Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla säädettiin huollossa niiden poljinten kytkimien raja-arvoja, kun loivissa ylämäissä joskus satunnaisesti ei käynnistynyt. Sen jälkieen en ole huomannut ongelmia.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Luulen, että kyse oli siitä kuinka syvälle jarrupoljin oli painettu ennenkuin kytkin reagoi.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ok. Tuntuu että jalka pitää olla kokonaan jarrulta pois ja jo kaasulla ennenkuin käynnistyy. Aikoinaan huoltoon ja maahantuojaan olin yhteydessä niin totesivat toiminnan olevan normaalia. Parannuskeinona oli kytkeä loivissa ylämäissä käsijarru manuaalisesti päälle, jolloin ei lähde valumaan taaksepäin ennenkuin kone ehtii käynnistyä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No joo. Tuohon se säätö kuitenkin auttoi, kun polkimen katkaisin reagoin hiukan aiemmin eli poljin saa olla syvemmällä.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tänään hain Astran sport tourerin my 19, innovation bi turbon. Eipä ole onneksi varusteet juuri vähentyneet my 16 1,6 diesel innovation mallista,puuttuu vain takaovista lukitusnapit ja kojelaudan päältä törmäysvaroittimen ledit. Autossa on watt-link, takapenkin lämmimet, keskikonsolin "nahkaverhous" tikkauksineen ja konepellissä äänieristelevy. Isoimmat muutokset sisällä on että B-pilarista taaksepäin ikkunan ympärysverhoukset ovat mustat,aikaisemmin olivat valkeat. Nyt pitää toivoa että toimii yhtä hyvin kuin edellinen peli.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos, hyvä tietää että säätö on mahdollista, juuri tuota se kaipaisi. Täytyy mainita huollossa, jos nykyään heilläkin olisi tietämystä asiasta.
Ja onnittelut Ristoj bi turbosta!
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Tammi 2017, 16:27
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt on sen verran paljon tullut sivuja ketjuun että en lähde niitä kahlaamaan läpi, mutta onko muilla ollut taistelua tuon öljynvaihtovälin kanssa? Autoon joutuu käytännössä kerran vuodessa tekemään ylimääräisen öljynvaihdon kun laskuri menee nolliin jo keskimäärin 15tkm kohdalla, tämä siis jos vertaa luvattuun huoltoväliin 30tkm. Auto on siis 2017 vuoden K Sports Tourer 1.0 automaatti.
Ensimmäisellä kerralla vaihto tuli eteen 17tkm kohdalla ja Länsi-Auto maksoi vuokra-autosta lähtien koko lystin kun asiaa kyseenalaistin. Toisella kerralla huollossa tehdystä öljynvaihdosta kerkesi kulumaam 15tkm ja vaihto oli pakko taas tehdä takuun säilyttämiseksi. Nyt olen tuon jälkeen ajellut noin 8tkm ja alle 30% on käyttöikää jäljellä. Jos tämä trendi jatkuu niin kohta saa 10tkm välein vaihtaa öljyt.
Muuten olen kyllä ollut autoon varsin tyytyväinen. Eikä tuokaan kustannuksena ole iso, mutta jotenkin tuntuu erikoiselta tuo "ominaisuus" (vaiko vika?).
Ensimmäisellä kerralla vaihto tuli eteen 17tkm kohdalla ja Länsi-Auto maksoi vuokra-autosta lähtien koko lystin kun asiaa kyseenalaistin. Toisella kerralla huollossa tehdystä öljynvaihdosta kerkesi kulumaam 15tkm ja vaihto oli pakko taas tehdä takuun säilyttämiseksi. Nyt olen tuon jälkeen ajellut noin 8tkm ja alle 30% on käyttöikää jäljellä. Jos tämä trendi jatkuu niin kohta saa 10tkm välein vaihtaa öljyt.
Muuten olen kyllä ollut autoon varsin tyytyväinen. Eikä tuokaan kustannuksena ole iso, mutta jotenkin tuntuu erikoiselta tuo "ominaisuus" (vaiko vika?).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Miksi pitäisi vaihtaa 15tkm välein, jos oikea väli on 1v/30tkm?
Nollatkaa laskuri jos alkaa herjaamaan aikaisemmin, ja ajakaa se oikea öljynvaihtoväli. Ei sen vaikeampaa. Ei huolto sitä mistään näe että onko laskuri tullut täyteen 20tkm vaiko 30tkm kohdalla.
Ja takuuhan säilyy jos on käytetty maahantuojan suosittelemaa huoltoväliä.
