Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noniin autoni kävi tänään huollossa ja siihen vaihdettiin uudetöljyt. Aivan käsittämätöntä on se, että en kokenut nykivää menoa kotiin tullessa! Lisäksi aito käyttäytyi muutenkin aivan eri tavalla moottoritiellä kiihdyttäessa.
Ainoa vaan, että huolto laittoi minut maksamaan öljynvaihdon. Tässä täytyy siis alkaa tekemään reklamaatiota johonkin suuntaan. Vika kuitenkin näyttää korjaantuvan tuolla. Huolto ei ole saanut tästä mitään tietoa Opelilta ja tähän vedoten veloittivat minulta öljynvaihdon...
Simo
Ainoa vaan, että huolto laittoi minut maksamaan öljynvaihdon. Tässä täytyy siis alkaa tekemään reklamaatiota johonkin suuntaan. Vika kuitenkin näyttää korjaantuvan tuolla. Huolto ei ole saanut tästä mitään tietoa Opelilta ja tähän vedoten veloittivat minulta öljynvaihdon...
Simo
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20 Joulu 2012, 18:51
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mietinnässä ilmeisesti 5-ovinen Enjoy -varustuksella. Lisäksi jotain pientä lisää. Halogeenivalot ovat minulle riittävät, eikä tarvitse hermoilla valojen takia, kun tuntuu noissa ledeissä olevan ongelmia. Olen ollut tyytyväinen J-mallin sedaniin. Nykyinen 1.4 turbo -13 automaatilla ja niin tulee olemaan seuraavakin. Mietin vaan ajettavuutta isommilla teillä, jos vaihdan sedanin 5-oviseen. Sedanissa olleet nuo normiongelmat eli lämppärin tiiviste tai joku muu liitos ilmeisesti vuotaa hiukan. Sitäkin korjailtu, mutta nyt taas aivan pientä nesteiden hävikkiä. Samoin takatutkat vaihdettu takuun jälkeen ilmaiseksi. Jälkitakuu toiminut mielestäni hyvin, kun on vähän potkinut.
Astra sedan 1,4 turbo,103 kw, AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei siinä ajettavuus huonone, jos J:n K:hon vaihdat. Parempaan suuntaan on kehittynyt. Akseliväli on K:ssa farkussa ja viisiovisessa sama. K on vakaa ajettava, itselläkin oli J-farkku ennen ja kyllä K on parempi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei ole vielä tullut mitään ongelmia ledien osalta vastaan. Tosin eihän tässä nyt ole kuin vasta 3,5kk ajeltu ja eilen taisi tulla 7tkm mittarissa täyteen.
Tuossa nyt jätän nuo tunnelitunnistimet, kirkkaalla säällä palavat ajovalot pois, kun nehän oli jo J:ssa samanlaisina ja eikös halogeenitkin ole varustettu automaattisilla valoilla, joten niin eiköhän siellä ole samat ominaisuudet olemassa.
Tuossa nyt jätän nuo tunnelitunnistimet, kirkkaalla säällä palavat ajovalot pois, kun nehän oli jo J:ssa samanlaisina ja eikös halogeenitkin ole varustettu automaattisilla valoilla, joten niin eiköhän siellä ole samat ominaisuudet olemassa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En tiedä mitä ongelmia ledeissä on ollut, koska itselläni auto on ollut nyt reilun vuoden eikä ledeissä ole ollut mitään vikaa. Jos yhtään enempää ajat pimeitä teitä, niin suosittelen oikeasti ottamaan ledit. Astran halogeenit on luvalla sanoen huonot, joten valoissa ei kannata säästää.Kauko-Nestori kirjoitti:Mietinnässä ilmeisesti 5-ovinen Enjoy -varustuksella. Lisäksi jotain pientä lisää. Halogeenivalot ovat minulle riittävät, eikä tarvitse hermoilla valojen takia, kun tuntuu noissa ledeissä olevan ongelmia. Olen ollut tyytyväinen J-mallin sedaniin. Nykyinen 1.4 turbo -13 automaatilla ja niin tulee olemaan seuraavakin. Mietin vaan ajettavuutta isommilla teillä, jos vaihdan sedanin 5-oviseen. Sedanissa olleet nuo normiongelmat eli lämppärin tiiviste tai joku muu liitos ilmeisesti vuotaa hiukan. Sitäkin korjailtu, mutta nyt taas aivan pientä nesteiden hävikkiä. Samoin takatutkat vaihdettu takuun jälkeen ilmaiseksi. Jälkitakuu toiminut mielestäni hyvin, kun on vähän potkinut.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vaikka täällä ei tykätäkkää kun haukun Opelia, mut noi K Astran halogeenit on niin surkeat, et sitä ei voi mitenkään liiotella. Budjettimies toki ruuvaa umpioihin xenon-sarjan. Itellä on nyt pitkien valojen ref 165 mut ei se lyhkäsiä paikkaa. Syyssateisiin iltoihin saatan ruuvata xenonit lyhkäsiin, miksei toki myös lisäpitkiin...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei kai kukaan tänäpäivänä enää autoonsa halogeeneja tilaa kun parempaakin on saatavilla.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyll nuo Led Matrix valot olivat paras lisävalinta minkä auton suhteen tein. VIeilä kun olisi lämmitettävä tuulilasi niin ei menis kamera huuruun
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tosiaankin ei kannata jättää ruksimatta Ledejä mukaan, mutta toki se tarkoittaa myös sitä, että sitten on otettava Innovation. Saahan sitten kyllä myös AGR-penkit, ainakin pieneen lisähintaan. Ei noiden ledien kanssa kyllä ole isompia ongelmia ollut, muutaman kerran huurtunut sensori talvella, mutta silloinkin ne toimivat kuin normaalit valot, eli itse pitää vaihtaa pitkille.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20 Joulu 2012, 18:51
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ok, täytyy kuitenkin miettiä noiden valojen osalta, josko ottaisi nuo ledit sittenkin ja Innovaatioohan se sitten menisi.
