Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

jarkkis kirjoitti: 17 Marras 2020, 12:38 Mulle ainaki jaettu kotiin asti viimesin opel uutiset.
Samoin mulle.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

kadett90 kirjoitti: 17 Marras 2020, 12:53
jarkkis kirjoitti: 17 Marras 2020, 12:38 Mulle ainaki jaettu kotiin asti viimesin opel uutiset.
Samoin mulle.
Täältäkin löytyy Kotiversio
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Sangen erikoista, mulle on tullut ennen mutta viimeiset pari (en muista kuinka monta) vuotta on vain tullut sähköpostilla viesti että nyt ladattavissa :-?
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

jarkkis kirjoitti: 16 Marras 2020, 06:30 Ei oo moista ongelmaa ollu sulkien kans, lähinnä suöan käyttöikä tosi lyhyt eli raitaa tekee tasasesti kokomatkalta
Njoo, tänään jo kiroilin, että viikon vanhat sulat tekee jo raitaa ja kalvoa. Ei kai ne nyt näin nopeasti sentään kulu, mutta kenties sulan ja lasin välissä pyörii hiekkaa, joka ei lasinpesurillakaan riittävän hyvin poistu. On ollut mielessä jo aiemminkin, että pitäiskö käydä kaiverruttamassa sellainen ura tuulilasiin, jonka yli sulat aina menee ja puhdistuu. Joskus ysärillä nämä oli muotia, mutta eikö niitä enää rungottomien sulkien kanssa suositella? Jossain oli juttua, että kun tuulilasi on kantava rakenne, niin senkään vuoksi noita uria ei suositella. Onkos kukaan noita K:hon kysellyt mistään pajalta ja ovatko suostuneet tekemään?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Nykyään kannattaa laittaa ladukas tuulilasipinnoite. Esim nanolex.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Korpimetsä
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Korpimetsä »

Askoik kirjoitti: 17 Marras 2020, 18:48
jarkkis kirjoitti: 16 Marras 2020, 06:30 Ei oo moista ongelmaa ollu sulkien kans, lähinnä suöan käyttöikä tosi lyhyt eli raitaa tekee tasasesti kokomatkalta
Njoo, tänään jo kiroilin, että viikon vanhat sulat tekee jo raitaa ja kalvoa. Ei kai ne nyt näin nopeasti sentään kulu, mutta kenties sulan ja lasin välissä pyörii hiekkaa, joka ei lasinpesurillakaan riittävän hyvin poistu. On ollut mielessä jo aiemminkin, että pitäiskö käydä kaiverruttamassa sellainen ura tuulilasiin, jonka yli sulat aina menee ja puhdistuu. Joskus ysärillä nämä oli muotia, mutta eikö niitä enää rungottomien sulkien kanssa suositella? Jossain oli juttua, että kun tuulilasi on kantava rakenne, niin senkään vuoksi noita uria ei suositella. Onkos kukaan noita K:hon kysellyt mistään pajalta ja ovatko suostuneet tekemään?
Kyllä nuo urat on nimenomaan sulkien surma.
Huoltokirja on kaiken A ja O.
FUELJII
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 06 Syys 2017, 20:59
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja FUELJII »

Alkuperäisillä sulilla menty noin 60 tkm eikä mitään valittamista ole ollut. En kyllä ole mikään pilkunviilaaja sulkien suhteen, mutta kyllä ne heti vaihtuu kun pyyhkivät huonosti. Itse olen käyttänyt laseissa ajoittain Korrekin TFC pinnoitetta, joka tuntuu ihan ok tuotteelta hintaisekseen.

Tuosta Opel-lehdestä... Nykyisen K-astran aikakaudellani ei ole tainnut lehteä näkyä kertaakaan postiluukussa, joka on välillä ihmettänyt, mutta ei ole jaksanut asiaa enempää miettiä. Aikaisemmin tämä opelisti sai lehdet kyllä kotiin, välillä miettinyt että vaikuttiko maahantuojan muutokset asiaan. Nykyisessä autossa on kyllä tietojen luovutuskielto, joten rekkarilla ei pitäisi löytyä osoitetietoja, mutta vaikuttaakohan tuo asiaan? Auto on ostettu Länsiautosta ja huollotkin siellä tehty.
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JJH »

Ei tule lehti jos on tietojen luovutus kielto.

-Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tänne tuli opel uutiset sähköpostiin linkkinä.
Auton oston jälkeen tullut 2x postilaatikkoon 2018 ja 2019 vaan ei enään.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
harleht
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Loka 2016, 20:20

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja harleht »

jarijiipee kirjoitti: 16 Marras 2020, 12:02 Ensimmäistä kertaa tuli eilen "matrix ledien kaarreajovalojärjestelmän ja ajovalojen suuntauksen herja". Tilanne oli liikennevaloissa pyssähtyessä ja käänsin rattia, ja auton moottori sammui automaattisesti. Tätä ennen oli siis tullut kaarrevalojärjestelmän ilmoitus, ja kun lähdin liikkeelle, niin hetkeksi tuli oranssi suuntaus-merkkivalo. Onhan tuolla k:lla jo 17kkm ajettu, että menee matrix-ledit rikki?

Vaimo ilmoittanee tänään onko astra valitellut valoista, vai tapahtuiko tuossa ihan liikaa, kun auton moottori pysähtyi ja starttasi, ja josko samalla olisi pitänyt ajovalojakin suunnata, mutta sähköt män? En tiedä vaikuttaako moottorin pysäytys siihen, että suuntaus ei toimi.
Täällä vuoden 2017 Astra ilmoitellut samoja vikailmoituksia ajovalojärjestelmästä startatessa useamman kerran.
Saattaa tehdä parikin päivää peräkkäin ja sitten ei mitään ilmoitusta pitkään aikaan.
Kävin tänään Länsiautossa muulla asialla ja otin asian esille huoltopäällikön kanssa.
Kuulemma on ollut näitä vikoja jonkin verran.
Voi olla että poistuu päivityksellä jos ei ole tehty ja että sellainen löytyy tai sitten pahin skenaario on umpioiden vaihto ja hintalappu sille voi olla pari tonnia.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Mulla toimi valot 3 vuotta niin, että ainoastaan muutaman satunnaisen kerran herjaili. Nyt 4-vuotiaana on tämän syksyn (oikeastaan jo kesästä alkaen) herjaillut ajovalojen toimimattomuudesta melkein kerran viikossa ja se oranssi merkkivalokin jää loistamaan aina koko matkan ajaksi. Kuitenkin matriisiledit toimii normaalisti, niin eipä tuo herja menoa haittaa, ellei satu katsurin silmillekin osumaan. Joskus talvella on 150tkm huolto tulossa, niin silloin ajattelin pyytää vikakoodien luvun.
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Mulla herjaili ajovalojen suuntaus- ja kaarrevalojärjestelmä jatkuvasti koko viime kevään ja varoitusvalo jäi palamaan. Mitään poikkeuksellista itse valojen toiminnassa en itse havainnut. Kesällä huollossa ohjelmoimalla herja poistui eikä ole sen jälkeen uusiutunut.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
PormestariSisu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja PormestariSisu »

1,2sorsa kirjoitti: 17 Marras 2020, 20:35 Nykyään kannattaa laittaa ladukas tuulilasipinnoite. Esim nanolex.
Pinnoitteen jälkeen sulat narisee ärsyttävästi, ilmeisesti kitka kasvaa kumin ja pinnoitteen välillä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

PormestariSisu kirjoitti: 18 Marras 2020, 21:47
1,2sorsa kirjoitti: 17 Marras 2020, 20:35 Nykyään kannattaa laittaa ladukas tuulilasipinnoite. Esim nanolex.
Pinnoitteen jälkeen sulat narisee ärsyttävästi, ilmeisesti kitka kasvaa kumin ja pinnoitteen välillä.
Kannattaa myös sulat pinnoittaa ja noissa pinnoitteissa on eroja. Varsinkin se kovempi halppissulka tahtoo jäädä vinkumaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Mitä mieltä Lukoilin venäläisestä öljystä? Ois halpaa, ajanee asiansa?

https://www.ebay.de/itm/Lukoil-Genesis- ... 3836143067
Vastaa Viestiin