Nollatkaa laskuri jos alkaa herjaamaan aikaisemmin, ja ajakaa se oikea öljynvaihtoväli. Ei sen vaikeampaa. Ei huolto sitä mistään näe että onko laskuri tullut täyteen 20tkm vaiko 30tkm kohdalla.
Ja takuuhan säilyy jos on käytetty maahantuojan suosittelemaa huoltoväliä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meillä on tasaisesti mennyt öljyn käyttöika nolliin puolen vuoden ja 15tkm välein. Aika paljon on kylmäkäynnistyksiä ja pätkäajoa. Veikkaan että jos olisi pelkästään pitkän siivun ajoja, niin menisi samoilla öljyillä 5-10tkm pidempään. Kiltisti olen öljyt vaihdattanut, kun auto on niin halunnut.
Ohjekirjassa sanotaan näin:
Huoltoväli perustuu useaan käytöstä
riippuvaan parametriin.
Moottoriöljyn valvontajärjestelmä ilmoittaa,
milloin moottoriöljy ja suodatin
on vaihdettava.
Ajo-olosuhteista
riippuen öljyn ja suodattimen vaihtoväli
voi vaihdella huomattavastikin.
Tämän ohjekirjan tekstin perusteella huoltoväli öljyn osalta voi siis vaihdella, eikä ole kiveen hakattu 1v/30tkm. Lisäkustannuksia toki tulee, kun tekee väliöljynvaihdon kerran vuodessa, mutta vuotuisten autoilun ja auton omistamisen kustannuksien kannalta se on kuin tippa meressä.
Ohjekirjassa sanotaan näin:
Huoltoväli perustuu useaan käytöstä
riippuvaan parametriin.
Moottoriöljyn valvontajärjestelmä ilmoittaa,
milloin moottoriöljy ja suodatin
on vaihdettava.
Ajo-olosuhteista
riippuen öljyn ja suodattimen vaihtoväli
voi vaihdella huomattavastikin.
Tämän ohjekirjan tekstin perusteella huoltoväli öljyn osalta voi siis vaihdella, eikä ole kiveen hakattu 1v/30tkm. Lisäkustannuksia toki tulee, kun tekee väliöljynvaihdon kerran vuodessa, mutta vuotuisten autoilun ja auton omistamisen kustannuksien kannalta se on kuin tippa meressä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa alkoi huutelemaan 3 vko ennen vuoden täyttimisestä huoltoa. 18tkm mittariin ja siis laski ihan puhtaasti ajan perusteella.
Nyt näyttää 15%, ajettu nyt tuon huollon jälkeen 14tkm. Eli varmaankin johonkin 17tkm päätyy. Ja nopeasti laskettuna ajan perusteella menee nytkin.
Nyt näyttää 15%, ajettu nyt tuon huollon jälkeen 14tkm. Eli varmaankin johonkin 17tkm päätyy. Ja nopeasti laskettuna ajan perusteella menee nytkin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei näin. Vaihdelkaa vaan hyvillä mielin 15tkm välein öljyt, antaa longlife miehien tehdä isoa remppaa sitten aikanaan kun nuukailtiin halvas öljynvaihdos.ascona_c kirjoitti: ↑16 Helmi 2019, 09:03 Miksi pitäisi vaihtaa 15tkm välein, jos oikea väli on 1v/30tkm?
Nollatkaa laskuri jos alkaa herjaamaan aikaisemmin, ja ajakaa se oikea öljynvaihtoväli. Ei sen vaikeampaa. Ei huolto sitä mistään näe että onko laskuri tullut täyteen 20tkm vaiko 30tkm kohdalla.
Ja takuuhan säilyy jos on käytetty maahantuojan suosittelemaa huoltoväliä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Huoltokirjassa on sivu ylimääräiset öljynvaihdot.jarkkis kirjoitti: ↑16 Helmi 2019, 17:26Ei näin. Vaihdelkaa vaan hyvillä mielin 15tkm välein öljyt, antaa longlife miehien tehdä isoa remppaa sitten aikanaan kun nuukailtiin halvas öljynvaihdos.ascona_c kirjoitti: ↑16 Helmi 2019, 09:03 Miksi pitäisi vaihtaa 15tkm välein, jos oikea väli on 1v/30tkm?
Nollatkaa laskuri jos alkaa herjaamaan aikaisemmin, ja ajakaa se oikea öljynvaihtoväli. Ei sen vaikeampaa. Ei huolto sitä mistään näe että onko laskuri tullut täyteen 20tkm vaiko 30tkm kohdalla.
Ja takuuhan säilyy jos on käytetty maahantuojan suosittelemaa huoltoväliä.
