Tässäkin on tehot rajoitettu samaan kuin Skodassa, 110hv. Kaasumallin tankit 19kg kaasu ja 13,7L bensa vs. Skodan 15kg/50L. No kaasullahan tällä on tarkoitus ajaa niin hyvä vaan että on panostettu kaasutankin kokoon. Tuolla voi varmaankin noin 500km päästä kaasulla vs. Skodan 400km. Hrmillisesti automaattia ei saa eikä taida tehdas-Webastokaan olla listalla.otj kirjoitti:Astran mallisto näyttää täydentyneen mielenkiintoisilla malleilla. Litraisen bensaturbon saa nyt myös Innovationina manuaalivaihteistolla ja lisäksi tarjolle on tullut kaasumalli. Tuo litrainen on voinut tulla jo aiemmin, ei ole vaan tullut huomattua.
https://www.fleeteurope.com/en/news/ope ... ilable-cng
Kaasumallissa ei näytä olevan Octavian tapaan täysikokoista bensatankkia, vaan vain 13,7 l tankki.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Viime viikolla uuden astran kävin hakemassa. Voi v.. kun ärsyttää toi start/stop ja hill start assistant. Loivassa mäessä ei tuo hill start assistant ota kiinni ja moottori sammuu pysähdyttäessä. Sitten kun yrität lähteä liikkeelle nopeasti liukumatta taaksepäin niin auto sammuu kun nostaa liian nopeasti jalan jarrulta ja painaa kaasua ja sitten liutaan taaksepäin ja paniikissa pitää painaa jarrua. Mikähän jantteri siellä on ollut tätä suunnittelemassa? Edellinen auto Octavia 2012 ei _kertaakaan_ kahden vuoden aikana liukunut taaksepäin mäkilähtöä tehdessä, siinä mäkilähtöavustin toimi paremmin ja moottori käynnistyi kun nosti jalkaa kytkimeltä joten kytkimen pystyi nostamaan hollille valmiiksi kun jarru vielä pohjassa (jos mäkilähtöavustin ei jostain syystä ota kiinni).
Tekis kyllä mieli käydä antamassa raippaa Opelin insinööreille
Eilen huomasin myös että ovi natisee. Muuten kohtuu tyytyväinen autoon, vaikka tuntuu että Octaviaan verrattuna askel alaspäin monessakin suhteessa.
Tekis kyllä mieli käydä antamassa raippaa Opelin insinööreille
Eilen huomasin myös että ovi natisee. Muuten kohtuu tyytyväinen autoon, vaikka tuntuu että Octaviaan verrattuna askel alaspäin monessakin suhteessa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo tuttu juttu tuo auton valuminen loivassa mäessä juurikin tuosta syystä. Luulin viaksi ja annoin palautetta/kyselin asian perään. Sain vastaukseksi että toimii kuten suunniteltu ja vastaavissa tilanteissa täytyy start/stop kytkeä pois toiminnasta, niin pääsee loivasta mäestä liikkeelle.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No alappa nyt aina mäessä arpomaan että tarvitseeko laittaa start/stoppia pois päältä lähdön ajaksi. Taidan tehdä niin että kytken start/stopin pois päältä kokonaan tai sitten alan tuota sähköistä käsijarrua käyttämään aina mäessä. Tällä hetkellä ketuttaa tuo yksi asia niin paljo että harmittaa koko Astran ostaminen, se kun vanhemmassa Octaviassa toimi niin hyvin.
Saakohan tuon start/stopin säädettyä tuosta late startista (jarrupolkimen nostosta) normaaliin (kytkimen nostosta), se auttaisi jo paljon.
Saakohan tuon start/stopin säädettyä tuosta late startista (jarrupolkimen nostosta) normaaliin (kytkimen nostosta), se auttaisi jo paljon.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Automaatin kanssa taas S/S toimii todella hyvin. Vertailuna diesel Ocu dsg:llä ja 1.0 TSI dsg:llä. Opel on toteuttanut tuon todella paljon paremmin, auto käynnistyy välittömästi vrt Vag:n hidas käynnistys. Manuaalin kanssa ilmeisesti ei toimi niin hyvin.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Totta, automaatin kanssa ei ole ongelmaa. Enpä alkanut manuaalin kanssa arpomaan vaan käytän mäessä sähköistä käsijarrua. Tai S/S pois jo lähtiessä, jos muistaa.
