Webastohan vie noin 0,5l/h. Jos oikein lyhyttä ajoa ja keskinopeus vaikka 40 km/h niin saattaa saada jopa 2,5l/100km lisäkulutusta mistä atk ei tiedä mitään.Fisherman kirjoitti:Astran Webastolle on on ihan omakin viestiketju tekniikka-osiossa josta oheinen lainaus.Fisherman kirjoitti:Korjaako päivitys myös Webaston automaattisen käynnistymisen? Minulla ajot pääasiassa lyhyehköjä taajama-ajoja ja Webasto tohottaa käytännössa koko ajan ja sen myötä bensankulutus talvikautena reilu 10l satasella ( At6 ). Ajotietokone näyttää sitkeästi 7,1 l:n kulutusta n.6000km:n kokonaismatkalta.
Haluaisin tohottimen käyvän vain silloin kun katson itse tarpeelliseksi
Webastohan on automaattisesti päällä kunnes moottorinlämpö nousee jollekin tietylle tasolle eli pätkäajossa tohottaa siis koko ajan ja lisää melkoisesti kulutusta eikä kulutus näy ajotietokoneella.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onhan se vähän outoa, että Suomessa automatiikka toimii siten, että kun ajan puiden katveesta ajovalot päällä aurinkoon ja sitten ajelen suoraan aurinkoa päin 15 minuuttia, niin sitten päivävalot aktivoituvat. Ei varmasti ole enää kyse mistään 10 luxin toleranssista.Ristoj kirjoitti:
Kirjoitin ajankuluksi päivävaloasiasta maahantuojan sähköpostiin. Pikaisesti tuli huoltopalvelun vastaus ja se oli: Valoautomatiikka toimii tällä lailla Suomessa. Kyseesssä on ominaisuus ei vika. Asiasta informoitu OPElia. Päivitystä ei ole tällä hetkellä eikä ole myöskään tulossa.
Tähän ominaisuuteen on sitten tyytyminen
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei taida johtua Suomen olosuhteista, http://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=2322
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tunnelitunnistinta varmaan vähän säädetty herkemmälle.
J:ssä pitäisi kanssa olla tunnelitunnistin ja kyllähän se ihan hyvin tunnistaa, kun ajaa parkkihalliin tai tarpeeksi hitaasti, tarpeeksi leveän sillan alta. Mutta sitten 7-tien moottoritietunneleissa valot syttyvät, siinä vaiheessa kun ollaan jo tulossa tunnelista pois.
Voisivat lisätä tuonne liikennemerkkien tunnistukseen tuon tunnelin alkamisen ja loppumisen merkit ja toimisi sitten valotkin niitten mukaan. Ainakaan J ei noita merkkejä tunnista.
J:ssä pitäisi kanssa olla tunnelitunnistin ja kyllähän se ihan hyvin tunnistaa, kun ajaa parkkihalliin tai tarpeeksi hitaasti, tarpeeksi leveän sillan alta. Mutta sitten 7-tien moottoritietunneleissa valot syttyvät, siinä vaiheessa kun ollaan jo tulossa tunnelista pois.
Voisivat lisätä tuonne liikennemerkkien tunnistukseen tuon tunnelin alkamisen ja loppumisen merkit ja toimisi sitten valotkin niitten mukaan. Ainakaan J ei noita merkkejä tunnista.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla 1.4AT 5 ovinen ilman webastoa kulutus laskettuna auton omien kilometrien mukaan noin 7.1, ajotietokone näyttää 6,5 kilometrejä takana noin 4000. Selkeästi suurempi kulutus kuin esim kollegan farkku octaviassa jossa samantehoinen 1,4 DSG kulutus 6 litran pintaan.halperi kirjoitti:Minkälaisia kulutuslukemia foorumilaisilla on 1.4 AT:sta? Itsellä on reilu tonni takana tourerilla ja kovat kulutuslukemat ihmetyttävät. Ajotietokoneen mukaan kulutus on 7,1, mutta laskettuna kulutus on lähes 9,5 l/100km. Ajo on pääasiassa kaupunkimaista, mutta kovin paljoa liikkeellelähtöjä ei ole. Webaston polttokin on suhteellisen maltillista ja kelitkin ovat olleet suhteellisen lämpimiä. Onkohan kyseessä vain uuden koneen karheutta ja lukemat tasaantuvat käytön myötä?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No ton verran voi maksaa siitä, ettei tarvi ajaa DSG:llä!JPYlöjärvi kirjoitti:Mulla 1.4AT 5 ovinen ilman webastoa kulutus laskettuna auton omien kilometrien mukaan noin 7.1, ajotietokone näyttää 6,5 kilometrejä takana noin 4000. Selkeästi suurempi kulutus kuin esim kollegan farkku octaviassa jossa samantehoinen 1,4 DSG kulutus 6 litran pintaan.halperi kirjoitti:Minkälaisia kulutuslukemia foorumilaisilla on 1.4 AT:sta? Itsellä on reilu tonni takana tourerilla ja kovat kulutuslukemat ihmetyttävät. Ajotietokoneen mukaan kulutus on 7,1, mutta laskettuna kulutus on lähes 9,5 l/100km. Ajo on pääasiassa kaupunkimaista, mutta kovin paljoa liikkeellelähtöjä ei ole. Webaston polttokin on suhteellisen maltillista ja kelitkin ovat olleet suhteellisen lämpimiä. Onkohan kyseessä vain uuden koneen karheutta ja lukemat tasaantuvat käytön myötä?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juuri näin. Dsg on hyvä kun ajaa moottoritiellä tasanopeudella mutta ruuhkanylkytykseen siitä ei ole..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On muuten pissapojan säiliö luvattoman pieni. Onko edes 2 litraa... surkeeta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kävin tänään koeajamassa 1.4t Innovation farkun manuaalina.
