Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Olikos TM:n kestotestissä jotain että kun vaihtoivat 98, niin jokin ongelma hävisi. Olikohan silloin jo kyse siitä epätaisesta käynnistä.
98 on tullut takattua tähän K:n ja tuli siirryttyä jo edellisessä J astrassa 95:sta 98.
98 on tullut takattua tähän K:n ja tuli siirryttyä jo edellisessä J astrassa 95:sta 98.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Dieseleissä huolto tosiaan osuu hyvin tuohon 30 tkm/ 12 kk tahtiin.Hoki kirjoitti: ↑22 Tammi 2019, 21:56 Omalla opelilla 11kk ja 23,5tkm mittarissa. Huoltoa huutaa 9% päästä. Lienee siis 1kk sisään, eli noim 25tkm. Täällä myös 9/10 käynnistyksestä weba päällä talvella.
Jäätyykö kellään pyyhkijät kiinni tuulilasiin lepoasentoon? Tuntuu että jämähtää aina kiinni vaikka pesuneste -20 ja pakkanen pyörinyt tätä vkoa lukuunottamatta -10
Hieman lisäselvennystä tarvisi tuo pyyhin asia. Ilmeisesti siis ajon aikana jäätyy kiinni kun käyttänyt tuulilasinpesunestettä? Jos näin, niin mahdollisesti pesunesteen ominaisuus?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Taidettiin vaihtaa 98:iin nakutuksen vuoksi. Itse olen käyttänyt Astra 1.4 T:ssä 95 ja Insignia 1,6 T:ssä 98 enkä ole tunnistanut nakutusta tai pätkimistä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Alkuun kun Astra pätki Dexos 2-öljyillä, ysikasilla ajaminen auttoi oireisiin. Oma autoni korjaantui kun öljyt vaihdettiin Dexos 1 Gen 2:n, eikä sen jälkeen ollut väliä ajoiko.ysivitosella vai ysikasilla.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
1.6T vaikuttaisi myös pääsevän 30 tkm öljynvaihtoväliin. Nyt ajettu reilu 6 tkm ja 80 % näyttää. Kulutus asettunut sinne 6,5 l tienoille ajotietokoneen mukaan. Muutama tankkauksista laskettu 7,2 l. Suksiboxi on käytännössä ollut koko ajan katolla. HKPL R3 tuntuisi sopivan hyvin tähän ja ajettavuus mielestäni loistava myös talvella. Penkinlämmittimet kangaspenkein todella ärhäkät ja lämpöä riittänyt muutenkin hyvin. Kovemmilla pakkasilla on kyllä suunnattava myös jalkatilaan. Oikeastaan ainut outos autossa on, että automaatti-ilmastointi tarjoaa aina sisäkiertoa. Muuten autoon supertyytyväinen...toistaiseksi.
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Saajan niillä. Itsellä on sellainen Kiinasta tilattu oranssi, jolla oli helppo ohjelmoida talvirenkaiden anturit. Maksoi 14€, kotimaassa varmaan paljon kalliimpia. Jos taas tarkoitit, ettei olisi renkaissa ollenkaan paineantureita, niin ei taida saada hälytystä pois kun se järjestelmä on uusissa autoissa pakollinen. Meillä päin automyyjä koodaa myös nuo ilmaiseksi, jos ei ole laitetta itsellä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla ainakin Astran ajotietokone kaunistelee kulutuslukemia tankillisesta riippuen vähintään puoli litraa, tyypillisesti ylikin. Tähän astinen ennätys on ajotietokoneen ilmoittama 7,1 ja tankilta mitattu 8,35...
Ja mulla ei ole webastoa joka voisi tuota eroa selittää, toosa vaan näyttää ihan mitä sattuu.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itellä tuommonen - Kiinasta tilattu https://www.aliexpress.com/item/New-Bra ... 0f0f71fb44
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aika lailla heittoa tuntuu Astran ajotietokoneen kulutusnäytön lukemissa olevan. Omassa 1.4T AT Tourerissa ajotietokone näyttää 0.3-0.5 litraa todellista suurempaa kulutusta. Todellinen kulutus kaupunki-painotteisessa ajossa 8.5-8.7 (n.32km/h keskinopeudella), mikä on yllättävän korkea. TM-lehden mittaama kulutus samanlaiselle manuaalivaihteiselle autolle oli vain 6.4 litraa, toki keskinopeus lähes tuplaten suurempi. Automaatti ja kaupunki näyttävän sopivan huonosti yhteen. Millaisia kulutuksia olette mitanneet automaattivaihteisille ST-Astroille?
