Soittolistan voi tehdä kotona ennen ajoon lähtöä, ja sitä listaa pystynee ratin näppäimillä selaamaan. Ei tarvitse räplätä kännykkää.innovationisti kirjoitti: ↑08 Marras 2018, 11:26 Minä en räplää kännykkää, kun ajan. Ittestä ei ole väliä, mutta vastaan voi tulla vaikka lapsiperhe.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja jos youtubesta soittaa biisejä, voi ratin napeilla vaihtaa biisiä, kelauskin onnistuu mutta ei sentäs kirjoitus.
Astra ST 1.0 Innovation+
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En tiedä onko uudemmissa Astroissa tehty jotain muutoksia noihin matrix-ledeihin, koska aika monella on tuntunut olevan niiden kanssa ongelmia, kun taas omassa, jo kylläkin vaihtoon menneessä Astrassa joka oli alkupään autoja, valot toimivat 99 % ajasta moitteetta.innovationisti kirjoitti: ↑07 Marras 2018, 23:08 Alla kesällä ostettu Astra Sports Tourer 1.0 ECT5 Innovation + pack + IntelliLux LED Matrix ja takana reilut 5000 km.
Positiivisia yllätyksiä ovat ennen kaikkea moottori ja vaihteisto, jotka toimivat kuin ajatus. Ikänä en ole yhtä hyvällä automaatilla ajanut, kaksoiskytkimet ja nestelingot mukaan lukien. Vaihtaa juuri kuten pitääkin eikä pätki haittavasti. Moottorissa riittää tehoa kaupunkiin, moottoritielle ja ohituksiin ihan riittävästi eikä vielä koskaan ole tarvinnut rajoille mennä. Vaunua en tietenkään vedä ja ajotyylini on pikemmin eko kuin sport. S/S toimii kuten pitääkin. Kulutus 5,1 l/100 km on kuitenkin vähän yli luvatun.
Negatiivista on Innolux led valot, joiden automatiikka on täyttä arpomista. Välillä jää lyhyet päälle tyhjälle tielle ja välillä vastaantulijat vilkuttavat valoja. Saaneeko kuntoon, kun menen valittamaan?
Valonpesurit puuttuvat - ne pitäisi kyllä säätää pakollisiksi.
Radio on kehnompi kuin vanhassa autossa, mutta ilmeisesti koskee kaikkia uusia autoja. Joudun joskus työn vuoksi ajelemaan susirajalla, mitä lähestyttäessä jää nopeasti Ylen varaan. Navigaattori on upea, mutta saapumisajan se vetää hatusta - ilmeisesti laskee pakollisen 45 minuutin lounastauon jo parin tunnin matkalle.
Muu toimii kuten pitääkin, mukavia yllätyksiä on tullut enemmän kuin ikäviä. Yhtään vikailmoitusta ei ole tullut. Tuolit ovat mahtavia ja sähkövekottimet ihania. Perhe tykkää, kun saa soittaa musaa omasta kännykästä, mutta yksin se ei onnistu. Peruutuskamera näyttää tarkasti, joskin linssi likaantuu herkästi. Ilman en enää osaisi olla. Potkuovi toimii ja on ihan jännä varuste. Mäkilähtö sujuu naurettavan helposti ja kaistanvaihtoa ei tarvitse stressata. Tilaa on riittävästi perheelle, jonka lapset ovat aikuistumassa. (Saman luokan autoista vain Octaviassa olisi ollut riittävä takapenkki.)
Äänitasot ovat keskinkertaisia. Meteliä tulee eniten takaa, ei pahasti joskin joskus vähän kummallisen kuuloista ja liittynee renkaisiin.
Ajettavuus on ylivertaista, varsinkin, kun siihen tottuu. Pois en vaihda, ellei ole pakko.
Tässä on muutama kuukausi tullut lisää Oculla ajoa alle ja sitä kautta vertailuakin Astraan on pystynyt tekemään enemmän. Astrasta kaipaan edelleen hieman tunnokkaampaa ohjausta ja hieman parempia penkkejä. Ocussa puolestaan selkeästi parempaa on moottori (Astrassa oli 1. 4 Turbo ja Ocussa 1.5 TSI), tilat kokonaisuutena ja melutaso. Valot menevät siinä mielessä 50/50, että Astran matrixit toimivat hienosti ja automatiikka on tuolta osin edellä Ocun perinteistä kaukovaloavustinta, mutta Ocussa valoteho on puolestaan hieman parempi.
