Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
K@rtsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 336
Liittynyt: 25 Syys 2003, 03:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja K@rtsa »

Nyt on ensimmäinen huolto tehty. Led valoihin liittyen ja stereot sai päivitykset, kartta päivitty mikä täälläkin aikaisemmin mainittu 8413160 version ohjelmisto on nyt 84156714. Raitisilmasuodatin ja öljyt tietenkin vaihdettu, huomio arvoinen seikka oli että kun kuittasin huoltotilauksen luki paperissa se uusi Dexon 1gen öljy mutta kun huolto tehty luki kuitissa Neste Pro 5-40?. 260€ maksoi huolto ja kesti parisen tuntia ja se öljylaskuri oli 0% kun pihaan ajoin eli se kalenteri vuosi piti kutinsa.
ex Omega A 3.0 Caravan -91, ex Zafira CDTI 1.9 Cosmo -06, ex Mokka 4x4 1.4T Cosmo -13, Opel Astra 5-ov Innovation 1,4t -16
einpas
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Loka 2002, 03:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja einpas »

Seitsemän opelittoman vuoden jälkeen siirryin takaisin opeliin, ja alla on nyt ollu kuukauden verran Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Bi-Turbo Matrix Business. Autoahan on vaivaton ja kiva ajaa, vääntöä ja voimaa riittää, kun vertaa edellisiin autoihin.
Muutama negatiivinenkin seikka on tullut vastaan.
Niblen mainitsema B-pilareista kuuluva sirinä on tuttu ja sen seurauksena turvavyöt menee vaihtoon, koska Länsiauton mukaan ne aiheuttavat äänen. Saa nähdä korjautuuko ongelma...
Myöskin radion kuuluvuus on heikko, työmatka kulkee Rixu-Espoo väliä, eikä Suomipop kuulu kunnolla koko matkaa. Matkan kulkemisesta on kokemusta Volvolla, Audilla, Rellulla, Toyotalla, Skodalla, muutamalla vanhemmalla Opelilla ja uusin Astra on nyt sit ensimmäinen jossa kuuluvuuden kanssa on ongelmia.
Ja onhan parkkitutkakin hiukan ärsyttävä, kun sen pitää kiljua vapaallakin jostain havaitsemistaan haamuista samoissa paikoissa, joissa edellinen autoni Octavia ei havainnut mitään päälle käyvää uhkaa.
Ilmeisesti sähköaivojen muistikin on hiukan huono, koska ihan joka kerta sähköjakkara ei itsekseen löydä avaimeen perustuvaa paikkaansa, vaan pitää itse ohjata jakkara paikoilleen.
Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Bi-Turbo Matrix Business -17
Kuva
miata
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miata »

Samat havainnot täällä, pitääkin tuosta sirinästä sanoa ekassa huollossa jos siihen kerran on korjaus olemassa. On muuten kulutuskin asettunut melko kohdalleen kesäkelien myötä. Jos ei kärryn vetoa ole niin järjestään kuutosella alkavia lukemia tankkauksista laskettuna. Atk on edelleen aika positiivinen todellisuuteen verrattuna, noin 6 desiä valehtee vaikka Webastoa ei ole käytetty.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
Andy`^
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 09 Maalis 2016, 00:26

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Andy`^ »

Eilen kiinnitin kaupungilla huomion farmari Astraan jossa näytti olevan sama vika kuin omassani oli uutena. Etupuskuri näytti repsottavan lampun viereisestä kiinnikkeestä n 1cm irrallaan. Tehtaalla asennuksessa vissiin menee helposti kiinnike rikki tuosta kohdasta.
pasamake
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 10:42
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pasamake »

Kolme viikkoa olen ajellut uudella Astralla ja olen tykännyt paljon. On tullut tehtyä pienempiä reissujakin lähikaupunkeihin ihan vain sen takia, että saa ajella. Pienen sattuman vuoksi edes koeajoin Astraa, mutta ajotuntuma vakuutti heti, vaikka vähän tehottomampi manuaalivaihteinen olikin silloin alla. Päädyin sitten varsin vaivattomasti Opel-mieheksi ja samalla tänne foorumille.

