Eikös tuo ollut 99€/v ensimmäisen ilmaisen vuoden jälkeen? En kyllä paljoa käyttöä keksisi itse tuolle, se auton etätiedot ja seuranta varkaustapauksessa olisi hyödyllisiä, mutta niistäkään tuskin maksaisin satasta vuodessa. Onneksi omassa 2016 Astrassa ei edes ole tuota toosaa katossa niin eipä jää turhaa pönttöä sinne roikkumaan kun palvelu ajetaan alas.
eCall on tosiaan tulossa (tullut) pakolliseksi ja kohta sillä varustettuja autoja alkaa varmaan tippumaan markkinoille
trafi kirjoitti:eCall-palvelu tulee pakolliseksi henkilö- ja pakettiautoihin: uudet 31.3.2018 jälkeen tyyppihyväksytyt autot on oltava varustettu eCall-laitteella. Palvelun käyttöönottoa raskaille ajoneuvoille ja kaksipyöräisille suunnitellaan.
"Toinen havainto takaosasta kuuluva ylimääräinen lotina/kolina epätasaisuuksia ylitettäessä. Kellään tietoa/kokemusta, tuleeko takaluukun lukosta, suojapeitteestä vai jostain muualta? Ärsyttävä ääni uudessa autossa."
Kolinan aiheuttajaksi paljastui löysäksi jäänyt takaluukun sovitus, korjaantui pidentämällä takaluukussa olevia kumituteja, jolloin luukku istuu asettuu tiukemmin eikä kolise lukkolaitetta vasten.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
eeskoo kirjoitti: ↑24 Marras 2018, 17:11
Ei siinä sinänsä mitää vikaa ole mutta on hitaampi, tehottomampi, kalliimpi kuin noi tommoset timcot, tt-thermo tms.
Itae arvostan että moottori öljy on lämmin ei tee niin suurta vahinkoa moottorille. Lämmin vesi ei kauheesti lämmitä öljypohjassa olevaa öljyä kun -30 mittarissa.
eeskoo kirjoitti: ↑24 Marras 2018, 17:11
Ei siinä sinänsä mitää vikaa ole mutta on hitaampi, tehottomampi, kalliimpi kuin noi tommoset timcot, tt-thermo tms.
Itae arvostan että moottori öljy on lämmin ei tee niin suurta vahinkoa moottorille. Lämmin vesi ei kauheesti lämmitä öljypohjassa olevaa öljyä kun -30 mittarissa.
Noo pitää muistaa että lämpö johtuu ja joka paikka lämpenee enemmän tai vähemmän. Kun vesi kiertää niin enemmän joka puolelta. Ja -30 pakkasia on aika harvakseltaan. Ja kun se paistinpannu lämmittää öljyä vähän, ei välttämättä edes plussan puolelle -30:ssä niin kyllä se jäähtyy viimeistää siinä vaiheessa kun se öljy menee sinne lohkon pieneen öljykanavaan mikä on -30.
Sopii miettiä että kumpi on moottorille parempi siellä -30:ssä, ~ 30 asteinen moottori jossa öljy vähän lämmennyt vai lähes umpijäässä oleva moottori jossa öljy vähän lämmennyt ja lämmittänyt inan verran moottoria, jos edes on.
Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
eeskoo kirjoitti: ↑24 Marras 2018, 17:11
Ei siinä sinänsä mitää vikaa ole mutta on hitaampi, tehottomampi, kalliimpi kuin noi tommoset timcot, tt-thermo tms.
Itae arvostan että moottori öljy on lämmin ei tee niin suurta vahinkoa moottorille. Lämmin vesi ei kauheesti lämmitä öljypohjassa olevaa öljyä kun -30 mittarissa.
Noo pitää muistaa että lämpö johtuu ja joka paikka lämpenee enemmän tai vähemmän. Kun vesi kiertää niin enemmän joka puolelta. Ja -30 pakkasia on aika harvakseltaan. Ja kun se paistinpannu lämmittää öljyä vähän, ei välttämättä edes plussan puolelle -30:ssä niin kyllä se jäähtyy viimeistää siinä vaiheessa kun se öljy menee sinne lohkon pieneen öljykanavaan mikä on -30.
Sopii miettiä että kumpi on moottorille parempi siellä -30:ssä, ~ 30 asteinen moottori jossa öljy vähän lämmennyt vai lähes umpijäässä oleva moottori jossa öljy vähän lämmennyt ja lämmittänyt inan verran moottoria, jos edes on.
