Jeessi kirjoitti:Täälläkin foorumilla on varmasti ollut puhetta led-ajovaloautomatiikan oudosta toiminnasta. Päiväajovalot toimivat suurimmaksi osaksi oikein, mutta sitten on aurinkoisia päiviä kun valot ovat "hämäräasennossa" ja itsellä saattaa aurinkoisenakin päivänä valot toimia siihen saakka oikein kunnes ajan tunneliin ja sieltä poistuttaessa valot eivätkään ikinä palaudu päiväajotilaan vaikka kuinka pitkään ajelisi. Normaalitoiminnassa valot räpsähtävät melkeinpä heti tunnelista poistuttaessa takaisin päivävaloille.
Merkkikorjaamolta sanoivat, että Opel tutkii vikaa ja mitään muuta ei ollut asiasta sanoa. Päätin kysyä Opelilta asiaa ja laitoin tuonne gmfinlandoy.fi sähköpostiin mailia. Kuukauteen eivät vastanneet mitään ja kun tänää tiedustelin asiaa uudelleen vastasivat melkeinpä heti. Vastaus oli suhteellisen tyly ja pääpiirteissään sisälsi viestin, että ei tällaisia ominaisuuksia välttämättä edes korjata. Omasta mielestäni tämä on kyllä ihan vikatilanne, onhan noita ajovaloautomatiikkoja ollut jo vuosia ja ovat toimineetkin ihan hyvin.
Onko muilla kokemuksia/ratkaisuja tuohon ongelmaan?
Kysellyt myös pariin otteeseen asiasta sekä jälleenmyyjältä että GmFinlandilta. Viimeisin vastaus oli maaliskuulta tämä: "Kyseinen ilmiö on tällä hetkellä ominaisuus, jolle emme pysty tekemään mitään.
Asialle on ehkä tulossa uusi osa, mutta varmuutta en pysty sanomaan."
Samaa kans ihmetellyt. Joskus voi tosiaan pitkän aikaa olla valot päällä ja sit yhtäkkiä päättääkin et ei tarvii pitää valoja päällä. Ei aikaisempian autojen kanssa ole ollut tällaisia ominaisuuksia.
Ei ole tässä reilun parin kuukauden ja n. 4000km aikana huomannut mitään eroja valojen toimivuudessa tämän K:n kanssa, jossa intellux ledit ja edellisten kahden J Astran, jossa oli afl+ valot.
Samalla tavalla käyttäytyvät.
Hyvin nuo intellux ledit toimii myös täällä osoitteessa. Tunneliin ajaa niin melko lailla heti syttyy valot ja kun tunnelista tulee pois niin sammuukin melko pian. En mielestäni ole huomannut niissä mitään huonoa käyttäytymistä vaan ihan normaalisti toimivat.
jarkkis kirjoitti:Hyvin nuo intellux ledit toimii myös täällä osoitteessa. Tunneliin ajaa niin melko lailla heti syttyy valot ja kun tunnelista tulee pois niin sammuukin melko pian. En mielestäni ole huomannut niissä mitään huonoa käyttäytymistä vaan ihan normaalisti toimivat.
Noissa 7-tien tunneleissa ei sytytä, kuin vasta siellä tunnelin loppupäässä. Tosin pituudeltaanhan nuo ei ole kuin alle 500m.
Mutta sitten kun ajaa kaupungissa johonkin parkkihalliin tai muuten talon alle, niin syttyvät valot käytännössä heti.
Käytin autoa ekassa huollossa, mittarissa 16tkm. Kylläpä tulee vähän kilometrejä alle kun on lähes täysin siirtynyt etätöiden tekemiseen. Anyway, Metro-Auto Tampere oli paikkana ja vähän jäi heikko maku suuhun. Pyysin tekemään avaimelle jotain, että se ei taskussa ollessaan niin herkästi availisi takakonttia. EI kuulemma pysty, eivät ole tietoisia mistään päivityksestä asian suhteen tai miten sille voisi mitään tehdä. Pyysin myös kuolleenkulman vahdeille suorittamaan päivityksen, kostealla kelillä nekin näyttelevät miten sattuu ja välillä muutenkin. EI kuulemma ole päivitystä tai muutakaan mitä niille voisi tehdä. Kuitenkin tämän foorumin mukaan molemmille asioille on päivitykset millä nuo korjaantuu... Pitänee varmaan vaihtaa huoltopaikkaa.
Molemmat etuovet sirisevät välillä, pyysin tätäkin tutkimaan. Sirinä loppuu kun kyynerpäällä painaa ovipaneelia sisään. Eivät koeajolenkille olleet kuulleet sirinää niin eivät tehneet mitään.
