Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
"Toimii tuo S/S myös siten, että juurikin kun mäessä odottelee niin moottorin saa käynnistymään jarru pohjassa kun nostaa kytkimen ylös ja painaa takaisin pohjaan. Kytkintä nostettaessa auton näyttö vieläpä sanoo, että paina kytkin pohjaan moottorin käynnistämiseksi."
Tätä testasin muutamaan otteeseen, eikä moottori käynnisty vaikka miten kytkintä pumppaisi ylös alas. Eikä tosiaan näyttöön tule tuollaisia tekstejä.
Insigniassa tuo mäkipidätin muuten menee samassa mäessä usein automaattisesti päälle, riippuen missä kohtaa mäkeä on ruuhkassa jonottamassa. Astrassa ei koskaan, joten onkohan kaltevuusraja eri. Insignialla ei muutoinkaan mitään probleemia S/S ja mäkilähdön kanssa, koska käynnistyy heti kytkimen nostosta. Toimivat vaan eri tavalla ja kaikkeen tottuu.
Tätä testasin muutamaan otteeseen, eikä moottori käynnisty vaikka miten kytkintä pumppaisi ylös alas. Eikä tosiaan näyttöön tule tuollaisia tekstejä.
Insigniassa tuo mäkipidätin muuten menee samassa mäessä usein automaattisesti päälle, riippuen missä kohtaa mäkeä on ruuhkassa jonottamassa. Astrassa ei koskaan, joten onkohan kaltevuusraja eri. Insignialla ei muutoinkaan mitään probleemia S/S ja mäkilähdön kanssa, koska käynnistyy heti kytkimen nostosta. Toimivat vaan eri tavalla ja kaikkeen tottuu.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En tiedä onko autoosi tulppia vielä vaihdettu, mutta niitäkin voisi huollossa kehoittaa vaihtamaan, ainaki tääläpäin on johonki jo kokeiltu mutta en tiedä lopputulosta onko nykiminen loppunut, tulppien numerosarjat vissii jo pari kertaa muuttunut, että niitäkin on vissiin kehitelty pariin otteeseen. Jos ei kerta mainitsemasi toimenpiteet ole auttaneet niin tuo melkeinpä on enää jäljellä tai en mä tiedä kun en mekaanikko ole et onko mahdollisesti muitakin kokeilun arvoisia kohteita jäljellä.ohis82 kirjoitti:AHJ313 kirjoitti:Astra kävi takuutsekkauksessa:
Nykiminen -> Autoon ajettiin softapäivitys
Radion huono kuuluvuus -> Tilattiin uusi antennivahvistin.
Lisäksi takaspoilerista oli hajonnut toisen puolen kiinnike -> Tilaukseen uusi takaspoileri.
Auttoiko softan päivitys nykimiseen?
Omaan 1,4 innovation Toureriin tehtiin ensin öljynvaihto-> auttoi hetken kunnes palasi takaisin mutta lähinnä kakkosvaihteella tuntuvaksi
VIimeksi tehtiin tuo softapäivitys -> hetken jo luulin kunnes.... tällä hetkellä auto nykii omasta mielestäni vähintäänkin yhtä paljon kun ennen ensimmäistä öljynvaihtoa jos ei enemmänkin.
Kohta alkaa pata olemaan niin jumissa homman kanssa, että en tiedä mitä tekisi.
Auton ovien kaikki tiivisteet narisee ja auto nykii. Paikkauksia koitetaan huollossa tehdä mutta eihän se ole mihinkään parantunut.
Narinoita korjaillessa kaikkiin paneeleihin on nyt lähinnä jäänyt huoltomiehen ruuvimeisselin jäljet.
Huomenna auto menee jälleen huoltoon kun siihen vaihdetaan narinoihin liittyen kaikki ikkunoiden tiivisteet jossa on malli kuulemma muuttunut.
