Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Nible kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Jotain häikkää sulla koska mulla syttyy melkein heti kun tunneliin ajaa ja sammuu melkein heti kun tulee ulos. Auto on tän vuoden keväällä rekattu. Ajonopeus mulla ollu about 40-50km/h Toki jos lujempaa ajaa niin saattaa viiveet kasvaa suuntaan ja toiseen.
Eiköhän se tuo 100km/h nopeus aiheuta siihen vähän viivettä, kun tosiaan nuo entiset J:tkin toimivat samoin.
Hyvin paljon mahdollista, uskoisin, että viivettä sais säädettyä merkkiliikkeessä, mut toki eivät välttämättä uusien kaikista säätöjutuista vielä osaa kaikkea nippelitietoa.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Nyt meni ihan hulluksi tuo ns. tuplatööttäily. Jo uudesta asti auto on tööttäillyt satunnaisesti yleensä kaupan tsi huoltoaseman pihaan saavuttaessa. Välillä ongelma on ollut kuukausia poissa. Nytpä alkoi eilen sitten tööttäämään jokaisen sammutuksen jälkeen paikassa kun paikassa. On menossa jo huoltoon reilun viikon päästä tämän tiimoilta, mutta en väliajaksi muuta keksnyt kun repiä töötin sulakkeen irti. Harvoinpa Suomessa onneksi tuota tarvitsee.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

jarkkis kirjoitti:
Nible kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Jotain häikkää sulla koska mulla syttyy melkein heti kun tunneliin ajaa ja sammuu melkein heti kun tulee ulos. Auto on tän vuoden keväällä rekattu. Ajonopeus mulla ollu about 40-50km/h Toki jos lujempaa ajaa niin saattaa viiveet kasvaa suuntaan ja toiseen.
Eiköhän se tuo 100km/h nopeus aiheuta siihen vähän viivettä, kun tosiaan nuo entiset J:tkin toimivat samoin.
Hyvin paljon mahdollista, uskoisin, että viivettä sais säädettyä merkkiliikkeessä, mut toki eivät välttämättä uusien kaikista säätöjutuista vielä osaa kaikkea nippelitietoa.
Ykköstien tunneleissa on ainakin aika kirkas valaistus ensi metreillä, loppua kohden valaistus vähenee ja siinä kohtaa yleensä valot syttyvät vasta. Toisinaan vähän ärsyttävää, kun valot syttyvät juuri ennen tunnelin päättymistä ja valot sammuvat lähes heti syttymisen jälkeen :D
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

otj kirjoitti:Nyt meni ihan hulluksi tuo ns. tuplatööttäily. Jo uudesta asti auto on tööttäillyt satunnaisesti yleensä kaupan tsi huoltoaseman pihaan saavuttaessa. Välillä ongelma on ollut kuukausia poissa. Nytpä alkoi eilen sitten tööttäämään jokaisen sammutuksen jälkeen paikassa kun paikassa. On menossa jo huoltoon reilun viikon päästä tämän tiimoilta, mutta en väliajaksi muuta keksnyt kun repiä töötin sulakkeen irti. Harvoinpa Suomessa onneksi tuota tarvitsee.
Oletko kokeillut ottaa asetuksista avainten jäämisestä autoon muistuttavan tuplatööttäyksen pois päältä? Onko ollut mitään vaikutusta?

Karttaversiosta puheenollen, niin omassanikin karttaversio oli päivittynyt huollon yhteydessä, kun autoon tehtiin IntelLinkin päivitys. Tämä on tietenkin hyvä asia, jos tuossa yhteydessä on saanut autoon uudemmat kartat.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Olen ottanut tuon päältä, sen teki jo heti automyyjä. Eka tööttäys tapahtui jo heti luovutuksen yhteydessä, kun kurvattiin myyjän kanssa tankkaamaan autoa. Myös huollossa noita on tsekkailtu, joku toinenkin asetus oli joka on muutettu tehtaan suosittelemaan. Ilmeisesti näitä on ollut, kun tehtaalta kuulemma tullut joku tiedote asiaan liittyen.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Tuo avaimeton käynnistys on kanssa ehkä yksi tärkeimpiä innovaatioita automaailmassa. Ainakin saat kiinnitettyä kaikkien huomion parkkialueella. Ja poiskaan sitä ei voi jättää jos haluaa vaikka ne led-valot :bonk:
Avatar
toukopouko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Kuka hullu tuota EI haluaisi? Avaimeton käyttö on aivan ehdottoman hyvä varuste. En ikinä tule ostamaan autoa jossa tuota ei ole.
Astra K Sports Tourer 1.4T
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Pistoolisankari kirjoitti:Tuo avaimeton käynnistys on kanssa ehkä yksi tärkeimpiä innovaatioita automaailmassa. Ainakin saat kiinnitettyä kaikkien huomion parkkialueella. Ja poiskaan sitä ei voi jättää jos haluaa vaikka ne led-valot :bonk:
Siis miten se kaikkien huomion kiinnittää, en nyt hoksaa :o
Hyvä varuste myös minun mielestäni

