Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos joku ei ole vielä porrasperää nähnyt.
edit:Itse asiassa tämähän on edellistä korimallia.
tv Jouni
edit:Itse asiassa tämähän on edellistä korimallia.
tv Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Takaovet olis pois ni menis coupesta
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aiempaan viestiini viitaten, nyt on Bridgestonet vaihdettu uusiin kesäkumeihin. Alle valikoitui lopulta pienen pähkäilyn jälkeen uudet Nokian Hakka Blue 2:set, vaikka tiedossa oli, että hiljaisempiakin kumeja voisi markkinoilta löytyä. Tarjous Nokioista oli kuitenkin hyvä ja vaakakupissa painoi kuitenkin muutkin ominaisuudet kuin hiljaisuus.
Nyt kun on muutama sata kilometriä uusilla kumeilla takana (puolet moottoritie ajoa), niin kokemus on positiivinen. Melua Astra pitää edelleen, etenkin jos vertaa kitkoihin (tuskin Astra hiljainen auto on millään kesäkumeilla), mutta äänen sävy verratuna Bridgestoneihin on huomattavasti miellyttävämpi. Nokialaiset eivät ole läheskään niin herkkiä tienpinnan kuluneisuuden vaihtelulle, vaan ääni on tasaisempaa on alla sitten uutta tai vanhempaa asfalttia. Bridgestoneista tuttu "jollotus" etenkin moottoritiellä on poissa. Vaikka melua siis edelleen on paljon, niin tuo äänensävyn muutos tekee jo ajamisesta miellyttävämpää.
Suurempana yllätyksenä itselleni tuli kuitenkin renkaiden vaihdon vaikutus ohjaukseen. Nokialaisten kanssa Astran ohjaus muuttui selvästi herkemmäksi. Ohjaus keskittää hanakammin ja muutenkin ohjaus ilmoittaa herkemmin tienpinnan muodonvaihteluista. Joissain tilanteissa ohjaus on ehkä turhankin herkkä, mutta pääsääntöisesti muutos on positiivinen. Saa sitten nähdä, mitä tapahtuu, kun renkaat hieman kuluvat.
Mutta kokonaisuutena renkaanvaihto siis kyllä vaikutti positiivisesti meluun ja ajettavuuteen. Äänen sävyllä on yllättävän iso vaikutus melun miellyttävyyteen ja herkempi ohjauskin on suurimmassa osassa tilanteita positiivinen juttu.
Nyt kun on muutama sata kilometriä uusilla kumeilla takana (puolet moottoritie ajoa), niin kokemus on positiivinen. Melua Astra pitää edelleen, etenkin jos vertaa kitkoihin (tuskin Astra hiljainen auto on millään kesäkumeilla), mutta äänen sävy verratuna Bridgestoneihin on huomattavasti miellyttävämpi. Nokialaiset eivät ole läheskään niin herkkiä tienpinnan kuluneisuuden vaihtelulle, vaan ääni on tasaisempaa on alla sitten uutta tai vanhempaa asfalttia. Bridgestoneista tuttu "jollotus" etenkin moottoritiellä on poissa. Vaikka melua siis edelleen on paljon, niin tuo äänensävyn muutos tekee jo ajamisesta miellyttävämpää.
Suurempana yllätyksenä itselleni tuli kuitenkin renkaiden vaihdon vaikutus ohjaukseen. Nokialaisten kanssa Astran ohjaus muuttui selvästi herkemmäksi. Ohjaus keskittää hanakammin ja muutenkin ohjaus ilmoittaa herkemmin tienpinnan muodonvaihteluista. Joissain tilanteissa ohjaus on ehkä turhankin herkkä, mutta pääsääntöisesti muutos on positiivinen. Saa sitten nähdä, mitä tapahtuu, kun renkaat hieman kuluvat.
Mutta kokonaisuutena renkaanvaihto siis kyllä vaikutti positiivisesti meluun ja ajettavuuteen. Äänen sävyllä on yllättävän iso vaikutus melun miellyttävyyteen ja herkempi ohjauskin on suurimmassa osassa tilanteita positiivinen juttu.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jaahans, tais käydä niin että Insignia lähtee parempaan kotiin ja tilalle tulee -17 Astra farkku 1.4 110kw Innovation manuaalilla. Muutamat juttu vielä jiiriin niin se ois siinä
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tohon saa laitettua katkaisijan väliin, ei lähde eberi päälle automaattisesti, sekä lisäksi onnistuu pelkän moottorin lämmitys, säästää akkua kovalla pakkasella.JPopeli kirjoitti: Astraan en ottanut Webaa/Eberiä, koska Insigniassa olen kyllästynyt sen automaattiseen päällemenoon alle +10 asteessa kun kone on kylmä. Ajan pätkäajoa.
