Joo tästä ollut kamppanja joihinkin autoihin
Astra K
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Voisiko joku Astra farkun omistaja tutkia omasta autostaan esim. viivottimen avulla, onko takapuskurin kynnys auton pituussuunnassa täysin tasainen? Reunoista ainakin on, mutta onko myös auton keskilinjalla.
Rouva kolhi puskurin peruuttamalla ja korjausta varten tahtoisin tietää, mikä on puskurin alkuperäinen muoto. Onko siis puskurin kynnyksen reunassa loiva viiste tai pyöristys, vai onko minun puskurissa kolhimisen aiheuttama vekki?
Tämä olisi tärkeää, että osaisi vaatia uuden puskurin, jos vanha on lommolla. Ei tuollaista muovia taida millään oikaistakaan kuten peltipaneeleita.
Rouva kolhi puskurin peruuttamalla ja korjausta varten tahtoisin tietää, mikä on puskurin alkuperäinen muoto. Onko siis puskurin kynnyksen reunassa loiva viiste tai pyöristys, vai onko minun puskurissa kolhimisen aiheuttama vekki?
Tämä olisi tärkeää, että osaisi vaatia uuden puskurin, jos vanha on lommolla. Ei tuollaista muovia taida millään oikaistakaan kuten peltipaneeleita.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Taitanee olla varminta, kun katsot itse esim. uudesta vastaavasta autosta mitä tarkoitat. Puskurissa täytyy olla aika pahat vauriot, ennenkuin vakuutusyhtiö hyväksyy uuteen vaihdon. Itsellä vaihdettiin uusi puskuri keväällä, kun kanssa-autoilija perutti hallissa puskuriin ison repeämän ja takavalokin rikkoutui.helo kirjoitti: ↑23 Loka 2019, 18:44 Voisiko joku Astra farkun omistaja tutkia omasta autostaan esim. viivottimen avulla, onko takapuskurin kynnys auton pituussuunnassa täysin tasainen? Reunoista ainakin on, mutta onko myös auton keskilinjalla.
Rouva kolhi puskurin peruuttamalla ja korjausta varten tahtoisin tietää, mikä on puskurin alkuperäinen muoto. Onko siis puskurin kynnyksen reunassa loiva viiste tai pyöristys, vai onko minun puskurissa kolhimisen aiheuttama vekki?
Tämä olisi tärkeää, että osaisi vaatia uuden puskurin, jos vanha on lommolla. Ei tuollaista muovia taida millään oikaistakaan kuten peltipaneeleita.
Vaihdostahan ne sitten harmit alkoivat, puskurin istuvuus, kiinnitys ja maalauksen huono laatu ja sävyvirheet sekä kasauksen huolimattomuus. Kannattaa tsekata kunnolla ennen auton vastaanottoa. Itsellä korjaus onnistui vasta kolmannella kerralla eikä sittenkään tullut alkuperäisen veroinen.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Olisihan se toki varminta käydä autokaupassa tutkimassa. Silti jos joku viitsisi katsoa miten se viivain asettuu kynnyksen päälle, niin saisi edes osviittaa.
Tuohan se on pelkona, että ei tule entisen veroinen korjauksen jälkeen. Istuvuus nyt ei täydellinen ole tehtaaltakaan tullessa, mutta jos nyt puskuriin tulleet muodonmuutokset saataisiin häivytettyä (mitä epäilen) ja sävy osuisi kohdalleen. On nuo vakuutukset niin kalliita, että mielellään niille kunnon vastinetta saisi kun tarvetta tulee.
Tuohan se on pelkona, että ei tule entisen veroinen korjauksen jälkeen. Istuvuus nyt ei täydellinen ole tehtaaltakaan tullessa, mutta jos nyt puskuriin tulleet muodonmuutokset saataisiin häivytettyä (mitä epäilen) ja sävy osuisi kohdalleen. On nuo vakuutukset niin kalliita, että mielellään niille kunnon vastinetta saisi kun tarvetta tulee.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Laittasikko kuvan että tietäs mitä tarkoitathelo kirjoitti: ↑23 Loka 2019, 20:34 Olisihan se toki varminta käydä autokaupassa tutkimassa. Silti jos joku viitsisi katsoa miten se viivain asettuu kynnyksen päälle, niin saisi edes osviittaa.
