Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minkähänlainen lie rengasmelu Uudessa Astra Launch Edition mallin 225/40R18 renkailla, onko kukaan ajanut?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En ole ajanut, mutta jos alustarakenteet eivät ole olennaisesti muuttuneet pre-FL -mallista (jota epäilen), veikkaanpa että tuolla rengastuksella melko infernaalinen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Auto on kyllä hiljaisempi verrattuna aikasempaan.. taitaa olla 17" kitkat alla tällä hetkellä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsekin koeajoin normirengasmallia 55 sarjalaiset, se oli ihan ok sisämelu suhteen. 40 sarjalainen rengas voi kyllä olla jo liian matala Suomen raastinrautateille.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Koeajoin 18 tuumaisilla Hakkapeliitta 9 renkailla varustetun farkun, olin yllättynyt melun määrästä, sitä ei aivan mahdottomasti nimittäin ollut. Vertailukohtana nykyinen Insignia Grand Sport 17 tuumaisilla Contin kitkoilla ja edellinen Astra K joka oli melkoinen jyristin 18 tuumaisilla Bridgestone Turanzoilla.
Tilattuna oli jo ennen koeajoa 1,2 Executive HB 145hp manuaalilaatikolla. CVT-laatikolla ollut koeajoauto vahvisti ajatukseni oikeaksi tilauksen suhteen. CVT menee tosi pienillä kierroksilla (1100-1200), erityisesti kaupunkinopeuksilla tämä aiheutti melkoista jyrinää varsinkin jos tuli vähän vastaista maastoa.
Tilattuna oli jo ennen koeajoa 1,2 Executive HB 145hp manuaalilaatikolla. CVT-laatikolla ollut koeajoauto vahvisti ajatukseni oikeaksi tilauksen suhteen. CVT menee tosi pienillä kierroksilla (1100-1200), erityisesti kaupunkinopeuksilla tämä aiheutti melkoista jyrinää varsinkin jos tuli vähän vastaista maastoa.
Astra K HB Executive 1,2T 145
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuulostaa hyvältä, että melua on onnistuttu torjumaan. Ehkäpä PSA-konsernilta on saatu oppeja, kun mm. Grandland X ja Pösön 3008&5008 on onnistuttu niin hyvin eristämään. Eihän se välttämättä ole kiinni kuin puslien materiaalista, koska niin Astrassa kuin Insigniassa melu tulee runkoääninä ja värinänä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin, tai sitten koeajoautot on taas äänieristetty paremmin kuin asiakkaalle luovutettavat.
- Jouni
- Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä uusi Astra sport tourer oli hiljaisempi kuin Insignia B sport tourer. 55 sarjalaiset kitkarenkaat molemmissa.
Cvt vaihteisto on hieman erikoinen, menee tosi matalilla kierroksilla. Pientä jyrinää on.
Cvt vaihteisto on hieman erikoinen, menee tosi matalilla kierroksilla. Pientä jyrinää on.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No sitten on jotain tehty radikaalisti tosin, kun ennen faceliftiä oli asetelmat toisin päin, Inkku toki hiljaisempi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuolla cvt laatikolla ei sitten kärryä vedellä,harmi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
200kg taisi olla cvt laatikollisella vetomassa.
Ja katsookaa koeajoautosta rengaspaineet. Ne on usein vängätty alarajalle
Ja katsookaa koeajoautosta rengaspaineet. Ne on usein vängätty alarajalle
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aika luksus varusteilla koeajoautot on. Ainaki täälä oli bosen hifit, konepellin äänieristys, varapyöräkoteloon kurkkasin niin sama maalattu pelli ilman äänieristeitä kuten aijempiki versio eli siihen ei ainakaa ollu panostettu.
Tänään iso huolto takana ja samat 5-30 dexos1 sinne meni eli ei öljymuutos ainakaa 17mallista koskenu, saa sanoa että onneksi koska se 0-20 maksaa iha pirusti.
Tänään iso huolto takana ja samat 5-30 dexos1 sinne meni eli ei öljymuutos ainakaa 17mallista koskenu, saa sanoa että onneksi koska se 0-20 maksaa iha pirusti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Iha saaterin mukava tällänen on vieläki ajella ei siitä pääse mihinkää, varsin junaksi tuo jousimuutos tuon muutti eli suosittelen laittaan eibachin 30mm jousisettiä tilaukseen
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Koeajoautoni oli farkku ja 18". Ajonopeudet oli taajamassa 40-70 ja maantiellä 80-90 mittarin mukaan. Renkaita ei tullu katottua mutta jotkut nastathan ne oli. Havaintoni oli että kyllä takaosasta kuuluu äänet aika isosti. Mielestäni enemmän kuin omassa hatchbackissa. Jos Astran laittaa niin äänieristystä kannattaa harkita. Omassa on eristykset takapäässä kontin luukussa ja tavaratilan lattian alla, niin vaimentaa kyllä ihan kivasti Alla on nyt Michelin X-Ice North 4:set 17" 225:set ja ihan hillitty on äänimaailma.Eske kirjoitti: ↑24 Tammi 2020, 11:40 Koeajoin 18 tuumaisilla Hakkapeliitta 9 renkailla varustetun farkun, olin yllättynyt melun määrästä, sitä ei aivan mahdottomasti nimittäin ollut. Vertailukohtana nykyinen Insignia Grand Sport 17 tuumaisilla Contin kitkoilla ja edellinen Astra K joka oli melkoinen jyristin 18 tuumaisilla Bridgestone Turanzoilla.
Tilattuna oli jo ennen koeajoa 1,2 Executive HB 145hp manuaalilaatikolla. CVT-laatikolla ollut koeajoauto vahvisti ajatukseni oikeaksi tilauksen suhteen. CVT menee tosi pienillä kierroksilla (1100-1200), erityisesti kaupunkinopeuksilla tämä aiheutti melkoista jyrinää varsinkin jos tuli vähän vastaista maastoa.
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5