Astra sedan 1,4 turbo,103 kw, AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja hinta sen kun kasvaa. Tekniikan Maailman mittauksis ei ne ledikkää kesää tee ja jos vain sen takia joutuu myös ylimääräsiä varusteita ruksimaan, niin kallista valoteho(ttomuutt)a on tiedossa. Muita vaihtoehtoja on:
-Kattele joku muu auto
-Jälkiasennus-xenonit etenki lähivaloihin
-Lisäpitkät jos pitkillä pitää ajaa pääsääntösesti
-Elää niitten huonojen valojen kans
Varustelutaso kuitenki nostaa hintaa kättelys 1300e (okei, jotain kilkettä voi tulla jota ei sit tartte ruksia) ja ledit sen päälle viä 1000e, niin onhan siinä valoilla hintalappu kondikses. Jos oikeen köyhien tavalla kääntää veistä haavas, niin 250e pätkällä toi on 9kk lyhennykset viä itse auton jatkoks. Ja sit ku siitä zippaa ledi heti takuun päätyttyä, niin siinähän taas maksat halogeenimiehen valites hyllyjen välis, et ottaisko eurolla peruspolttimon vai leikkiskö ökyä ja valkkaa 10e polttimon Toki jos tykkää teknohärpäkkeistä, niin onhan se kiva olla tekniikan kärkijoukos mukana ja toisaalta voihan ne vähän paremmat ledit pelastaa hirvikolarilta. Hyvällä tuurilla säästi ostajan perikunnan ennenaikasilta hautajaisilta.
Tuo kaikki ylempi ei silti poista sitä, että ne halogeenit on todella surkeat. Mut toisaalta kun mielessään asettaa ne halogeenien mitatut kuviot siihen ledien mitatun kuvion rinnalle, niin ei ne ehkä ihan niin surkeat olekkaa.
Opelien ylimmäs kuvios on sinisellä katkoviivalla halogeenit, alhaalla on sitte ledit.
-Kattele joku muu auto
-Jälkiasennus-xenonit etenki lähivaloihin
-Lisäpitkät jos pitkillä pitää ajaa pääsääntösesti
-Elää niitten huonojen valojen kans
Varustelutaso kuitenki nostaa hintaa kättelys 1300e (okei, jotain kilkettä voi tulla jota ei sit tartte ruksia) ja ledit sen päälle viä 1000e, niin onhan siinä valoilla hintalappu kondikses. Jos oikeen köyhien tavalla kääntää veistä haavas, niin 250e pätkällä toi on 9kk lyhennykset viä itse auton jatkoks. Ja sit ku siitä zippaa ledi heti takuun päätyttyä, niin siinähän taas maksat halogeenimiehen valites hyllyjen välis, et ottaisko eurolla peruspolttimon vai leikkiskö ökyä ja valkkaa 10e polttimon Toki jos tykkää teknohärpäkkeistä, niin onhan se kiva olla tekniikan kärkijoukos mukana ja toisaalta voihan ne vähän paremmat ledit pelastaa hirvikolarilta. Hyvällä tuurilla säästi ostajan perikunnan ennenaikasilta hautajaisilta.
Tuo kaikki ylempi ei silti poista sitä, että ne halogeenit on todella surkeat. Mut toisaalta kun mielessään asettaa ne halogeenien mitatut kuviot siihen ledien mitatun kuvion rinnalle, niin ei ne ehkä ihan niin surkeat olekkaa.