Tuohan se on pelkona, että ei tule entisen veroinen korjauksen jälkeen. Istuvuus nyt ei täydellinen ole tehtaaltakaan tullessa, mutta jos nyt puskuriin tulleet muodonmuutokset saataisiin häivytettyä (mitä epäilen) ja sävy osuisi kohdalleen. On nuo vakuutukset niin kalliita, että mielellään niille kunnon vastinetta saisi kun tarvetta tulee.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuolla kuvia:
Eli kuva, jossa viivaimen ja puskurin väliin jää rako, on auton keskilinjalla. Kuva, jossa ei jää, on sisemmän tutkan anturin kohdalta. Kolmas kuva selventämään "mittausjärjestelyä".
Eli kuva, jossa viivaimen ja puskurin väliin jää rako, on auton keskilinjalla. Kuva, jossa ei jää, on sisemmän tutkan anturin kohdalta. Kolmas kuva selventämään "mittausjärjestelyä".
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
https://drive.google.com/folderview?id= ... LMCplt5mev
Kyse on siis siitä, että kuuluuko tuota rakoa jäädä auton keskilinjalla?
Kyse on siis siitä, että kuuluuko tuota rakoa jäädä auton keskilinjalla?
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Poistanee vettä paremmin puskurin päältä.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla tuo puskurin kynnys on hiukan kaareva koko leveydeltään sekä auton keskilinjalla että noiden antureiden kohdalla. Ei siihen oikein suoraa viivainta voi asettaa niin että tuota rakoa voisi mitata. Kaarevuus näyttää kyllä olevan sunnilleen samanlainen koko matkallahelo kirjoitti: ↑23 Loka 2019, 21:36 https://drive.google.com/folderview?id= ... LMCplt5mev
Kyse on siis siitä, että kuuluuko tuota rakoa jäädä auton keskilinjalla?
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos paljon tiedosta! On noissa varmaan luontaista vaihteluakin vähän. Osaatko sanoa, onko sinulla rako tuota samaa luokkaa (noin 5mm) kuin minulla keskikohdalla?Fisherman kirjoitti: ↑24 Loka 2019, 17:07 Mulla tuo puskurin kynnys on hiukan kaareva koko leveydeltään sekä auton keskilinjalla että noiden antureiden kohdalla. Ei siihen oikein suoraa viivainta voi asettaa niin että tuota rakoa voisi mitata. Kaarevuus näyttää kyllä olevan sunnilleen samanlainen koko matkalla
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Rako on kyllä pienempi kuin kuvassasi, ehkä 2mm:n luokkaa ja on likimain sama myös takatutkan antureiden kohdallahelo kirjoitti: ↑24 Loka 2019, 17:46Kiitos paljon tiedosta! On noissa varmaan luontaista vaihteluakin vähän. Osaatko sanoa, onko sinulla rako tuota samaa luokkaa (noin 5mm) kuin minulla keskikohdalla?Fisherman kirjoitti: ↑24 Loka 2019, 17:07 Mulla tuo puskurin kynnys on hiukan kaareva koko leveydeltään sekä auton keskilinjalla että noiden antureiden kohdalla. Ei siihen oikein suoraa viivainta voi asettaa niin että tuota rakoa voisi mitata. Kaarevuus näyttää kyllä olevan sunnilleen samanlainen koko matkalla
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Edelleen kyselen toimiiko kellään my-19 Astrassa TMC-liikennetiedotteet (tietyö, ruuhka, onnettomuus yms.) navin näytöllä? Itse 8kk ja 10tkm Astran omistaneena en ole saanut yhtäkään tiedotetta. Kävin kokeilemassa samanlaista Astraa autoliikkeessä ja yhtä hiljaista oli siinäkin TMC:n osalta. Myyjäliike/huolto ei tiedä asiasta mitään. Onkohan nyt niin, että PSA:n omistajuuden myötä on lopetettu myös ko. palvelun lisenssimaksut, eikä näin ollen palvelu enää toimi. Eipä olisi kylläkään mitenkään uutta Opelin viimeisten varustemuutosten (säästöjen) myötä.
