Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Listatuista ainoastaan Volvo V90 olisi itsellä yhtä kiinnostava mitä Astra oli tilaus/ostohetkellä, ja se on ihan eri hintaluokassa.
Muut on.. no.. autoja.
ja samaa mieltä, että Octavia FL on aivan kauhea. Otettu kopiota aiemman E-mersun keulilta eikä hyvällä tavalla. Uusi Golf voisi kiinnostaa, mikäli en tietäisi millainen auto on hajoamaan ja sittenkään en pystyisi vertailemaan suoraan, koska uutta tekniikkaa. Mutta kuten aiemmin todettua niin ei oo muista autoista hajonnut virtalukko (70tkm) ja ollut tarvetta tehdä täydellistä takapään jarruremppaa (alle 65tkm), tai vaihtaa etupään toista laakeria (60 tkm). Mut hei, onneksi ei hajonnut vaihteisto, turbo tai ketju.
Muut on.. no.. autoja.
ja samaa mieltä, että Octavia FL on aivan kauhea. Otettu kopiota aiemman E-mersun keulilta eikä hyvällä tavalla. Uusi Golf voisi kiinnostaa, mikäli en tietäisi millainen auto on hajoamaan ja sittenkään en pystyisi vertailemaan suoraan, koska uutta tekniikkaa. Mutta kuten aiemmin todettua niin ei oo muista autoista hajonnut virtalukko (70tkm) ja ollut tarvetta tehdä täydellistä takapään jarruremppaa (alle 65tkm), tai vaihtaa etupään toista laakeria (60 tkm). Mut hei, onneksi ei hajonnut vaihteisto, turbo tai ketju.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko kukaan vielä testannut eristää takasisälokareita? Katoin et ne olisi pienellä työllä irroitettavissa ja jos niihin pistäis vaikka bitumit päälle, eivätkä jäisi näkyviin...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei ole, kiinnostaisi tuollainen projekti itseänikin. Jos teet tuollaisen, niin kerroppa työvaiheita ja kokemuksia. Bitumin sijaan kannattaa laittaa modenimpia butyylimattoeristeitä, kuten STP, Dynamat tai SilentCoat
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, STP:n silveriä tullut käytettyä. Sitä vois koittaa...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- toukopouko
- 'Admiral'
- Viestit: 105
- Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Todellakin kiinnostaa. Kaino pyyntö sinulle jos tuon teet, ota kuvia ja muistiinpanoja miten kaikki tarvittava romu lähtee irti. Auttaisi muita kovasti. Itse olen suunnitellut aivan samaa hommaa tekeväni jahka tässä kelit lämpiää.Jaku kirjoitti:Onko kukaan vielä testannut eristää takasisälokareita? Katoin et ne olisi pienellä työllä irroitettavissa ja jos niihin pistäis vaikka bitumit päälle, eivätkä jäisi näkyviin...
Astra K Sports Tourer 1.4T
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hmmm, mikä on oire kun laitat normisti set- nappulasta vakkarin päälle? Muuttuuko säädetty nopeus vihreäksi näytöllä, vai tuleeko joku herja likaisesta tutkasta? Ei pitäisi olla muuta kuin tuosta SET:stä napsauttaa, mutta onko voinut koko vakkarin aktivointi mennä vahingossa pois päältä? Aktivointi tapahtuu ratin vasemman puoleisen ristinappulahässäkän oikean puoleisimmalla napilla. Olen ajanut myös melko heikoissa oloissa, mutta toistaiseksi ei ole ollut kertaakaan tuollaista vaivaa. Onko tutkan päällä ollut tarttunutta likaa, vai ajon aikana edellä menevän sumutusta?Freyeri kirjoitti:Sielunveljet joilla on mukautuva nopeudensäädin, oletteko saaneet toimimaan tuota manuaalista vakionopeudensäädintä? Eilen ei suostunut loskakelin takia tuo mukautuva toimia niin yritin ensimmäistä kertaa tuota manuaalista. Sain asetettua nopeuden jne. mutta ei toiminut. Asetin nopeuden ja painoin vielä SET painiketta.
Astra K 1.4T AT6 Innovation +++
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tunnustan.Onko kukaan vielä testannut eristää takasisälokareita? Katoin et ne olisi pienellä työllä irroitettavissa ja jos niihin pistäis vaikka bitumit päälle, eivätkä jäisi näkyviin...
Oli melko helppo homma. Rengas irti ja sisäloksu pois. Olikohan jollain ruuveilla ja painonipsuilla. Sitten vaan vääntelee lokarin alas.
