Arvelinkin että tämä on ominaisuus ei vika,taitaa olla turha valittaa huoltoon. Oivoi...eeskoo kirjoitti: ↑21 Heinä 2018, 09:20Pari päivää sit kiinnitin huomion ihan samaan. Auton asetuksista löytyy muistaakseni mukavuusasetuksista automaattinen huurteenpoisto päällä/pois mutta ylläriylläri pois ottaessa ei siitä ollut hyötyä. Oma tahto opelilla on näemmä kova.Metula kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 17:13 Astra rupesi haluamaan vaihtoon. Ulkona +20 ja pilvistä/sateista, välillä menee ilmastointi itsestään päälle ja puhaltaa jääkylmää. Nappiin ei syty valoa eikä ilmastointia saa pois, lämpöä lisäämällä työntää sitten kosteaa lämmintä hetken kunnes taas jäädyttää. Ilmeisesti liittyy sadetunnistimeen, luulee varmaan sateella tarvitsevan huurteen poistoa.
Joskus aiemmin itsestään laittanut seisomisen aikana AC päälle, mutta silloin palaa napissa valo ja sen saa pois.
Samoin webaston käytön jälkeen puhallus täysillä ja kylmällä ac päällä. Kivasti lähtee se lämpö ulos, no ainakin herää aamuisin...
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos Asko hyvistä vinkeistä!Askoik kirjoitti: ↑21 Heinä 2018, 10:44 Tiistaina ajoin lähes 400 km siivun keskipäivän helteessä, 4 hlöä kyydissä. Astra ST 1.4T, korin väri perusvalkoinen.
Ratin oikealla puolella oleva suutin kiinni, ettei jäädytä sormia, kaikki muut suuttimet auki. Ilman ohjaus pakotettu tuulilasille + matkustamon yläosaan. Liikkeellelähtöjen yhteydessä hetkellisesti myös jalkatilaan. Ennen tuota tietysti parkissa pidetty kaikki 4 ikkunaa muutaman sentin raollaan ja startin jälkeenkin ensimmäiset sadat metrit ajetaan kaikki ikkunat täysin auki, niin ilmastoinnille jää tehtäväksi enää "pelkkä viimeistely". Sitten vielä ajetaan takaikkunat hieman raollaan, ettei puhaltimen tarvi ylipainetta vastaan puskea.
Lämpötilapyyntö väännetty 15 C alapuolelta löytyvään LO -asentoon, että tulee varmasti pelkkää kylmää eikä mitään lämpimän sekoitusta.
Mulla on käytännössä samat säädöt kuin sulla, pitääpä näitä hienosäätää vielä:
- Pyyntö oli 15C, pitää muuttaa LO.
- Takaikkunat jättää raolleen.
- Puhallin asettaa manuaalille ja etsiä siitä mieleistä tehoa. Mulla oli suurimman osan matkasta puhallin automaatilla.
En tiedä paljonko auton värillä on merkitystä, mulla kun on musta. Näin kuumilla keleillä kait aika paljonkin?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Valkoiseen meinaa jäätyä hellekeleillä jos kylmäkone kokoajan päällä. Suunta naamaan ja lattialle, pyynti LO ja puhallus 2-3 sisäkierto päällä. Välillä ac ja sisäkierto pois kun meinaa jäätyä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei siihen Googlen dataa tarvi, että tietää mettäkyläs jossain jumalan selän takana laillisen keskivauhdin olevan 70 km/h. Ja tuo Turku - Kustavi ei ole ainut. Tunnin matkas on aina tunti ekstaa. Siinä navis on pakko olla joku mopoautomoodi päällä, sen aika-arvio kun ei ole missään reaalimaailmassa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitokset kommentoijille huoltohintojen suhteen, pitää vähän varmistella ettei sahata linssiin
Ilmastointiin liittyen, kyllä mun Astra on kopin pitänyt viileänä ihan normaaleilla asetuksilla. Kovimpien helteiden aikaan auringon paistaessa pitää pyyntiä välillä tiputtaa 21 -> 20 tai jopa 19 jotta antaa tarpeeksi viileältä tuntuvaa ilmaa etenkin jos aurinko paistaa edestä vastaan.