Ainoa pieni ärsytyksen aihe on tosiaan parkkitutkan möykkääminen, mutta siihenkin on jo alkanut tottua. Työpaikan parkkipaikan pienen liuskan jälkeinen tasaisen tiekin aiheuttaa hälytyksen edestä, mutta olenpa ainakin hereillä pihasta lähtiessä. Hyviä ominaisuuksia löytyy paljon. Avaimeton käynnistys ovinappeineen on tosi kätevä, eikä avaimia tarvitse juuri laukusta/taskusta kaivaa esiin. Peräkontti on tilava ja sen avaaminen ilman käsiä alkaa olla jo hallussa. LED-ajovalosysteemin kätevyyttä en ole vielä päässyt toteamaan, mutta uskon niiden helpottavan elämää täällä pimeässä Kainuussa.
Astra Sports Tourer Innovation 1.4AT -17
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Etututkat on jonkin verran herkemmät kaikelle matalalle "esteelle" mitä J:ssä, mutta tuo johtunee ihan puhtaasti etututkien sijainnista. Tai niiden kahden keskimmäisen sijainnista. J:ssä nuo kaikki anturit olivat samalla korkeudella niin edessä kuin takana, kun K:ssa edessä keskimmäiset on tuotu alas ja takana reunimmaiset on nostettu ylemmäs mitä keskellä olevat. Muutenhan tuo tutka toiminut samalla tavalla J:ssäkin loppupään malleissa eli aina päällä kun vauhti tarpeeksi hiljainen. Tosin J:ssä pakin kytkentä toi suoraan infonäyttöön tutkanäkymän, mutta K:ssa vasta sitten kun jotain havaitaan.

Eilen kesken ajelun taisi android auto vetää itsensä jumiin. Ruutu mustana napit alareunassa. maps oli auki. Puhelimen irroitus eikä puhelimen buuttaus ei auttanut. Mutta kun android autosta oli laitettu mapsistä navigointipäälle, niin se toimi siellä taustalla vaikka android auto toiminutkaan. Eli navigointi äänet tuli normaalisti kaiuttimista. Ja nyt jo pari kuukautta on pitänyt puhelimesta spotifyn kaikki tiedot poistaa ja kirjautua uudelleen spotifyyn että android autosta sitä on voinut käyttää. Kumpikin on tuossa päivitetty tuon jälkeen.

Onkos kukaan onstarin omaava kysellyt onko datapaketti tulossa milloin saataville suomessa?
Joissakin koeajoautoissahan se on ollut jo käytössä eli luulisi että olisi jo kohta tulossa saataville. Tarvetta olisi. Ei nyt oikeastaan sen datapaketin takia vaan sen että saisi sen auton katolla olevan antennin käyttöön.

Matka A näytti tuossa tänään 479,4km, 5,2 l/100km ja 83,8 km/h. Tuollaisia lukemia ei kovin usein J:ssä näkynyt tai ei oikeastaan koskaan tuollaiselta matkalta, niin onhan tuo kulutus tippunut jonkin verran. Eli painon pudotus ja moottorin ja vaihteiston nykyaikaistaminen on tehnyt tehtävänsä. Niin ja ei ole todellinen lukema, eli tiedossa on että tuo mittari näyttää todellisuutta pienempiä, mutta niin se teki J:ssäkin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