Nyt maahantuoja viimeinkin myönsi TMC-palvelun lopettamisen:
"Sain seuraavan vahvistuksen auto-osastoltamme.
Astrassa loppui mallivuoden 19.5 kohdalla kyseinen palvelu. Insigniassa (MV 2020) ei myöskään enää sisällä TMC palvelua."
Eli sitä tyypillistä Opelin säästökuuria, eivät kylläkään myöntäneet, että omistajavaihdoksella olisi vaikutusta asiaan. Itsellä auto tosin 19.0, eikä toimi enää siinäkään.
Nyt maahantuoja viimeinkin myönsi TMC-palvelun lopettamisen:
"Sain seuraavan vahvistuksen auto-osastoltamme.
Astrassa loppui mallivuoden 19.5 kohdalla kyseinen palvelu. Insigniassa (MV 2020) ei myöskään enää sisällä TMC palvelua."
Eli sitä tyypillistä Opelin säästökuuria, eivät kylläkään myöntäneet, että omistajavaihdoksella olisi vaikutusta asiaan. Itsellä auto tosin 19.0, eikä toimi enää siinäkään.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla toimii vielä MY18.5 mallissa nuo tiedotteet. Viikon sisään taisi viimeisin ilmoitus tulla. Eipä noilla silti paljon mitään arvoa ole, mutta ymmärrän hyvin että ketuttaa nämä varusteiden ja ominaisuuksien karsimiset.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Moi
Onkohan kukaan ratkaissut tuota etukameran huurtumis ongelmaa tai saanut sitä vähennettyä, vaikka parantamalla ilmankiertoa siinä kotelossa. Eilenkin pakkasta -4-5 astetta ja ns kuivakeli, silti koko reilun tunnin ajomatkan ajan kamera huurussa siis vain ja ainoastaan se kameran linssin kohta. Ihan sama oliko puhallus lasille max vai autom asennossa huuru oli ja pysyi. No toimi tuo matrix valo järjestelmä n.5 minuttia katoksesta lähdön jälkeen, mutta sitten linssi huurtui. Vai onko sitten niin että järjestelmä on toimintakelvoton pakkaskelillä.
Onkohan kukaan ratkaissut tuota etukameran huurtumis ongelmaa tai saanut sitä vähennettyä, vaikka parantamalla ilmankiertoa siinä kotelossa. Eilenkin pakkasta -4-5 astetta ja ns kuivakeli, silti koko reilun tunnin ajomatkan ajan kamera huurussa siis vain ja ainoastaan se kameran linssin kohta. Ihan sama oliko puhallus lasille max vai autom asennossa huuru oli ja pysyi. No toimi tuo matrix valo järjestelmä n.5 minuttia katoksesta lähdön jälkeen, mutta sitten linssi huurtui. Vai onko sitten niin että järjestelmä on toimintakelvoton pakkaskelillä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuntuu että täällä ainakin huurtuu lähinnä pienillä pakkasilla pahiten ja ongelma ajoittuu juuri näihin aikoihin loppusyksyyn ja alkutalveen. Keväällä ja sydäntalvella ei ole huuru ongelmaa lainkaan. Varmasti siksi että auto on jo niin kylmä, ettei linssin kolossa oleva kosteus enää vaivaa ja huurustu.mtp67 kirjoitti: ↑02 Marras 2019, 17:26 Moi
Onkohan kukaan ratkaissut tuota etukameran huurtumis ongelmaa tai saanut sitä vähennettyä, vaikka parantamalla ilmankiertoa siinä kotelossa. Eilenkin pakkasta -4-5 astetta ja ns kuivakeli, silti koko reilun tunnin ajomatkan ajan kamera huurussa siis vain ja ainoastaan se kameran linssin kohta. Ihan sama oliko puhallus lasille max vai autom asennossa huuru oli ja pysyi. No toimi tuo matrix valo järjestelmä n.5 minuttia katoksesta lähdön jälkeen, mutta sitten linssi huurtui. Vai onko sitten niin että järjestelmä on toimintakelvoton pakkaskelillä.
Puhallus voi tosiaan olla täysillä tai lasille pelkästään ja silti huurussa. Tästä kärsin heti kun auton sain, mutta nyt taas nuo ajat tulossa niin katsotaan miten käy. Olisiko maagisesti korjaantunut.