Havaintoja verrattuna omaan 1.4t drive (2015) farkkuun:
- Koneessa hiukan enemmän potkua, muttei mitään ihmeellistä. Vaikea uskoa noita ilmoitettuja suoritusarvoja.
- Melutaso kitkoilla samaa luokkaa kuin nykyisessä.
- Ajettavuudessakaan ei isoja eroja.
- Varusteita tuntui olevan todella paljon, en päässyt puolen tunnin koeajolla sinuiksi puolienkaan kanssa!
- Kojelauta ja muutenkin ohjaamon olemus selvästi nykyaikaisempi.
- Ulkonäko myöskin nykyaikainen, ja varsin hyvännäköinen ainakin vaaleissa väreissä.
No tuliko vaihtokuumetta? -> Ei tullut. Olisikohan tuo 200 hp versio vähän sytyttävämpi...
Havaintoja verrattuna omaan 1.4t drive (2015) farkkuun:
- Koneessa hiukan enemmän potkua, muttei mitään ihmeellistä. Vaikea uskoa noita ilmoitettuja suoritusarvoja.
- Melutaso kitkoilla samaa luokkaa kuin nykyisessä.
- Ajettavuudessakaan ei isoja eroja.
- Varusteita tuntui olevan todella paljon, en päässyt puolen tunnin koeajolla sinuiksi puolienkaan kanssa!
- Kojelauta ja muutenkin ohjaamon olemus selvästi nykyaikaisempi.
- Ulkonäko myöskin nykyaikainen, ja varsin hyvännäköinen ainakin vaaleissa väreissä.
No tuliko vaihtokuumetta? -> Ei tullut. Olisikohan tuo 200 hp versio vähän sytyttävämpi...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei ole tosiaan mahdottoman suuri. Viimeksi sain 3 litran pussin lähes kokonaan tyhjennettyä säiliöön.TerOpel kirjoitti:On muuten pissapojan säiliö luvattoman pieni. Onko edes 2 litraa... surkeeta.
Ps. Voin muuten suositella Korrek Pro lasinpesunestettä, jonka säiliöön tyhjensin. Hyvin alkaa vesi syrjäytymään tuulilasilta
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Saattaa olla aika itsestäänselvyys muille kuin minulle, mutta minulle tuli yllätyksenä että jos webastosta laittaa manuaalisesti sen 30 minuuttia päälle se on sen 30 minuuttia päällä vaikka välillä ajaisikin.
Eli heitin webaston päälle manuaalisesti aamulla, kerkesi olla n.10 minuuttia päällä, heitin muksun lähellä olleeseen päiväkotiin ja kun tulin sieltä takaisin autolle niin eikös se webasto edelleen pöhise sammutetussa autossa, vaikka välillä olin ajanut sen lyhkäisen matkan päiväkodille.
Jotenkin automaattisesti oletin että se osaisi sammuttaa sen webaston samalla kun sammutan auton.
Eli heitin webaston päälle manuaalisesti aamulla, kerkesi olla n.10 minuuttia päällä, heitin muksun lähellä olleeseen päiväkotiin ja kun tulin sieltä takaisin autolle niin eikös se webasto edelleen pöhise sammutetussa autossa, vaikka välillä olin ajanut sen lyhkäisen matkan päiväkodille.
