Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo en oo tyytyväinen. Vika ei oo Opelis merkkinä vaan tos autos ylinpäätänsä. Vaikka keulalla olis se oksentava lokki ja takaluuku lukis Saab, niin yhtä paska se silti olis. Ei se kato merkkiä vaan sitä loppukäyttäjällä näkyvää arkista ankeutta. Paras auto mulla on ollu ph2 S40, joka kaikkien tietäjien mukaan pitäs olla paskin auto maan päällä ja tahra Volvon historias.
Ja ei, ei se KAstra ihan paska oo. Nahkaset agr-penkit on jotain sanoin kuvaamatonta. Ne on ainut syy, miks en oo kattellu toista autoa tilalle. Ja kuitenki piippailu on korvien välis, kaukosäädin on mikä on mut penkkiä on vaikea mennä pakoon. Siinä on melko pakollista istua.
Ja ei, ei se KAstra ihan paska oo. Nahkaset agr-penkit on jotain sanoin kuvaamatonta. Ne on ainut syy, miks en oo kattellu toista autoa tilalle. Ja kuitenki piippailu on korvien välis, kaukosäädin on mikä on mut penkkiä on vaikea mennä pakoon. Siinä on melko pakollista istua.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä tosiaan on päivitys tuohon kauko-ohjaimen älyttömään toimintaan. Omassa oli ekan viikon aikana kontti auki 2 kertaa ja vein päivitykseen, nyt ei 6kk aikana ollut mitään ongelmia. Nappia pitää päivityksen jälkeen painaa paljon pidempään (2x) kuin ennen että luukku aukeaa. Tuokin asia piti testata asiakkailla ennen kuin saivat toimimaan.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mutta ei tuosta kaukosäätimen toiminnasta tarte kärsiä, siihen saa korjauksen. Huoltoon vaan reklamoimaan. Piipittäville tutkille ei mitään voi.
Eipä sillä, on tässä itselläkin viime päivinä alkanut auton vaihto tulla mieleen, kun kilsoja tulee niin paljon. Sata tonnia tulee tällä menolla täyteen jo pian vuodenvaihteen jälkeen. Melko varmasti merkki vaihtuu neljän Opelin jälkeen, sillä Insignia on liian kallis ja toista Astraa nyt ei ihan vaihtelunkaan vuoksi tule otettua. Varmaan tuonne VAG-konsernin puolelle joutuu kallistumaan, kun eipä sitä oikein ole muita järkeviä vaihtoehtoja. Astrasta jään kyllä kaipaamaan hyvää varustelua, erityisesti AGR-nahkapenkkejä ja matriisi-LED-valoja. Jos merkkiä vaihtaa, niin noista joutuu luopumaan, muut vastaavat varusteet toki saa. Ledit saa toki muihinkin, mutta ilman näin hienoa automatiikkaa. Noh, vielä tässä Astralla varmaan puoli vuotta ainakin päästellään, mutta toimitusajat huomioiden saa kohta alkaa jo pistämään tilausta uudesta sisään.
Eipä sillä, on tässä itselläkin viime päivinä alkanut auton vaihto tulla mieleen, kun kilsoja tulee niin paljon. Sata tonnia tulee tällä menolla täyteen jo pian vuodenvaihteen jälkeen. Melko varmasti merkki vaihtuu neljän Opelin jälkeen, sillä Insignia on liian kallis ja toista Astraa nyt ei ihan vaihtelunkaan vuoksi tule otettua. Varmaan tuonne VAG-konsernin puolelle joutuu kallistumaan, kun eipä sitä oikein ole muita järkeviä vaihtoehtoja. Astrasta jään kyllä kaipaamaan hyvää varustelua, erityisesti AGR-nahkapenkkejä ja matriisi-LED-valoja. Jos merkkiä vaihtaa, niin noista joutuu luopumaan, muut vastaavat varusteet toki saa. Ledit saa toki muihinkin, mutta ilman näin hienoa automatiikkaa. Noh, vielä tässä Astralla varmaan puoli vuotta ainakin päästellään, mutta toimitusajat huomioiden saa kohta alkaa jo pistämään tilausta uudesta sisään.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jotenki rivien välistä voinut samaa tulkitaotj kirjoitti:Et vaikuta oikein tyytyväiseltä, ei tainnut sitten Opel olla saabimiehen juttu.JP_Vette kirjoitti:Se on paska auto. Mitä tulee päivityksiin ja painallusmääriin, niin ei softa korjaa paskan auton paskaa suunnittelua. Se on paska auto. Ei sen kummempaa vikaa.
