Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Ristoj kirjoitti: 17 Helmi 2018, 08:55mutta meluahan Astrassa riittää
En ole ihan samaa mieltä. Riippuu aika paljon renkaista ja Suomen teillä tietty tienpinnan laadusta.
Omaani tuli talveksi Goodyear UGI2 kitkat ja täytyy kyllä kehua että on todella hiljaista menoa. Yllätyin tai lähes järkytyin hiljaisuudesta esim. karkeaksi kuluneella motarin asfaltilla ajettuani kun olin tämän palstan kokemuksia lukenut.

Toinen yllätykseni oli kokeilemani samanlainen farkku-Astra Contin CVC6 kitkoilla. Olipa suuri ero kun jyristivät vähän huonommalla pinnalla jo hiljaisessa nopeudessa. Olin lähellä valita nuo itsellekin..

Olen siis ainakin toistaiseksi varsin tyytyväinen Astran äänimaailmaan parin Insignian jälkeen. Mielipiteeni saattaa muuttua ja varmasti muuttuukin kun ne Misukat vaihtuu kesäksi.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JJH »

Hoki kirjoitti: 17 Helmi 2018, 15:44 Oma astrani luvattiin tammikuun loppuun, mutta hyvällä tsäkällä saattaa tulla ehkä jo ensi viikolla.
Onko kukaan miettinyt/teettänyt optimointia diesel astraan? Kestääkö tuo tomaatti vääntöä miten paljon? Tämän hetken 2L 160hv vaihtuu kohta 136hv 1,6L ja vähän tämä mietityttää.
Tässä netistä kopioituja maksimi vääntöjä:

6T40: Benziner 240 Nm, Diesel 280 Nm
6T45: Benziner 315 Nm, Diesel 380 Nm
6T50: Benziner 350 Nm

TV: Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JJH »

edit: lähti kahteen kertaan..
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Hoki kirjoitti: 17 Helmi 2018, 15:44 Onko kukaan miettinyt/teettänyt optimointia diesel astraan?
Mulla on tuo juttu joskus mielessä käynyt, mutta en ole vielä päässyt kovinkaan pitkälle tuon ajatuksen kanssa. Olen toisaalta ollut tyytyväinen tähän vakionakin :)
Kaveripiirissäni ei ole ketään, joka olisi Opeliin tehnyt/teettänyt optimointia, mutta muita merkkejä löytyy kyllä. Optimointiin ovat olleet tyytyväisiä kaikki. Itselläni pisti silmään Vauhtipiste.fi joka tekee noita optimointeja myös Opeliin, vaikka ovatkin keskittyneet enimmäkseen käsitykseni mukaan VAG-konsernin tuotteisiin.
Sieltä löysin alla olevat tiedot:

Engine type: Turbo Diesel
Vakio teho: 136Hp (101kW)
Vakio vääntö: 320Nm (236ft-lb)

Optimoinnin taso1:
Taso 1 teho: 158Hp (116kW)
Taso 1 vääntö: 376Nm (277ft-lb)
Tehon lisäys: 22Hp (16kW)
Väännön lisäys: 56Nm (41ft-lb)

Onko tietoa/kokemusta että joku yritys olisi keskittynyt erityisesti Opelien optimointiin?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jos tommoisen laittaa niin semmoinen jonka saa palautettua vakioksi tai sitten penkissä tehty softa sinne.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Jape76 kirjoitti: 17 Helmi 2018, 15:54 Omaani tuli talveksi Goodyear UGI2 kitkat ja täytyy kyllä kehua että on todella hiljaista menoa. Yllätyin tai lähes järkytyin hiljaisuudesta esim. karkeaksi kuluneella motarin asfaltilla ajettuani kun olin tämän palstan kokemuksia lukenut.
Itselläni ovat ihan samat kitkat ja olen myös erittäin tyytyväinen näihin, todella hiljaiset ovat!
Jape76 kirjoitti: 17 Helmi 2018, 15:54 Mielipiteeni saattaa muuttua ja varmasti muuttuukin kun ne Misukat vaihtuu kesäksi.
Ehkä, ainakin itselläni nuo Misukat ovat todella äänekkäät verrattuna noihin kitkoihin.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

1.6 CDTI-koneeseen löytyy kaksikin eri vaihtoehtoa, joilla saa itse vaihdettua softan tehokkaampaan.

Superchips Bluefin: http://www.mybluefin.co.uk/search?make= ... riant=3533
http://www.mybluefin.co.uk/curves/Astra ... B16DTH.pdf. 161 hv / 362 Nm. 344 e + postit.

