Joo ei olisi ekakerta kun jotain sattunut. Oli tässä yksi mersu jossa oli nyrkin mentävä reikä tuulilasissaJ.A.S kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 18:04Ilmeisesti joo. Pitää kysellä tarkemmin kunhan saavat sen ajokuntoon.1,2sorsa kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:53Onko sattunut kuljetusvaurio?J.A.S kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:38 Täällä myös yksi Opelin pariin paluun tekevä. Näyttää vaan aika heikolta Astran ajoon saaminen. Ennen joulua tilattu 1.6 turbo ST aut, maaliskuun alussa alunperin piti olla luovutus. Pariin kertaan luovutusta siirretty eteenpäin tehtaan tuotanto-ongelmien takia. Viime viikolla myyjä soitti että auto on ollut viikon Suomessa mutta sitä ei voida vielä luovuttaa koska katalysaattori on rikki.
Pitänee siis vielä jonkun aikaa tyytyä tän foorumin lukemiseen ja toivoa, että edes ennen juhannusta sais auton ajoon...
Astra K
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
JPopeli kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 15:58 Vai että 1.6 200 hv PSA-moottori, olisiko tosiaan noin. Olen luullut, että tämä nykyinen 1.6 200 hv olisi Opelin 1.6 sidi:stä edelleen kehitetty versio. Tämä Opelin 1.6 sidi siis on ollut 170 hv versiona ja osassa myös 200 hv versiona jo aikaisemmin esim. A Insigniassa, Zafirassa, Cascadassa ja J Astrassa.
Ei ole PSAn. Johan tuo oli Astraan saatavilla alusta asti ennen PSA-kauppoja. Moottorikoodi on Opel infos.de:n mukaan ollut sama koko ajan.
Asiaa todistaa myös se, että automaatti näiden perässä on GM:n eikä Aisin, kuten PSA käyttää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Amen. Johan toimiikin. Menee aika hurjaa vauhtia se "auto" siinä navin näytöllä täydellä zoomilla.
Insignia ST 1.5 aut -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Erikoista, oma tilattu Tammikuun lopussa ja sama voimalinja, 1.6t auto ST, ja tosiaan huomenna luovutus...hmmm... kanattanee vähän kysellä mikä maksoi kun minun kohdalla ei kyllä ole puhuttu mistään ”tuotanto ongelmista” ja auto saapui ajallaan...J.A.S kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 17:38 Täällä myös yksi Opelin pariin paluun tekevä. Näyttää vaan aika heikolta Astran ajoon saaminen. Ennen joulua tilattu 1.6 turbo ST aut, maaliskuun alussa alunperin piti olla luovutus. Pariin kertaan luovutusta siirretty eteenpäin tehtaan tuotanto-ongelmien takia. Viime viikolla myyjä soitti että auto on ollut viikon Suomessa mutta sitä ei voida vielä luovuttaa koska katalysaattori on rikki.
Pitänee siis vielä jonkun aikaa tyytyä tän foorumin lukemiseen ja toivoa, että edes ennen juhannusta sais auton ajoon...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Samaa mieltä, vaikka tuossa aiemmin mainittiin autolehdessä toisin lukevan. Eikö tämä 1.6 turbo sitten ollut jo aikaisempana kehitysversiona esim. Astra J:ssä: Opelin 2013 esitellyt A16XHT (170 hv) ja A16SHT (200 hv) versiot, ja nyt sitten B16SHT EURO6-versioksi päivitettynä.otj kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 18:19JPopeli kirjoitti: ↑02 Touko 2019, 15:58 Vai että 1.6 200 hv PSA-moottori, olisiko tosiaan noin. Olen luullut, että tämä nykyinen 1.6 200 hv olisi Opelin 1.6 sidi:stä edelleen kehitetty versio. Tämä Opelin 1.6 sidi siis on ollut 170 hv versiona ja osassa myös 200 hv versiona jo aikaisemmin esim. A Insigniassa, Zafirassa, Cascadassa ja J Astrassa.
Ei ole PSAn. Johan tuo oli Astraan saatavilla alusta asti ennen PSA-kauppoja. Moottorikoodi on Opel infos.de:n mukaan ollut sama koko ajan.
