Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

jarkkis kirjoitti: 03 Helmi 2018, 13:09 Missä hinnoissa muuten porukalla liikkunut tuo täydellinen ruostesuojaus käsittely? Tuli viimevuoden lopulla paikalliselta tekijältä tarjous ni olikohan se 600€ huiteis. Mietin et halvempiakin varmaa olis mut ei noita tekijöitä tunnu ainakaan täs e-p:n alueella puis kasvavan. Aattelin ton homman seuraavaks kilpailuttaa ja teettää ni olis autoa vuosiksi sitten.
Soittelin viime kesänä pariin paikalliseen ruoste-estoliikkeeseen, koska mielessäni oli tälläinen äänieristyskäsittely: http://www.iltalehti.fi/autot/2013072417269019_au.shtml
Samassa yhteydessä kysyin tuota täydellistä ruostesuojausta, ja muistaakseni se oli hieman kalliinpi mainitsemasi 600 egee. Olisikohan ollut 100 - 200 kalliinpi, en ole nyt ihan varma, en kirjoittanut tuota hintaa ylös.

Molemmat liikkeet olivat tehneet noita äänieristyskäsittelyitä aikaisemmin, mutta eivät enää. Ilmeisesti asiakkaat eivät olleet tyytyväisiä siihen?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

vmoi73 kirjoitti: 03 Helmi 2018, 16:34 -Rengasmelu. Ei tullut yllätyksenä, mutta melu on aivan käsittämättömän kova verrattuna Pököttiin.

-Automaatti-ilmastointi. Kuten myös J-Astrassani, tässäkin märällä kelillä koira kyydissa lasit alkavat huurtua kaupunkiajossa. Pösössä tätä omgelmaa ei ole koskaan. Lisäksi Peugeotin automaatti-ilmastointi on soft-asennossa hiljaisempi kuin Astra, jossa tämä asetus ei siis riitä aina pitämään ikkunoita huurteettomana.
Kiitos hyvistä vertailukommenteista!
Pari kysymystä/kommenttia tähän:

Huurtuvatko lasit myöskin jos ohjaat puhalluksen tuulilasille ja jalkoihin pelkästään? Enemmistö tais käyttää tätä asetusta. Tuosta lasien huurtumisesta on ollut tässä viestiketjussa aikaisemminkin juttua. Itse käytän puhallusta tuulilasille ja koelaudasta, puhallusteho automaatilla. Ei mitään ongelmia enää nykyään.

Joo tuo rengasmelu on ihan järjettömän hirveä vakio K-Astrassa!! Kaikkia tuo rengasmelu ei haittaa/häiritse, mutta jos se vaivaa -> Kannattaa äänieristää jollakin tavalla. Se auttaa todella paljon, eikä ole kohtuuttoman kallistakaan. 'otj' taisi käyttää omansa http://www.kiiltopiste.fi/page/9/auton-aanieristys paikassa ja se tais maksaa 790 euroa. Jossakin täällä foorumissa on myös todella hyvä projekti juttu kuvineen siitä.

Itse äänieristin omani, mutta siinä on ihan järjetön duuni, en ehkä suosittele ensimmäiseksi vaihtoehdoksi sitä itse tekemään, ellei siitä puuhasta oikeasti tykkää :lol:
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

otj kirjoitti: 03 Helmi 2018, 16:49 Lisäksi pitää kehua Astran hiljaisuutta eristyksen jälkeen. Autossa siis tehtaan Acoustic pack ja lisä-äänieristys. Nastarenkaillakin on erittäin mukavaa ja hiljaista menoa. Kesärenkailla jyrinää ei saanut pois eristykselläkään. Vielä muutama viikko, ennen kuin Inkku saapuu.
Kun pääset cruisailemaan Inkulla hieman, heitätkö kommenttia tännekin miltä se tuntuu Astran jälkeen? Ja tietty tuo rengasmelukin kiinnostaa. TM kehui hiljaiseksi sitä 'All Seasons' renkailla, mutta muistaakseni ABS moitti rengasääniä koviksi, heillä oli siinä koeajoautossa erimerkkiset ja isommat, 18 tuuman renkaat. Tuleeko sulle kitkat vai nastat talvirenkaiksi?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
tile
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tile »