Bluefin-käyttöohjevideo: https://www.youtube.com/watch?v=anx8n1xTpnE

Bluefinin käyrät noudattelee alkuperäistä hyvin, joten käytännön ajettavuus pitäisi olla huippuluokkaa. Potkua vaan enempi.

EDS-Motorsport IPF: https://www.eds-motorsport.de/product_i ... 16dth.html 160 hv/400 Nm. Hinta ohjelmointipalikan kanssa 599 e.

IPF-käyttöohjevideo: https://www.youtube.com/watch?v=oc48pLuGWUo

Molemmat toimii ymmärtääkseni samalla tavalla, eli tuo palikka imaisee ensin auton oman nykyisen softan talteen, joka on sitten palautettavissa takaisin, niin auto palautuu täysin alkuperäiseksi. Uusi softa löytyy sitten Superchipsin / EDS:n palvelimilta ja isketään autoon tilalle. Brittifoorumilla muistelen olleen juttua, että tietyistä vuosimalleista alkaen ECU olisi lukittu, mutta en löydä nyt linkkiä, joten en pysty tätä vahvistamaan.
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

Eikös nää boxit ainoastaan "kuseta" sytytystä jne, eli antamalla väärää tietoa koneelle saadaan lisää tehoja jne.
Ei oikein vaikuta luotettavilta, toki voin hyvin olla väärässä, koska tietoa optimoinneista ei ole kuin keskustelupalstojen juupas-eipäs väittelyistä.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Kuljettaja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kuljettaja »

Optimointia suunnitellessa kannattaa myös huomioida uudet/tulevat katsastusrituaalit...

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/au ... an/781808/
Astra K 1.6 CDTI A
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei nuo ole sellaisia ns. kusetusbokseja, vaan softa vaihdetaan kokonaan toiseen. Eli ihan oikeita optimointeja. Lukekaa ja tutustukaa noista linkeistä.

Katsastukseen voi vaihtaa siksi ajaksi vakiosoftan tilalle.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

kjans kirjoitti: 16 Helmi 2018, 11:12 Ainoa mitä olisin kaivannut tuohon Enjoy+More pakettiin lisää olis AGR jakkarat
Turha niiden perään on haikailla. Neljään suuntaan säätyvä ristiseläntuki kuulostaa esitteessä hienolta, mutta todellisuudessa säätövara on lähes olematon. Bilteman erillinen tyyny mulla on yhä edelleen alaselän tukena, vaikka kuinka on olevinaan AGR-ergoistuimet.

-Asko
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Olikos tähän ketjuun jo listattu Astra K puutteet, verrattuna edelliseen Astraan? Vaikka edellinen Astrani oli vm. 2011 Enjoy ja nyt tämä uusi Astra K on vm. 2016 Innovation, niin silti jäin ilman sellaisia perusvarusteita, joihin olin tottunut:
- Lampun pesurit
- Täytön ajan auki pysyvä pissapojan säiliön korkki
- Hanskalokeron välihylly
- Kolikkolokero vaihdekepin edessä
- Vetolaatikko apukuskin penkin alla
- Turvavöiden korkeudensäätö
- Suksiluukku
- Tavaratilan lattian alla oleva välipohja
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Varsinkin tuo suksiluukun puute meinasi viikonloppuna harmittaa. Piti kaataa 1/3 takapenkistä suksien vuoksi. Sivupaikalla turvaistuin, niin siihen keskipaikalle ei kovin paljoa istumatilaa jäänyt! Jos olisi suksiluukku, niin 4 hlöä voisi mukavasti tehdä päiväreissun.

Kusipojan säiliön korkkiakin tulee kiroiltua kerran viikossa. Kuinka voi niinkin yksinkertainen asia epäonnistua suunnittelussa, kun kuitenkin samalla tehtaalla se 5-vuotta aiemmin jo osattiin?
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JJH »

Askoik kirjoitti: 19 Helmi 2018, 23:13

Kusipojan säiliön korkkiakin tulee kiroiltua kerran viikossa. Kuinka voi niinkin yksinkertainen asia epäonnistua suunnittelussa, kun kuitenkin samalla tehtaalla se 5-vuotta aiemmin jo osattiin?
Ja mihin hävis pesunesteen merkkivalo? Oli jo 30 vuotta sitten Opeleissa.

- Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Säästöä, säästöä nuo puutteet. Mutta kokonaisuus ratkaisee ja siinä K on paljon J:tä parempi.

En ymmärrä kommenttia AGR-penkkien ristiseläntuesta, ainakin itselleni sitä saa suorastaan ihan liikaa. Ei sitä voi paljoa edes laittaa. AGR-penkit kannattaa ottaa ehdottomasti.
Vastaa Viestiin