Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ics kirjoitti: 22 Loka 2019, 22:58 Huollossa tsekataan nyt muun huollon yhteydessä keskikonsolin näytön toimivuus. Täälläkin muistaakseni joillakin ollut ongelmia missä ei joku kohta näytöstä ota kontaktia lainkaan.
Joo tästä ollut kamppanja joihinkin autoihin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Voisiko joku Astra farkun omistaja tutkia omasta autostaan esim. viivottimen avulla, onko takapuskurin kynnys auton pituussuunnassa täysin tasainen? Reunoista ainakin on, mutta onko myös auton keskilinjalla.

Rouva kolhi puskurin peruuttamalla ja korjausta varten tahtoisin tietää, mikä on puskurin alkuperäinen muoto. Onko siis puskurin kynnyksen reunassa loiva viiste tai pyöristys, vai onko minun puskurissa kolhimisen aiheuttama vekki?

Tämä olisi tärkeää, että osaisi vaatia uuden puskurin, jos vanha on lommolla. Ei tuollaista muovia taida millään oikaistakaan kuten peltipaneeleita.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

helo kirjoitti: 23 Loka 2019, 18:44 Voisiko joku Astra farkun omistaja tutkia omasta autostaan esim. viivottimen avulla, onko takapuskurin kynnys auton pituussuunnassa täysin tasainen? Reunoista ainakin on, mutta onko myös auton keskilinjalla.

Rouva kolhi puskurin peruuttamalla ja korjausta varten tahtoisin tietää, mikä on puskurin alkuperäinen muoto. Onko siis puskurin kynnyksen reunassa loiva viiste tai pyöristys, vai onko minun puskurissa kolhimisen aiheuttama vekki?

Tämä olisi tärkeää, että osaisi vaatia uuden puskurin, jos vanha on lommolla. Ei tuollaista muovia taida millään oikaistakaan kuten peltipaneeleita.
Taitanee olla varminta, kun katsot itse esim. uudesta vastaavasta autosta mitä tarkoitat. Puskurissa täytyy olla aika pahat vauriot, ennenkuin vakuutusyhtiö hyväksyy uuteen vaihdon. Itsellä vaihdettiin uusi puskuri keväällä, kun kanssa-autoilija perutti hallissa puskuriin ison repeämän ja takavalokin rikkoutui.
Vaihdostahan ne sitten harmit alkoivat, puskurin istuvuus, kiinnitys ja maalauksen huono laatu ja sävyvirheet sekä kasauksen huolimattomuus. Kannattaa tsekata kunnolla ennen auton vastaanottoa. Itsellä korjaus onnistui vasta kolmannella kerralla eikä sittenkään tullut alkuperäisen veroinen.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Olisihan se toki varminta käydä autokaupassa tutkimassa. Silti jos joku viitsisi katsoa miten se viivain asettuu kynnyksen päälle, niin saisi edes osviittaa.

Tuohan se on pelkona, että ei tule entisen veroinen korjauksen jälkeen. Istuvuus nyt ei täydellinen ole tehtaaltakaan tullessa, mutta jos nyt puskuriin tulleet muodonmuutokset saataisiin häivytettyä (mitä epäilen) ja sävy osuisi kohdalleen. On nuo vakuutukset niin kalliita, että mielellään niille kunnon vastinetta saisi kun tarvetta tulee.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

helo kirjoitti: 23 Loka 2019, 20:34 Olisihan se toki varminta käydä autokaupassa tutkimassa. Silti jos joku viitsisi katsoa miten se viivain asettuu kynnyksen päälle, niin saisi edes osviittaa.

Tuohan se on pelkona, että ei tule entisen veroinen korjauksen jälkeen. Istuvuus nyt ei täydellinen ole tehtaaltakaan tullessa, mutta jos nyt puskuriin tulleet muodonmuutokset saataisiin häivytettyä (mitä epäilen) ja sävy osuisi kohdalleen. On nuo vakuutukset niin kalliita, että mielellään niille kunnon vastinetta saisi kun tarvetta tulee.
Laittasikko kuvan että tietäs mitä tarkoitat :roll:
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Tuolla kuvia:

Eli kuva, jossa viivaimen ja puskurin väliin jää rako, on auton keskilinjalla. Kuva, jossa ei jää, on sisemmän tutkan anturin kohdalta. Kolmas kuva selventämään "mittausjärjestelyä".
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

https://drive.google.com/folderview?id= ... LMCplt5mev

Kyse on siis siitä, että kuuluuko tuota rakoa jäädä auton keskilinjalla?
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marlii »

Poistanee vettä paremmin puskurin päältä.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

helo kirjoitti: 23 Loka 2019, 21:36 https://drive.google.com/folderview?id= ... LMCplt5mev