Massasin auton rengaskotelon ensin pensselitavaralla paksusti ja vielä ruiskutin massaa massan päälle.
Sisälokarin ulkopuolelle ruiskutin myös tavaraa.
Ei tuo nyt autoa paljon hiljentänyt, mutta yritetty on.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eli kun yrittää normaalia ACC:tä laittaa päälle niin herjasi jotain, että "Mukautuva nopeudensäädin on pois käytöstä tilapäisten ongelmien johdosta". Tarkkaa tekstiä en muista. Juuri kuvaillulla tavalla laittelin päälle, kuten normaalistikkin. Oli erittän surkea ajokeli, en edes muista milloin noin surkeassa ajokelissa ajanut. Siksi yritin turvautua tuohon manuaaliseen vaihtoehtoon.Kaasu kirjoitti:Hmmm, mikä on oire kun laitat normisti set- nappulasta vakkarin päälle? Muuttuuko säädetty nopeus vihreäksi näytöllä, vai tuleeko joku herja likaisesta tutkasta? Ei pitäisi olla muuta kuin tuosta SET:stä napsauttaa, mutta onko voinut koko vakkarin aktivointi mennä vahingossa pois päältä? Aktivointi tapahtuu ratin vasemman puoleisen ristinappulahässäkän oikean puoleisimmalla napilla. Olen ajanut myös melko heikoissa oloissa, mutta toistaiseksi ei ole ollut kertaakaan tuollaista vaivaa. Onko tutkan päällä ollut tarttunutta likaa, vai ajon aikana edellä menevän sumutusta?Freyeri kirjoitti:Sielunveljet joilla on mukautuva nopeudensäädin, oletteko saaneet toimimaan tuota manuaalista vakionopeudensäädintä? Eilen ei suostunut loskakelin takia tuo mukautuva toimia niin yritin ensimmäistä kertaa tuota manuaalista. Sain asetettua nopeuden jne. mutta ei toiminut. Asetin nopeuden ja painoin vielä SET painiketta.
Opel Astra K MY17 1.4T Innovation
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ohjeita lukiessani ei taida olla siis mahdollista tuo "manuaalinen" vaan se olikin joku Nopeusrajoitin -toiminto. Ilmankos ei oikein pelittänyt. Sorry sekoilusta.Freyeri kirjoitti:Eli kun yrittää normaalia ACC:tä laittaa päälle niin herjasi jotain, että "Mukautuva nopeudensäädin on pois käytöstä tilapäisten ongelmien johdosta". Tarkkaa tekstiä en muista. Juuri kuvaillulla tavalla laittelin päälle, kuten normaalistikkin. Oli erittän surkea ajokeli, en edes muista milloin noin surkeassa ajokelissa ajanut. Siksi yritin turvautua tuohon manuaaliseen vaihtoehtoon.Kaasu kirjoitti:Hmmm, mikä on oire kun laitat normisti set- nappulasta vakkarin päälle? Muuttuuko säädetty nopeus vihreäksi näytöllä, vai tuleeko joku herja likaisesta tutkasta? Ei pitäisi olla muuta kuin tuosta SET:stä napsauttaa, mutta onko voinut koko vakkarin aktivointi mennä vahingossa pois päältä? Aktivointi tapahtuu ratin vasemman puoleisen ristinappulahässäkän oikean puoleisimmalla napilla. Olen ajanut myös melko heikoissa oloissa, mutta toistaiseksi ei ole ollut kertaakaan tuollaista vaivaa. Onko tutkan päällä ollut tarttunutta likaa, vai ajon aikana edellä menevän sumutusta?Freyeri kirjoitti:Sielunveljet joilla on mukautuva nopeudensäädin, oletteko saaneet toimimaan tuota manuaalista vakionopeudensäädintä? Eilen ei suostunut loskakelin takia tuo mukautuva toimia niin yritin ensimmäistä kertaa tuota manuaalista. Sain asetettua nopeuden jne. mutta ei toiminut. Asetin nopeuden ja painoin vielä SET painiketta.
