Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitoksia Sports. Tuuminkin että tuo se varmaankin on.
Ehkä nää kurakelit vaikuttaa siihen että luukku aukeaa jalalla jos aukeaa, mutta ei tuo vaarallista ole. 5.83 litraa oli nyt ensimmäisen tankkauksen todellinen kulutus, auton näyttäessä 5.6 litraa.
Puhelimen kontaktilistan ollessa pitkä, on sieltä ajaessa hankala löytää haluamaansa. Autolle saa näemmä tehtyä oman listan, siihen voisi sitten laittaa vain useimmin käytetyt. Mutta pitääkö ne tosiaan kirjoittaa uusiksi? Ettei saa luurin kontakteista kopioitua?
Eilen illalla tuli pimeässä todettua että hiton hyvin valaisee ledit ja automatiikka toimi loistavasti
Ehkä nää kurakelit vaikuttaa siihen että luukku aukeaa jalalla jos aukeaa, mutta ei tuo vaarallista ole. 5.83 litraa oli nyt ensimmäisen tankkauksen todellinen kulutus, auton näyttäessä 5.6 litraa.
Puhelimen kontaktilistan ollessa pitkä, on sieltä ajaessa hankala löytää haluamaansa. Autolle saa näemmä tehtyä oman listan, siihen voisi sitten laittaa vain useimmin käytetyt. Mutta pitääkö ne tosiaan kirjoittaa uusiksi? Ettei saa luurin kontakteista kopioitua?
Eilen illalla tuli pimeässä todettua että hiton hyvin valaisee ledit ja automatiikka toimi loistavasti
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuohon puhelimen kontaktilistaan en itse ole hirveästi perehtynyt, koska olen tallentanut tärkeimmät kontaktit/yhteystiedot suosikkikanavien muistipaikkoihin (samoihin, joihin tallennat radiokanavat). Asetuksistahan voi valita, kuinka monta suosikkikanavaa näytöllä näytetään. Itselläni valittuna on 15 suosikin näyttäminen ja näiden suosikkipainikkeiden alle voi sitten helposti tallentaa omat suosikkiradiokanavat ja omat tärkeimmät yhteystiedot samaan aikaan. Silloin ei tarvitse ollenkaan hakea tärkeimpiä yhteystietoja puhelinvalikon takaa, jos tulee tarvis soittaa jollekinVillesa kirjoitti:Kiitoksia Sports. Tuuminkin että tuo se varmaankin on.
Ehkä nää kurakelit vaikuttaa siihen että luukku aukeaa jalalla jos aukeaa, mutta ei tuo vaarallista ole. 5.83 litraa oli nyt ensimmäisen tankkauksen todellinen kulutus, auton näyttäessä 5.6 litraa.
Puhelimen kontaktilistan ollessa pitkä, on sieltä ajaessa hankala löytää haluamaansa. Autolle saa näemmä tehtyä oman listan, siihen voisi sitten laittaa vain useimmin käytetyt. Mutta pitääkö ne tosiaan kirjoittaa uusiksi? Ettei saa luurin kontakteista kopioitua?
Eilen illalla tuli pimeässä todettua että hiton hyvin valaisee ledit ja automatiikka toimi loistavasti
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aha, siinä on siis tuommoinenkin hienous Täytyy siis vilkaista ohjekirjaa uudemman kerran Kiitos taas
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hyvin toimii, yleensä. Eilen huomasin automatiikalle hankalat olosuhteet. Nelikaistainen, valaisematon tie keskikaiteella. Kaiteen takia auto ei oikein havainnut vastaantulevia. Erityisen hyvä noissa valoissa on vastaantulevien puolen pientareen valaisu vaikka toinen auto ajaa edellä, ennen tuo alue on jäänyt melko pimentoon.Villesa kirjoitti:Kiitoksia Sports. Tuuminkin että tuo se varmaankin on.