Kokonaisuutena voi edelleen todeta, että pienet yksityiskohdat on Ocussa suunniteltu paremmin, mutta kokonaisuutena Astra oli myös hyvä auto, eikä siitä ole juuri pahaa sanottavaa. Toivottavasti PSA ei mene pilaamaan Opelin hyvää kehitystä.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 14
- Liittynyt: 07 Marras 2018, 22:24
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kannattaapi huomata, että Octavia maksaa useita tonneja ememmän kuin vastaava Astra, melkein yhtä paljon kuin Golf. Saman konsernin Leon olisi tietenkin halvempi, mutta samasta alkuperästä huolimatta pienempi. Muuten ei mikään huonolta tuntunut koeajossa, mutta hinta pudotti Octavian pois loppukilpailusta.SportsT_Innovation kirjoitti: ↑08 Marras 2018, 11:55En tiedä onko uudemmissa Astroissa tehty jotain muutoksia noihin matrix-ledeihin, koska aika monella on tuntunut olevan niiden kanssa ongelmia, kun taas omassa, jo kylläkin vaihtoon menneessä Astrassa joka oli alkupään autoja, valot toimivat 99 % ajasta moitteetta.innovationisti kirjoitti: ↑07 Marras 2018, 23:08 Alla kesällä ostettu Astra Sports Tourer 1.0 ECT5 Innovation + pack + IntelliLux LED Matrix ja takana reilut 5000 km.
Positiivisia yllätyksiä ovat ennen kaikkea moottori ja vaihteisto, jotka toimivat kuin ajatus. Ikänä en ole yhtä hyvällä automaatilla ajanut, kaksoiskytkimet ja nestelingot mukaan lukien. Vaihtaa juuri kuten pitääkin eikä pätki haittavasti. Moottorissa riittää tehoa kaupunkiin, moottoritielle ja ohituksiin ihan riittävästi eikä vielä koskaan ole tarvinnut rajoille mennä. Vaunua en tietenkään vedä ja ajotyylini on pikemmin eko kuin sport. S/S toimii kuten pitääkin. Kulutus 5,1 l/100 km on kuitenkin vähän yli luvatun.
Negatiivista on Innolux led valot, joiden automatiikka on täyttä arpomista. Välillä jää lyhyet päälle tyhjälle tielle ja välillä vastaantulijat vilkuttavat valoja. Saaneeko kuntoon, kun menen valittamaan?
Valonpesurit puuttuvat - ne pitäisi kyllä säätää pakollisiksi.
Radio on kehnompi kuin vanhassa autossa, mutta ilmeisesti koskee kaikkia uusia autoja. Joudun joskus työn vuoksi ajelemaan susirajalla, mitä lähestyttäessä jää nopeasti Ylen varaan. Navigaattori on upea, mutta saapumisajan se vetää hatusta - ilmeisesti laskee pakollisen 45 minuutin lounastauon jo parin tunnin matkalle.
Muu toimii kuten pitääkin, mukavia yllätyksiä on tullut enemmän kuin ikäviä. Yhtään vikailmoitusta ei ole tullut. Tuolit ovat mahtavia ja sähkövekottimet ihania. Perhe tykkää, kun saa soittaa musaa omasta kännykästä, mutta yksin se ei onnistu. Peruutuskamera näyttää tarkasti, joskin linssi likaantuu herkästi. Ilman en enää osaisi olla. Potkuovi toimii ja on ihan jännä varuste. Mäkilähtö sujuu naurettavan helposti ja kaistanvaihtoa ei tarvitse stressata. Tilaa on riittävästi perheelle, jonka lapset ovat aikuistumassa. (Saman luokan autoista vain Octaviassa olisi ollut riittävä takapenkki.)
Äänitasot ovat keskinkertaisia. Meteliä tulee eniten takaa, ei pahasti joskin joskus vähän kummallisen kuuloista ja liittynee renkaisiin.
Ajettavuus on ylivertaista, varsinkin, kun siihen tottuu. Pois en vaihda, ellei ole pakko.
Tässä on muutama kuukausi tullut lisää Oculla ajoa alle ja sitä kautta vertailuakin Astraan on pystynyt tekemään enemmän. Astrasta kaipaan edelleen hieman tunnokkaampaa ohjausta ja hieman parempia penkkejä. Ocussa puolestaan selkeästi parempaa on moottori (Astrassa oli 1. 4 Turbo ja Ocussa 1.5 TSI), tilat kokonaisuutena ja melutaso. Valot menevät siinä mielessä 50/50, että Astran matrixit toimivat hienosti ja automatiikka on tuolta osin edellä Ocun perinteistä kaukovaloavustinta, mutta Ocussa valoteho on puolestaan hieman parempi.