Tietty näiden vertailu on mutu-pohjalta vähän hankalaa, koska ihmisillä on erilaisia preferenssejä lämpötilojen ja puhalluksen lämpötilojen suhteen, itse en esim. tykkää liian kylmästä puhalluksesta, vaan mieluummin sitten puhallan enemmän lämpimämpää ilmaa. Kuitenkin jos tuntuu, ettei autoa saa millään miellyttäväksi helteillä, niin AC:ssa on mahdollisesti jotain vikaa ja se kannattaa käydä tarkistuttamassa...
Ilmastointiin liittyen, kyllä mun Astra on kopin pitänyt viileänä ihan normaaleilla asetuksilla. Kovimpien helteiden aikaan auringon paistaessa pitää pyyntiä välillä tiputtaa 21 -> 20 tai jopa 19 jotta antaa tarpeeksi viileältä tuntuvaa ilmaa etenkin jos aurinko paistaa edestä vastaan.
Tietty näiden vertailu on mutu-pohjalta vähän hankalaa, koska ihmisillä on erilaisia preferenssejä lämpötilojen ja puhalluksen lämpötilojen suhteen, itse en esim. tykkää liian kylmästä puhalluksesta, vaan mieluummin sitten puhallan enemmän lämpimämpää ilmaa. Kuitenkin jos tuntuu, ettei autoa saa millään miellyttäväksi helteillä, niin AC:ssa on mahdollisesti jotain vikaa ja se kannattaa käydä tarkistuttamassa...
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ainoa asetus johon ilmastoinnissa on tullut tänä kesänä koskettua on lämpötila säätö. Nostin sen 21 asteesta 23 asteeseen reilu viikko sitten.
Vaikka auto on seissyt paisteessa, niin nopeasti se saa jäähdytettyä tuohon lämpötilaan sisätilat. Ja tietysti tuo penkin tuuletus näillä keleillä jo paljon auttaa, kun ei penkki hiosta.
Vaikka auto on seissyt paisteessa, niin nopeasti se saa jäähdytettyä tuohon lämpötilaan sisätilat. Ja tietysti tuo penkin tuuletus näillä keleillä jo paljon auttaa, kun ei penkki hiosta.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
19200€ 2,5kk/10tkm vanhasta astrasta saisiMetula kirjoitti: ↑19 Heinä 2018, 16:39Kävin ajamassa Focuksen, ei mitään mullistavaa kokemusta. Selvästi hiljaisempi kuin Astra. Ens viikolla tulee tarjous, näkee paljonko Astrasta saisi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Metula kirjoitti: ↑24 Heinä 2018, 16:3819200€ 2,5kk/10tkm vanhasta astrasta saisiMetula kirjoitti: ↑19 Heinä 2018, 16:39Kävin ajamassa Focuksen, ei mitään mullistavaa kokemusta. Selvästi hiljaisempi kuin Astra. Ens viikolla tulee tarjous, näkee paljonko Astrasta saisi.
Tuo ei nyt kerro sinänsä mitään.
Ei tiedä astrasta,
Eikä tiedä tulevasta autosta (Uuden auton kate?)
