Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa 2017 farkussa samat vanteet talvirenkaissa, ja katselin syksyllä alle laittaessa että kylläpä kellertää siihen tahtiin että tämä maali ei tässä kauaa pysy. 26tkm silloin auton mittarissa. Raportoin kun kesäiset vaihdan alle, että miltä näyttää 10tkm talviajon jälkeen. Pesty on, paljon.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 17
- Liittynyt: 23 Joulu 2019, 11:25
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
2019 lopulla ostettu 1.4l neljä-sylinterinen bensa automaatti, matrix-valot on nyt ajettu kuutisen tuhatta kilometriä. Eilen vaihdoin kesärenkaat alle, ja jännitin toimiiko Kiinasta hommattu ilmanpaineantureiden naittamislaite. Toimihan se. Mitään ihmeellistä valittamisen aihetta ei ole. Edelliseen civiciin verrattuna on tietty kaikenlaista mikä eroaa, esim civicissä oli kaikki raskaammin (paremmin?) rakennettu. Mutta alkoi civicissä maavara olemaan hieman pieni. Ja täällä pk-seudulla on kaikkea missä sitten piti pysäyttää auto ja mennä esteen yli varovaisesti. Nyt on helpompi ajaa normaalisti.
Astra on kivan ketterä. Liikkuu minulle ihan riittävän vauhdikkaasti. Kääntösäde pienempi kuin civicissä oli. Erällä kadulla pitää tehdä aina u-käännös parkista, niin taas onnistuu kerralla.
Matrix-valojen toimintaa on testattu erilaisilla teillä, ja ihan ok. Mäkiset tiet ja vastaantulevat rekat ovat olleet pari kertaa valoshowta, muuten ihan ok. Riittävät ja huomattavasti paremmat kuin ne civicin h4:t
Auton äänimaailma 16-tuumaisilla renkailla on ihan ok. civic piti ehkä hieman enemmän ääntä 17-tuumaisilla.
Lisäkilkeinä kaistavahti on pari kertaa siirtänyt autoa oikeaan kohtaan, kun kuskin valppaus on siirtynyt jonnekin muualle. Joskus kaistavahti on tuntunut tekevän ihan omia johtopäätöksiä ilman syytä. Niin kuin törmäysanturit. Jotain haamuja on välillä kulkenut? kun auton näyttöö on tullut kolarinkuva.
Audio ja handsfree toimii, ei valittamista. Civicissä välillä lähti blutari pois päältä. Auton omaa navigaattoria en käytä, koska tykkään tomtomista ja sen online liikennetiedoista ja selfiekeppivaroituksista.
Civicissä oli hieman enemmän sitä "jotain", mitä ei tästä Astrasta löydy. Mutta Ihan kelpo menopeli tämä on.
Ainut oikeasti häiritsevä on se, että sivupeilit eivät käänny automaattisesti. Civicissä kun painoi pitkän kaukosäätimen lukitusta, niin menivät kiinni, ja aukesivat kuskin oven auettua. Toisaalta avaimeton startti on kiva.
Tuulilasi on sellainen "äänieristetty", ja minusta se on kirkkaampi kuin civicissä oli uutena ja juuri vaihdettuna. tuulilaiseilla on näemmä eroja.
Hyvä ostos mielestäni, kun myivät loppuvuonna tarjoushintaan. Ja eiköhän nämä kaikki tämän luokan autot ole enempi vähempi samanlaisia.
Nimimerkillä: kolmisylinteristä en osta!
Astra on kivan ketterä. Liikkuu minulle ihan riittävän vauhdikkaasti. Kääntösäde pienempi kuin civicissä oli. Erällä kadulla pitää tehdä aina u-käännös parkista, niin taas onnistuu kerralla.
Matrix-valojen toimintaa on testattu erilaisilla teillä, ja ihan ok. Mäkiset tiet ja vastaantulevat rekat ovat olleet pari kertaa valoshowta, muuten ihan ok. Riittävät ja huomattavasti paremmat kuin ne civicin h4:t
Auton äänimaailma 16-tuumaisilla renkailla on ihan ok. civic piti ehkä hieman enemmän ääntä 17-tuumaisilla.