Opel Astra K MY17 1.4T Innovation
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eilen tuli ajettua Kuusamossa tosi lumisella tiellä. Hyvä on ajaa huonossakin kelissä. Opelin insinöörien logiikka taas ihmetytti muutaman kerran. Pudasjärven tiellä pimputtaa vähän väliä että ruuhkaa edessä. Just joo. No nuo saa onneksi pois. Tieliikenneilmoitukset kun haluaa pois niin painikkeessa jos lukee pois, niin ilmoitukset on päällä. Ja päinvastoin. On se vaikeeta ilmoittaa nuokin selkeästi. Kaukovaloavustin ei toimi jos takasumari on päällä, mikähän idea tossakin? Muutaman kerran valoassari on mennyt jumiin eikä vaan enää vaihda pitkille, joutuu manuaalisesti vekslaamaan. Joskus toipuu itsekseen, välillä vasta uudelleenstarttauksen jälkeen. Rengasmelusta ei tietoakaan pohjoisen teillä.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noi liikenneilmoitukset ei ole Opelin insinöörin tuotoksia, vaan ihan kotimaista perua. Seinäjoella se hokee, että kuorma kaatunut Taitaa olla hitaan puoleinen hinauspalvelu, kun tätä on jatkunut jo kuukausi tolkulla. No tuosta tapauksesta oli kyllä epäilyä, että olisi bugi jossain, muttei tiedä missä ja kenen systeemissä.miata kirjoitti:Eilen tuli ajettua Kuusamossa tosi lumisella tiellä. Hyvä on ajaa huonossakin kelissä. Opelin insinöörien logiikka taas ihmetytti muutaman kerran. Pudasjärven tiellä pimputtaa vähän väliä että ruuhkaa edessä. Just joo. No nuo saa onneksi pois. Tieliikenneilmoitukset kun haluaa pois niin painikkeessa jos lukee pois, niin ilmoitukset on päällä. Ja päinvastoin. On se vaikeeta ilmoittaa nuokin selkeästi. Kaukovaloavustin ei toimi jos takasumari on päällä, mikähän idea tossakin? Muutaman kerran valoassari on mennyt jumiin eikä vaan enää vaihda pitkille, joutuu manuaalisesti vekslaamaan. Joskus toipuu itsekseen, välillä vasta uudelleenstarttauksen jälkeen. Rengasmelusta ei tietoakaan pohjoisen teillä.
Tuo on taivahan tosi, että valikkojen valintarukseissa on ihmeelliset tekstit. Aina ei tiedä onko asetus päällä vai pois. Sarjassamme yksinkertaisen asian monimutkaistamista.
J-Astrassa oli sama homma noissa valoissa. Kai siinä on ajateltu niin, että jos sumarikeli on, niin kaukovalot vain lyhentää näkymää ja saattaisi aiheuttaa ei toivottuja tilanteita. Ehkä tuossa kohtaa ei kannattaisi insinöörin yrittää olla kulloistakin ajotilannetta viisaampi.
Astra K 1.4T AT6 Innovation +++
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Automaattipitkät ei toimi, koska anturi huurtuu. Sattunut täälläkin. Kosteus kondensoituu jostain anturille.
Samaa takasumarin ja automaattipitkien yhteentoimimattomuutta olen ihmetellyt. Pöllyävä lumi on tuntematonta ilmeisesti Keski-Euroopassa, kun näkyvyys eteen voi olla sinänsä hyvä, mutta sumaria tarvttaisiin umpeenmuurautuneiden takapään ledien kaveriksi.
Samaa takasumarin ja automaattipitkien yhteentoimimattomuutta olen ihmetellyt. Pöllyävä lumi on tuntematonta ilmeisesti Keski-Euroopassa, kun näkyvyys eteen voi olla sinänsä hyvä, mutta sumaria tarvttaisiin umpeenmuurautuneiden takapään ledien kaveriksi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tekee jo J:ssä että taka tai etu sumarien kytkentä poistaa kaukovaloavun pois päältä ja laittaa ajovalot huonon kelin tilaan.otj kirjoitti:Automaattipitkät ei toimi, koska anturi huurtuu. Sattunut täälläkin. Kosteus kondensoituu jostain anturille.
Samaa takasumarin ja automaattipitkien yhteentoimimattomuutta olen ihmetellyt. Pöllyävä lumi on tuntematonta ilmeisesti Keski-Euroopassa, kun näkyvyys eteen voi olla sinänsä hyvä, mutta sumaria tarvttaisiin umpeenmuurautuneiden takapään ledien kaveriksi.
Onko tuo takasumari led noissa, joissa takavalot ledinä?
Eli auttaako se paljoa noissa pöllyävän lumen tilanteissa.
No täällä kaakkoissuomessa tuo nyt ei iso ongelma ole, kun noita pöllyävän lumen päiviä ei ole tainnut tänä talvenakaan olla kuin yksi. Harvassa on nuo päivät jolloin pakkasta enemmän kuin -10 ja lunta sataa tai tiet lumisia.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kunnolla on Miatalla muurautunut. Takasumari on mielestäni polttimolla, noissa "led" takavaloissa ledeillä on vain takavalot ja jarruvalot, kaikki muut polttimoilla.