Mutta tuollaiset alle vuoden ikäiset ja vähän ajetut on helppoja myytäviä kun ovat se vaihtoehto uudelle.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Huono tarjous. Itse sain 94 tkm ajetusta 1 v 8 kk vanhasta Astrasta 23000 e (1.4T ST manuaali). Olisin tuon saanut kolmesta paikasta. Auto oli toki huippuvarustein. Tuli sitten liikkeeseen myyntiin 22900 pyynnillä ja katos alle kahdessa viikossa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kävin tuon perusmallin Focuksen koeajamassa. Auton äänieristys oli tosi hyvä, mutta ajotuntuma on mielestäni Astrassa parempi edelleen. Toki se on vähän niin, että kuka mistäkin tykkää. Sisätilat ovat ehkä laadultaan samaa tasoa, mutta Focuksen design on kovin tumma ja varman päälle tehty. Tilaa kyllä löytyy ja ulkonäköä pidän hyvänä. Koneesta on vähennetty päästöjä ja ehkä siitä syystä tuo uusi litran mylly kuulosti välillä hieman joltakin kompressorilta
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Uusi vastaava listahinnalla n.33ke, Bemariin lupasivat vaihdossa 24500€. 1.4 ST innovation manuaali.1,2sorsa kirjoitti: ↑24 Heinä 2018, 17:35Metula kirjoitti: ↑24 Heinä 2018, 16:3819200€ 2,5kk/10tkm vanhasta astrasta saisiMetula kirjoitti: ↑19 Heinä 2018, 16:39Kävin ajamassa Focuksen, ei mitään mullistavaa kokemusta. Selvästi hiljaisempi kuin Astra. Ens viikolla tulee tarjous, näkee paljonko Astrasta saisi.
Tuo ei nyt kerro sinänsä mitään.
Ei tiedä astrasta,
Eikä tiedä tulevasta autosta (Uuden auton kate?)
Mutta tuollaiset alle vuoden ikäiset ja vähän ajetut on helppoja myytäviä kun ovat se vaihtoehto uudelle.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On siinä pudotusta arvolle kuitenkin aika reippaasti näin alkuun
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Täytyykin käydä jossain parkkipaikalla (esim. autokauppa tai toimistohotelli, jossa autot seisoo pidempiä aikoja kuin R-kioskin parkkipaikalla) hipelöimässä eri väristen autojen kattopeltejä. Kyllä siinä varmaan jonkinmoinen ero on mustan ja valkoisen lämpötilassa silloin kun aurinko paahtaa kirkkaalta taivaalta.
Etelänmaissa kuulemma käyttävät tuota sisäilman kiertoa, kun AC:n teho riittää paremmin viilentämään jo kertaalleen viilennettyä ilmaa. Itse en ole Suomessa ikinä tarvinut tuon kanssa kikkailla. Jokatapauksessa liikkeelle lähtiessä auto on yleensä ulkoilmaa kuumempi, jolloin kuumaa sisäilmaa on järjetön kierrättää. Ja muutenkin autoon alkaa kertyä kosteutta, jos sisäilmankiertoa pitää päällä pidempiä aikoja. Mulla on AC päällä koko talvenkin, eikä ole yhdessäkään autossa hajonnut -30 C pakkasellakaan... mutta pitää kabiinin kivasti kuivana silloin kun ulkona sattuu olemaan loskakeli.
-Asko
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Foortimyyjillä ei ole hinkua tehdä "huonoja kauppoja", kun kauppa käy muutenkin uudella mallilla.Metula kirjoitti: ↑24 Heinä 2018, 19:49Uusi vastaava listahinnalla n.33ke, Bemariin lupasivat vaihdossa 24500€. 1.4 ST innovation manuaali.1,2sorsa kirjoitti: ↑24 Heinä 2018, 17:35
Tuo ei nyt kerro sinänsä mitään.
Ei tiedä astrasta,
Eikä tiedä tulevasta autosta (Uuden auton kate?)
Mutta tuollaiset alle vuoden ikäiset ja vähän ajetut on helppoja myytäviä kun ovat se vaihtoehto uudelle.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juuri samoin tulee itsekin tehtyä. Reilu pari sataa kilsaa ajoin Astralla tänään ja piti nostaa ilmastoinnin lämpötilapyynti 21 asteesta 23 asteeseen ettei vilustu. Parhaimmillaan ulkolämpötila näytti 31 astetta.Nible kirjoitti: ↑23 Heinä 2018, 11:43 Ainoa asetus johon ilmastoinnissa on tullut tänä kesänä koskettua on lämpötila säätö. Nostin sen 21 asteesta 23 asteeseen reilu viikko sitten.
Vaikka auto on seissyt paisteessa, niin nopeasti se saa jäähdytettyä tuohon lämpötilaan sisätilat. Ja tietysti tuo penkin tuuletus näillä keleillä jo paljon auttaa, kun ei penkki hiosta.