Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aika veemäistä touhua
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Liikaa ei voi yleistää, diesel-malleista ei onnistu. Bensoista on kyllä aikaisemmin tosiaan onnistunut.SportsT_Innovation kirjoitti: ↑30 Huhti 2018, 15:25 Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia oma Astra vaihtuu Octaviaan. Siinä tuon automaattitoiminnon saa kytkettyä valikosta pois päältä, niin ei turhaan löhde itsekseen huutelemaan. Itselle webasto on kuitenkin ehdoton varuste.
Astra ST 1.0 Innovation+
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Bensakoneesta tosiaan puhuin. Hyvä tarkennus.eeskoo kirjoitti: ↑30 Huhti 2018, 20:48Liikaa ei voi yleistää, diesel-malleista ei onnistu. Bensoista on kyllä aikaisemmin tosiaan onnistunut.SportsT_Innovation kirjoitti: ↑30 Huhti 2018, 15:25 Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia oma Astra vaihtuu Octaviaan. Siinä tuon automaattitoiminnon saa kytkettyä valikosta pois päältä, niin ei turhaan löhde itsekseen huutelemaan. Itselle webasto on kuitenkin ehdoton varuste.
Kyllähän Astrastakin pätevät nikkarit ovat tuon automaattitoiminnon askarrelleet pois käytöstä, mutta saisivat ohjelmoida sen valmiiksi niin, että käyttäjä päättää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kävin autolasiliikkeessä kysymässä tuulilasin hintoja ohi kulkiessani. Siellä tosiaan oli ainakin kolmea eri vaihtoehtoa:SB9x kirjoitti: ↑25 Huhti 2018, 08:42 Pilkingtonilta näyttää ainakin saavan "tavallista" ja akustiikka tuulilasia parina eri variaationa. Siitä sitten vain katsomaan mitä merkintöjä omassa lasissa on ja kuukkelilla oikolukemaan
Täytyykin häiritä myyjää ja udella mitä mahdollisesti on tulossa ja saako tarvittaessa esittää lisäpyyntöjä.
- Tavallinen sadetunnistimella 420€
- Äänieritetty sadetunnistimella 420€
- Äänieristetty sadetunnistimella+kameralla 490€
Sanoivat ettei kannata laittaa tavallista lasia, jos on ollut äänieristetty tuulilasi+sadetunnistin. Joillekin asiakkaille on tullut ongelmia sadetunnistimen kanssa. Jossakin automalleissa tavallinen lasi on huomattavasti halvempi kuin äänieristetty, mutta ei näköjään Astrassa.
Tuulilasin vaihtotyö vielä päälle +120€. En hoksannut kysyä valmistajaa, mutta oletan se olevan Pilkington. Jos on lasivakuutus, noilla hinnoilla ei sinänsä ole paljoa merkitystä, koska se aina maksaa omavastuuosuuden verran. Mun tapauksessa se omavastuuosuus on 200€.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko kellään muulla lyönyt hätäjarruja päälle ilman mitään syytä? Auto ollut nyt n. 2,5kk ja 2 kertaa tehnyt tyhjällä motarilla niin, että vilkuttanut punaisia ledejä ja tiputtanut vakkarin pois päältä pienen jarrutuksen kera? Molemmilla kerroin oma sydän on pompannut kurkkuun
Vertasin 2017 vuoden astran peruutuskameran kuvaa ja tämä oli selkeästi terävämpi kuin omani. Oma lähtee huoltoon heti kun saan sen aikaiseksi.
Ei muuten ollut minulla tuota watt-linkkiä, vaikka konepeiton alla eristematto olikin.
Vertasin 2017 vuoden astran peruutuskameran kuvaa ja tämä oli selkeästi terävämpi kuin omani. Oma lähtee huoltoon heti kun saan sen aikaiseksi.
Ei muuten ollut minulla tuota watt-linkkiä, vaikka konepeiton alla eristematto olikin.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo, onhan noita sattunut. Esim sillan alta /tunnelista ulos tullessa matalalta vastaan paistava aurinko laukaisee tuon aika usein.Hoki kirjoitti: ↑01 Touko 2018, 08:36 Onko kellään muulla lyönyt hätäjarruja päälle ilman mitään syytä? Auto ollut nyt n. 2,5kk ja 2 kertaa tehnyt tyhjällä motarilla niin, että vilkuttanut punaisia ledejä ja tiputtanut vakkarin pois päältä pienen jarrutuksen kera? Molemmilla kerroin oma sydän on pompannut kurkkuun
Vertasin 2017 vuoden astran peruutuskameran kuvaa ja tämä oli selkeästi terävämpi kuin omani. Oma lähtee huoltoon heti kun saan sen aikaiseksi.
Ei muuten ollut minulla tuota watt-linkkiä, vaikka konepeiton alla eristematto olikin.
Samoin moottoritienopeudessa sopivan jyrkkä töyssy tms. Myös hitaassa nopeudessa mutkassa vastaantuleva auto sen saa aikaan.
Jarrutusta en kyllä ole havainnut, mutta kyllähän tuo säikäyttää muutenkin ihan riittävästi. Hölmöintähän törmäysvaroittimessa on se että sitä ei saa pysyvästi pois päältä, vaan se aktivoituu viimeistään kun auto käynnistetään uudelleen.