Itsellä on toiminut hyvin tuo grilli kyllä öljypohja on lämmin ja outo jos se lämpö ei kulje ylös päin vaan ainostaan lämmitetty vesi....nää on näitä toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja jollekin kelpaa molemmat.Jos lämmin öljy on laakereilla joitka sijaitsee kampiakselilla niin on tärkeämpää että ne saa voitelua heti. Sylinterin jä männän välissä oleva oljy on ehkä v'kylmenpää mutta se vesi ei lämmitä sitä öljypohjaa.
Kaikki lämmitys on tietty hyväksi!
Mä hämmennän vähän vielä soppaa mutta jos ja kun säteilylämmittimen teho on luokkaa ~350w (mittasin kun yhessä edellisessä autossa oli, luulin että oli hajalla mutta ei) ja on vielä öljypohjan ulkopuolella ja taas tt-thermon pienemmän mallin teho 1000w niin äiti ja tytär voi molemmat kertoa kumpi on tehokkaampi lämmitin.
Syömään soppa on valmis, ei jaksa enää
eeskoo kirjoitti: ↑29 Marras 2018, 20:33
Kaikki lämmitys on tietty hyväksi!
Mä hämmennän vähän vielä soppaa mutta jos ja kun säteilylämmittimen teho on luokkaa ~350w (mittasin kun yhessä edellisessä autossa oli, luulin että oli hajalla mutta ei) ja on vielä öljypohjan ulkopuolella ja taas tt-thermon pienemmän mallin teho 1000w niin äiti ja tytär voi molemmat kertoa kumpi on tehokkaampi lämmitin.
Syömään soppa on valmis, ei jaksa enää
Nuo säteilylämmittimet ei muistaakseni saa tuota 350w tehokkaampia ollakkaan.
arpe kirjoitti: ↑29 Marras 2018, 13:25
Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
Syttyvät alaasennossa ja nostaa ne oikeaan korkeuteen. Muuta ei ole muistaakseni tehnyt missään vaiheessa.
arpe kirjoitti: ↑29 Marras 2018, 13:25
Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
Syttyvät alaasennossa ja nostaa ne oikeaan korkeuteen. Muuta ei ole muistaakseni tehnyt missään vaiheessa.
Ne Matrix ledit koestavat itsensä , tossa jo kävin Huollossa,ja tuli Ohjelmistopäivitys (oikean puolen LED kirkastui) ja,seuraavaksi uusi käynti huollossa
myös töiden vastaanottaja tunnisti asian,seuraavaksi tehdään mittauksia,on kuulemma 4 h työ YOU TUBE :sta löytyy kuvaa asiasta
Tosiaan,yhden viikon se teki niin,sitten se hävis
arpe kirjoitti: ↑29 Marras 2018, 13:25
Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
Syttyvät alaasennossa ja nostaa ne oikeaan korkeuteen. Muuta ei ole muistaakseni tehnyt missään vaiheessa.
Ne Matrix ledit koestavat itsensä , tossa jo kävin Huollossa,ja tuli Ohjelmistopäivitys (oikean puolen LED kirkastui) ja,seuraavaksi uusi käynti huollossa
myös töiden vastaanottaja tunnisti asian,seuraavaksi tehdään mittauksia,on kuulemma 4 h työ YOU TUBE :sta löytyy kuvaa asiasta
Tosiaan,yhden viikon se teki niin,sitten se hävis
Mulla vielä sellanen vika päällä et auton käynnistää niin nousee alaasennosta ylös mut ainut miinus et vänkärin valo tulee sekunnin jälkijunas vaik umpioki vaihdettu. Ei pala enää vikavalo eikä muuta vikaa, noh sen tietty nyt huomannu et automaattipitkät menee tosi nihkeesti ittekseen päälle et yksiki ehtoo kuortane seinäjoki välin (45km) ei syttyny itte pitkät kertaakaan vaan piti itte käyttää viiksestä. Huollos ei osattu tuohon eri tahdis nousemiseen sanoa mitään et mikä sen aiheuttaa. oma veikkaus et jokin ohjainlaite takkuaa. kysyin et onko nois mitään sellasta et pitäs testerillä resetoida ne et hakevat ns. nollakohdan ja nousevat sit samas tahdis mut ei osattu vastata tuohon.