Mä en tajua mitenkä herkästi tosiaan joillaki ne aukeilee napeista kun en itse oo vielä kertaakaan siinä onnistunut, takaluukun avaamiseen napista pitää painaa kaksi pitkää painallusta niin aukee vasta, oon kokeillu aukeeko kahdella lyhkäsellä painalluksella=ei aukene. En oo vielä yhteenkään lapsentautiin törmännyt tänä aika mitä auto ollut, mutta jotenki tuntuu että noi viat mitä tääläki lueteltu on sitä että tullut ns. ostokrapula. Ei muutaku myyntiin ja nettiautosta sopivaa saabia ettimään.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En minäkää täs maailmas ihan kaikkia toisten ongelmia ymmärrä, mutta silti ymmärrän, että niitä ongelmia on.
Mitä tulee Saabin ostoon, niin sillä vasta saaki ostokrapulan ku hankkii pihaansa jonku 200tkm tuupatun läpimädän romun, jossa on uutta autoa kalliimmat kulut ja vanhan auton vaivat. Aja semmosella sitte 50tkm vuodes. Ihan kiva käyttöharraste, mut ei käyttöautoks enää ikinä. Ja pihas on neljä Saabia tän Opelin lisäks, et kyllä sitä Saabien autuuttaki pääsee kokemaan. Niistä en sattuneista syistä täällä avaudu. Ja vanhasta autosta rutiseminen on muutenki korkeemmalla rimalla kuin uudesta. Aikusten oikeesti uudesta.
Se parkkitutkaki on jollekki nörtille kahden sekunnin ohjelmointi. Kun painaa off, se tarkoittaa off. Toinen paska on toi törmäilytunnistus joka huutaa vähän väliä. Tässähän tulee kohta epilepsia siitä punasesta välkkeestä. Asetus on laittu epäherkimmälle. Ja joo, saa senki radiosta sammutettua, mut lälläslää taas päällä kun auton käynnistää. Pala jesaria kameran eteen vois olla toimiva korjaus.
Mitä tulee Saabin ostoon, niin sillä vasta saaki ostokrapulan ku hankkii pihaansa jonku 200tkm tuupatun läpimädän romun, jossa on uutta autoa kalliimmat kulut ja vanhan auton vaivat. Aja semmosella sitte 50tkm vuodes. Ihan kiva käyttöharraste, mut ei käyttöautoks enää ikinä. Ja pihas on neljä Saabia tän Opelin lisäks, et kyllä sitä Saabien autuuttaki pääsee kokemaan. Niistä en sattuneista syistä täällä avaudu. Ja vanhasta autosta rutiseminen on muutenki korkeemmalla rimalla kuin uudesta. Aikusten oikeesti uudesta.
Se parkkitutkaki on jollekki nörtille kahden sekunnin ohjelmointi. Kun painaa off, se tarkoittaa off. Toinen paska on toi törmäilytunnistus joka huutaa vähän väliä. Tässähän tulee kohta epilepsia siitä punasesta välkkeestä. Asetus on laittu epäherkimmälle. Ja joo, saa senki radiosta sammutettua, mut lälläslää taas päällä kun auton käynnistää. Pala jesaria kameran eteen vois olla toimiva korjaus.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu se punanen valo räpsyy jos hinkkaa kovalla vauhdilla edellä ajavan persees kiinni. Pienestä tuntuu nyt olevan hommat kiinni. Vois olla helpoin ratkaisu ja vähiten hermoa kiristävä kun ostais auton missä ei ole mitään varusteita tai sitten polkupyörä. Toki pyöräillessäkin ne muut speedot perkele kiila ja muuta paskaa ja vettäki sataa välillä et sekin vähän huono ratkaisu jos ei hermoja halua menettää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Heti ekana päivänä törmäilystä varotettiin tyhjällä nelikaistasella tiellä. Tyhjä tarkottaa täs tapaukses 400m säteellä ei kärpästä kummempaa kanssaliikkujaa.