Samalla saa avautua kaikista jäljistä mitä viimeksi jäi ja lisäksi tuosta nykimisestä. Itse en usko, että nykimistä saadaan ollenkaan korjattua ellei johonkin aleta isompaa määrää osia vaihtamaan. Narinoiden poistumiseen ainakin suurimmilta osin minulla on vielä pieni toivonkipinä. Jos saisi edes niin, ettei auton ovet pidä narinaa kun suoralla tiellä kääntyy
Auto on Opelina neljäs (2x Vectra ja edellinen oli Insignia) ja tähän mennessä ainoa uutena ostettu auto. Hommassa vaan miinuksena, että tämä on samalla ainoa auto kaikista jossa en ole päässyt 10t km aikana nauttimaan ensinkään ajamisesta saati uuden auton hiljaisuudesta, huolettomuudesta tai mistään muustakaan mitä oletat saavasi kun ostat tuliterän auton.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eilen tuli opel uutiset postilootaan ja nyt jos haluaa astraan roiskeläpät kannattaa olla asialla, hintaa huimat 29,90€/pari ja on ihan orkkisläpät. Tänään omaani hain kun tuon tarjouksen bongasin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hyvä kun mainitsit Pitää hakee valmiiksi, ettei kyljet mee heti pahaksi.jarkkis kirjoitti:Eilen tuli opel uutiset postilootaan ja nyt jos haluaa astraan roiskeläpät kannattaa olla asialla, hintaa huimat 29,90€/pari ja on ihan orkkisläpät. Tänään omaani hain kun tuon tarjouksen bongasin.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tässä ketjussa aiemmin joku puhui, että oli kuullut kuinka moottorin lämmittäminen on nykyään turhaa ja rasittaa konetta enemmän kuin kylmäkäynnistys (johtuen kuulemma lämpötilan jakautumisesta epätasaisesti )
Kyllähän sitä nykyään kaikkea kuulee, mutta ei kai kukaan tosissaan tuota usko..? Onhan näitä satusetiä maailma täynnä ja veikkaan että tämänkin "faktatiedon" levittäjä kuuluu näihin ihmisiin, jotka eivät viitsi laittaa rahaa lämmityslaitteisiin ja sitten puhuvat, että kyllä käynnistyy kylmänäkin ja hyvin toimii, että lämmittäminen vaan hajottaa koneen. Väitän, että kylmäkäynnistyksen haitoista löytyy aika paljon enemmän faktoihin perustuvaa tutkimustietoa, kuin lämmitetyn koneen haitoista.
Tässä vielä hauska linkki, jonka katsomisen jälkeen jokainen voi miettiä, kuinka paljon pienemmälle rasitukselle lämmitetty auto olisi joutunut
https://youtu.be/9WnD-9alGsI
Kyllähän sitä nykyään kaikkea kuulee, mutta ei kai kukaan tosissaan tuota usko..? Onhan näitä satusetiä maailma täynnä ja veikkaan että tämänkin "faktatiedon" levittäjä kuuluu näihin ihmisiin, jotka eivät viitsi laittaa rahaa lämmityslaitteisiin ja sitten puhuvat, että kyllä käynnistyy kylmänäkin ja hyvin toimii, että lämmittäminen vaan hajottaa koneen. Väitän, että kylmäkäynnistyksen haitoista löytyy aika paljon enemmän faktoihin perustuvaa tutkimustietoa, kuin lämmitetyn koneen haitoista.
Tässä vielä hauska linkki, jonka katsomisen jälkeen jokainen voi miettiä, kuinka paljon pienemmälle rasitukselle lämmitetty auto olisi joutunut
https://youtu.be/9WnD-9alGsI
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Päivitys auttoi nykimiseen jonkin verran. Nykii edelleen välillä, mutta en oikein osaa sanoa johtuuko automaatista vai moottorista...
Moottorilämmittimistä sen verran, että tuo säteilylämmitin on aivan turhake. Sen sijaan edellisessä Astra Jssä ollut letkulämmitin oli hyvinkin kelvollinen.