Eikö tuo IntelLink päivitys koskekaan kaikkia autoja kun minulle ei sitä huollossa tehty? Ainakin karttaversio on entinen.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Omassa tuplatööttäykset ovat tapahtuneet kaikki käynnistysvaiheessa ja vielä siten että olen sulkenut kontin (luukun napista), mennyt autoon ja samantien painanut kytkimen pohjaan ja auton käyntiin.
Ja muistaakseni vain 2-3 kertaa. Onko sitten vaan ollut autolle ns. liian nopea käynnistys, eli ei ole vielä tunnistanut avainta auton sisällä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

No okei, ei ehkä kaikkien huomiota, mutta ainakin suurimman osan huomion, jos tuplatööttäily on yleisempää. Tai ainakin yleisempää, kun ihan perinteisen avaimen kanssa. Mä en vaan näe mitään lisäarvoa tommosen varusteen kanssa. Enkä ruksisi sitä lisävarustelistalta omaan autooni. Auto käynnistyy ja sammuu kuten ennen ja ovet aukeaa ja lukittuu kuten ennen. Paitsi, että kun oikeasti painan avaimesta ovet lukkoon voin olla varma, että ne ovat lukossa. Ehkä olen vanhanaikainen. :thumbsup:
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marlii »

Pistoolisankari kirjoitti:No okei, ei ehkä kaikkien huomiota, mutta ainakin suurimman osan huomion, jos tuplatööttäily on yleisempää. Tai ainakin yleisempää, kun ihan perinteisen avaimen kanssa. Mä en vaan näe mitään lisäarvoa tommosen varusteen kanssa. Enkä ruksisi sitä lisävarustelistalta omaan autooni. Auto käynnistyy ja sammuu kuten ennen ja ovet aukeaa ja lukittuu kuten ennen. Paitsi, että kun oikeasti painan avaimesta ovet lukkoon voin olla varma, että ne ovat lukossa. Ehkä olen vanhanaikainen. :thumbsup:
Aluksi olin vähän epäileväinen, mutta avaimeton käynnistys on oikeasti hyödyllinen varuste. Kertaakaan ei ole auto töötännyt enkä ole mitään muutoksia asetuksiin tehnyt sen suhteen. Ilman ovenkahvojen kytkimiä varusteesta ei ole niinkään hyötyä. Ja siis varuste tulee Innovation varustelussa mukana, ei tarvitse valita erikseen.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Eikä Innovationia ilman KESSYä saakaan. Onhan se mukava varuste, tuplatööttäilystä huolimatta en sitä pois antaisi. Eiköhän tuo kuntoon tule.
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Joo, ei ole mullakaan auto kertaakaan tööttäillyt startatessa. Autoa sammuttaessa pari kolme kertaa mutta ovat menneet ihan omaan piikkiin automaattivaihteiston ja/tai start-stopin kanssa töpeksiessä.
Mielestäni on tosi kätevää kun ei tarvitse avaimiin koskea senjälkeen kun on ne aamulla taskuun laittanut. Ovetkin avaan ja lukitsen kahvan napeista.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

otj kirjoitti:Eikä Innovationia ilman KESSYä saakaan. Onhan se mukava varuste, tuplatööttäilystä huolimatta en sitä pois antaisi. Eiköhän tuo kuntoon tule.
Eikä ledejä saa jos ei ota innovationia. Olisi kätevää jos auton voisi oikeasti varustella juuri siten kuten haluaa, eikä niin että jos et ota tuota niin et saa tuotakaan :wink: Toimitusajat tosin venyisi siinä moninkertaisiksi.

Voisiko vika olla mahdollisesti siinä avainkortissa? Ehkä piirilevyongelma tai patteri vain lopussa?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

En tiedä. Voisi tietty kokeilla myös toisella kauko-ohjaimella. Jotain huollossa puhuivat, että kenties vaihdetaan autoon joku ohjausyksikkö tms. Normaalit patterin vaihdot ym. on tehty.

Sitä vaan mietin, että mahtavat olla lystikkäitä autoja nämä sitten korjailla joskus käytettynä vuosien päästä. Onnea vaan tuleville omistajille.
Vastaa Viestiin