Toisen kerran se jopa jarrutti kun ajelin 50km/h ja vissiin bongas jotain olematonta, koska kaista oli vapaa seuraavat 100m.
Tuon toisen kerran jälkeen vein sen jopa LänsiAutolle. Vastaus: ei vikakoodeja eikä ole kuultu muilla ongelmia. Ihan kiva. Mitä mä sillä tiedolla teen, että muilla ei ole ongelmia? Samalla pyysin ohjelmoimaan sen pysyvästi pois (sehän on lisävaruste, pyysin myös tutkia pois samalla) mutta virallisen tarinan mukaan niitä ei voi poistaa, rivien välistä luin et vois varmaa, mut ei haluta.
Sen jälkeen on kolmesti varotellu. Kerran oli ehkä puoliaiheellinen missä sen olis ehkä voinu ymmärtää, et ok piipata (vastaantuleva käänty eteen, tosin en edes kaasulta nostanu jalkaa eikä autokaa jarruttanu).
Toisen kerran se jopa jarrutti kun ajelin 50km/h ja vissiin bongas jotain olematonta, koska kaista oli vapaa seuraavat 100m.
Tuon toisen kerran jälkeen vein sen jopa LänsiAutolle. Vastaus: ei vikakoodeja eikä ole kuultu muilla ongelmia. Ihan kiva. Mitä mä sillä tiedolla teen, että muilla ei ole ongelmia? Samalla pyysin ohjelmoimaan sen pysyvästi pois (sehän on lisävaruste, pyysin myös tutkia pois samalla) mutta virallisen tarinan mukaan niitä ei voi poistaa, rivien välistä luin et vois varmaa, mut ei haluta.
Sen jälkeen on kolmesti varotellu. Kerran oli ehkä puoliaiheellinen missä sen olis ehkä voinu ymmärtää, et ok piipata (vastaantuleva käänty eteen, tosin en edes kaasulta nostanu jalkaa eikä autokaa jarruttanu).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onkos muilla sellaista hienoutta että etuovet keräävät vettä sisälle? Eilen sateli vettä ja tänä aamuna kun etuovet avasin niin molemmista tuli etummaisista poistoaukoista varmaan desi.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hep! Toisaalta kun vedenpoistoreiät toimii, niin en jaksa huolestua.
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 23 Heinä 2017, 18:38
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Terve. Tuli talvella siirryttyä opelmiesten joukkoon 1.4T 125hv Astran voimin. Ihan hyvältä peliltä on vaikuttanut, aika paljon saa autoa kohtuullisella rahalla. Yksi ongelma on kuitenkin nostanut päätään: moottori tuntuu putoavan johonkin tehokuoppaan tuossa parin tuhannen kierroksen paikkeilla. Huomaa varsin hyvin, jos esim. kakkosella antaa vähän enemmän kaasua. Mennään, ei mennä ja taas mennään. Tarvitsee käydä huollossa tuosta juttelemassa, mutta onko muilla tullut vastaavaa esille?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noista piipittelevistä tutkista nyt ei pääse eroon välttämättä merkin vaihdollakaan. Ainakin Seat Leon pitää tutkat päällä astran tavoin.
Ja on sitä pitänyt audinkin omistajalle ilmoitella että kontti on auki.
Tutka ainakin omassa toimii suht samoin mitä edellisessä J:ssä. Ääni nyt voisi olla hieman hiljaisempi, mutta selkeämmin erottaa missä se este on.
Etutörmäyshälytin ei ole turhasta huudellut. Ja herkimmällä asetuksella on. J:ssä noita haamuhälytyksiä tuli, mutta nyt K:n kanssa ainakin vielä pysyneet poissa.
Ja on sitä pitänyt audinkin omistajalle ilmoitella että kontti on auki.
Tutka ainakin omassa toimii suht samoin mitä edellisessä J:ssä. Ääni nyt voisi olla hieman hiljaisempi, mutta selkeämmin erottaa missä se este on.
Etutörmäyshälytin ei ole turhasta huudellut. Ja herkimmällä asetuksella on. J:ssä noita haamuhälytyksiä tuli, mutta nyt K:n kanssa ainakin vielä pysyneet poissa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
JP_Veten kannattaisi vaihtaa merkkiä ja autoa kun tuntuu elämä olevan tosi vaikeaa Astran kanssa. Moni merkkifoorumi ottaisi varmaan mielellään vastaan uollaisen valittajan. Kuinka aikuinen mies jaksaa valittaa koko ajan.