Kokonaisuutena voi edelleen todeta, että pienet yksityiskohdat on Ocussa suunniteltu paremmin, mutta kokonaisuutena Astra oli myös hyvä auto, eikä siitä ole juuri pahaa sanottavaa. Toivottavasti PSA ei mene pilaamaan Opelin hyvää kehitystä.
Opel Astra K Sport Tourer 1.0 ECT Innovation 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sama homma. Kokeilin pitää AUTOlla muutaman päivän ja samalla tavalla huurtuu välillä. Täytyy pitää ac päällä aina tai ottaa sulake irti niin loppuu pelleily.eeskoo kirjoitti: ↑06 Marras 2018, 20:56Ei ole omassa autossa ainekaa mitää vaikutusta tuolla automaattisella huurteenpoistolla päällä/pois. En edes käytä tuuletuksen AUTO-asentoa ja aina puhaltaa nelosella lattiaan ja tuulilasiin. Selvästi kyllä käyttää ilmastointia välillä (vaikka ei ole laitettu päälle) kun huurut häviää äkkiä ja myöskin siitä että vähän aikaa kun ollu parikissa, ilmeisesti kenno kondensio kostunu ja täyttää kabiinin huurulla.
Oon huomannu entisissä autoissa että kun välillä käytti ilmastointia hetkittäin niin huuru oli taattu. Jos taas piti kokoajan pois päältä tai päällä niin ei ollut ongelmaa. Mä haluun päättää itse!
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla valojen toiminta parani huomattavasti kun kävin valittamassa ja ajettiin ohjelmistopäivitys sisään.innovationisti kirjoitti: ↑07 Marras 2018, 23:08 Negatiivista on Innolux led valot, joiden automatiikka on täyttä arpomista. Välillä jää lyhyet päälle tyhjälle tielle ja välillä vastaantulijat vilkuttavat valoja. Saaneeko kuntoon, kun menen valittamaan?.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vielä tohon ilmastoinnin omatoimiseen toimintaan kun mielenkiinnolla seuraillu ja ihmetellyt minimoottorin kulutuksia.
Kuivalla muutaman lämpöasteen plussalla 2.5 henkilön kuormalla 4.4 satasella.
Tihku-sumussa mutta ei sentäs vettä urissa ja yksin autossa 5.1 sama lenkki sadan kilsan lenkki.
Tuntuu tyhmältä kuluttaa 15% enemmän bensaa ihan turhaa.
Kuivalla muutaman lämpöasteen plussalla 2.5 henkilön kuormalla 4.4 satasella.
Tihku-sumussa mutta ei sentäs vettä urissa ja yksin autossa 5.1 sama lenkki sadan kilsan lenkki.
Tuntuu tyhmältä kuluttaa 15% enemmän bensaa ihan turhaa.
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuulen suunta vaikuttaa yllättävän paljon kulutukseen. Varsinkin jos ajetaan maantieajoa (100-120 km/h) pitempi siirtymä suoraan myötä- tai vastatuuleen. Tuo 15% ero tulee helposti jos ajat kohtalaiseen vastatuuleen vs. sama reitti myötätuuleen.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä se ac nostaa kulutuksen, huomaa selkeästi ajotietokoneeen hetkellisestä kulutuksesta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oho. Nyt lähti tilaukseen Astra farkku 1.4 CNG Innovation! 3kk jännäillään...
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla on vm. 2016 Astran ledit toimineet ihan hyvin ehkä 95% ajasta, niin kyllä mä enimmäkseen annan sen ollakin automaattiasennossa.
Mutkaisia pimeitä maalaisteitä ajelen 40 km päivässä. Ne harvat 5% tilanteista joissa tarvii manuaalikäyttöä:
1. Vastaan tulee kaukana joku hyvillä lisäpitkillä. Astra pudottaa kohteliaasti keskisektorin pimeäksi. Vastaantulijakin pudottaa pitkät pois, mutta vastaantulijan lähivalot ovatkin heikot/paskaiset/rikkinäiset, niin Astra luulee että vastaantulija katosi jonnekin ja läväyttää pitkät takaisin.
2. Edellä ajaa joku 200-400 m päässä. Astra ei oikein tiedä, polttaisiko pitkiä vaiko ei. Kerran tai kaksi kun se on niitä vilkutellut sille edellä ajavalle, vaihdan manuaalikäytölle. Mutta 50 - 100 m päässä ajavaa tuo osaa ihan oikein seurata.
3. Astra pudottaa jo keskisektorin pimeäksi, mutta vastaantulija katoaa pariksi sekunniksi jonnekin mäen taakse piiloon. Tulee kiire etsiä A-painike ja pudottaa automatiikka pois ennenkuin Astra läväyttää pitkät takaisin päälle.