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astran (vm. 2016) ollessa uusi, se vilkutteli sitä törmäysvaroittimen punavaloa ehkä kerran kuukaudessa, yleensä pimeään vuorokaudenaikaan valaistulla tiellä, mutta on se sitä tehnyt kirkkaassa päivänvalossakin tyhjällä tiellä. Tuossa joskus 2017 tienoilla tuli takaisinkutsu, kirje kotiin: "radiossa on vikaa joka voi korjaamattomana hajottaa radion lopullisesti". En tiedä mitä lie softapäivityksiä tuon yhteydessä tehtiin, mutta sen jälkeen törmäysvaroitin ei ole enää montaa false alarmia antanut. Tosin, luotto tuohon aparaattiin on jo aikoja sitten mennyt, joten vaikka joskus olisi oikeastikin rekka edessä kaatuneena, en enää koskisi jarruun kunnes olen itse havainnut esteen ja tehnyt johtopäätökset tarvittavasta jarrutusvoimasta. Käsittääkseni Opelin automatiikka ei itsestään jarruta, vaan se ainoastaan pudottaa vakkarin pois.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä tuo hätäjarrutin toimii, brittifoorumilla oli siitä kokemuksia. Tilanne pitää vaan oikeasti olla raju, että auto lähtee itse jarruttamaan.
Kamerat on voineet huonontunua. Myös 2018 Insignian kamera on huonompi kuin 2016 Astran. Liekö sitten vastaava kamera nyt Astroissa kuin Inkussani. Kuva on suttuisempi ja epätarkempi, joskin kyllä tälläkin hyvin pärjää.
Kamerat on voineet huonontunua. Myös 2018 Insignian kamera on huonompi kuin 2016 Astran. Liekö sitten vastaava kamera nyt Astroissa kuin Inkussani. Kuva on suttuisempi ja epätarkempi, joskin kyllä tälläkin hyvin pärjää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minä luottaisiin mielummin käyttöohjeen sivulla 186 kerrottuun:
Etutörmäyksen varoitus on vain
varoitusjärjestelmä eikä se käytä
jarruja. Lähestyttäessä edellä ole‐
vaa autoa liian nopeasti se ei ehkä
anna sinulle riittävästi aikaa tör‐
mäyksen välttämiseen.
-Asko
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä minäkin ensimmäisellä kerralla luulin sen jarruttavan, mutta itsehän minä vaan hyppäsin jarrulle, kun säikähdin summereita ja punavaloja. Sittemmin kun luotto aparaattiin on mennyt, en ole enää vaivautunut polkimiin koskemaan, eikä se punavalo nyt enää säikyttelekään muita kuin matkustajiani. Cruisen se tosiaan pudottaa pois päältä, eli sen verran hidastaa vauhtia, kunnes älyää itse kytkeä cruisen takaisin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Suojaverkolle olisi tarvetta...SportsT_Innovation kirjoitti: ↑30 Huhti 2018, 09:44 Kesällä kun saan uuden ocun alle, niin jos jotain kiinnostaa, niin omasta Astrastani löytyy tavaratilan 2-puoleinen matto ja matkustamon sekä tavaratilan välinen suojaverkko. Nuo voin kohtuuhinnalla myydä niitä tarvitsevalle.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mikä on 2-puoleinen mattoJaku kirjoitti: ↑01 Touko 2018, 11:45Suojaverkolle olisi tarvetta...SportsT_Innovation kirjoitti: ↑30 Huhti 2018, 09:44 Kesällä kun saan uuden ocun alle, niin jos jotain kiinnostaa, niin omasta Astrastani löytyy tavaratilan 2-puoleinen matto ja matkustamon sekä tavaratilan välinen suojaverkko. Nuo voin kohtuuhinnalla myydä niitä tarvitsevalle.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt kun ajattelen tätä, niin voi hyvin olla mahdollista, että refleksiomaisesti olen itse painanut jarrua ku ledit alkameet vilkkua.Askoik kirjoitti: ↑01 Touko 2018, 11:09 Kyllä minäkin ensimmäisellä kerralla luulin sen jarruttavan, mutta itsehän minä vaan hyppäsin jarrulle, kun säikähdin summereita ja punavaloja. Sittemmin kun luotto aparaattiin on mennyt, en ole enää vaivautunut polkimiin koskemaan, eikä se punavalo nyt enää säikyttelekään muita kuin matkustajiani. Cruisen se tosiaan pudottaa pois päältä, eli sen verran hidastaa vauhtia, kunnes älyää itse kytkeä cruisen takaisin.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hei onkos teillä tullut se kompura auton mukana? Vanhassa -16 mallissa se oli mutta tässä uudessa sitä ei näkynyt. Ainoastaan ensiapulaukku, kolmio ja turvaverkko sekä huomioliivi.
Insignia ST 1.5 aut -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Opelin sivuilta:
Turvaväli-ilmaisin: Mittaa etäisyyden edellä ajavaan autoon ja varoittaa, jos turvaväli kutistuu kriittisen lyhyeksi.
Törmäyshälytys: automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä varoittaa törmäysvaarasta. Lisäksi se käynnistää automaattisen hätäjarrutuksen alle 60 km:n tuntinopeuksissa
Myös tämä alle 60 km/h hätäjarrutus on tapahtunut minulla, tosin silloin oli oikeasti edellä ajavan perä hyvin lähellä keulaan liittymän ruuhkautuessa.
Turvaväli-ilmaisin: Mittaa etäisyyden edellä ajavaan autoon ja varoittaa, jos turvaväli kutistuu kriittisen lyhyeksi.
Törmäyshälytys: automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä varoittaa törmäysvaarasta. Lisäksi se käynnistää automaattisen hätäjarrutuksen alle 60 km:n tuntinopeuksissa
Myös tämä alle 60 km/h hätäjarrutus on tapahtunut minulla, tosin silloin oli oikeasti edellä ajavan perä hyvin lähellä keulaan liittymän ruuhkautuessa.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -