välillä. Hinnaston tietojen mukaan saa paremmat varusteet kuin rakenna osiossa. Mitähän hinnastoa ja varustevaihtoehtoja liikkeet tarjoaa? Vai onkohan niin että vaikka tilaa jotain niin saa ihan muuta??
Tuo Suomen rakenna oma opel on varmaankin tarkoitettu lapsille viihdykkeeksi, ei siitä muuta ilo tällä hetkellä ole. Kannattaa mennä liikkeeseen rakentamaan mieleinen auto niin voi jotenkin onnistua mieleisen auton muodostus.