Nimimerkillä pätkäajoa jo yksi talvi takana
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tässä vähän omia kokemuksia, kilometrejä jotakin 22000. Ihan ok. Muutama juttu vähän tökkii:
Ohjaus ei ole mikään mahtava - vrt vw polo, nissan micra! Tässä on fiilis vähän kuin ru****is nyrkkeilyhanskat käsissä. Tarpeettomia juttuja on start/stop sekä kaistavahti- kuka sitä oikeasti tarvii, jos tarvii niin kannattais harkita julkisia...
Joo ja ne tutkat huutaa niin että kerkesin jo peilin kuoren naarmuttamaan kun olin jo niin turtunut siihen jatkuvaan piipitykseen
Mutta ne hyvät: istuimet on vaan mukavat, ei rasita useammankaan tunnin jälkeen. Mulle tehoa on vähintäänkin tarpeeksi ja vääntöä on riittävästi. (Välillä pks-Ivalo ei tarvinnut automatiikan kertaakaan vaihtaa ”mäkien” takia pienemmälle kuin kuutonen vakionopeussäätimen hoidellessa hommia)
Siitä väitetystä meluisuudesta: kun päällysteessä yllättäen on sileä osuus niin voisi kuvitella että seistään paikallaan ainakin äänestä päätellen (Michelin Energy Saverit). Poppikoneen äänentoisto on parasta vakiota itsellä tähän mennessä.
Parkkiavustin toimii, pari kertaa kokeilitu, itsellä ei juuri tarvetta.
Valoista sen verran, että pääkaupunkiseudulla 99% ajavana en koe led-valoja mitenkään hyödylliseksi, omien valojen toiminnakin näkee vain sopivasti heijastavista pinnoista. Itsellä siis halogeenit. Yhdistetty valo-pyyhinautomatiikka on ihan ok kunhan siihen oppii luottamaan.
Ja siis varustelu on Innovation+innovation Sports Tourer.
Ohjaus ei ole mikään mahtava - vrt vw polo, nissan micra! Tässä on fiilis vähän kuin ru****is nyrkkeilyhanskat käsissä. Tarpeettomia juttuja on start/stop sekä kaistavahti- kuka sitä oikeasti tarvii, jos tarvii niin kannattais harkita julkisia...
Joo ja ne tutkat huutaa niin että kerkesin jo peilin kuoren naarmuttamaan kun olin jo niin turtunut siihen jatkuvaan piipitykseen
Mutta ne hyvät: istuimet on vaan mukavat, ei rasita useammankaan tunnin jälkeen. Mulle tehoa on vähintäänkin tarpeeksi ja vääntöä on riittävästi. (Välillä pks-Ivalo ei tarvinnut automatiikan kertaakaan vaihtaa ”mäkien” takia pienemmälle kuin kuutonen vakionopeussäätimen hoidellessa hommia)
Siitä väitetystä meluisuudesta: kun päällysteessä yllättäen on sileä osuus niin voisi kuvitella että seistään paikallaan ainakin äänestä päätellen (Michelin Energy Saverit). Poppikoneen äänentoisto on parasta vakiota itsellä tähän mennessä.
Parkkiavustin toimii, pari kertaa kokeilitu, itsellä ei juuri tarvetta.
Valoista sen verran, että pääkaupunkiseudulla 99% ajavana en koe led-valoja mitenkään hyödylliseksi, omien valojen toiminnakin näkee vain sopivasti heijastavista pinnoista. Itsellä siis halogeenit. Yhdistetty valo-pyyhinautomatiikka on ihan ok kunhan siihen oppii luottamaan.
Ja siis varustelu on Innovation+innovation Sports Tourer.
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Muutama viikko sitten kuulin ekaa kertaa, että moottorin lämmitys on enemmänkin haitallista nykypäivänä, kun sen starttaaminen kylmänä.=KASSU= kirjoitti:Tohon saa laitettua katkaisijan väliin, ei lähde eberi päälle automaattisesti, sekä lisäksi onnistuu pelkän moottorin lämmitys, säästää akkua kovalla pakkasella.JPopeli kirjoitti: Astraan en ottanut Webaa/Eberiä, koska Insigniassa olen kyllästynyt sen automaattiseen päällemenoon alle +10 asteessa kun kone on kylmä. Ajan pätkäajoa.