Moottorilämmittimistä sen verran, että tuo säteilylämmitin on aivan turhake. Sen sijaan edellisessä Astra Jssä ollut letkulämmitin oli hyvinkin kelvollinen.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Lohkolämppäri
=lämmittää lohkon. Vesitilan lohkossa. Sylinterien yms kuluminen vähentyy.
Myös öljy lämpenee nopeammin käynnistyksen jälkeen
Letkulämppäri kiertovesipumpulla, esim lämppärin kennon letkussa toimii samoin.
Säteily lämmitin öljypohjassa, lämmittää öljyn ja moottori voitelee heti paremmin. Männät ym kuluu kylmempänä enempi.
Uudet autot kun lähtee käyntiin ihan eritavalla mitä 80-luvulla niin ihmiset on vain laiskoja paskoja.lämmittämään autoa.ja yleensä huoltapitämään. Ei taida moni uuden auton ostaja pitää autoa yli 3-vuotta tai ruostesuojata tai muutakaan mikä ei ole pakollista.
=lämmittää lohkon. Vesitilan lohkossa. Sylinterien yms kuluminen vähentyy.
Myös öljy lämpenee nopeammin käynnistyksen jälkeen
Letkulämppäri kiertovesipumpulla, esim lämppärin kennon letkussa toimii samoin.
Säteily lämmitin öljypohjassa, lämmittää öljyn ja moottori voitelee heti paremmin. Männät ym kuluu kylmempänä enempi.
Uudet autot kun lähtee käyntiin ihan eritavalla mitä 80-luvulla niin ihmiset on vain laiskoja paskoja.lämmittämään autoa.ja yleensä huoltapitämään. Ei taida moni uuden auton ostaja pitää autoa yli 3-vuotta tai ruostesuojata tai muutakaan mikä ei ole pakollista.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
marqus kirjoitti:Hyvä kun mainitsit Pitää hakee valmiiksi, ettei kyljet mee heti pahaksi.jarkkis kirjoitti:Eilen tuli opel uutiset postilootaan ja nyt jos haluaa astraan roiskeläpät kannattaa olla asialla, hintaa huimat 29,90€/pari ja on ihan orkkisläpät. Tänään omaani hain kun tuon tarjouksen bongasin.
Pääsitkö Seinäjoen astrasta kauppoihin? Onnea tuoreelle hankinnalle
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei maksa vaivaa.1,2sorsa kirjoitti:ihmiset on vain laiskoja paskoja.lämmittämään autoa.ja yleensä huoltapitämään. Ei taida moni uuden auton ostaja pitää autoa yli 3-vuotta tai ruostesuojata tai muutakaan mikä ei ole pakollista.
Eikä vaihtokaupassa saa noista mitään lisäarvoa.
Lähes poikkeuksetta, kymmenkunta uutta auto ostaneena, otetaan nettiautosta halvin samanlainen ja ruvetaan siitä tinkaamaan vaihdokille hintaa.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitoksia. Ja tavallaan kyllä Seinäjoen myyjän kautta tein kaupat Kuopiossa olleesta Astrasta. Ja ens viikolla pitäis tulla Lahteenjarkkis kirjoitti:marqus kirjoitti:Hyvä kun mainitsit Pitää hakee valmiiksi, ettei kyljet mee heti pahaksi.jarkkis kirjoitti:Eilen tuli opel uutiset postilootaan ja nyt jos haluaa astraan roiskeläpät kannattaa olla asialla, hintaa huimat 29,90€/pari ja on ihan orkkisläpät. Tänään omaani hain kun tuon tarjouksen bongasin.