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla on nyt ylhäällä edellisen reilun 6300 km kulutus elokuusta alkaen, ja se näyttää koko ajan keskiarvoksi 7,69 l/100 km.Opelinno kirjoitti: ↑24 Tammi 2019, 14:00 Aika lailla heittoa tuntuu Astran ajotietokoneen kulutusnäytön lukemissa olevan. Omassa 1.4T AT Tourerissa ajotietokone näyttää 0.3-0.5 litraa todellista suurempaa kulutusta. Todellinen kulutus kaupunki-painotteisessa ajossa 8.5-8.7 (n.32km/h keskinopeudella), mikä on yllättävän korkea. TM-lehden mittaama kulutus samanlaiselle manuaalivaihteiselle autolle oli vain 6.4 litraa, toki keskinopeus lähes tuplaten suurempi. Automaatti ja kaupunki näyttävän sopivan huonosti yhteen. Millaisia kulutuksia olette mitanneet automaattivaihteisille ST-Astroille?
Pienin kulutuskeskiarvo tankkausväliltä on ollut 6,33 ja suurin 8,75 l/100 km. Tuo pieni oli pidemmältä reissulta jossa oli paljon maantieajoa ja suurin sellaiselta jossa tuli paljon kaupunkipyöritystä.
Karkeasti yleistäen lämpimään aikaan kulutus on pyörinyt 7-7,5 litran tuntumassa ja kylmään aikaan 7,5-8,5 litran paikkeilla. Suurin osa perusajoista on ~50-60 rajoitusalueen kaupunki/taajama-ajoa sekä moottoritietä, ehkä 20-30% kilometreistä tulee maantiellä, missä tuo menee oikeasti aika maltillisella kulutuksella.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Näyttääkö todella ajotietokone suurempaa kulutusta kuin todellinen kulutus on?
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin se vaan näyttää olevan reilun kahden tuhannen kilometrin ja 4 tankkauksen jälkeen. Pääsääntöisestihän kulutusmittarit on "viritetty" kotiin päin.
Lienekkö softaa päivitetty MY19:een WLTP:n takia, moottorikoodi muuttunut B14XFT:stä D14XFT:n ja päästöluokka 6D temp. Autosta on muutenkin riisuttu reilusti varusteita verrattuna MY18.
Lienekkö softaa päivitetty MY19:een WLTP:n takia, moottorikoodi muuttunut B14XFT:stä D14XFT:n ja päästöluokka 6D temp. Autosta on muutenkin riisuttu reilusti varusteita verrattuna MY18.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tiedossa olevat varuste riisunnat itsellä ovat: keskikonsolin tekonahka tikkauksineen vaihtunut muoviksi, On star pois ja korinvärinen hainevä jäänyt pois onstarin myötä. Korvautunut mustalla pienemmällä hainevällä (suht ok sekin). Oliko vielä jotain muuta?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eiköhän siellä softakin ole muutettu, kun tuo D14XFT sisältää hiukkassuodattimen dieseleiden tapaan.Opelinno kirjoitti: ↑24 Tammi 2019, 18:07 Niin se vaan näyttää olevan reilun kahden tuhannen kilometrin ja 4 tankkauksen jälkeen. Pääsääntöisestihän kulutusmittarit on "viritetty" kotiin päin.
Lienekkö softaa päivitetty MY19:een WLTP:n takia, moottorikoodi muuttunut B14XFT:stä D14XFT:n ja päästöluokka 6D temp. Autosta on muutenkin riisuttu reilusti varusteita verrattuna MY18.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tällä menolla PSA loppujen lopuksi pienentää myyntiä Opelin osalta. Tähän mennessä kyseinen merkki on lähtökohtaisesti tarjonnut parhaimman varustelun ja suht ok sisämateriaalit. Penkit ja niiden materiaalit ovat olleet paremmat kuin muissa merkeissä. Ajettavuudessa ei mitään moitittavaa. Ehkä se suurin miinus tulee kaikenlaisista värinän ja tärinän aiheuttamista sivuäänistä etenkin näin talvella. Siinä kohtaa viimeistelyyn olisi pitänyt panostaa ja enemmin kangasta muovien väliin. Lisäksi jos joku ajelee nastarenkain niin ääniäristystä vissii karsittu siitä kun kävi ensiesittelyn aikaan testissä Suomessa ja voitti sen. No ainahan samalla rahalla sit saa Octavian 1.4 ambienten, jossa tosin on nykyisin lähes kaikki tarvittava. Style renkaineen ja lämmittimineen maksaa jo n. 32 k.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20