Nimimerkillä pätkäajoa jo yksi talvi takana
Lämmitys sotkee lämpötila-anturit, kun moottori ei kuitenkaan lämpeä tasaisesti ulkoisella lämmityslaitteella ja nuo lämpötilaerot taasen aiheuttavat epätasaisia lämpölaajenemisia moottoriin, joka kuluttaa moottoria. Kylmässä moottorissa lämpötila on tasaista, jolloin lämpölaajeneminen on hallittumpaa.
Nykypäivän synteettisten moottoriöljyjen viskositeetti ei juurikaan muutu kohtuullisillakaan pakkasilla, eli niitäkään ei tarvitse lämmittää notkeiksi.
Astran ohjekirjassa lukee:
Auton käynnistäminen alhaisissa
lämpötiloissa
Moottorin käynnistys ilman lisäläm‐
mittimiä on mahdollista -25 °С:een
saakka dieselmoottorien kohdalla ja
-30 °C:een saakka bensiinimoottorien
kohdalla. Vaatimuksia ovat moottori‐
öljyn oikea viskositeetti, oikeanlainen
polttoaine, tehdyt huollot ja riittävän
täyteen ladattu auton akku. Kun
lämpötila on alle -30 °C, automaatti‐
vaihteistoa on lämmitettävä noin
viisi minuuttia. Valintavivun täytyy olla
asennossa P.
Polttoainetta kylmäkäynnistyksessä kuluu hieman enemmän, kuin lämmitettyssä moottorissa, mutta ei se sähkökään ilmaista ole.
Ja niin edelleen. Kertokaa tyhmälle miksi sitä moottoria pitäisi lämmittää?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onhan se vaan niin mukava lähteä Webastolla lämmitetyllä autolla liikkeelle -30 C pakkasella, ettei ikinä ole enää paluuta sähköisiin lohkolämmittimiin + sisätilalämppäriin. Paitsi ehkä sitten, kun autot toimii kokonaan sähköllä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astran mallisto näyttää täydentyneen mielenkiintoisilla malleilla. Litraisen bensaturbon saa nyt myös Innovationina manuaalivaihteistolla ja lisäksi tarjolle on tullut kaasumalli. Tuo litrainen on voinut tulla jo aiemmin, ei ole vaan tullut huomattua.
https://www.fleeteurope.com/en/news/ope ... ilable-cng
Kaasumallissa ei näytä olevan Octavian tapaan täysikokoista bensatankkia, vaan vain 13,7 l tankki.
https://www.fleeteurope.com/en/news/ope ... ilable-cng
Kaasumallissa ei näytä olevan Octavian tapaan täysikokoista bensatankkia, vaan vain 13,7 l tankki.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hyvä tietää että polttoainelämmittimeen on jossakin mahdollista laittaa katkaisija väliin. Saisi olla vakiona. Pari vuotta sitten kysyin huollosta ja vielä maahantuojaltakin niin todettiin, että näin sen kuuluu toimia eikä sulakkeita saa omatoimisesti poistaa. Kun autolla lähtee tallista niin lämmitin käynnistyy hetken kuluttua, koska kone on kylmä. Ja kun auton siirtää pihasta talliin, ehtii lämmitin käynnistyä ennenkuin auton saa talliin. Lyhyellä kauppareissulla käy koko ajan. Nämä on mielestäni turhia käynnistymisiä ja kai se karstoittuu myös.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kerran Opelisti, jälleen Opelisti;
28.9 tilattu Innovation -varusteltu Summit White Sports Tourer 1.4 CNG, arvioitu toimitusaika joulukuun puoliväliin. Kaasuversiota ei ainakaan tilatessa saa automaatilla.
Kyseessä on itselleni ihka ensimmäinen uusi oma auto, kerrankin pääsin itse ruksailemaan varustelistalta kaikkea hienolta kuulostavaa ja "tarpeelliselta" tuntuvaa.
Mukaan tarttui Innoluxit, Innovation-setti AGR-penkeillä, vetokoukku ja Webasto sekä kaistavahdit sun muut mitä näissä nykyään mukana jo tuleekin.
