Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Aika veemäistä touhua :(
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

SportsT_Innovation kirjoitti: 30 Huhti 2018, 15:25 Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia oma Astra vaihtuu Octaviaan. Siinä tuon automaattitoiminnon saa kytkettyä valikosta pois päältä, niin ei turhaan löhde itsekseen huutelemaan. Itselle webasto on kuitenkin ehdoton varuste.
Liikaa ei voi yleistää, diesel-malleista ei onnistu. Bensoista on kyllä aikaisemmin tosiaan onnistunut.
Astra ST 1.0 Innovation+
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

eeskoo kirjoitti: 30 Huhti 2018, 20:48
SportsT_Innovation kirjoitti: 30 Huhti 2018, 15:25 Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia oma Astra vaihtuu Octaviaan. Siinä tuon automaattitoiminnon saa kytkettyä valikosta pois päältä, niin ei turhaan löhde itsekseen huutelemaan. Itselle webasto on kuitenkin ehdoton varuste.
Liikaa ei voi yleistää, diesel-malleista ei onnistu. Bensoista on kyllä aikaisemmin tosiaan onnistunut.
Bensakoneesta tosiaan puhuin. Hyvä tarkennus.

Kyllähän Astrastakin pätevät nikkarit ovat tuon automaattitoiminnon askarrelleet pois käytöstä, mutta saisivat ohjelmoida sen valmiiksi niin, että käyttäjä päättää.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

SB9x kirjoitti: 25 Huhti 2018, 08:42 Pilkingtonilta näyttää ainakin saavan "tavallista" ja akustiikka tuulilasia parina eri variaationa. Siitä sitten vain katsomaan mitä merkintöjä omassa lasissa on ja kuukkelilla oikolukemaan :)
Täytyykin häiritä myyjää ja udella mitä mahdollisesti on tulossa ja saako tarvittaessa esittää lisäpyyntöjä.
Kävin autolasiliikkeessä kysymässä tuulilasin hintoja ohi kulkiessani. Siellä tosiaan oli ainakin kolmea eri vaihtoehtoa:
- Tavallinen sadetunnistimella 420€
- Äänieritetty sadetunnistimella 420€
- Äänieristetty sadetunnistimella+kameralla 490€

Sanoivat ettei kannata laittaa tavallista lasia, jos on ollut äänieristetty tuulilasi+sadetunnistin. Joillekin asiakkaille on tullut ongelmia sadetunnistimen kanssa. Jossakin automalleissa tavallinen lasi on huomattavasti halvempi kuin äänieristetty, mutta ei näköjään Astrassa.
Tuulilasin vaihtotyö vielä päälle +120€. En hoksannut kysyä valmistajaa, mutta oletan se olevan Pilkington. Jos on lasivakuutus, noilla hinnoilla ei sinänsä ole paljoa merkitystä, koska se aina maksaa omavastuuosuuden verran. Mun tapauksessa se omavastuuosuus on 200€.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

Onko kellään muulla lyönyt hätäjarruja päälle ilman mitään syytä? Auto ollut nyt n. 2,5kk ja 2 kertaa tehnyt tyhjällä motarilla niin, että vilkuttanut punaisia ledejä ja tiputtanut vakkarin pois päältä pienen jarrutuksen kera? Molemmilla kerroin oma sydän on pompannut kurkkuun :no:

Vertasin 2017 vuoden astran peruutuskameran kuvaa ja tämä oli selkeästi terävämpi kuin omani. Oma lähtee huoltoon heti kun saan sen aikaiseksi.

Ei muuten ollut minulla tuota watt-linkkiä, vaikka konepeiton alla eristematto olikin.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
tourer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 16:54

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tourer »

Hoki kirjoitti: 01 Touko 2018, 08:36 Onko kellään muulla lyönyt hätäjarruja päälle ilman mitään syytä? Auto ollut nyt n. 2,5kk ja 2 kertaa tehnyt tyhjällä motarilla niin, että vilkuttanut punaisia ledejä ja tiputtanut vakkarin pois päältä pienen jarrutuksen kera? Molemmilla kerroin oma sydän on pompannut kurkkuun :no:

Vertasin 2017 vuoden astran peruutuskameran kuvaa ja tämä oli selkeästi terävämpi kuin omani. Oma lähtee huoltoon heti kun saan sen aikaiseksi.