Itsekkin olen pitkän linjan Saabisti, vuodesta 1977 olen omistanut ja janut vain Saabeilla. Nyt kun niitä ei enää saa niin vuoden olen ajanut Astralla ja auto on HYVÄ, parempi kuin edellinen Saabini joka oli 2011 mallin 9-3. On minulla vielä yksi Saabi tallissa kaiken varalta.
Millä nimimerkillä olet valittamassa Saabclubin foorumissa? Voisin käydä katsomassa kuinka haukut Saabia.
Itsekkin olen pitkän linjan Saabisti, vuodesta 1977 olen omistanut ja janut vain Saabeilla. Nyt kun niitä ei enää saa niin vuoden olen ajanut Astralla ja auto on HYVÄ, parempi kuin edellinen Saabini joka oli 2011 mallin 9-3. On minulla vielä yksi Saabi tallissa kaiken varalta.
Millä nimimerkillä olet valittamassa Saabclubin foorumissa? Voisin käydä katsomassa kuinka haukut Saabia.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meiltä löytyy Leon ja Astra, molemmat tän vuoden autoja. Leonissa joo piippailee mutta monta desibeliä vähemmällä volumella. Ei Astrassakaan itse piippaukset haittaa vaan se että ne huutaa niin hiton lujaaNible kirjoitti:Noista piipittelevistä tutkista nyt ei pääse eroon välttämättä merkin vaihdollakaan. Ainakin Seat Leon pitää tutkat päällä astran tavoin.
Ja on sitä pitänyt audinkin omistajalle ilmoitella että kontti on auki.
Tutka ainakin omassa toimii suht samoin mitä edellisessä J:ssä. Ääni nyt voisi olla hieman hiljaisempi, mutta selkeämmin erottaa missä se este on.
Etutörmäyshälytin ei ole turhasta huudellut. Ja herkimmällä asetuksella on. J:ssä noita haamuhälytyksiä tuli, mutta nyt K:n kanssa ainakin vielä pysyneet poissa.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla on oma p-paikka loivasti ylöspäin ja aina vedet jää sisään kun sataa. Vasta kun lähtee liikenteeseen tulee kaikki ulos. Osa tulee kun avaa oven.miata kirjoitti:Onkos muilla sellaista hienoutta että etuovet keräävät vettä sisälle? Eilen sateli vettä ja tänä aamuna kun etuovet avasin niin molemmista tuli etummaisista poistoaukoista varmaan desi.
Syys sateita ja pakkasia odotellessa...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei täs itelläkään ollut huolta kontin aukeamisesta kunnes naapuri kerto että oli aamukuudelta lähtenyt töihin ja kontti oli ollut auki.. ite menin nukkumaan 23.00 aikoihin et vissiin se oli tuulettunut koko yön. Ei ollut lähtenyt lastenrattaat käveleen kuitenkaan vaikka perä oli tielle päin.. ja asun Espoossa.jarkkis kirjoitti:Jotenki rivien välistä voinut samaa tulkitaotj kirjoitti:Et vaikuta oikein tyytyväiseltä, ei tainnut sitten Opel olla saabimiehen juttu.JP_Vette kirjoitti:Se on paska auto. Mitä tulee päivityksiin ja painallusmääriin, niin ei softa korjaa paskan auton paskaa suunnittelua. Se on paska auto. Ei sen kummempaa vikaa.
Mä en tajua mitenkä herkästi tosiaan joillaki ne aukeilee napeista kun en itse oo vielä kertaakaan siinä onnistunut, takaluukun avaamiseen napista pitää painaa kaksi pitkää painallusta niin aukee vasta, oon kokeillu aukeeko kahdella lyhkäsellä painalluksella=ei aukene. En oo vielä yhteenkään lapsentautiin törmännyt tänä aika mitä auto ollut, mutta jotenki tuntuu että noi viat mitä tääläki lueteltu on sitä että tullut ns. ostokrapula. Ei muutaku myyntiin ja nettiautosta sopivaa saabia ettimään.
Turvavyöt alko eilen sirisemään ja tuntuu että koko ajan tulee jotain pientä lisää joka ärsyttää.. mutta ajellaan nyt ja murehditaan myöhemmin.