einpas kirjoitti:Seitsemän opelittoman vuoden jälkeen siirryin takaisin opeliin, ja alla on nyt ollu kuukauden verran Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Bi-Turbo Matrix Business. Autoahan on vaivaton ja kiva ajaa, vääntöä ja voimaa riittää, kun vertaa edellisiin autoihin.
Muutama negatiivinenkin seikka on tullut vastaan.
Niblen mainitsema B-pilareista kuuluva sirinä on tuttu ja sen seurauksena turvavyöt menee vaihtoon, koska Länsiauton mukaan ne aiheuttavat äänen. Saa nähdä korjautuuko ongelma...
Myöskin radion kuuluvuus on heikko, työmatka kulkee Rixu-Espoo väliä, eikä Suomipop kuulu kunnolla koko matkaa. Matkan kulkemisesta on kokemusta Volvolla, Audilla, Rellulla, Toyotalla, Skodalla, muutamalla vanhemmalla Opelilla ja uusin Astra on nyt sit ensimmäinen jossa kuuluvuuden kanssa on ongelmia.
Ja onhan parkkitutkakin hiukan ärsyttävä, kun sen pitää kiljua vapaallakin jostain havaitsemistaan haamuista samoissa paikoissa, joissa edellinen autoni Octavia ei havainnut mitään päälle käyvää uhkaa.
Ilmeisesti sähköaivojen muistikin on hiukan huono, koska ihan joka kerta sähköjakkara ei itsekseen löydä avaimeen perustuvaa paikkaansa, vaan pitää itse ohjata jakkara paikoilleen.
Mitä tuossa nyt omalla ajellut ja vertaillut tuota radion toimivuutta, niin paremmin se tässä K:ssä toimii mitä entisissä J:ssä
Tässähän on navi ja onstar, eli radion antenni löytyy kuskinpuolelta viimeisestä sivuikkunasta.
Tosin ihan tarkkaa en ole nyt tuota heikossa kuuluvuudessa ajelua kokeillut eli lopettaako ne kanavat toimintansa kuinka eri kohdassa kuin entisissä, mutta ainakin siinä on isot erot, että kun nuo radiolähettimet on lähellä tietä, niin sen maston kanavat ei tule muiden yli. Eli digitan maston alla kuuluu ihan hyvin suomipopit, nrj:t, radio rockit ym. joita ei siinä mastossa ole ja sitten sen maston alla missä nuo kaupalliset ovat, niin nrj ei tule ylex:n päälle. J:ssä tapahtui näin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Smoffo
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 21:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Smoffo »

Nyt oli taas aamulla kaikki lasit ja kontti auki sekä ovet eivät olleet lukossa. Tuo lasien avaus menee aina muutaman viikon jälkeen takasin päälle vaikka valikoista otan pois päältä.
Aloin sitten etsimään koteloa tuolle kaukosäätimelle mutta en löydä googlella edes samanlaista kaukosäädintä kun mitä auton mukana tuli saatikka sille koteloa.

Onkos kellään tietoa mistä voisi löytyä koteloa? Alkaa tuo lukkojen/takakonttin aukeilu hieman raivostuttamaan. (naapurikin nauresekelee kun vilkuttaa itsekseen parkissa olessaan, oletettavasti avaa ja sulkee ovilukkoja)

Saksassa reissussaolessa niin avasi kontin kun oli neljänessä keroksessa hotellihuoneessa(respa soittia ja ihmetteli).
Miten kaukosäädin voi olla noin herkkä ja tuomoisella tosi pitällä kantamalla. Varsikin kun avaimeton käyttö niin ei noita nappeja tarvitse juuri mihinkään, itse en ole ainakaan tarvinnut käyttää niitä reilun puolen vuoden aikana mitä tuo auto on ollut.

Michael
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Vaikka jotkut huollot muuta väittävätkin, ainakin omakohtainen kokemus on, että tuohon on olemassa päivitys tai jotain kuitenkin omalleni tekivät, kun huollon jälkeen toiminta muuttui selkeästi järkevämmäksi. Kontti ei aukeile itsekseen ja vaatii nyt kaksi pitkää painallusta avaimesta. Ei ole enää mitään ongelmaa nykyisin.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se on paska auto. Ei sen kummempaa vikaa. Joku älykääpiö on keksiny idean napata käyrän maapähkinän ja laittaa kovat napit sen kuperalle puolelle. Kaunista? Kyllä. Käytännöllistä? Varmaan paperilla.