Opelien ylimmäs kuvios on sinisellä katkoviivalla halogeenit, alhaalla on sitte ledit.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuvion leveydessä on aika iso ero ja toinen tietysti sitten tulee noiden pitkien valojen toiminnassa.JP_Vette kirjoitti:Ja hinta sen kun kasvaa. Tekniikan Maailman mittauksis ei ne ledikkää kesää tee ja jos vain sen takia joutuu myös ylimääräsiä varusteita ruksimaan, niin kallista valoteho(ttomuutt)a on tiedossa. Muita vaihtoehtoja on:
-Kattele joku muu auto
-Jälkiasennus-xenonit etenki lähivaloihin
-Lisäpitkät jos pitkillä pitää ajaa pääsääntösesti
-Elää niitten huonojen valojen kans
Varustelutaso kuitenki nostaa hintaa kättelys 1300e (okei, jotain kilkettä voi tulla jota ei sit tartte ruksia) ja ledit sen päälle viä 1000e, niin onhan siinä valoilla hintalappu kondikses. Jos oikeen köyhien tavalla kääntää veistä haavas, niin 250e pätkällä toi on 9kk lyhennykset viä itse auton jatkoks. Ja sit ku siitä zippaa ledi heti takuun päätyttyä, niin siinähän taas maksat halogeenimiehen valites hyllyjen välis, et ottaisko eurolla peruspolttimon vai leikkiskö ökyä ja valkkaa 10e polttimon Toki jos tykkää teknohärpäkkeistä, niin onhan se kiva olla tekniikan kärkijoukos mukana ja toisaalta voihan ne vähän paremmat ledit pelastaa hirvikolarilta. Hyvällä tuurilla säästi ostajan perikunnan ennenaikasilta hautajaisilta.
Tuo kaikki ylempi ei silti poista sitä, että ne halogeenit on todella surkeat. Mut toisaalta kun mielessään asettaa ne halogeenien mitatut kuviot siihen ledien mitatun kuvion rinnalle, niin ei ne ehkä ihan niin surkeat olekkaa.
Opelien ylimmäs kuvios on sinisellä katkoviivalla halogeenit, alhaalla on sitte ledit.
Noiden halogenien ja ledien valinnassa kannattaa kyllä miettiä paljon sitä että missä sillä autolla ajetaan.
Jos jossain valaisemattomalla tiellä missä ei muita autoja liiku, niin sitten halogenit ja lisäpitkät.
Jos taas vaan kaupungissa tai valaistuilla teillä, niin ei sinne sittenkään kannata ledejä ottaa.
Mutta jos ajelua tapahtuu valaisemattomalla tiellä, jossa muutakin liikennettä on, niin silloinhan nuo ledit ovat se järkevin vaihtoehto.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20 Joulu 2012, 18:51
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ok, itse olen tullut toistaiseksi halogeeneillä toimeen. Vajaaseen viiteen vuoteen ei Opelista ole kertaakaan halogeenilyhty vielä sammmunut. Tietysti kun ensimmäiset ledit tai xenonit itselleni joskus tulee, on varmaan sen jälkeen vaikea enää takas halogeeniin siirtyä. Tottahan tuo on, että joutuisi noiden ledien takia ruksimaan itselleni tarpeettomia varusteita.
Astra sedan 1,4 turbo,103 kw, AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Yks on sitte kans lähtökohta vanhas autos. Jos keulaa koristaa kiveiskuja täynnä olevat ja viä sumentuneilla muoveilla olevat 300tkm elämää nähneet umpiot, niin eiköhän ne uudet kunnos olevat K:n halogeenit oo ihan hyvät.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä niillä halogeeneilla pärjää, vaikka eivät huippuhyvät olekaan tai yhtä hienot kuin ledit. Olisin ne ledit meillekin ottanut, mutta loppujen lopuksi perusautoa haettiin ja ei kaivattu mitään erityisiä hienouksia. Pääasiassa meidän ajot on kuitenkin valaistuilla teillä ja/tai valoisaan aikaan. Vaihdoin kuitenkin lähivalojen poltimot kirkkaampiin (ja lyhytikäisiin) ja mututuntumalla se hiukan auttoi valotehoon. Pitkät voisin vielä vaihtaa ennen talvea. Ja se halogeenien vaihto on tosi helppoa jo nopea tehdä tässä autossa. Jos autolla ajetaan paljon pimeällä ja valaisemattomilla teillä, niin aina ne paremmat valot puoltaa paikkaansa. Itse ajelin paljon viime talvena iltaisin ja valaisemattomilla teillä, useampia tuhansia kilometrejä yhteensä. Ei sitä valoa liikaa ollut, mutta hyvin pärjäsin. Valojen likaantuminen häiritsi eniten talven kurakelillä, kun pesureita ei ole ja kuraisia lamppuja ei tehnyt mieli ruveta pyyhkimään huoltoaseman pihassa, etteivät naarmuunnu. Ledeissä on talvella se ongelma, että eivät ymmärtääkseni tuota lämpöä ja näin valoihin jäänyt jää tai lumi ei sula kuten esim. halogeeneilla.