Jotenkin automaattisesti oletin että se osaisi sammuttaa sen webaston samalla kun sammutan auton.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mun 1,6 AT 5ov. ajotietokone näyttää kulutukseksi alusta lähtien 4,2 l ja viime tankkauksesta 3,8 l (keskinopeus 67 km/h). Ajettu kaiken kaikkiaan n. 1300 km. Webasto lisää kulutusta 1,0-1,5 l/100 km. Range näytti tankattaessa n. 1250 kmJPYlöjärvi kirjoitti:Mulla 1.4AT 5 ovinen ilman webastoa kulutus laskettuna auton omien kilometrien mukaan noin 7.1, ajotietokone näyttää 6,5 kilometrejä takana noin 4000. Selkeästi suurempi kulutus kuin esim kollegan farkku octaviassa jossa samantehoinen 1,4 DSG kulutus 6 litran pintaan.halperi kirjoitti:Minkälaisia kulutuslukemia foorumilaisilla on 1.4 AT:sta? Itsellä on reilu tonni takana tourerilla ja kovat kulutuslukemat ihmetyttävät. Ajotietokoneen mukaan kulutus on 7,1, mutta laskettuna kulutus on lähes 9,5 l/100km. Ajo on pääasiassa kaupunkimaista, mutta kovin paljoa liikkeellelähtöjä ei ole. Webaston polttokin on suhteellisen maltillista ja kelitkin ovat olleet suhteellisen lämpimiä. Onkohan kyseessä vain uuden koneen karheutta ja lukemat tasaantuvat käytön myötä?
Astra Executive 5.ov 1,4 T Aut. -19 Black line OPC pack
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hartsap:llä lienee diisseli? Ei pääse bensa 1.6:lla tuollaisiin lukemiin ja sitä ei vielä taida bensa-automaattina olla oikein kellään, eikös se vasta tullut myyntiin.
Omassa 1.4 bensamanuaalissa on 6,8 litraa tankkauksista laskettu keskikulutus ja 6,0 ajotietokoneen näyttämä. Tänään ajelin 350 km siivun yhtä kyytiä ja ajotietokone näytti matkan keskikulutukseksi 4,9 keskinopeudella 92 km/h. Se on jo varsin kohtuullista, vaikka siihen muutaman desin lisäisikin, huomioiden atk:n valehtelu.
Omassa 1.4 bensamanuaalissa on 6,8 litraa tankkauksista laskettu keskikulutus ja 6,0 ajotietokoneen näyttämä. Tänään ajelin 350 km siivun yhtä kyytiä ja ajotietokone näytti matkan keskikulutukseksi 4,9 keskinopeudella 92 km/h. Se on jo varsin kohtuullista, vaikka siihen muutaman desin lisäisikin, huomioiden atk:n valehtelu.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Diesel tuo on. Ennen ostoa kävin ajamassa bensa ja diesel vaihtoehdot. Dieselin koeajon jälkeen oli selvää kumpi kone ja vaihteisto tulee Sopii hyvin minun rauhalliseen ajotyyliinotj kirjoitti:Hartsap:llä lienee diisseli? Ei pääse bensa 1.6:lla tuollaisiin lukemiin ja sitä ei vielä taida bensa-automaattina olla oikein kellään, eikös se vasta tullut myyntiin.
Omassa 1.4 bensamanuaalissa on 6,8 litraa tankkauksista laskettu keskikulutus ja 6,0 ajotietokoneen näyttämä. Tänään ajelin 350 km siivun yhtä kyytiä ja ajotietokone näytti matkan keskikulutukseksi 4,9 keskinopeudella 92 km/h. Se on jo varsin kohtuullista, vaikka siihen muutaman desin lisäisikin, huomioiden atk:n valehtelu.
Astra Executive 5.ov 1,4 T Aut. -19 Black line OPC pack
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noista valoista kun on höpisty, niin huomasin äsken yhden jutun. Autoni kävi merkkipajalla ja siihen tehtiin kaksi päivitystä, joista toisen piti vaikuttaa ledvaloihin ja toisen vaikutusta eivät osanneet kertoa. Äsken kotiin tullessani rupesin selailemaan auton valikoita ja huomasin ihmeekseni, että auton personoinnissa kohdassa "valaistus" auton asetus oli "vasemman puoleinen liikenne". Käyttöohjekirja puhuu siinä kohtaa vasemman ja oikean puoleisesta OHJAUKSESTA! Asetuksia vaihdellessani valokuvio tallin ovessa ei kauheasti muuttunut.
En tiedä onko asetukseni aina ollut "vasemman puoleinen liikenne" vai onko se tullut tuossa päivityksessä. On vaan vähän järjen vastaista pitää se siinä. Kumpaakohan tässä nyt oikeasti tarkoitetaan, ohjauspyörän puolta autossa vai käytettävää ajokaistaa? Miten muiden asetukset?
En tiedä onko asetukseni aina ollut "vasemman puoleinen liikenne" vai onko se tullut tuossa päivityksessä. On vaan vähän järjen vastaista pitää se siinä. Kumpaakohan tässä nyt oikeasti tarkoitetaan, ohjauspyörän puolta autossa vai käytettävää ajokaistaa? Miten muiden asetukset?