Staaken kirjoitti: ↑26 Marras 2019, 02:17
Auto on MY16,5 biturbo ajettu reilu 110t. Esim nelosella kiihdytettäessä suunnilleen täyskaasulla niin parintuhannen kierroksen kohdalla veto loppuu ihan hetkeksi mutta sitten taas vetää normaalisti. Onko tuttu juttu ja mikä vois olla syy?
Voi olla että on jo kyseinen tauti käsitelty foorumilla mutta alkaa olemaan sen verran pitkä topikki että vaikea löytää jos edes on keskusteltu asiasta.
Jarrunesteet valuu pääsylinteristä kytkimen sisään voidellen tämän suht hyvin. En muista oliko varsinaista takaisinkutsua, mutta takuuseen vaihtui uusi kytkin itsellä ku autolla oli ajettu 25t. Manuaalidiiseleissä yleinen vika.
1,6 dieselmanuaali m32 on ollut takaisinkutsukamppanjoita joissa uusitaan kytkimen sylinterit, abs boksi ja vaihdetaan jarruneste. Syynä oli jostakin kytkimen sylinteristä irtoava materiaali.
Tarkistakaa myopel aplikaatiosta kamppanjat jos ei ole kirjettä tullut kotiin.
Tuossa biturbossa on vaihteistona F40, mutta siihen myös kytkin/jarru kampanja päällä ilmeisesti saman vian takia. Oma kävi korjauksessa keväällä, harmittavasti vain kytkimen irroituskohta siirtyi poljinliikkeen ylimmälle kolmannekselle. Ei tunnu samalla tavalla hyvältä kuin alkuperäinen. Varmaan taas huollossa jälleen kerran mokanneet.
Edit.: Tarkennukseksi vielä, että tuossa "vanhassa" 118 kW biturbossa on F40 ja uudessa 110 kW on M35.
Pitääkin vähän tutkia että löytyisikö korvaava, mutta aika heikolta näyttää.
Webaston hinta kaksinkertaistunut, Executivekaan ei sisällä enää kaikkia niitä varusteita, joita tuossa nykyisessä MY17.5 Innovation pluspaketilla on.
Mukautuvan vakkarin saa vain bensa automaattiin ja irroitettavan vetokoukun kohdalla lukee rajoitettu saatavuus bensa automaattiin.
Parempia tarjouksia odotellessa. Innovation plus ja siihen päälle Innovation driver-paketti niin olisi lähes vastaava kuin nykyinen. Mutta hinta nousee 145hp koneella korkeammaksi kuin mitä nykyinen maksoi...
Onneksi tuli otettua 2v jatkotakuu, niin ei ole niin kiire vaihtaa
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Kysymys? Onko muilla ollut ongelmia kaarrevalojen ja valojen ohjauksen kanssa? Itselläni ruvennut vähän väliä palamaan varoitus valo ja ilmoitus näkyy info näytössä. Poistuu välillä ajon aikana ja välillä palaa kokoajan.
Ikis kirjoitti: ↑28 Marras 2019, 16:38
Kysymys? Onko muilla ollut ongelmia kaarrevalojen ja valojen ohjauksen kanssa? Itselläni ruvennut vähän väliä palamaan varoitus valo ja ilmoitus näkyy info näytössä. Poistuu välillä ajon aikana ja välillä palaa kokoajan.
Yhden kerran tuli vastaava ilmoitus. Käytin huollossa ja ajoivat jonkun softan, jonka jälkeen on toiminut moitteettomasti. Olen myös kuullut tapauksista, että softaamisen jälkeenkin on esiintynyt ongelmia ja tällöin on sitten vaihdettu koko umpio.
VW Tiguan eHybrid -21 ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Ikis kirjoitti: ↑28 Marras 2019, 16:38
Kysymys? Onko muilla ollut ongelmia kaarrevalojen ja valojen ohjauksen kanssa? Itselläni ruvennut vähän väliä palamaan varoitus valo ja ilmoitus näkyy info näytössä. Poistuu välillä ajon aikana ja välillä palaa kokoajan.
Kaksi kertaa tässä ihan lähiviikkoina olen mittaristoon ajon aikana syttynyttä varoitusvaloa ihmetellyt. Infonäytössä ei ole mitään ilmoitusta näkytyt. En ole valoissa mitään epänormaalia havainnut ja varoitusvalokin on uudelleen käynnistäessä sammunut.
Astra vaihtui outlander phev iin. Hyvin palveli kolme vuotta ja 91000km.
Toinen umpio edestä vaihdettiin takuuseen. Ei muuta murhetta.
Maavaralle tuli tarve ja päädyttiin käytettyyn pheviin.
Tuleva grandland phev vielä turhan kallis meille uutena.
Ps. Raision j rinta joupilla olisi hyvin pidetty ja huollettu valkoinen 1.4 innovation farkku myynnissä. My 16.5 matrixit, webasto, watti linkki, äänieristeet, irrotettava koukku ym.
yli 100tkm olis nyt ajettu ja pari vikaa tullu huomattua. Huollossa todennäköisesti olivat asentaneet pyyhkijämekaniikan päällä olevan suojamuovin väärin ja tämä oli alkanut kolisemaan. Tarkoittaen et metallitanko mitä ilmeisemmin osui siihen muoviin ja muovi naksahti takas paikalleen, suojamuovi oli haljennut vaakasuunnassa 20-30cm. Purin tämän ja asensin takas niin loppus siihen.
Kytkimen kanssa on alkanut havaitsemaan että täristää liikkeelle lähtiessä, onko kellään muulla tämmöstä tullu vastaan? Suurin osa ajosta on ollut maantiellä..
Zimeon kirjoitti: ↑05 Joulu 2019, 11:51
yli 100tkm olis nyt ajettu ja pari vikaa tullu huomattua. Huollossa todennäköisesti olivat asentaneet pyyhkijämekaniikan päällä olevan suojamuovin väärin ja tämä oli alkanut kolisemaan. Tarkoittaen et metallitanko mitä ilmeisemmin osui siihen muoviin ja muovi naksahti takas paikalleen, suojamuovi oli haljennut vaakasuunnassa 20-30cm. Purin tämän ja asensin takas niin loppus siihen.
Kytkimen kanssa on alkanut havaitsemaan että täristää liikkeelle lähtiessä, onko kellään muulla tämmöstä tullu vastaan? Suurin osa ajosta on ollut maantiellä..
Ilmeisesti allekirjoituksen auto?
Tarkista my opel aplikaation kautta ettei sulla ole kamppanjaa auki. Tässä ketjussa usein kirjoiteltu 1,6diesel manuaalin kytkinkamppanjasta.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
PormestariSisu kirjoitti: ↑25 Marras 2019, 05:48
Justiinsa lauantaina vaihdoin sisävalot ledeihin, tupakkataukoineen 10 min homma. Polttimo pois, toinen tilalle.
Tuollainen setti https://www.ebay.com/itm/163645966333
Tuliko myös valotehoa lisää, vai vaihtuiko ainoastaan värisävy?
Itseäni harmittaa eniten tuo farkkuastran takakontin pimeys. Oliskohan hankala homma vetää piuhan lampun kannalta toiselle puolen konttia ja asentaa sinne toinen valaisin tuon ainokaisen kaveriksi?