Pääsitkö Seinäjoen astrasta kauppoihin? Onnea tuoreelle hankinnalle
Ei oikein aikataulut anna myöten, että ois kerinny Seinäjoelle käymään.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kävin eilen koitammassa automaatti 5 ovista astraa 150 hp moottorille.Tuo automaatti on nyt mitä on mutta kyllä sillä pärjäis eli valinta olisi se ehdottomasti mutta. autossa oli alla 16 tuumaset pyörät ja ajattelin että nyt se on myös aika hiljainen....,.ja v....t rengas melu on aivan liian iso verrattuna J astraan. Autossa on paljon hyvää mutta myös asioita jotka J.ssä on paremmin.
Penkit vaikka molemmissa oli noi agr vai arg jotka itselläkin on niin ei voi puhua edeleenkään samasta penkistä jos vertaa J astran penkiin.
Rengas äänet J on huomattavasti hiljaisempi.
Muovinen olemus ja kiiltävä muovi kojelaudassa repsikan puolella ei sytytä
Ohjaus tuntuma outo varsin kin uraisilla teillä
Hyvää on info näyttö ja säätimet sekä parempi näkyvyys A pilarin suhteen.
Mittariston valkoiset numerot ja näyttö todella selkeä.
Sadetunnistimet ja valoautomatiikka toimi mielestäni peremmin kun J.ssä.
Äänentoisto parempi.
Noi asiat jotka on peremmin niin ei itseäni niin hirveesti lämmitä joten kyllä tuo häkkkyrä jaa toistaiseksi vaihtamatta.
Samalla koitin Mokka X.n mutta jotain siitäkin jäi puuttumaan ei huono mutta ei mitään vau efektiä.
Josko taas vuoden päästä kävis kattoon onko homma muuttunut parempaan suuntaan.
Penkit vaikka molemmissa oli noi agr vai arg jotka itselläkin on niin ei voi puhua edeleenkään samasta penkistä jos vertaa J astran penkiin.
Rengas äänet J on huomattavasti hiljaisempi.
Muovinen olemus ja kiiltävä muovi kojelaudassa repsikan puolella ei sytytä
Ohjaus tuntuma outo varsin kin uraisilla teillä
Hyvää on info näyttö ja säätimet sekä parempi näkyvyys A pilarin suhteen.
Mittariston valkoiset numerot ja näyttö todella selkeä.
Sadetunnistimet ja valoautomatiikka toimi mielestäni peremmin kun J.ssä.
Äänentoisto parempi.
Noi asiat jotka on peremmin niin ei itseäni niin hirveesti lämmitä joten kyllä tuo häkkkyrä jaa toistaiseksi vaihtamatta.
Samalla koitin Mokka X.n mutta jotain siitäkin jäi puuttumaan ei huono mutta ei mitään vau efektiä.
Josko taas vuoden päästä kävis kattoon onko homma muuttunut parempaan suuntaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kokeilin tätä vielä ja vaihteen pitää olla päällä jotta tämä toimii. Mutta kyllä se ihan varmasti toimii, outoa jos autot olisi näin erilaisia.JPopeli kirjoitti:"Toimii tuo S/S myös siten, että juurikin kun mäessä odottelee niin moottorin saa käynnistymään jarru pohjassa kun nostaa kytkimen ylös ja painaa takaisin pohjaan. Kytkintä nostettaessa auton näyttö vieläpä sanoo, että paina kytkin pohjaan moottorin käynnistämiseksi."
Tätä testasin muutamaan otteeseen, eikä moottori käynnisty vaikka miten kytkintä pumppaisi ylös alas. Eikä tosiaan näyttöön tule tuollaisia tekstejä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Polttaamittaristossajotain öljynpaine varoitusta eikä käynnisty ennenkuin paine riittävä?SportsT_Innovation kirjoitti:Tässä ketjussa aiemmin joku puhui, että oli kuullut kuinka moottorin lämmittäminen on nykyään turhaa ja rasittaa konetta enemmän kuin kylmäkäynnistys (johtuen kuulemma lämpötilan jakautumisesta epätasaisesti )
Kyllähän sitä nykyään kaikkea kuulee, mutta ei kai kukaan tosissaan tuota usko..? Onhan näitä satusetiä maailma täynnä ja veikkaan että tämänkin "faktatiedon" levittäjä kuuluu näihin ihmisiin, jotka eivät viitsi laittaa rahaa lämmityslaitteisiin ja sitten puhuvat, että kyllä käynnistyy kylmänäkin ja hyvin toimii, että lämmittäminen vaan hajottaa koneen. Väitän, että kylmäkäynnistyksen haitoista löytyy aika paljon enemmän faktoihin perustuvaa tutkimustietoa, kuin lämmitetyn koneen haitoista.
