ZeusMass69 kirjoitti: ↑06 Heinä 2020, 09:24
2018 Astra Sports Tourer, monitoiminäyttö vaihdettu 2 kertaa, autolla ajettu 15000 km. Kertonee jotain Opelin laadusta.
Tulee kuunneltua satunnaisesti Yle Areenaa Android-sovelluksen kautta. Kun ohjelma loppuu ja vaihtuu seuraavaan niin koko multimediajärjestelmä buuttaa itsensä (ääni pois, näyttö mustaksi ja hetken uudelleenkäynnistys). Tämän jälkeen puhelin ei enää yhdistä soittimeen ennen kuin valitsee jonkun radiokanavan, joka herättää soittimen taas eloon.
Tämä ominaisuus on sekä '17 Astrassa isommalla ruudulla että '17 Mokka X:ssä pienemmällä ruudulla. Tähän sopisi sama loppukaneetti.
Astra K 2018 Taittuvat peilit,se taittumisliike alkaa normaalisti,sitten pieni nykäisy (?) ja taittumisliike jatkuu loppuun,eli mistä tuo "nykäisy"
Peileihin ei ole tullut kolhuja tai osumia,uskaltaako tuota enää käyttää,jos se jää johonkin väliasentoon,sitä ei käsin käännetä
Takuu on sopivasti loppunut
Rookeri kirjoitti: ↑06 Heinä 2020, 13:12
Ei kerro vaa kertoo alihankintana teetetystä näytöstä.
Sama kun vertaisit puhjennen renkaan vastaavan auton laatua.
Kyllä se Opelin laadusta kertoo, siellä on hyväksytty sellainen laatutaso. Vaikuttaa muutenkin että kaikesta on tingitty, mikä ei heti päälle päin näy. Ja vaikka näkyisikin, esimerkkinä voi mainita roiskeläpät (ei ole), konepellin keppituki (ei kaasujousta), yleinen muovinen vaikutelma, verhoilut ja pehmusteet puuttuu kaikista lokeroista, hansikaslokeroa myöten. Laatuvaikutelman puuttuminen.Verrokkina nyt 10 vuotta vanha VW Golf. Ei voi mitään, tätä ensimmäistä ja todennäköisesti viimeistä Opelia ennen lähes 30 vuotta VW:llä ajaneena on pakko myöntää että syrjähyppy merkinvaihdossa oli virhe. No siitähän onneksi selviää rahalla.
ZeusMass69 kirjoitti: ↑06 Heinä 2020, 09:24
2018 Astra Sports Tourer, monitoiminäyttö vaihdettu 2 kertaa, autolla ajettu 15000 km. Kertonee jotain Opelin laadusta.
Tulee kuunneltua satunnaisesti Yle Areenaa Android-sovelluksen kautta. Kun ohjelma loppuu ja vaihtuu seuraavaan niin koko multimediajärjestelmä buuttaa itsensä (ääni pois, näyttö mustaksi ja hetken uudelleenkäynnistys). Tämän jälkeen puhelin ei enää yhdistä soittimeen ennen kuin valitsee jonkun radiokanavan, joka herättää soittimen taas eloon.
Tämä ominaisuus on sekä '17 Astrassa isommalla ruudulla että '17 Mokka X:ssä pienemmällä ruudulla. Tähän sopisi sama loppukaneetti.
Itte olen +1h kuunnellut Arenaa aamuisin ja navigoinut googlemapsin kanssa samalla. Ei ole ratioohjelma ehtinyt ikinä loppuun asti, mutta eipä ole tuollaista boottia tullut 2017.2 eikä 2019.2 Astran kanssa vastaan. Inno+ ja isot näytöt molemmissa. 15tkm ja 10tkm kokemusta.
ZeusMass69 kirjoitti: ↑16 Heinä 2020, 15:37
Kyllä se Opelin laadusta kertoo, siellä on hyväksytty sellainen laatutaso. Vaikuttaa muutenkin että kaikesta on tingitty, mikä ei heti päälle päin näy. Ja vaikka näkyisikin, esimerkkinä voi mainita roiskeläpät (ei ole), konepellin keppituki (ei kaasujousta), yleinen muovinen vaikutelma, verhoilut ja pehmusteet puuttuu kaikista lokeroista, hansikaslokeroa myöten. Laatuvaikutelman puuttuminen.Verrokkina nyt 10 vuotta vanha VW Golf. Ei voi mitään, tätä ensimmäistä ja todennäköisesti viimeistä Opelia ennen lähes 30 vuotta VW:llä ajaneena on pakko myöntää että syrjähyppy merkinvaihdossa oli virhe. No siitähän onneksi selviää rahalla.
Olihan se huvittavaa huomata, että 2006 enjoy-tason Astrasta 2016 vuotiseen enjoy-tason Astraan siirtyessä menetti konepellin kaasujouset, lampunpesurit, hanskalokeron valon ja ilmastoinnin, etuistuinten selkänojien taskut takapenkkiläisille, turvavöiden korkeussäädön sekä kuskin penkin kallistuksensäädön...
