Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
mp71
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Loka 2017, 18:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mp71 »

Samaa mieltä, että tukikumit kovettuu j ajohtaa ääntä ja tärinää sisään. Lämpöä kuitenki tuntuu piisaavaan hyvin ja käynnistyy helposti :thumbsup:
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
marveli
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 14:12

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marveli »

Onko kellään K Astrassa matrix ledit "resetoituneet" virtaongelman jälkeen. Eilen istuin autoon webaston vielä lämmittäessä ja helkkari pääsi valloilleen käynnistäessä: hätävilkut päälle ja torvi alkoi soida. Kaikki valot vilkkui ja virheilmoitukset pinoutui. Mikään ei lopulta toiminut ja ilmeisesti oli virrat liian vähissä. Ei riittänyt 40 vuotta talviautoilu kokemusta uuden Ooppelin kanssa. Viikonlopulla olin vielä ajellut toista sataa kilometriä, ettei luulisi lisälämmittimenkään syöneen akkua. . . . No hetkinen latausta pienellä virralla ja lähti käyntiin ilman ongelmia. Huomasin, että kello oli resetoitunut ja tänään sitten rauhassa ajellessani hämärässä huomasin, että ajovalot näyttää noin neljän metrin päähän. EI noilla pysty liikenteessä näkemään suojateillä kulkijoita tms. Arvaan siis, että ledivaloissakin on jonkinlainen umpio, joka täytyy perussuunnata ja tuo täytyy tehdä, jos virrat käy vähissä. Osaako joku vahvistaa. Huollossa täytynee poiketa, kun muut pakkasessa kärsineet autot saadaan jonosta . . .
Markku
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

Itsellä pari tuhatta ajettu 1.4T AT ja aika karkeasti käy pakkasella. Luultavasti moottorin tuetatyynyt jäykistyvät pakkasessa. Käynnistettäessä kylmänä kuuluu inhottava päräys, johtuneeko hetkittäisestä öljynpaineen puutteesta venttiilikoneistossa. Käsittääkseni venttiilikoneistossa on hydraulinen venttiilien säätö.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Joo kyllä kuuluu pakkasella rallatusta kylmästä koneesta tyhjäkäynnilläkin. 1.4 T siis.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

marveli kirjoitti: 22 Tammi 2019, 09:40 Onko kellään K Astrassa matrix ledit "resetoituneet" virtaongelman jälkeen. Eilen istuin autoon webaston vielä lämmittäessä ja helkkari pääsi valloilleen käynnistäessä: hätävilkut päälle ja torvi alkoi soida. Kaikki valot vilkkui ja virheilmoitukset pinoutui. Mikään ei lopulta toiminut ja ilmeisesti oli virrat liian vähissä. Ei riittänyt 40 vuotta talviautoilu kokemusta uuden Ooppelin kanssa. Viikonlopulla olin vielä ajellut toista sataa kilometriä, ettei luulisi lisälämmittimenkään syöneen akkua. . . . No hetkinen latausta pienellä virralla ja lähti käyntiin ilman ongelmia. Huomasin, että kello oli resetoitunut ja tänään sitten rauhassa ajellessani hämärässä huomasin, että ajovalot näyttää noin neljän metrin päähän. EI noilla pysty liikenteessä näkemään suojateillä kulkijoita tms. Arvaan siis, että ledivaloissakin on jonkinlainen umpio, joka täytyy perussuunnata ja tuo täytyy tehdä, jos virrat käy vähissä. Osaako joku vahvistaa. Huollossa täytynee poiketa, kun muut pakkasessa kärsineet autot saadaan jonosta . . .
Markku
En ole vielä kertaakaan startannut Webaston ollessa päällä,kysyin asiaa asentajalta (OPEL) sanoi : " Kyllä voi,siitä vaan " noinkohan :no:
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Melkein joka päivä starttaan weban ollessa päällä.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Melkein joka päivä starttaan weban ollessa päällä.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

arpe kirjoitti: 22 Tammi 2019, 12:19
En ole vielä kertaakaan startannut Webaston ollessa päällä,kysyin asiaa asentajalta (OPEL) sanoi : " Kyllä voi,siitä vaan " noinkohan :no:
Käytännössä aina kun webaston olen laittanut itse päälle, niin se on ollut käynnistyksen yhteydessäkin vielä käynnissä. Enkä yleensä edes sitä itse sammuta, vaan sammuu yleensä sitten kun se aika sieltä loppuu.