Eilen illalla tuli pimeässä todettua että hiton hyvin valaisee ledit ja automatiikka toimi loistavasti
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 84
- Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Harmi vaan että kesärajoituksilla (+112kmh mittariin) tämä vastaantulevien puoli jää kokonaan valaisematta. Tämä on kai ns moottoritie moodi.Hyvin toimii, yleensä. Eilen huomasin automatiikalle hankalat olosuhteet. Nelikaistainen, valaisematon tie keskikaiteella. Kaiteen takia auto ei oikein havainnut vastaantulevia. Erityisen hyvä noissa valoissa on vastaantulevien puolen pientareen valaisu vaikka toinen auto ajaa edellä, ennen tuo alue on jäänyt melko pimentoon.
Vähän OT mutta tuli mieleen vanha sanonta kuinka suomessa sokeat tekevät harjoja ja saksassa Opeleita. Ehkä siinä syy kaikille piipityksille tekstin lisäksi jotka kulkineesta pääsee--> Esim. Repsikka käy peräluukulla:
Piipp piip piip - ovi auki
Piipp piip piip - Sivututka havaitsee liikettä
Piipp piip piip - Takatutka havaitsee liikettä
Piipp piip piip - Takaluukku auki
Piipp piip piip - Tutkat havaitsee edelleen liikettä
Piipp piip piip - ovi auki
Piipp piip piip - vapauta käsijarru
Astra K 1.6 CDTI A
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No prkl.. niin se taitaa olla, kuvittelin että jos sen pistää pois niin se ei automaattisesti laittaisi sitä päälle ajonopeuden laskettua. Se asetusvalikon valintakin on siis täysin toimimaton, ei se pysy pois päältä. Jotain extrahäikkää tuossa kuitenkin oli kun ei se muilla reissuilla ole jokaisessa liikennevalossa piippaillut, joko softa seonnut ja luullut että pakki päällä ja takatutka on toiminut laajemmalta alueelta tai sitten jotain häikkää lumen yms takia.SportsT_Innovation kirjoitti:Noin se valitettavasti toimii. Softa juttu ja toivotaan, että joku päivitys muuttaa joskus tutkien toimintaa järkevämmäksi. Mutta ei siis ole vika.MikkoH kirjoitti:Ensimmäinen bugi, jokaisessa liikennevalossa parkkitutkat kytkeytyi päälle ja alkoivat piippaamaan joko edessä tai takana jonossa seisoneesta autosta. Nappasin sen aina pois mutta seuraavassa pysähdyksessä taas sama juttu. Noinko sen pitää toimia jos ei erikseen ole vielä asetuksista ottanut pois päältä :O ?
Muita jänniä featureita, tänään oli perslämmitin päällä automaattisesti vaikka senkin olen asetuksista ottanut pois päältä.
Eilen lisäksi kun lähdin ajoon ~5 kertaa niin jokaisella kerralla hetken ajon jälkeen kaikki auton ovet menivät itsestään lukkoon, tänään ei tehnyt sitä. Liekö tuolla joku lapsilukko valinta sille, vai olikohan vaan avaimet jotenkin huonosti taskussa että painoi lukitusnappia.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ääniohjaus on kanssa näppärä ja luotettava. Eli useimmin käytettyjen nimien taakse nauhoittaa äänivalinnan. Sitten painaa ratista luuria, sanoo "Call", sitten tallennetun nimen ja lopuksi vielä "Yes". Näin siis J-mallin Astrassa toimii, en tiedä miten K-mallissa on toteutettu tuo.SportsT_Innovation kirjoitti:Tuohon puhelimen kontaktilistaan en itse ole hirveästi perehtynyt, koska olen tallentanut tärkeimmät kontaktit/yhteystiedot suosikkikanavien muistipaikkoihin (samoihin, joihin tallennat radiokanavat). Asetuksistahan voi valita, kuinka monta suosikkikanavaa näytöllä näytetään. Itselläni valittuna on 15 suosikin näyttäminen ja näiden suosikkipainikkeiden alle voi sitten helposti tallentaa omat suosikkiradiokanavat ja omat tärkeimmät yhteystiedot samaan aikaan. Silloin ei tarvitse ollenkaan hakea tärkeimpiä yhteystietoja puhelinvalikon takaa, jos tulee tarvis soittaa jollekinVillesa kirjoitti:Kiitoksia Sports. Tuuminkin että tuo se varmaankin on.