4. Laskettelen jyrkkää alamäkeä. Vastaantulijoiden jono näkyy "tuulilasin yläreunassa", jolloin Astra kuvittelee että saavuttiin katulamppujen alle ja pudottaa pitkät kokonaan pois.
5. Ajan valaistulta osuudelta pimeälle osuudelle, niin Astra sytyttää pitkät ihan liian myöhään. Laitankin ne manuaalisesti päälle jo kun edessä näkyy vielä pari valopylvästä ja joskus muutama sata metriä pimeässä ajettuani uskaltaudun kokeilemaan, josko robottiaivokin jo tajuaisi että nyt ollaan pimeässä.
PS. Eikö noista ledeistä tullut uusi parempi versio Insigniaan jo viime vuonna. Liekö se löytänyt tiensä jo Astraankin?
Mutkaisia pimeitä maalaisteitä ajelen 40 km päivässä. Ne harvat 5% tilanteista joissa tarvii manuaalikäyttöä:
1. Vastaan tulee kaukana joku hyvillä lisäpitkillä. Astra pudottaa kohteliaasti keskisektorin pimeäksi. Vastaantulijakin pudottaa pitkät pois, mutta vastaantulijan lähivalot ovatkin heikot/paskaiset/rikkinäiset, niin Astra luulee että vastaantulija katosi jonnekin ja läväyttää pitkät takaisin.
2. Edellä ajaa joku 200-400 m päässä. Astra ei oikein tiedä, polttaisiko pitkiä vaiko ei. Kerran tai kaksi kun se on niitä vilkutellut sille edellä ajavalle, vaihdan manuaalikäytölle. Mutta 50 - 100 m päässä ajavaa tuo osaa ihan oikein seurata.
3. Astra pudottaa jo keskisektorin pimeäksi, mutta vastaantulija katoaa pariksi sekunniksi jonnekin mäen taakse piiloon. Tulee kiire etsiä A-painike ja pudottaa automatiikka pois ennenkuin Astra läväyttää pitkät takaisin päälle.
4. Laskettelen jyrkkää alamäkeä. Vastaantulijoiden jono näkyy "tuulilasin yläreunassa", jolloin Astra kuvittelee että saavuttiin katulamppujen alle ja pudottaa pitkät kokonaan pois.
5. Ajan valaistulta osuudelta pimeälle osuudelle, niin Astra sytyttää pitkät ihan liian myöhään. Laitankin ne manuaalisesti päälle jo kun edessä näkyy vielä pari valopylvästä ja joskus muutama sata metriä pimeässä ajettuani uskaltaudun kokeilemaan, josko robottiaivokin jo tajuaisi että nyt ollaan pimeässä.
PS. Eikö noista ledeistä tullut uusi parempi versio Insigniaan jo viime vuonna. Liekö se löytänyt tiensä jo Astraankin?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sanoin kans tästä huollossa, ja lopputuloksena kuskin umpio vaihtoon. Mitään vikailmoituksia ei auto ole antanut.timo_k kirjoitti: ↑09 Marras 2018, 08:50Minulla valojen toiminta parani huomattavasti kun kävin valittamassa ja ajettiin ohjelmistopäivitys sisään.innovationisti kirjoitti: ↑07 Marras 2018, 23:08 Negatiivista on Innolux led valot, joiden automatiikka on täyttä arpomista. Välillä jää lyhyet päälle tyhjälle tielle ja välillä vastaantulijat vilkuttavat valoja. Saaneeko kuntoon, kun menen valittamaan?.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra antoi tänään yllättäen etutörmäysvaroituksen rautatien alikulkuun ajaessa keskellä päivää. Jarrutehostin ilmeisesti toimi, kun meinasi pysähtyä kuin seinään. Ja edessä ei siis ollut mitään. Vähän reippaampi kaasunpainallus auttoi jatkamaan matkaa. Toivottavasti ei moottoritiellä vedä yllättäviä lukkojarrutuksia...
Astra K 1.4 MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mun Astra on varmaan rikki, kun ei ole nyt vuoteen hälyytelly itsekseen. Aluksi oli kyllä melko herkkämielinen... Mutta voit olla huoletta, ei se motarilla liinoja lyö kii. Siinä on maksiminopeus, olisko luokkaa 50 km/h, kato ohjekirjasta jos tarkan haluat. Sen jälkeen se vain vilkuttaa ledejä kojelaudalla ja piipottaa vaimeasti. Peruutustutkaki huutaa lujempaa ja vittumaisemmalla äänellä kuin se törmäysvarotus
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei mullakaan ole enää noin vuoteen hälytellyt. Liekö livahtanut joku softapäivitys määräaikaishuollossa, joka vähentää (aiheettomia) hälytyksiä.