Defan 1204 laturi löytyy konepellin alta ja ollut talvella aika usein vihreäjohto puskurissa kiinni. Mutta silti on tarkoitus jossain vaiheessa tässä lopputalven tai viimeistään toisessa vuosihuollossa testautta tuo akku.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Nible kirjoitti: 22 Tammi 2019, 17:02
arpe kirjoitti: 22 Tammi 2019, 12:19
En ole vielä kertaakaan startannut Webaston ollessa päällä,kysyin asiaa asentajalta (OPEL) sanoi : " Kyllä voi,siitä vaan " noinkohan :no:
Käytännössä aina kun webaston olen laittanut itse päälle, niin se on ollut käynnistyksen yhteydessäkin vielä käynnissä. Enkä yleensä edes sitä itse sammuta, vaan sammuu yleensä sitten kun se aika sieltä loppuu.

Defan 1204 laturi löytyy konepellin alta ja ollut talvella aika usein vihreäjohto puskurissa kiinni. Mutta silti on tarkoitus jossain vaiheessa tässä lopputalven tai viimeistään toisessa vuosihuollossa testautta tuo akku.
Mulla on 24/7 Ylläpitolataus aina kun auto on parkissa :yes:
Zimeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 01 Touko 2007, 03:28

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Zimeon »

Metula kirjoitti: 22 Tammi 2019, 12:33 Melkein joka päivä starttaan weban ollessa päällä.
Samoin, ei sitä tule erikseen sammutettua.
1.6 Bi Turbo Astra K MY17 -(z)-
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

Omalla opelilla 11kk ja 23,5tkm mittarissa. Huoltoa huutaa 9% päästä. Lienee siis 1kk sisään, eli noim 25tkm. Täällä myös 9/10 käynnistyksestä weba päällä talvella.

Jäätyykö kellään pyyhkijät kiinni tuulilasiin lepoasentoon? Tuntuu että jämähtää aina kiinni vaikka pesuneste -20 ja pakkanen pyörinyt tätä vkoa lukuunottamatta -10
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
laiskajaska
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Joulu 2017, 08:51

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja laiskajaska »

Keltainen moottorivalo jäi pakkaskäynnistyksen (-26) jälkeen eilen palamaan. Käynnistyksen yhteydessä antoi alkuun myös ilmoituksen että moottorin tehoja on laskettu. Onkohan tuo Astrassa (ST 1,0) tyypillistä kovilla pakkasilla ja nollaantuuko valo itsekseen tälläisen jälkeen niinkuin jossain automerkeissä, vai pitääkö käydä lukemassa vikakoodit pois?
opeljussi
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Tammi 2019, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja opeljussi »

Saako millään ohjelmointilaitteella (kaupasta ostettavalla) poistettua rengaspainehälytystä?
Automyyjä suositteli käytettäväksi 1,4 turbossa 98 oktaanista bensaa. Eikö Opel tee 95 oktaanisella toimivia moottoreita.
Freyeri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 16 Marras 2016, 10:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Freyeri »

opeljussi kirjoitti: 23 Tammi 2019, 14:19 Saako millään ohjelmointilaitteella (kaupasta ostettavalla) poistettua rengaspainehälytystä?
Automyyjä suositteli käytettäväksi 1,4 turbossa 98 oktaanista bensaa. Eikö Opel tee 95 oktaanisella toimivia moottoreita.
Itse ajellut reilu 2 vuotta 1,4T Astralla ja tankannut 95 oktaanista, ei mitään ongelmia.
Opel Astra K MY17 1.4T Innovation
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

opeljussi kirjoitti: 23 Tammi 2019, 14:19 Automyyjä suositteli käytettäväksi 1,4 turbossa 98 oktaanista bensaa. Eikö Opel tee 95 oktaanisella toimivia moottoreita.
Tekee. Auton ohjekirja suosittelee ainoastaan 1.6T:lle 98 oktaanista. Ysivitosta pelkästään laittanut itse tankkiin eikä mitään ongelmaa, autolla ikää reilu pari vuotta. Automyyjä on saattanut olla "ysikasimiehiä" ja suositellut siksi omalla mutulla...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Vastaa Viestiin