Lisäkilkeinä kaistavahti on pari kertaa siirtänyt autoa oikeaan kohtaan, kun kuskin valppaus on siirtynyt jonnekin muualle. Joskus kaistavahti on tuntunut tekevän ihan omia johtopäätöksiä ilman syytä. Niin kuin törmäysanturit. Jotain haamuja on välillä kulkenut? kun auton näyttöö on tullut kolarinkuva.
Audio ja handsfree toimii, ei valittamista. Civicissä välillä lähti blutari pois päältä. Auton omaa navigaattoria en käytä, koska tykkään tomtomista ja sen online liikennetiedoista ja selfiekeppivaroituksista.
Civicissä oli hieman enemmän sitä "jotain", mitä ei tästä Astrasta löydy. Mutta Ihan kelpo menopeli tämä on.
Ainut oikeasti häiritsevä on se, että sivupeilit eivät käänny automaattisesti. Civicissä kun painoi pitkän kaukosäätimen lukitusta, niin menivät kiinni, ja aukesivat kuskin oven auettua. Toisaalta avaimeton startti on kiva.
Tuulilasi on sellainen "äänieristetty", ja minusta se on kirkkaampi kuin civicissä oli uutena ja juuri vaihdettuna. tuulilaiseilla on näemmä eroja.
Hyvä ostos mielestäni, kun myivät loppuvuonna tarjoushintaan. Ja eiköhän nämä kaikki tämän luokan autot ole enempi vähempi samanlaisia.
Nimimerkillä: kolmisylinteristä en osta!
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Offtopic, mutta tuli ylläolevasta mieleen...
U-käännöksissä olen viime vuosina ryhtynyt suosimaan poliisin käyttämää tekniikkaa. Ei toimi kyllä taskuparkista lähtiessä, mutta tyhjällä rauhallisella tiellä kääntyy näppärästi vekslailematta, vaikka kyseessä olisi kapeakin tie:
1. Vauhdista pysäytys tien oikeaan laitaan.
2. Peruusvaihdetta kytkiessä varmista, ettei kummastakaan suunnasta tule ketään.
3. Peruuttaessa täyskäännös vasemmalle ja peruuta kunnes oikea takarengas melkein ojassa.
4. Käännä täydet oikealle ja aja eteenpäin. Saatat joutua haukkaamaan vastaantulijoiden koko kaistan käyttöösi, mutta harvoin tarvii edestakas vekslailla, vaan voit samantien jatkaa matkaa tulosuuntaasi.
U-käännöksissä olen viime vuosina ryhtynyt suosimaan poliisin käyttämää tekniikkaa. Ei toimi kyllä taskuparkista lähtiessä, mutta tyhjällä rauhallisella tiellä kääntyy näppärästi vekslailematta, vaikka kyseessä olisi kapeakin tie:
1. Vauhdista pysäytys tien oikeaan laitaan.
2. Peruusvaihdetta kytkiessä varmista, ettei kummastakaan suunnasta tule ketään.
3. Peruuttaessa täyskäännös vasemmalle ja peruuta kunnes oikea takarengas melkein ojassa.
4. Käännä täydet oikealle ja aja eteenpäin. Saatat joutua haukkaamaan vastaantulijoiden koko kaistan käyttöösi, mutta harvoin tarvii edestakas vekslailla, vaan voit samantien jatkaa matkaa tulosuuntaasi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
n. 80tkm ajettu -17 1.4 bensaturbo ja ja viimeisen kuukauden aikana on kulutus noussut noin litralla. Pari viikkoa sitten käytin öljynvaihdossa AD:lla ja juuri edellisenä päivänä ennen öljynvaihto tuli moottorin valo kojelautaan ja teksti "Moottorin tehoa on rajoitettu". Öljynvaihdon yhteydessä lukivat vikakoodin joka oli P06DE. Onko muilla tullut vastaan?
Paikallinen merkkihuolto vaihtui Kuopiossa keväällä viime vuodet hyvin toimineesta Rinta-Joupista Laakkoselle ja historiasyistä en ole kovin innokas siellä enää huollattamaan autoani.