Mitä tulee päivityksiin ja painallusmääriin, niin ei softa korjaa paskan auton paskaa suunnittelua. Viimeks tänään tunti sitte luukku aukes kun istahdin autoon. Avaimet farkkujen etutaskus. Ei helteellä viittis takkia pitää. Ja painelee se avain nappejaan takin sivutaskuski kun takin taskuosa jää läskimahan ja keskikonsolin väliin. Se on paska auto. Ei sen kummempaa vikaa.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Todennäköisesti on eri softaversioita, kun oma ei tuolla tavalla ole käyttäytynyt missään vaiheessa. Vai onko sitten avaimissakin eroja. Yleensä en saa edes kahdella painalluksella tuota konttia avaimesta auki, vaan yleensä se aukeaa sen kolmannen painalluksen yhteydessä. Farkkujen etutaskussahan tuo avain on ja ei ole tällä hetkellä edes mitään avaimen perää. No talveksi sitten tulee webaston kaukosäädin lenkillä kiinni. Kyllähän siellä saattaa toinen avainnippu olla sitten lisäksi. Tosin nyt kesän aikana pääasiassa ollut shortsit, joissa avain on kulkenut sitten reiden taskussa.

Niin ja lisätään että passiivinen lukitus on päällä, eli ainakaan ovet ei auki jää, mutta kyllähän se sitten tuon luukun tai ikkunat avaisi.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
OpelLookNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 00:18

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja OpelLookNow »

Itsellä tuollainen halpa eBay:n avainkotelo on auttanut aika hyvin virhepainalluksiin ja ärsyttäviin tööttäilyihin. Enpä muista, että olisin avaimen nappeja kertaakaan varsinaisesti tarvinnut, vaikka Astra on jo yli vuoden ollut!

Auton etukulma osui ohittaessa satasen vauhdissa tielle pudonneeseen lumipaakkuun ja helmaan tuli halkeama. Myöhemmin alkoi puskurin reuna umpion alapuolelta myös repsottamaan. Onko kenelläkään kokemusta voiko tuota vielä fiksata tai paljonko koko puskurin uusiminen maksaa?
-(z)- Astra Sports Tourer Innovation 1.0T ECT5 MY16.5
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Puskuri käteen. Hyvällä tuurilla reikäpanta ja itseporautuvat peltiruuvit hoitaa homman jos takana on sopivia ulokkeita, toisaalta se sen taustapuolen vahvistus lasikuitukitilläkää mikää homma ole
harleht
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Loka 2016, 20:20

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja harleht »

Smoffo kirjoitti:Nyt oli taas aamulla kaikki lasit ja kontti auki sekä ovet eivät olleet lukossa. Tuo lasien avaus menee aina muutaman viikon jälkeen takasin päälle vaikka valikoista otan pois päältä.
Aloin sitten etsimään koteloa tuolle kaukosäätimelle mutta en löydä googlella edes samanlaista kaukosäädintä kun mitä auton mukana tuli saatikka sille koteloa.

Onkos kellään tietoa mistä voisi löytyä koteloa? Alkaa tuo lukkojen/takakonttin aukeilu hieman raivostuttamaan. (naapurikin nauresekelee kun vilkuttaa itsekseen parkissa olessaan, oletettavasti avaa ja sulkee ovilukkoja)

Saksassa reissussaolessa niin avasi kontin kun oli neljänessä keroksessa hotellihuoneessa(respa soittia ja ihmetteli).
Miten kaukosäädin voi olla noin herkkä ja tuomoisella tosi pitällä kantamalla. Varsikin kun avaimeton käyttö niin ei noita nappeja tarvitse juuri mihinkään, itse en ole ainakaan tarvinnut käyttää niitä reilun puolen vuoden aikana mitä tuo auto on ollut.


Michael
Aikoinaan tilasin car key zipper cover nimellä ja opelin logolla aliexpressistä avainten suojan joka on toiminut hyvin. Kertaakaan ei ole takaluukku eikä ovet tai ikkunat auenneet vaikka avaimet ovat olleet etutaskussa muiden rojujen seassa.
Kotelossa on kovitetut etu- ja takaseinät joten suojaa hyvin turhilta paineluilta.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

JP_Vette kirjoitti:Se on paska auto. Mitä tulee päivityksiin ja painallusmääriin, niin ei softa korjaa paskan auton paskaa suunnittelua. Se on paska auto. Ei sen kummempaa vikaa.
Et vaikuta oikein tyytyväiseltä, ei tainnut sitten Opel olla saabimiehen juttu.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Vastaa Viestiin