Ruosteen-esto käsittelyn hintoja Astralle Finikorilla.
Tuplaturva 1070€
Täysturva 850€
Lisäturva 720e
Jatkoturva 640€
Mulle tarjottiin 90€ alennus hinnasta, kun auto on lähes uusi.
Jokainen voi kattoa mitä mikin tarkoittaa niiden sivulta.
Tectylillä lähes samat hinnat, nämä hinnat siis Pirkanmaalla.
Opel jo vuodesta 1989. :lol:
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

TexasMan kirjoitti: 04 Helmi 2018, 14:52
Kun pääset cruisailemaan Inkulla hieman, heitätkö kommenttia tännekin miltä se tuntuu Astran jälkeen? Ja tietty tuo rengasmelukin kiinnostaa. TM kehui hiljaiseksi sitä 'All Seasons' renkailla, mutta muistaakseni ABS moitti rengasääniä koviksi, heillä oli siinä koeajoautossa erimerkkiset ja isommat, 18 tuuman renkaat. Tuleeko sulle kitkat vai nastat talvirenkaiksi?
Inkulla tuli ajettua koeajoa muutama sata kilsaa, sekä GS:nä että ST:nä. Inkku on, kuten Astrakin, herkkä rengastukselle mitä tulee meluun. GS Contin 17" kesäkumeilla erittäin hiljainen ja ST taas 18" Hankookeilla melkoisen äänekäs. Ongelma samanlainen matala jyrinä kuin Astrassa. Omaan Inkkuun laitan kesäksi alle huippuhiljaiset Michelin Crossclimate plussat. Todennäköisesti 18" koossa, kun 17" on Inkku B:n alla vähän hassun pienen näköinen.

Talvirenkaiksi hankittu jo Bridgestone Noranza nastat 17" koossa. Eli tuo Nokian valmistama Bridgestone, joka vastaa Hakkapeliitta 8:ia ominaisuuksiltaan.
vmoi73
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 09:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

TexasMan kirjoitti: 04 Helmi 2018, 14:42
vmoi73 kirjoitti: 03 Helmi 2018, 16:34 -Rengasmelu. Ei tullut yllätyksenä, mutta melu on aivan käsittämättömän kova verrattuna Pököttiin.

-Automaatti-ilmastointi. Kuten myös J-Astrassani, tässäkin märällä kelillä koira kyydissa lasit alkavat huurtua kaupunkiajossa. Pösössä tätä omgelmaa ei ole koskaan. Lisäksi Peugeotin automaatti-ilmastointi on soft-asennossa hiljaisempi kuin Astra, jossa tämä asetus ei siis riitä aina pitämään ikkunoita huurteettomana.
Kiitos hyvistä vertailukommenteista!
Pari kysymystä/kommenttia tähän:

Huurtuvatko lasit myöskin jos ohjaat puhalluksen tuulilasille ja jalkoihin pelkästään? Enemmistö tais käyttää tätä asetusta. Tuosta lasien huurtumisesta on ollut tässä viestiketjussa aikaisemminkin juttua. Itse käytän puhallusta tuulilasille ja koelaudasta, puhallusteho automaatilla. Ei mitään ongelmia enää nykyään.

Joo tuo rengasmelu on ihan järjettömän hirveä vakio K-Astrassa!! Kaikkia tuo rengasmelu ei haittaa/häiritse, mutta jos se vaivaa -> Kannattaa äänieristää jollakin tavalla. Se auttaa todella paljon, eikä ole kohtuuttoman kallistakaan. 'otj' taisi käyttää omansa http://www.kiiltopiste.fi/page/9/auton-aanieristys paikassa ja se tais maksaa 790 euroa. Jossakin täällä foorumissa on myös todella hyvä projekti juttu kuvineen siitä.