- toukopouko
- 'Admiral'
- Viestit: 105
- Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Erikoisia ongelmia teillä. Minulla on manuaali ja ei ole kyllä mitään ongelmia mäkilähtöjen kanssa start stopin kanssa. En ole onnistunut autoa kertaakaan sammuttamaan rivakasta ylämäkilähdöstä, vaikka mäkilähtöavustin ei olisikaan aktivoitunut.
Astra K Sports Tourer 1.4T
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla seuraavat manööverit autoon istuuduttua tulleet rutiiniksi:
1. turvavöiden kiinnitys
2. moottorin käynnistys
3. webaston kake off ( kun ulkolämpötila on + 0 - +10° C)
4. start-stop off
5. parkkitutkat off ( huutavat hullun lailla autokatoksessa )
6. käsijarru off
7. vaihde pykälään ja menoksi
Käy aika nopeasti verrattuna joskus ilmailuharrastuksessa tehtyihin lähtömanöövereihin. Ilmaillessa kylläkin kytkimet asetettiin pääsääntöisesti asentoon "on" kun taas Astrassa asentoon "off"
1. turvavöiden kiinnitys
2. moottorin käynnistys
3. webaston kake off ( kun ulkolämpötila on + 0 - +10° C)
4. start-stop off
5. parkkitutkat off ( huutavat hullun lailla autokatoksessa )
6. käsijarru off
7. vaihde pykälään ja menoksi
Käy aika nopeasti verrattuna joskus ilmailuharrastuksessa tehtyihin lähtömanöövereihin. Ilmaillessa kylläkin kytkimet asetettiin pääsääntöisesti asentoon "on" kun taas Astrassa asentoon "off"
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itselläni myös manuaali enkä myöskään ymmärrä noita ongelmia. Jos siitä S/S:stä ei tykkää, niin miksi pitää nostaa jalka kytkimeltä ja laittaa vaihde vapaalle? Pitääkää kytkin pohjassa ja vaihde silmässä niin ei auto sammu. Tai sammuttakaa se S/S siitä napista. Ja jos pitää kytkimen pohjassa ja vaihteen silmässä, niin voi aina laittaa seisontajarrun päälle avuksi. Helppoa.toukopouko kirjoitti:Erikoisia ongelmia teillä. Minulla on manuaali ja ei ole kyllä mitään ongelmia mäkilähtöjen kanssa start stopin kanssa. En ole onnistunut autoa kertaakaan sammuttamaan rivakasta ylämäkilähdöstä, vaikka mäkilähtöavustin ei olisikaan aktivoitunut.
Toisaalta itse kyllä käytän tuota S/S:ia mäessä eikä siltikään ole ongelmia. Kytkimeen kun tottuu, niin ei se auto ehdi lähteä valumaan taaksepäin. Itse pidän paljon enemmän Astran kuin Golfin S/S:sta, koska Astrassa moottori käynnistyy nopeammin ja liikkeelle pääsee myös nopeammin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei täälläkään mitään ongelmia mäkilähtöjen kanssa. Jos oikein jyrkästä mäestä lähtö, käytän sähköistä käsijarrua, joka irroittaa kuin ajatus mäestä lähtiessä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuten joku tuossa jo kuvailikin, tätä omituisuutta ei olisi jos auto käynnistyisi kytkimen nostosta. Mutta se käynnistyy vasta jarrulta nostosta, jolloin auto ehtii valumaan taaksepäin kun moottori ei ehtinytkään käynnistyä. Ei kiva ruuhkaliikenteessä kun mäessä valuu takana tukevan nokkaa kohti. Ja mäki on jo kallistukseltaan sellainen että lähtee vauhdilla valumaan alas. Muutaman kerran säikäytti, mutta kun tämän tiedostaa ei ole enää ongelma. Oikein jyrkässä mäessä ei ongelmaa ole ollutkaan kun sähköinen käsijarru menee päälle.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eipä täälläkään ole ollut kuin pari kertaa ongelmia tuon s/s:n kanssa noissa mäkilähdöissä. Nekin alkuun kun en ollut edes huomannut että auto käynnistyy vasta jarrupolkimen nostosta ja ne oli alamäkeen lähtöjä. Auto ei oikein suostunut lähtemään kunnolla käyntiin, kun kaasupoljinta oli painettu siinä vaiheessa kun auto vielä käynnistyi. Nyt kun tietää että auto käynnistyy vasta jarrupolkimen nostosta, jos se on painettuna, kun kytkimen painaa pohjaan niin ei ole ongelmia ollut. Ja varmaan reilu kuukausi, niin tuo s/s ei enää edes mene päälle ja toisaalta tuo s/s:n toiminta on muutenkin helppo torpata kun ei vaihda vaihdetta vapaalle ja nosta sitä kytkintä ylös.