Tässä vielä hauska linkki, jonka katsomisen jälkeen jokainen voi miettiä, kuinka paljon pienemmälle rasitukselle lämmitetty auto olisi joutunut
https://youtu.be/9WnD-9alGsI
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ajettavuus maantiellä on K:ssa ihan toista luokkaa, koska auto on ketterä ja painopiste riittävän alhaalla. J oli vähän huojuva kurveissa ja mäen nyppylöillä. Lisäksi moottorin ja vaihteiston toiminta on K:ssa aivan eri planeetalta. Valitettavasti rengasmelu on pienemmillä pyörilläkin mitä on. Selkeästi plussan puolelle on auton vaihto jäänyt ja lisäksi auton ulkomuoto miellyttää silmää enemmän kuin kilpailijoiden.Pete66 kirjoitti:Kävin eilen koitammassa automaatti 5 ovista astraa 150 hp moottorille.Tuo automaatti on nyt mitä on mutta kyllä sillä pärjäis eli valinta olisi se ehdottomasti mutta. autossa oli alla 16 tuumaset pyörät ja ajattelin että nyt se on myös aika hiljainen....,.ja v....t rengas melu on aivan liian iso verrattuna J astraan. Autossa on paljon hyvää mutta myös asioita jotka J.ssä on paremmin.
Penkit vaikka molemmissa oli noi agr vai arg jotka itselläkin on niin ei voi puhua edeleenkään samasta penkistä jos vertaa J astran penkiin.
Rengas äänet J on huomattavasti hiljaisempi.
Muovinen olemus ja kiiltävä muovi kojelaudassa repsikan puolella ei sytytä
Ohjaus tuntuma outo varsin kin uraisilla teillä
Hyvää on info näyttö ja säätimet sekä parempi näkyvyys A pilarin suhteen.
Mittariston valkoiset numerot ja näyttö todella selkeä.
Sadetunnistimet ja valoautomatiikka toimi mielestäni peremmin kun J.ssä.
Äänentoisto parempi.
Noi asiat jotka on peremmin niin ei itseäni niin hirveesti lämmitä joten kyllä tuo häkkkyrä jaa toistaiseksi vaihtamatta.
Samalla koitin Mokka X.n mutta jotain siitäkin jäi puuttumaan ei huono mutta ei mitään vau efektiä.
Josko taas vuoden päästä kävis kattoon onko homma muuttunut parempaan suuntaan.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sehän sujui nätisti siltimarqus kirjoitti:Kiitoksia. Ja tavallaan kyllä Seinäjoen myyjän kautta tein kaupat Kuopiossa olleesta Astrasta. Ja ens viikolla pitäis tulla Lahteenjarkkis kirjoitti:marqus kirjoitti:Hyvä kun mainitsit Pitää hakee valmiiksi, ettei kyljet mee heti pahaksi.jarkkis kirjoitti:Eilen tuli opel uutiset postilootaan ja nyt jos haluaa astraan roiskeläpät kannattaa olla asialla, hintaa huimat 29,90€/pari ja on ihan orkkisläpät. Tänään omaani hain kun tuon tarjouksen bongasin.
Pääsitkö Seinäjoen astrasta kauppoihin? Onnea tuoreelle hankinnalle
Ei oikein aikataulut anna myöten, että ois kerinny Seinäjoelle käymään.