Hakee vaikka merkkiliikkeestä 20e suodattimen ja motonetista dexos 1 gen 2 öljyt 34,90 ja vaihtaa vaikka naapurin traktrori huollossa ja lyö leiman omalle sivulleen.
Ja tosiaan suorasuihkutteisissa bensamoottoreissa öljyn laimentuminen kylmällä moottorilla pätkäajossa on huomattava ongelma.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
[kuva]https://imagizer.imageshack.com/v2/320x ... KmwSED.jpg[/kuva]
On ylimäärästen huoltojen aukeama, mut se riittää nippa nappa takuuajan verran, jonka jälkeen joutuu siirtymään taka-aukeamalle Varsinaisia huoltoleimoja sentää mahtuu viä yhdeksän pikasesti laskettuna, eli se sentään on mitotukseltaan ihan ok, ettei tarvi uutta huoltokirjaa ostaa
On ylimäärästen huoltojen aukeama, mut se riittää nippa nappa takuuajan verran, jonka jälkeen joutuu siirtymään taka-aukeamalle Varsinaisia huoltoleimoja sentää mahtuu viä yhdeksän pikasesti laskettuna, eli se sentään on mitotukseltaan ihan ok, ettei tarvi uutta huoltokirjaa ostaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tarkoitit varmaan että sulla on 1,0 ECTViljanteri kirjoitti: ↑16 Helmi 2019, 08:36 Nyt on sen verran paljon tullut sivuja ketjuun että en lähde niitä kahlaamaan läpi, mutta onko muilla ollut taistelua tuon öljynvaihtovälin kanssa? Autoon joutuu käytännössä kerran vuodessa tekemään ylimääräisen öljynvaihdon kun laskuri menee nolliin jo keskimäärin 15tkm kohdalla, tämä siis jos vertaa luvattuun huoltoväliin 30tkm. Auto on siis 2017 vuoden K Sports Tourer 1.0 automaatti.
Ensimmäisellä kerralla vaihto tuli eteen 17tkm kohdalla ja Länsi-Auto maksoi vuokra-autosta lähtien koko lystin kun asiaa kyseenalaistin. Toisella kerralla huollossa tehdystä öljynvaihdosta kerkesi kulumaam 15tkm ja vaihto oli pakko taas tehdä takuun säilyttämiseksi. Nyt olen tuon jälkeen ajellut noin 8tkm ja alle 30% on käyttöikää jäljellä. Jos tämä trendi jatkuu niin kohta saa 10tkm välein vaihtaa öljyt.
Muuten olen kyllä ollut autoon varsin tyytyväinen. Eikä tuokaan kustannuksena ole iso, mutta jotenkin tuntuu erikoiselta tuo "ominaisuus" (vaiko vika?).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei se hinta, vaan se vaiva. Minä näen siinä tuplasti suuremman vaivan, jos käytän autoa huollossa 2 krt/vuosi vs. 1 krt/vuosi. Aamulla pitää lähteä jopa tunti aikaisemmin liikenteeseen, huollosta pitää jotenkin selviytyä töihin ja töistäkin pitää iltapäivällä vähän lintsata, että ehdin pajalle ennen sen sulkeutumista.KKN kirjoitti: ↑16 Helmi 2019, 09:46 Tämän ohjekirjan tekstin perusteella huoltoväli öljyn osalta voi siis vaihdella, eikä ole kiveen hakattu 1v/30tkm. Lisäkustannuksia toki tulee, kun tekee väliöljynvaihdon kerran vuodessa, mutta vuotuisten autoilun ja auton omistamisen kustannuksien kannalta se on kuin tippa meressä.
Nytkin olen 60 ja 90 tkm huoltojen välissä joutunut öljylaskurin nollaamaan jo kahdesti. Eka kerta oli varmaan jossain 74 tkm tienoilla ja toka kerta nyt pakkasten jälkeen 84 tkm tienoilla. Ajan mielestäni "pitkää matkaa", tarkemmin sanottuna 2 x 63 km päivässä ja töissä auto seisoo lämpimässä hallissa.
Onneksi sen öljynvaihtomuistutuksen saa helposti nollattua ja öljymäärän voi tikusta tarkistaa... en muista tämän 85 tkm aikana kertaakaan lisänneeni öljyä K-astran 1.4 koneeseen, kun J-astran vastaavaan sitä sai aina 15 tkm jälkeen vähän lisäilläkin.
Kun myyntiesitteessä mainostetaan 30 tkm huoltoväliä, niin ohjekirjassa saa mun puolesta lukea mitä tahansa disclaimereita. Pitääkin seuraavasta autosta säilyttää myös se myyntiesite, niin voi olla helpompi keskustella mahdollisen konerikon kustannusten jaosta.