ZeusMass69 kirjoitti: ↑16 Heinä 2020, 15:37
Kyllä se Opelin laadusta kertoo, siellä on hyväksytty sellainen laatutaso. Vaikuttaa muutenkin että kaikesta on tingitty, mikä ei heti päälle päin näy. Ja vaikka näkyisikin, esimerkkinä voi mainita roiskeläpät (ei ole), konepellin keppituki (ei kaasujousta), yleinen muovinen vaikutelma, verhoilut ja pehmusteet puuttuu kaikista lokeroista, hansikaslokeroa myöten. Laatuvaikutelman puuttuminen.Verrokkina nyt 10 vuotta vanha VW Golf. Ei voi mitään, tätä ensimmäistä ja todennäköisesti viimeistä Opelia ennen lähes 30 vuotta VW:llä ajaneena on pakko myöntää että syrjähyppy merkinvaihdossa oli virhe. No siitähän onneksi selviää rahalla.
Olihan se huvittavaa huomata, että 2006 enjoy-tason Astrasta 2016 vuotiseen enjoy-tason Astraan siirtyessä menetti konepellin kaasujouset, lampunpesurit, hanskalokeron valon ja ilmastoinnin, etuistuinten selkänojien taskut takapenkkiläisille, turvavöiden korkeussäädön sekä kuskin penkin kallistuksensäädön...
Lisäisin listaan vielä pissapojan pinnantasohälyn puuttumisen.
ZeusMass69 kirjoitti: ↑16 Heinä 2020, 15:37
Kyllä se Opelin laadusta kertoo, siellä on hyväksytty sellainen laatutaso. Vaikuttaa muutenkin että kaikesta on tingitty, mikä ei heti päälle päin näy. Ja vaikka näkyisikin, esimerkkinä voi mainita roiskeläpät (ei ole), konepellin keppituki (ei kaasujousta), yleinen muovinen vaikutelma, verhoilut ja pehmusteet puuttuu kaikista lokeroista, hansikaslokeroa myöten. Laatuvaikutelman puuttuminen.Verrokkina nyt 10 vuotta vanha VW Golf. Ei voi mitään, tätä ensimmäistä ja todennäköisesti viimeistä Opelia ennen lähes 30 vuotta VW:llä ajaneena on pakko myöntää että syrjähyppy merkinvaihdossa oli virhe. No siitähän onneksi selviää rahalla.
Olihan se huvittavaa huomata, että 2006 enjoy-tason Astrasta 2016 vuotiseen enjoy-tason Astraan siirtyessä menetti konepellin kaasujouset, lampunpesurit, hanskalokeron valon ja ilmastoinnin, etuistuinten selkänojien taskut takapenkkiläisille, turvavöiden korkeussäädön sekä kuskin penkin kallistuksensäädön...
Lisäisin listaan vielä pissapojan pinnantasohälyn puuttumisen.
Jokaisenhan on sitten itse punnittava, kuinka paljon mikäkin asia vaa’asssa painaa - nähdäkseni tämä on hyvin henkilökohtaista. Itse vaihdoin ’08 C-Vectrasta (1.8 easytronic 140 hp) ’17 K-Astraan (1.4 autom. 150 hp), jolla nyt takanani 4 000 tyytyväistä kilometriä. Tietyt komponentit (vilkkuviiksi, bensatankin luukku, hanskalokero) olivat Vectrassa kieltämättä laadukkaamman oloisia, mutta Astrassa itseäni miellyttää erinomainen voimalinja ja ketterämmän koon mukanaan tuoma ajamisen hauskuus. Myös varusteiden osalta hinta-laatusuhde on mielestäni erittäin hyvä. Esim. avaimeton käynnistys ja sähköinen takaluukku tuntuivat paperilla turhakkeilta - nyt en enää ymmärrä, miten olen pärjännyt aiemmin ilman. Ihanaa arjen luksusta kohtuuhintaan!
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
kjans kirjoitti: ↑16 Heinä 2020, 18:00
Olihan se huvittavaa huomata, että 2006 enjoy-tason Astrasta 2016 vuotiseen enjoy-tason Astraan siirtyessä menetti konepellin kaasujouset, lampunpesurit, hanskalokeron valon ja ilmastoinnin, etuistuinten selkänojien taskut takapenkkiläisille, turvavöiden korkeussäädön sekä kuskin penkin kallistuksensäädön...
Lisäisin listaan vielä pissapojan pinnantasohälyn puuttumisen.