Ehkä nää kurakelit vaikuttaa siihen että luukku aukeaa jalalla jos aukeaa, mutta ei tuo vaarallista ole. 5.83 litraa oli nyt ensimmäisen tankkauksen todellinen kulutus, auton näyttäessä 5.6 litraa.
Puhelimen kontaktilistan ollessa pitkä, on sieltä ajaessa hankala löytää haluamaansa. Autolle saa näemmä tehtyä oman listan, siihen voisi sitten laittaa vain useimmin käytetyt. Mutta pitääkö ne tosiaan kirjoittaa uusiksi? Ettei saa luurin kontakteista kopioitua?
Eilen illalla tuli pimeässä todettua että hiton hyvin valaisee ledit ja automatiikka toimi loistavasti
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
miata kirjoitti:Hyvin toimii, yleensä. Eilen huomasin automatiikalle hankalat olosuhteet. Nelikaistainen, valaisematon tie keskikaiteella. Kaiteen takia auto ei oikein havainnut vastaantulevia. Erityisen hyvä noissa valoissa on vastaantulevien puolen pientareen valaisu vaikka toinen auto ajaa edellä, ennen tuo alue on jäänyt melko pimentoon.Villesa kirjoitti:Kiitoksia Sports. Tuuminkin että tuo se varmaankin on.
Eilen illalla tuli pimeässä todettua että hiton hyvin valaisee ledit ja automatiikka toimi loistavasti
Itse olen pettynyt Matrix valojen valotehoon. Valojen kantomatka verrattuna (Insignia) AFL-valoihin on lyhyt.
Itse ajan paljon pimeällä pitkillä valoilla ja pidin AFL-valojen kääntymis toiminnosta. Matrixeista samanlainen toiminto puuttuu.
Autoon muuten olen ollut tyytyväinen ja on muuten hiljaisempi kuin Inkku .
Astra Executive 5.ov 1,4 T Aut. -19 Black line OPC pack
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko Hartsap sinulle tehty valojen päivitys? Päivityksen jälkeen suuntaus nousee korkeammalle ja kantama kasvaa. Tokihan Insignian ja myös Astra J:n valot olivat ehkäpä parasta mitä Xenon-puolella oli tarjolla, joten niiden kantamasta vielä Ledit jää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Autossa on viimeisimmät päivitykset (2 vk. rekisterissä). Webaston käyttö sotkee välillä valojen toimintaa. Webaston ollessa päällä niin vasen valo jää hieman alemmaksi kuin oikea. Tämä ominaisuus on päällä ajoittain .otj kirjoitti:Onko Hartsap sinulle tehty valojen päivitys? Päivityksen jälkeen suuntaus nousee korkeammalle ja kantama kasvaa. Tokihan Insignian ja myös Astra J:n valot olivat ehkäpä parasta mitä Xenon-puolella oli tarjolla, joten niiden kantamasta vielä Ledit jää.
Astra Executive 5.ov 1,4 T Aut. -19 Black line OPC pack
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Se on vaan led-valojen ominaisuus. Kantomatka ei riitä lähellekään kunnollisiin ksenoneihin verrattuna. Minulla on kolme ledeillä varustettua autoa ja kaikista huonoimmat kaukovalot löytyvät bemarin keulalta. S-maxin ledit ovat kääntyvät ja siitä ominaisuudesta kyllä pidän. Ikänäkö kun alkaa vaivata niin ledien valkoinen valo avittaa silloin kun on oikeasti pimeää ja märkää.hartsap kirjoitti:miata kirjoitti:Hyvin toimii, yleensä. Eilen huomasin automatiikalle hankalat olosuhteet. Nelikaistainen, valaisematon tie keskikaiteella. Kaiteen takia auto ei oikein havainnut vastaantulevia. Erityisen hyvä noissa valoissa on vastaantulevien puolen pientareen valaisu vaikka toinen auto ajaa edellä, ennen tuo alue on jäänyt melko pimentoon.Villesa kirjoitti:Kiitoksia Sports. Tuuminkin että tuo se varmaankin on.