Paikallinen merkkihuolto vaihtui Kuopiossa keväällä viime vuodet hyvin toimineesta Rinta-Joupista Laakkoselle ja historiasyistä en ole kovin innokas siellä enää huollattamaan autoani.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tsekkasin nuo kyseiset alkuperäiset talvialuvanteet, kun vaihdoin ne auton alta pois: Omissani näyttää olevan nyt kaikissa Thailand-merkintä sisäpuolella ja nuo kupruilleet oli eri sisäpuolen merkinnöillä. Näistä minullakin vaihdettiin takuuaikana takuuseen vain nuo kupruilleet, ei siis kaikkia vanteita. Ja kupruja oli erityisesti venttiilin ympärillä, mutta myös muualla.JPopeli kirjoitti: ↑02 Huhti 2020, 11:44 Tuttua alkuperäisten talvialuvanteiden osalta. Omassa talvisetissä kahden eri valmistajan vanteita, toisen valmistajan vanteissa kupruja ja toisen virheettömät. Vanteissa eri leimat ja valmistusmaat sisäpuolen merkinnöissä, muutoinkin tarkasti katsoen erotti toisistaan pinnan karheuden/sileyden osalta (muistaakseni sisäpuolella tämä pintaerokin, ihan kuin toiset koneistusurilla ja toiset sileitä, en muista enää tarkemmin).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
120tkm huollossa käyty. 0W-20 öljyt (Dexos 1 Gen 2) meni sisään. Takajarrupalat oli loppu. Siitä tuli ylimääräistä kulua, mutta alle 800€ selvittiin tästäkin seikkailusta. Sijaisautona ollut Insignia farkku oli mukava tuttavuus ja oma Astra tuntui hiukan heppoiselta sen jälkeen. Kovasti rupesi autonvaihtokuumetta pukkaamaan...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä tuo PSA homma meni lähtökohtaisesti erittäin huonoksi. Hinnat nousseet, varusteet vähentyneet ja tehot tippuneet. PSA koneilla ovat saaneet päästöt alas mikä tietysti tärkeintä. Ei tollasta uutta Astraa laita hullukaa noilla hinnoilla kun kaikesta rahastetaan. Vuodesta 2007 ajanut uusilla autoilla kun kehitys mennyt eteenpäin ja saanut hyviä etuja autoihin markkina tilanteista riippumata. Nyt on pitkään näyttänyt siltä et mein Astra lähtee tallista kun tulee ostajan markkinat. Toinen aloittava vuosi vanha Corsa 150 hv elää omaa eloaan 5 vuoden takuulla. Sitä ei
vaihdeta.
vaihdeta.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Faceliftin 1,2turbo on on gm moottori vaikka onkin jakohihna öljytilassa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu. Faceliftin koneet ja laatikot on kaikki ehtaa GM:mää. Psa-tekniikkaa nähdään sitten Astra L:ssä parin vuoden päästä. Astra K ja Insignia B jäävät GM-Opelin kehityksen huipentumiksi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
eikös Opel vastaa nyt uusien bensakoneiden suunnittelusta psa-konsernissa. Että onneksi on jotakin valoa tunnelin päässä..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Toivottavasti näin THP ja puretech jälkeen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tämä on hyvä asia, itse luotan enemmän GM moottoriin kuin PSA moottoriin. Ihan milloin tahansa.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eikö nuo PSA:n Puretechit ole valittu nyt neljä kertaa peräkkäin vuoden moottoriksi pikku-turbojen luokassa? Tuskin siis ovat ihan toivottomia, vaikkei omaa kokemusta noista olekaan. Loistava mahdollisuus yhteenliittymälle, kovaa moottoriosaamista monessa tuotekehitysyksikössä perinteisissä autoteollisuusmaissa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Totta https://www.citroen.fi/vuoden-moottori-2018/Juha2U kirjoitti: ↑09 Huhti 2020, 17:44 Eikö nuo PSA:n Puretechit ole valittu nyt neljä kertaa peräkkäin vuoden moottoriksi pikku-turbojen luokassa? Tuskin siis ovat ihan toivottomia, vaikkei omaa kokemusta noista olekaan. Loistava mahdollisuus yhteenliittymälle, kovaa moottoriosaamista monessa tuotekehitysyksikössä perinteisissä autoteollisuusmaissa.
Tuon vuoden moottorin voi käsittää monella tavalla.
Ensimmäiset markkinoille tulleet ei nimittäin kaikki kestäneet vuottakaan. Monet lastentaudit on ehtineet kyllä jäädä poiskin tuosta moottorista.
Tuolla grandlandin topikissa tullut yksi ongelma vastaan.
viewtopic.php?f=5&t=263004&start=1185
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.