Intellilinkille olivat ajaneet kampanjapäivityksen ja samaten ledivaloille. Oli muuten karttaversion numerokin muuttunut kun vertailin tietoja ennen/jälkeen huollon, oliskohan nuo piru päivittäneet kartatkin tähän.
Jotain häikkää sulla koska mulla syttyy melkein heti kun tunneliin ajaa ja sammuu melkein heti kun tulee ulos. Auto on tän vuoden keväällä rekattu. Ajonopeus mulla ollu about 40-50km/h Toki jos lujempaa ajaa niin saattaa viiveet kasvaa suuntaan ja toiseen.
JJH kirjoitti:itselle tulossa 1,6T (bensa) AT ST elokuussa
tv Jouni
Hienon voimalinjan olet valinnut, ei taida 1.6 turboja olla täällä monta ainakaan. Tuo on ilmeisesti taloudellinen kone, ei paljon eroa 1.4:sta ja voimaa on kuin pienessä kylässä.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
toukopouko kirjoitti:
Intellilinkille olivat ajaneet kampanjapäivityksen ja samaten ledivaloille. Oli muuten karttaversion numerokin muuttunut kun vertailin tietoja ennen/jälkeen huollon, oliskohan nuo piru päivittäneet kartatkin tähän.
Taitaa olla, että nuo päivitykset ei löydy jostain Suomen Opelin järjestelmästä, vaan niiden etsimiseen joutuu käyttämään vähän vaivaa. Siksikö ei mekaanikot niitä laita. Laitapa tieto, mikä on karttaversio. Mulla kun hajosi Navi, rupesin miettimään että laittoivatkohan samalla uusimmat kartat.
jarkkis kirjoitti:Jotain häikkää sulla koska mulla syttyy melkein heti kun tunneliin ajaa ja sammuu melkein heti kun tulee ulos. Auto on tän vuoden keväällä rekattu. Ajonopeus mulla ollu about 40-50km/h Toki jos lujempaa ajaa niin saattaa viiveet kasvaa suuntaan ja toiseen.
toukopouko kirjoitti:Käytin autoa ekassa huollossa, mittarissa 16tkm. Kylläpä tulee vähän kilometrejä alle kun on lähes täysin siirtynyt etätöiden tekemiseen. Anyway, Metro-Auto Tampere oli paikkana ja vähän jäi heikko maku suuhun. Pyysin tekemään avaimelle jotain, että se ei taskussa ollessaan niin herkästi availisi takakonttia. EI kuulemma pysty, eivät ole tietoisia mistään päivityksestä asian suhteen tai miten sille voisi mitään tehdä. Pyysin myös kuolleenkulman vahdeille suorittamaan päivityksen, kostealla kelillä nekin näyttelevät miten sattuu ja välillä muutenkin. EI kuulemma ole päivitystä tai muutakaan mitä niille voisi tehdä. Kuitenkin tämän foorumin mukaan molemmille asioille on päivitykset millä nuo korjaantuu... Pitänee varmaan vaihtaa huoltopaikkaa.
Molemmat etuovet sirisevät välillä, pyysin tätäkin tutkimaan. Sirinä loppuu kun kyynerpäällä painaa ovipaneelia sisään. Eivät koeajolenkille olleet kuulleet sirinää niin eivät tehneet mitään.
Intellilinkille olivat ajaneet kampanjapäivityksen ja samaten ledivaloille. Oli muuten karttaversion numerokin muuttunut kun vertailin tietoja ennen/jälkeen huollon, oliskohan nuo piru päivittäneet kartatkin tähän.
Tampereen Metro-Autossa käväisin myös ensimmäisessä vuosihuollossa eilen. Takaluukun aukeamisista mainitsin myös mutta mitään ei kuulemma ole asialle tehtävissä. Öljyksi on laskussa mainittu Mobil Dexos2 super 3000 xe 5w-30. Mistään intellilinkin päivityksestä ei ollut edes puhetta ja näyttää karttaversiona olevan entinen 23348556. Etujarrun vinkuminen oli sentään saatu hiljenemään Lasku 199.81ekua
Itse olen omaan 1.0T Innovation ECT-5 ollut ihan tyytyväinen vaikka ensin kyllä hirvitti lähteä robottivaihteistoa kokeilemaan! -Voin kyllä suositella, että pienellä totuttelulla tällä pärjää vallan mainiosti!
jarkkis kirjoitti:Jotain häikkää sulla koska mulla syttyy melkein heti kun tunneliin ajaa ja sammuu melkein heti kun tulee ulos. Auto on tän vuoden keväällä rekattu. Ajonopeus mulla ollu about 40-50km/h Toki jos lujempaa ajaa niin saattaa viiveet kasvaa suuntaan ja toiseen.
Eiköhän se tuo 100km/h nopeus aiheuta siihen vähän viivettä, kun tosiaan nuo entiset J:tkin toimivat samoin.