Jokaisenhan on sitten itse punnittava, kuinka paljon mikäkin asia vaa’asssa painaa - nähdäkseni tämä on hyvin henkilökohtaista. Itse vaihdoin ’08 C-Vectrasta (1.8 easytronic 140 hp) ’17 K-Astraan (1.4 autom. 150 hp), jolla nyt takanani 4 000 tyytyväistä kilometriä. Tietyt komponentit (vilkkuviiksi, bensatankin luukku, hanskalokero) olivat Vectrassa kieltämättä laadukkaamman oloisia, mutta Astrassa itseäni miellyttää erinomainen voimalinja ja ketterämmän koon mukanaan tuoma ajamisen hauskuus. Myös varusteiden osalta hinta-laatusuhde on mielestäni erittäin hyvä. Esim. avaimeton käynnistys ja sähköinen takaluukku tuntuivat paperilla turhakkeilta - nyt en enää ymmärrä, miten olen pärjännyt aiemmin ilman. Ihanaa arjen luksusta kohtuuhintaan!
Yllä oleva voisi olla täysin omaa tekstiäni. Tuo ajamisen hauskuus voi kyllä korostua Easytronicin jälkeen. Toki aivan sukkasiltaan kaasua alamäessä painaessa tietää ajavansa edullisella autolla. Sen verran isosti moottori arpoo vedon ja moottorijarrutuksen välillä. Mahtaisiko tuo korjaantua samalla jos asentelisi Racechipin piristetyn moottoriohjauksen?https://www.racechip.com/shop/opel/astr ... 245nm.html
Astra teki adaptiivisesta vakkarista pakollisen varusteen omiin seuraaviin autoihin pakollisen. Siinäkin saisi olla tosin jonkinlainen lämmitys, jotta vakkaria voisi käyttää myös lumisateessa.
En autovalikoimaa rajatessa tullut huomanneeksi sitä, että Astrassa ei ole enää toiminnallisia kattokaiteita. Siinä mentiin omalla kohdalla pahasti takapakkia, sillä kajakkien kanssa kattotelineet pitäisi saada mahdollisimman kauas toisistaan.
Maalipinnan paksuus on kuin vesiväreillä maalattu. Sen verran kovasti pohjamaali paistaa osumien jäljiltä. Kaikesta huolimatta tuo on hintaansa nähden ihan pätevä laite.
AL3 kirjoitti: ↑08 Heinä 2020, 10:49
Tulee kuunneltua satunnaisesti Yle Areenaa Android-sovelluksen kautta. Kun ohjelma loppuu ja vaihtuu seuraavaan niin koko multimediajärjestelmä buuttaa itsensä (ääni pois, näyttö mustaksi ja hetken uudelleenkäynnistys). Tämän jälkeen puhelin ei enää yhdistä soittimeen ennen kuin valitsee jonkun radiokanavan, joka herättää soittimen taas eloon.
Tämä ominaisuus on sekä '17 Astrassa isommalla ruudulla että '17 Mokka X:ssä pienemmällä ruudulla. Tähän sopisi sama loppukaneetti.
Innovation -16 multimediasysteemi tekee samaa, vaikka en Yle Areenaa kuuntelisikaan. Riittää kun on USB-piuha kiinni puhelimessa (Samsung A3-2017) ja Google Maps auton näytöllä. Ei se onneksi tuota tee kovin usein, mutta satunnaisesti näyttö pimenee, auton oma FM-radio hiljenee ja mielestäni myös sisätilapuhallin sammuu. Hyvä, että sentään cruise pysyy päällä ja matka jatkuu. Noin 10 sekunnissa tuo sitten boottaa itsekseen ja radio alkaa taas kuulua... ei mun tarvi mihinkään koskea, vaan se tokenee siis ihan itsekseen.
Olikos joku löytänyt jo ohjetta etuovien paneelien irroittamiseen? Takapanelissa onkin näppärä kuudes pultti ;
Piilossa.
Tässä ihan näppärän näköinen video - tiukassa näyttää olevan pari kiinnikettä.
Tarkoitus olisi vähän vaimentaa ovia. Takakontin pohjalla onkin jo kierros STP Goldia.
Laguna00 kirjoitti: ↑24 Heinä 2020, 23:56
Olikos joku löytänyt jo ohjetta etuovien paneelien irroittamiseen? Takapanelissa onkin näppärä kuudes pultti ;
Piilossa.
Tässä ihan näppärän näköinen video - tiukassa näyttää olevan pari kiinnikettä.
Tarkoitus olisi vähän vaimentaa ovia. Takakontin pohjalla onkin jo kierros STP Goldia.
Nuo ovi verhoilut lähtee hyvin irti kun lyö puukiiloja tuonne klipsujen molemmin puolin.
Kävin Opelin jälleenmyyjällä katsomassa uutta Astraa niin myyjä kertoi että nykyisestä K Astrasta ei voi enää tehdä tehdastilauksia koska uusi malli on tulossa joko tämän vuoden lopussa tai ensi vuoden alussa. Maahantuojalla on vielä jotain K Astroja varastossa.