Kyse on siis siitä, että kuuluuko tuota rakoa jäädä auton keskilinjalla?
Mulla tuo puskurin kynnys on hiukan kaareva koko leveydeltään sekä auton keskilinjalla että noiden antureiden kohdalla. Ei siihen oikein suoraa viivainta voi asettaa niin että tuota rakoa voisi mitata. Kaarevuus näyttää kyllä olevan sunnilleen samanlainen koko matkalla :roll:
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Fisherman kirjoitti: 24 Loka 2019, 17:07 Mulla tuo puskurin kynnys on hiukan kaareva koko leveydeltään sekä auton keskilinjalla että noiden antureiden kohdalla. Ei siihen oikein suoraa viivainta voi asettaa niin että tuota rakoa voisi mitata. Kaarevuus näyttää kyllä olevan sunnilleen samanlainen koko matkalla :roll:
Kiitos paljon tiedosta! On noissa varmaan luontaista vaihteluakin vähän. Osaatko sanoa, onko sinulla rako tuota samaa luokkaa (noin 5mm) kuin minulla keskikohdalla?
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

helo kirjoitti: 24 Loka 2019, 17:46
Fisherman kirjoitti: 24 Loka 2019, 17:07 Mulla tuo puskurin kynnys on hiukan kaareva koko leveydeltään sekä auton keskilinjalla että noiden antureiden kohdalla. Ei siihen oikein suoraa viivainta voi asettaa niin että tuota rakoa voisi mitata. Kaarevuus näyttää kyllä olevan sunnilleen samanlainen koko matkalla :roll:
Kiitos paljon tiedosta! On noissa varmaan luontaista vaihteluakin vähän. Osaatko sanoa, onko sinulla rako tuota samaa luokkaa (noin 5mm) kuin minulla keskikohdalla?
Rako on kyllä pienempi kuin kuvassasi, ehkä 2mm:n luokkaa ja on likimain sama myös takatutkan antureiden kohdalla
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

Edelleen kyselen toimiiko kellään my-19 Astrassa TMC-liikennetiedotteet (tietyö, ruuhka, onnettomuus yms.) navin näytöllä? Itse 8kk ja 10tkm Astran omistaneena en ole saanut yhtäkään tiedotetta. Kävin kokeilemassa samanlaista Astraa autoliikkeessä ja yhtä hiljaista oli siinäkin TMC:n osalta. Myyjäliike/huolto ei tiedä asiasta mitään. Onkohan nyt niin, että PSA:n omistajuuden myötä on lopetettu myös ko. palvelun lisenssimaksut, eikä näin ollen palvelu enää toimi. Eipä olisi kylläkään mitenkään uutta Opelin viimeisten varustemuutosten (säästöjen) myötä.

Nyt maahantuoja viimeinkin myönsi TMC-palvelun lopettamisen:

"Sain seuraavan vahvistuksen auto-osastoltamme.
Astrassa loppui mallivuoden 19.5 kohdalla kyseinen palvelu. Insigniassa (MV 2020) ei myöskään enää sisällä TMC palvelua."

Eli sitä tyypillistä Opelin säästökuuria, eivät kylläkään myöntäneet, että omistajavaihdoksella olisi vaikutusta asiaan. Itsellä auto tosin 19.0, eikä toimi enää siinäkään.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Minulla toimii vielä MY18.5 mallissa nuo tiedotteet. Viikon sisään taisi viimeisin ilmoitus tulla. Eipä noilla silti paljon mitään arvoa ole, mutta ymmärrän hyvin että ketuttaa nämä varusteiden ja ominaisuuksien karsimiset.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
mtp67
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Kesä 2018, 18:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mtp67 »

Moi
Onkohan kukaan ratkaissut tuota etukameran huurtumis ongelmaa tai saanut sitä vähennettyä, vaikka parantamalla ilmankiertoa siinä kotelossa. Eilenkin pakkasta -4-5 astetta ja ns kuivakeli, silti koko reilun tunnin ajomatkan ajan kamera huurussa siis vain ja ainoastaan se kameran linssin kohta. Ihan sama oliko puhallus lasille max vai autom asennossa huuru oli ja pysyi. No toimi tuo matrix valo järjestelmä n.5 minuttia katoksesta lähdön jälkeen, mutta sitten linssi huurtui. Vai onko sitten niin että järjestelmä on toimintakelvoton pakkaskelillä.
ics
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Syys 2018, 18:49

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ics »

mtp67 kirjoitti: 02 Marras 2019, 17:26 Moi
Onkohan kukaan ratkaissut tuota etukameran huurtumis ongelmaa tai saanut sitä vähennettyä, vaikka parantamalla ilmankiertoa siinä kotelossa. Eilenkin pakkasta -4-5 astetta ja ns kuivakeli, silti koko reilun tunnin ajomatkan ajan kamera huurussa siis vain ja ainoastaan se kameran linssin kohta. Ihan sama oliko puhallus lasille max vai autom asennossa huuru oli ja pysyi. No toimi tuo matrix valo järjestelmä n.5 minuttia katoksesta lähdön jälkeen, mutta sitten linssi huurtui. Vai onko sitten niin että järjestelmä on toimintakelvoton pakkaskelillä.
Tuntuu että täällä ainakin huurtuu lähinnä pienillä pakkasilla pahiten ja ongelma ajoittuu juuri näihin aikoihin loppusyksyyn ja alkutalveen. Keväällä ja sydäntalvella ei ole huuru ongelmaa lainkaan. Varmasti siksi että auto on jo niin kylmä, ettei linssin kolossa oleva kosteus enää vaivaa ja huurustu.

Puhallus voi tosiaan olla täysillä tai lasille pelkästään ja silti huurussa. Tästä kärsin heti kun auton sain, mutta nyt taas nuo ajat tulossa niin katsotaan miten käy. Olisiko maagisesti korjaantunut.
Vastaa Viestiin