Koeajo vakuutti ja ensimmäisten metrin myötä auto tuntui omalta. Sama tunne kuin C-Vectrassa aikoinaan
Sisämelu on ainoa asia joka jäi hieman mietityttämään, viimeiset pari satkua on ajettu w211:llä joka on sisämelultaan hyvinkin miellyttävä. Tällekin lienee jotain tehtävissä.
28.9 tilattu Innovation -varusteltu Summit White Sports Tourer 1.4 CNG, arvioitu toimitusaika joulukuun puoliväliin. Kaasuversiota ei ainakaan tilatessa saa automaatilla.
Kyseessä on itselleni ihka ensimmäinen uusi oma auto, kerrankin pääsin itse ruksailemaan varustelistalta kaikkea hienolta kuulostavaa ja "tarpeelliselta" tuntuvaa.
Mukaan tarttui Innoluxit, Innovation-setti AGR-penkeillä, vetokoukku ja Webasto sekä kaistavahdit sun muut mitä näissä nykyään mukana jo tuleekin.
Koeajo vakuutti ja ensimmäisten metrin myötä auto tuntui omalta. Sama tunne kuin C-Vectrassa aikoinaan
Sisämelu on ainoa asia joka jäi hieman mietityttämään, viimeiset pari satkua on ajettu w211:llä joka on sisämelultaan hyvinkin miellyttävä. Tällekin lienee jotain tehtävissä.
Astra K CNG 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mihinkähän piuhaan tuo katkaisija asennetaan, kaipaisin ihan fakta tietoa. Pätkä-ajoa tulee niin paljon että jotain tarttis tehrä=KASSU= kirjoitti:Tohon saa laitettua katkaisijan väliin, ei lähde eberi päälle automaattisesti, sekä lisäksi onnistuu pelkän moottorin lämmitys, säästää akkua kovalla pakkasella.JPopeli kirjoitti: Astraan en ottanut Webaa/Eberiä, koska Insigniassa olen kyllästynyt sen automaattiseen päällemenoon alle +10 asteessa kun kone on kylmä. Ajan pätkäajoa.
Nimimerkillä pätkäajoa jo yksi talvi takana
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Asennettiin, metroautossa tampereella.Fisherman kirjoitti:Mihinkähän piuhaan tuo katkaisija asennetaan, kaipaisin ihan fakta tietoa. Pätkä-ajoa tulee niin paljon että jotain tarttis tehrä=KASSU= kirjoitti:Tohon saa laitettua katkaisijan väliin, ei lähde eberi päälle automaattisesti, sekä lisäksi onnistuu pelkän moottorin lämmitys, säästää akkua kovalla pakkasella.JPopeli kirjoitti: Astraan en ottanut Webaa/Eberiä, koska Insigniassa olen kyllästynyt sen automaattiseen päällemenoon alle +10 asteessa kun kone on kylmä. Ajan pätkäajoa.
Nimimerkillä pätkäajoa jo yksi talvi takana
Sieltä saa varmasti ihan faktaa.
Omasta mielestä lämmittimen toiminta parani 100%, testattu käytössä koko viime talven pätkäajossa.
Nyt voi lämmittää pelkkää moottoria tai moottoria ja matkustamoa.
Ei lähde päälle automaattisesti tai valinnaisesti toimii automaattisesti.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tässä keskustelua Webastosta ja katkaisimen asentamisesta viewtopic.php?f=51&t=259957&start=90Fisherman kirjoitti:Mihinkähän piuhaan tuo katkaisija asennetaan, kaipaisin ihan fakta tietoa. Pätkä-ajoa tulee niin paljon että jotain tarttis tehrä
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Asennettiin, metroautossa tampereella.
Sieltä saa varmasti ihan faktaa.
Omasta mielestä lämmittimen toiminta parani 100%, testattu käytössä koko viime talven pätkäajossa.
Oliko,kyseessä tosiaan Astran K mallin tehdas asenteinen webasto ?
Paikallinen "pilipali"auto väittää itsepintaisesti ettei automaatti kaäynnistyselle ole mitään tehtävissä...
Sieltä saa varmasti ihan faktaa.
Omasta mielestä lämmittimen toiminta parani 100%, testattu käytössä koko viime talven pätkäajossa.
Oliko,kyseessä tosiaan Astran K mallin tehdas asenteinen webasto ?
Paikallinen "pilipali"auto väittää itsepintaisesti ettei automaatti kaäynnistyselle ole mitään tehtävissä...