Ja tuon myöhäisen käynnistymisen eli jarrupolkimen nostosta ei pitäisi toimia edes yli 5% kallistuksissa. Ja onko tuo muuten se sama kallistus, josta mäkilähtöavustin menee päälle?
Ja tuon myöhäisen käynnistymisen eli jarrupolkimen nostosta ei pitäisi toimia edes yli 5% kallistuksissa. Ja onko tuo muuten se sama kallistus, josta mäkilähtöavustin menee päälle?
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joskus tulee tehtyä s.e. loivassa ylämäessä odotellessa painan jarrupoljinta normaalia syvemmälle ja kun löysään riittävästi jarrupoljinta niin auto käynnistyy. Ei siis tarvitse nostaa kokonaan jalkaa polkimelta ja jarrut pitävät silti riittävästi. Valojen vaihtuessa vihreäksi onkin auto valmiiksi käynnissä ja siitä on helppo lähteä.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Toimii tuo S/S myös siten, että juurikin kun mäessä odottelee niin moottorin saa käynnistymään jarru pohjassa kun nostaa kytkimen ylös ja painaa takaisin pohjaan. Kytkintä nostettaessa auton näyttö vieläpä sanoo, että paina kytkin pohjaan moottorin käynnistämiseksi. Itse tosin käytän mäessä käsijarrua kun se toimii aika lailla mäkilähtöavustimen tavoin ja käsijarrun kanssa S/S toimii siten, että riittää kun painaa kytkimen pohjaan niin käynnistyy.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
AHJ313 kirjoitti:Astra kävi takuutsekkauksessa:
Nykiminen -> Autoon ajettiin softapäivitys
Radion huono kuuluvuus -> Tilattiin uusi antennivahvistin.
Lisäksi takaspoilerista oli hajonnut toisen puolen kiinnike -> Tilaukseen uusi takaspoileri.
Auttoiko softan päivitys nykimiseen?
Omaan 1,4 innovation Toureriin tehtiin ensin öljynvaihto-> auttoi hetken kunnes palasi takaisin mutta lähinnä kakkosvaihteella tuntuvaksi
VIimeksi tehtiin tuo softapäivitys -> hetken jo luulin kunnes.... tällä hetkellä auto nykii omasta mielestäni vähintäänkin yhtä paljon kun ennen ensimmäistä öljynvaihtoa jos ei enemmänkin.
Kohta alkaa pata olemaan niin jumissa homman kanssa, että en tiedä mitä tekisi.
Auton ovien kaikki tiivisteet narisee ja auto nykii. Paikkauksia koitetaan huollossa tehdä mutta eihän se ole mihinkään parantunut.
Narinoita korjaillessa kaikkiin paneeleihin on nyt lähinnä jäänyt huoltomiehen ruuvimeisselin jäljet.
Huomenna auto menee jälleen huoltoon kun siihen vaihdetaan narinoihin liittyen kaikki ikkunoiden tiivisteet jossa on malli kuulemma muuttunut.
Samalla saa avautua kaikista jäljistä mitä viimeksi jäi ja lisäksi tuosta nykimisestä. Itse en usko, että nykimistä saadaan ollenkaan korjattua ellei johonkin aleta isompaa määrää osia vaihtamaan. Narinoiden poistumiseen ainakin suurimmilta osin minulla on vielä pieni toivonkipinä. Jos saisi edes niin, ettei auton ovet pidä narinaa kun suoralla tiellä kääntyy
Auto on Opelina neljäs (2x Vectra ja edellinen oli Insignia) ja tähän mennessä ainoa uutena ostettu auto. Hommassa vaan miinuksena, että tämä on samalla ainoa auto kaikista jossa en ole päässyt 10t km aikana nauttimaan ensinkään ajamisesta saati uuden auton hiljaisuudesta, huolettomuudesta tai mistään muustakaan mitä oletat saavasi kun ostat tuliterän auton.