Ei muuten ollut minulla tuota watt-linkkiä, vaikka konepeiton alla eristematto olikin.
Joo, onhan noita sattunut. Esim sillan alta /tunnelista ulos tullessa matalalta vastaan paistava aurinko laukaisee tuon aika usein.
Samoin moottoritienopeudessa sopivan jyrkkä töyssy tms. Myös hitaassa nopeudessa mutkassa vastaantuleva auto sen saa aikaan.
Jarrutusta en kyllä ole havainnut, mutta kyllähän tuo säikäyttää muutenkin ihan riittävästi. Hölmöintähän törmäysvaroittimessa on se että sitä ei saa pysyvästi pois päältä, vaan se aktivoituu viimeistään kun auto käynnistetään uudelleen.
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 557
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Astran (vm. 2016) ollessa uusi, se vilkutteli sitä törmäysvaroittimen punavaloa ehkä kerran kuukaudessa, yleensä pimeään vuorokaudenaikaan valaistulla tiellä, mutta on se sitä tehnyt kirkkaassa päivänvalossakin tyhjällä tiellä. Tuossa joskus 2017 tienoilla tuli takaisinkutsu, kirje kotiin: "radiossa on vikaa joka voi korjaamattomana hajottaa radion lopullisesti". En tiedä mitä lie softapäivityksiä tuon yhteydessä tehtiin, mutta sen jälkeen törmäysvaroitin ei ole enää montaa false alarmia antanut. Tosin, luotto tuohon aparaattiin on jo aikoja sitten mennyt, joten vaikka joskus olisi oikeastikin rekka edessä kaatuneena, en enää koskisi jarruun kunnes olen itse havainnut esteen ja tehnyt johtopäätökset tarvittavasta jarrutusvoimasta. Käsittääkseni Opelin automatiikka ei itsestään jarruta, vaan se ainoastaan pudottaa vakkarin pois.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Kyllä tuo hätäjarrutin toimii, brittifoorumilla oli siitä kokemuksia. Tilanne pitää vaan oikeasti olla raju, että auto lähtee itse jarruttamaan.

Kamerat on voineet huonontunua. Myös 2018 Insignian kamera on huonompi kuin 2016 Astran. Liekö sitten vastaava kamera nyt Astroissa kuin Inkussani. Kuva on suttuisempi ja epätarkempi, joskin kyllä tälläkin hyvin pärjää.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 557
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

otj kirjoitti: 01 Touko 2018, 10:09 Kyllä tuo hätäjarrutin toimii, brittifoorumilla oli siitä kokemuksia. Tilanne pitää vaan oikeasti olla raju, että auto lähtee itse jarruttamaan.
Minä luottaisiin mielummin käyttöohjeen sivulla 186 kerrottuun:

Etutörmäyksen varoitus on vain
varoitusjärjestelmä eikä se käytä
jarruja. Lähestyttäessä edellä ole‐
vaa autoa liian nopeasti se ei ehkä
anna sinulle riittävästi aikaa tör‐
mäyksen välttämiseen.

-Asko
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 557
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Kyllä minäkin ensimmäisellä kerralla luulin sen jarruttavan, mutta itsehän minä vaan hyppäsin jarrulle, kun säikähdin summereita ja punavaloja. Sittemmin kun luotto aparaattiin on mennyt, en ole enää vaivautunut polkimiin koskemaan, eikä se punavalo nyt enää säikyttelekään muita kuin matkustajiani. Cruisen se tosiaan pudottaa pois päältä, eli sen verran hidastaa vauhtia, kunnes älyää itse kytkeä cruisen takaisin.
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jaku »

SportsT_Innovation kirjoitti: 30 Huhti 2018, 09:44 Kesällä kun saan uuden ocun alle, niin jos jotain kiinnostaa, niin omasta Astrastani löytyy tavaratilan 2-puoleinen matto ja matkustamon sekä tavaratilan välinen suojaverkko. Nuo voin kohtuuhinnalla myydä niitä tarvitsevalle.
Suojaverkolle olisi tarvetta... :wink:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Jaku kirjoitti: 01 Touko 2018, 11:45
SportsT_Innovation kirjoitti: 30 Huhti 2018, 09:44 Kesällä kun saan uuden ocun alle, niin jos jotain kiinnostaa, niin omasta Astrastani löytyy tavaratilan 2-puoleinen matto ja matkustamon sekä tavaratilan välinen suojaverkko. Nuo voin kohtuuhinnalla myydä niitä tarvitsevalle.
Suojaverkolle olisi tarvetta... :wink:
Mikä on 2-puoleinen matto
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

Askoik kirjoitti: 01 Touko 2018, 11:09 Kyllä minäkin ensimmäisellä kerralla luulin sen jarruttavan, mutta itsehän minä vaan hyppäsin jarrulle, kun säikähdin summereita ja punavaloja. Sittemmin kun luotto aparaattiin on mennyt, en ole enää vaivautunut polkimiin koskemaan, eikä se punavalo nyt enää säikyttelekään muita kuin matkustajiani. Cruisen se tosiaan pudottaa pois päältä, eli sen verran hidastaa vauhtia, kunnes älyää itse kytkeä cruisen takaisin.
Nyt kun ajattelen tätä, niin voi hyvin olla mahdollista, että refleksiomaisesti olen itse painanut jarrua ku ledit alkameet vilkkua.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Nixmos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 14:23

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nixmos »

Hei onkos teillä tullut se kompura auton mukana? Vanhassa -16 mallissa se oli mutta tässä uudessa sitä ei näkynyt. Ainoastaan ensiapulaukku, kolmio ja turvaverkko sekä huomioliivi.
-(z)- Insignia ST 1.5 aut -17 -(z)-
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

Opelin sivuilta:

Turvaväli-ilmaisin: Mittaa etäisyyden edellä ajavaan autoon ja varoittaa, jos turvaväli kutistuu kriittisen lyhyeksi.

Törmäyshälytys: automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä varoittaa törmäysvaarasta. Lisäksi se käynnistää automaattisen hätäjarrutuksen alle 60 km:n tuntinopeuksissa

Myös tämä alle 60 km/h hätäjarrutus on tapahtunut minulla, tosin silloin oli oikeasti edellä ajavan perä hyvin lähellä keulaan liittymän ruuhkautuessa.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Vastaa Viestiin