Itse äänieristin omani, mutta siinä on ihan järjetön duuni, en ehkä suosittele ensimmäiseksi vaihtoehdoksi sitä itse tekemään, ellei siitä puuhasta oikeasti tykkää :lol:
En ole koskenut ilmastoinin ilmanohjaukseen, epäilemättä se saattaisi auttaa. Mutta mielestäni automaatti-ilmastoinin idea on juuri siinä, että sitä ei tarvitse säätää, vaan se hoitaa asiansa automaattisesti.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Olen huomannut, että jos laittaa puhalluksen lasin lisäksi myös jaloille, huurtuu herkemmin. Lasille puhalluksella riittää pykälä neljä, jos lisää mukaan myös jalat, pitääkin olla joku kutosasento, jolloin puhaltimen äänikin on tosi kova.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

otj kirjoitti: 04 Helmi 2018, 15:28
Inkulla tuli ajettua koeajoa muutama sata kilsaa, sekä GS:nä että ST:nä. Inkku on, kuten Astrakin, herkkä rengastukselle mitä tulee meluun. GS Contin 17" kesäkumeilla erittäin hiljainen ja ST taas 18" Hankookeilla melkoisen äänekäs. Ongelma samanlainen matala jyrinä kuin Astrassa. Omaan Inkkuun laitan kesäksi alle huippuhiljaiset Michelin Crossclimate plussat. Todennäköisesti 18" koossa, kun 17" on Inkku B:n alla vähän hassun pienen näköinen.

Talvirenkaiksi hankittu jo Bridgestone Noranza nastat 17" koossa. Eli tuo Nokian valmistama Bridgestone, joka vastaa Hakkapeliitta 8:ia ominaisuuksiltaan.
Laita ihmeessä viestiä miten nuo Misukat toimivat Inkussa, koska itsekin mietin noiden renkaiden hankkimista Astraani. Sekin on käynyt mielessäni että ajaisin kitkoilla kesälläkin, mutta se ei oikein houkuta, koska niissä ei ole hyvä pito märällä asfaltilla ja ehkä ne ovat hieman löysät.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

vmoi73 kirjoitti: 04 Helmi 2018, 19:37 En ole koskenut ilmastoinin ilmanohjaukseen, epäilemättä se saattaisi auttaa. Mutta mielestäni automaatti-ilmastoinin idea on juuri siinä, että sitä ei tarvitse säätää, vaan se hoitaa asiansa automaattisesti.
Olet ihan oikeassa, noin sen kuuluu toimia!! Olen vain tyytynyt säätämään sitä manuaalisesti, joten siitä on mulle tullut 'ominaisuus'.
En hoksannut takuuaikana kysyä tuosta asiasta. Onkohan joku kysynyt tuosta asiasta takuuaikana?
Mun autossani juuri loppui takuu, :(
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

TexasMan kirjoitti: 04 Helmi 2018, 21:51
vmoi73 kirjoitti: 04 Helmi 2018, 19:37 En ole koskenut ilmastoinin ilmanohjaukseen, epäilemättä se saattaisi auttaa. Mutta mielestäni automaatti-ilmastoinin idea on juuri siinä, että sitä ei tarvitse säätää, vaan se hoitaa asiansa automaattisesti.
Olet ihan oikeassa, noin sen kuuluu toimia!! Olen vain tyytynyt säätämään sitä manuaalisesti, joten siitä on mulle tullut 'ominaisuus'.
En hoksannut takuuaikana kysyä tuosta asiasta. Onkohan joku kysynyt tuosta asiasta takuuaikana?
Mun autossani juuri loppui takuu, :(
Äh, lisäys vielä tähän: H-mallin Astrassa eikä A-mallin Inkussa ei ollut lasien huurtumisongelmia ollenkaan.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Itselläni puhallus on manuaalisesti ohjattu tuulilasille ja jaloille, ja puhalluksen voimakkuus on automaatilla, eikä huurtumisen kanssa ole mitään ongelmia. Toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Kesällä sitten kokonaan automaatille suuntauksia myöten. Näin toimin aikoinaan myös edellisten Golfieni kanssa ja aina homma toimi. Ei ole iso vaiva, että talveksi laittaa puhalluksen tuulilasille ja jaloille ja kesällä kaikki automaatille. Käytännössä siis painan nappeja kerran syksyllä ja kerran keväällä.