Asiaa todistaa myös se, että automaatti näiden perässä on GM:n eikä Aisin, kuten PSA käyttää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä täytyy todeta että on tämä Astra kyllä aika paska talviauto. Hieman satoi lunta ja ei pääse kesänakeilla lähtemään lievään ylämäkeen autokatoksesta. Ei vaikka yritin pakillakin. Olisi tehnyt mieli napata naapurin Aygo ja kokeilla oliko sama homma. Taitaa nämä painonvähennystrendit nykyautoissa tehdä tehtävänsä. Lisäksi tuulilasit ovat kuin vessapaperia joten saa kerran vuodessa olla vaihtamassa tuulilasia vakuutukseen. Nasta tai kivi löytää aina tiensä lasiin vaikka minkälaisia turvavälejä yrittää pitää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Paska talviauto jos ei pääse kesärenkailla etenemään lumessa... Ok...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No sama homma oli talvella nastarenkailla. Jostain kumman syystä paikoiltaan/hitaasti vauhdista lumisateen jälkeen ylämäkeen lähdettäessä talvellakin luistaa niin pirusti. Sama ottaako luistoneston pois vai antaako olla. Tämän on moni muukin Opelisti kaveri todennut. Tuosta tämänaamuisesta nyt ei päässyt millään ylös...paitsi naapuri lähti vierestä uudella Quattro Audilla...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Empä ole Astrassa kumpaakaan havainnut, salliihan tämä kevyellä kaasulla pientä luistoakin ettei heti napsi vetoa pois päältä. Lasikin on kestänyt, mutta tämä kai on enemmän tuurista kiinni (esim aikoinaan C Vectrassa sai kerran vuodessa vaihtaa lasin).jptimone kirjoitti: ↑03 Touko 2019, 08:07 Kyllä täytyy todeta että on tämä Astra kyllä aika paska talviauto. Hieman satoi lunta ja ei pääse kesänakeilla lähtemään lievään ylämäkeen autokatoksesta. Ei vaikka yritin pakillakin. Olisi tehnyt mieli napata naapurin Aygo ja kokeilla oliko sama homma. Taitaa nämä painonvähennystrendit nykyautoissa tehdä tehtävänsä. Lisäksi tuulilasit ovat kuin vessapaperia joten saa kerran vuodessa olla vaihtamassa tuulilasia vakuutukseen. Nasta tai kivi löytää aina tiensä lasiin vaikka minkälaisia turvavälejä yrittää pitää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei oo vielä sellaista tilannetta vastaan tullut ettei olisi Astralla liikenteeseen päässyt tai jumiin jäänyt . Taitaa olla sitten viallinen malli...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllähän tuo Astran luistonesto/etenemiskyky on jonkin verran jarruttavaa jos vertaa muutamaan muuhun malliin, mutta kyllä Astralla aina ihan ok liikkeelle pääsi. Ei sillä ongelmiin joutunut. TM:n testikin aikoinaan totesi, että etenemiskyky talvella ei ole parasta mahdollista tasoa.
Mutta siinä komppaan, että tuulilasi oli Astrassa kyllä paperia Halkesi itsellänikin käsittämättömän helposti ja tämänkin osalta TM:n kestotestissä todettiin, että tuulilasi oli "surkea" kestoltaan. Nykyisessä kulkineessa lasi on kestänyt muutamat kivet/nastat hyvin ja veikkaanpa, että jos olisi Astran lasi vielä näkökentässä niin ei olisi enää ehjä.
Mutta siinä komppaan, että tuulilasi oli Astrassa kyllä paperia Halkesi itsellänikin käsittämättömän helposti ja tämänkin osalta TM:n kestotestissä todettiin, että tuulilasi oli "surkea" kestoltaan. Nykyisessä kulkineessa lasi on kestänyt muutamat kivet/nastat hyvin ja veikkaanpa, että jos olisi Astran lasi vielä näkökentässä niin ei olisi enää ehjä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sopivasti olio tuommonen juttu lehdessä: https://www.is.fi/autot/art-2000006090990.htmlSportsT_Innovation kirjoitti: ↑03 Touko 2019, 10:25 Mutta siinä komppaan, että tuulilasi oli Astrassa kyllä paperia Halkesi itsellänikin käsittämättömän helposti ja tämänkin osalta TM:n kestotestissä todettiin, että tuulilasi oli "surkea" kestoltaan. Nykyisessä kulkineessa lasi on kestänyt muutamat kivet/nastat hyvin ja veikkaanpa, että jos olisi Astran lasi vielä näkökentässä niin ei olisi enää ehjä.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sopivasti oli tuommonen juttu lehdessä: https://www.is.fi/autot/art-2000006090990.htmlSportsT_Innovation kirjoitti: ↑03 Touko 2019, 10:25 Mutta siinä komppaan, että tuulilasi oli Astrassa kyllä paperia Halkesi itsellänikin käsittämättömän helposti ja tämänkin osalta TM:n kestotestissä todettiin, että tuulilasi oli "surkea" kestoltaan. Nykyisessä kulkineessa lasi on kestänyt muutamat kivet/nastat hyvin ja veikkaanpa, että jos olisi Astran lasi vielä näkökentässä niin ei olisi enää ehjä.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astran vetoluistonesto kyllä tappaa menon talvella varsin tehokkaasti, mutta kun sen nappaa napista pois päältä niin johan alkaa liikkumaan terhakkaammin. Hitaasti ja rauhallisella kaasulla olen kyllä aina liikkeelle päässyt. Ongelma ennemminkin ollut siinä, että vauhtia ei meinaa saada kunnolla liian holhoavan automatiikan takia eikä lumipatjan läpäisykyky ole läheskään samalla tasolla edellisen H-astran kanssa.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllähän tuossa vähän ohkanen vetopito taitaa olla. Korostuu varmasti kun nyt on kesäkumit alla & talvikeliä ja vielä jos on kevyellä litrasella koneella. TM:n talviautotesti vertailussakin tuosta mainittu. Tosin kyllä mä pärjäsin uusilla kitkoilla & automaatin avustuksella talvesta hyvin.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18