Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt kun kaikki on kunnossa ja auto toimii niin on tää pirun ihana kosla kruisailla <3 Tekis mieli oikeen asua tienpäällä mut ei viitti hupia ajella kovasti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vaikka mulla oli kahtena aamuna pimeä,ei mitään hälyä ? ojan puoli kovin on vaihtelevaaMetula kirjoitti: ↑25 Helmi 2019, 15:50 "kaareajo järjestelmä"
"Ajovalon suuntausjärjestelmä"
Lisäksi palaa kokoajan lamppu ylösalaisin varoitusvalo. Soitin huoltoon, huomenna vikakoodin luku. Veikkasi umpiota 1400e, onneksi takuu vielä. Nyt 9kk ja 33tkm takana, saa muutamat vielä vaihtaa jos noin huonosti kestää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oikea umpio vaihtoon, ei kuulemma ole mennyt yhtään vasenta eikä näitä oikeitakaan enää uudelleen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Huommenna vaihdattamaan vasenta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tulee vikailmoitu ja häiriövalo jää palamaan käynnistäessä. Normaali huollon yhteytessä luettiin vikakoodi. Meille maksoi vaihto 523 euroa, maahantuoja loput. Nyt pelitää.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ajomäärä
Monesko omistaja
Merkkiliikkeen huoltokirja?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ihan ok on Primacy 4:nen pärjännyt tässä testissä, erityisesti melun osalta. Tuskin kovin pahasti metsään menisi. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htmJape76 kirjoitti: ↑02 Helmi 2019, 22:04Mieti kaks kertaa vielä. Michelinit ovat kestävät, mutta keskimääräistä äänekkäämmät. Jos melu ja mukavuus ovat prioriteeteissa ylhäällä, niin harkitsisin muuta merkkiä. Näissä ns. premium-merkeissä on muitakin vaihtoehtoja. Kannattaa lukea alan vertailuista itselle sopiva rengas.
Contin PremiumContact 6 voisi myös olla vaihtoehto.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oho. Aika paskaa ku itte joutuu vielä noin vähän ajetusta maksaan ja vielä tollanen historia autolla :O mä kyl alkaisin viemään hommaa eteenpäin.
Ei tää maahantuojan vaihtuminen tainnu ihan hyvä juttu ollakkaan.
Ei tää maahantuojan vaihtuminen tainnu ihan hyvä juttu ollakkaan.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo seuraan ite mielenkiinnolla tätä mutta maahantuojan vaihtumisen myötä ei näytä suurta muutosta ainakaan tulleen. Ja opel edelleen parhaimpia mitä tiedän goodwill tapauksissa.
Varmaankin vastaantulo oli 70% luokkaa vaikka euroissa tuo onkin paljon?
Tosiaan vaikuttavat tekijät on
Ikä ja ajomäärä
Omistajien lukumäärä
Huoltohistoria.
Esim jos omistajia olisi jo kaksi ja huollettu jossain ad autohuollossa sinnepäin olisi vastaantulo varmaankin lähellä 0%
Joten tässäkin tapauksessa merkkihuollossa huollattaminen tulee halvemmaksi jos tämmöisiä vikoja tulee vastaan
Varmaankin vastaantulo oli 70% luokkaa vaikka euroissa tuo onkin paljon?
Tosiaan vaikuttavat tekijät on
Ikä ja ajomäärä
Omistajien lukumäärä
Huoltohistoria.
Esim jos omistajia olisi jo kaksi ja huollettu jossain ad autohuollossa sinnepäin olisi vastaantulo varmaankin lähellä 0%
Joten tässäkin tapauksessa merkkihuollossa huollattaminen tulee halvemmaksi jos tämmöisiä vikoja tulee vastaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin. Joissain menee ledit, toisissa maksaa normaalihuollot. Itellä ois maksanut omistuksessa olleeseen relluun 60tkm huolto + jakohihnan vaihto 2400 biliassa. 66tkm ajettuun yhteen golfiin vaihdettiin virtalukko pohjia myöten, toiseen 50tkm laakeri+66tkm täydellinen jarruremppa (levyt +palat). Nämä olivat syyni siirtyä Opeliin. Aika näyttää astuinko Espoolaisittain koiran jätökseen siirrossani. Itellä tällä hetkellä 25tkm lähestyy syksyllä 2016 rekisteröidyssä. Vielä ei ole rätinöitä isompia ongelmia ollut.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meni sitten viimeisin jarru-recall tuubiin; nyttemmin vm16 BT:n kytkimen vapaaliike vaihtelee normaalista puolikkaaseen polkimen liikeradasta. Ahkeralla käytöllä ja pumppaamalla vapaaliikettä normalisoituu, mutta seistessä ja motariajossa (eli kykä käyttämättä) vapaaliike kasvaa. Mukava arvuutella että missähän tartuntakohta kulloisellakin kerralla on. Tästä syystä ripeissä lähdöissä sinkaistaan usein kengurumeiningillä. Recall vaikutti kytkimeen nesteiden vaihtumisen kautta. Kertaalleen ilmattu tuo mutta tod. näköisesti työsylinteri leiponut tuosta. Yhteistä taivalta vasta 2kk takana ja auto pajalla kahdesti...ja varmuudella kolmas tulossa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Muistan aiemmin ketjusta lukeneeni, että Led-valoissa olisi joku ruuvi millä saisi valoja nostettua. Olisiko jollain tarkempaa tietoa tai jopa kuvaa kyseisestä ruuvista ja toimenpiteestä?
Toinenkin kysymys koskee valoja. Aiemmissa autoissa ollut lähes aina lisävalot ja niitä alkanut vähän tähänkin kaipaamaan. Onko joku led-valojen kaveriksi niitä asentanut? Automatiikkahan lisävalojen kanssa tuskin toimii. Tulisikohan ongelmia jos lisävalot laittaisi esimerkiksi katkaisijan taakse?
Toinenkin kysymys koskee valoja. Aiemmissa autoissa ollut lähes aina lisävalot ja niitä alkanut vähän tähänkin kaipaamaan. Onko joku led-valojen kaveriksi niitä asentanut? Automatiikkahan lisävalojen kanssa tuskin toimii. Tulisikohan ongelmia jos lisävalot laittaisi esimerkiksi katkaisijan taakse?