Eihän teillä, kenellä on huurtumisen kanssa ongelmia, ole sisäilmankierto päällä? Tuo kun melko hämäävästi on päällä, eikä sitä välttämättä edes tajua.
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

Kyselin vähän takaperin, että onko muilla ollut kännistyksessä ongelmia kun mulle on kaksi kertaa käynyt niin ettei Astra ole tunnistanut avainta. Vara-avaimella on sitten menty. Eka kerralla päivittivät avaimet ja nyt käskettiin vaan seurata ja ottaa yhteyttä opelin tiepalveluun jos jää johonkin. Olen kuljettanut kaksia avaimia mukana mutta en sitten tiedä kannattaako näin tehdä.

Olen myös ihmetellyt no regasmelun lisäksi sitä miten paljon jarrut rohisevat. Huollossa sanoivat että on ominaisuus ja itse mietin kun äänierityso on olematon, että kuuluuko jarruäänet tarpeettoman paljon sisälle sen takia mutta ei mun muistikuvien mukaan ole missään autossa ennen tälläistä rahinaa ja rohinaa jarrut pitäneet. En ymmärrä. Päällisin puolin jarrut näyttää olevat ihan ok.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Avatar
mp71
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Loka 2017, 18:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mp71 »

Lämmityslaite aika jees. Viikonloppuna näytti mittari -27 ja hyvin tarkeni ilman takkia ja hanskoja ajella :thumbsup:

Maskinsuoja asennettu.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Avatar
jarautio
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Liminka

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarautio »

Piude81 kirjoitti: 05 Helmi 2018, 09:48
Olen myös ihmetellyt no regasmelun lisäksi sitä miten paljon jarrut rohisevat. Huollossa sanoivat että on ominaisuus ja itse mietin kun äänierityso on olematon, että kuuluuko jarruäänet tarpeettoman paljon sisälle sen takia mutta ei mun muistikuvien mukaan ole missään autossa ennen tälläistä rahinaa ja rohinaa jarrut pitäneet. En ymmärrä. Päällisin puolin jarrut näyttää olevat ihan ok.
Täällä kans takajarrut kahnuttaa ja tuo kuuluu melko selvästi autoon sisälle. Huollossa tästä mainitsin ja jarruja herkisteltiin ja puhdisteltiin mutta ei tuosta ollut mitään apua. Ärsyttää tuo asenne huollossa että ei näille mitään voi :banghead: Eipähän tuo uudenkarheana kahnuttanut, mulla nyt ajettu 24 000 km.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1349
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Tänään pesun jälkeen konepellistä löytyi kaksi jälkeä, joissa kummassakin pohjamaali tallella ja kuskin puolen a-pilarista yksi pohjamaalia myöten pois.
Kaksi jälkeä paikkamaalailin tuossa loppukesästä. Tuo a-pilarin on tainnut tulla tässä edellisen käsinpesun jälkeen, eli noin kahden viikon sisään. Noista konepellin jäljistä en nyt pysty sanomaan että milloin kun eivät nyt niin tuosta valkoisesta erotu, kun pohjamaali siellä alla tallella.
Vajaa 15tkm mittarissa ja vajaa 10kk vanha. Pääsee taas sitten harjoittelemaan paikkailuja keväällä kun ilmat lämpenevät.

Toisen puolen peili ei ollut oikein yhteistyöhaluinen tänään. Aamulla työpaikan pihalla kääntyi ihan normaalisti, mutta töistä lähtiessä ei sitten peili liikkunut mihinkään. Vasta pesun jälkeen kunnon lämpimän veden saannnin kera suostui palaamaan. Taisi lauantain sulatusreissut ja nyt pakkanen tehdä asiansa. Jospa lopettaisi noiden peilien kääntelyn lopputalveksi.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Vastaa Viestiin