Eilen illalla tuli pimeässä todettua että hiton hyvin valaisee ledit ja automatiikka toimi loistavasti
Itse olen pettynyt Matrix valojen valotehoon. Valojen kantomatka verrattuna (Insignia) AFL-valoihin on lyhyt.
Itse ajan paljon pimeällä pitkillä valoilla ja pidin AFL-valojen kääntymis toiminnosta. Matrixeista samanlainen toiminto puuttuu.
Autoon muuten olen ollut tyytyväinen ja on muuten hiljaisempi kuin Inkku .
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tämä huoltovälilupaus nyt alkoi häiritsemään itseäkin. 14000 mittarissa ja öljyn ikä 35%. Kyselin tästä maahantuojalta ja tämä ei tarkoita määräaikaishuoltoa, vaan ainoastaan öljyn ja suodattimen vaihtoa. Mutta on tämä silti vähän erikoista että on modernit longlife-öljyt ja eivät kestä edes huoltoväliä. En tiedä pitäisikö kysäistä kuluttaja-asiamieheltä, sen verran risoo.KKN kirjoitti:Mites muilla uusi Astra kaipaa huoltoon? Meillä on auto otettu käyttöön touko-kesäkuun vaihteessa 2016 ja viime joulukuussa, kun mittarissa oli noin 15tkm, öljyn käyttöikä tipahti alle 5% ja auto kaipaili ensimmäistä määräaikaishuoltoa. Eipä siinä mitään, oli muutenkin mielessä että ensimmäinen öljynvaihto voisi olla hyvissä ajoin. No, kohta on mittarissa 20tkm ja öljyn käyttöikä enää 60%. Näyttäisi siis siltä että meidän käytössä öljyn käyttöikä tippuu n. 30% 5tkm matkalla ja näin ollen huoltoväli jää noin puoleen luvatusta + huoltokustannukset tietysti paljon isommat per vuosi. Yksi myyjän myyntiargumentti oli vuoden tai 30tkm huoltoväli ja maltilliset kustannukset. Autolla ajetaan melkein joka päivä ihan normaalia nurkka-ajoa + välillä pidempää siivua maantiellä tai moottoritiellä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Näin se vaan menee - sikäli kuin tiedän niin huoltoväli määrittyy aikalailla samalla tavalla merkistä riippumatta. Eri asia on sitten se, onko asiaa kommunikoitu miten käyttäjille... Tai kannattaako antaa pikeentyneen öljymönjän tukkia ahtaat öljykanavat ylipitkillä huoltoväleillä... Merkkiliikkeen varaosamyyjää lainatakseni: "En kyllä missään nimessä ajaisi 30 tkm samoilla öljyillä. Vaihdan öljyt noin 15 tkm välein."mvi10 kirjoitti:Tämä huoltovälilupaus nyt alkoi häiritsemään itseäkin. 14000 mittarissa ja öljyn ikä 35%. Kyselin tästä maahantuojalta ja tämä ei tarkoita määräaikaishuoltoa, vaan ainoastaan öljyn ja suodattimen vaihtoa. Mutta on tämä silti vähän erikoista että on modernit longlife-öljyt ja eivät kestä edes huoltoväliä. En tiedä pitäisikö kysäistä kuluttaja-asiamieheltä, sen verran risoo.KKN kirjoitti:Mites muilla uusi Astra kaipaa huoltoon? Meillä on auto otettu käyttöön touko-kesäkuun vaihteessa 2016 ja viime joulukuussa, kun mittarissa oli noin 15tkm, öljyn käyttöikä tipahti alle 5% ja auto kaipaili ensimmäistä määräaikaishuoltoa. Eipä siinä mitään, oli muutenkin mielessä että ensimmäinen öljynvaihto voisi olla hyvissä ajoin. No, kohta on mittarissa 20tkm ja öljyn käyttöikä enää 60%. Näyttäisi siis siltä että meidän käytössä öljyn käyttöikä tippuu n. 30% 5tkm matkalla ja näin ollen huoltoväli jää noin puoleen luvatusta + huoltokustannukset tietysti paljon isommat per vuosi. Yksi myyjän myyntiargumentti oli vuoden tai 30tkm huoltoväli ja maltilliset kustannukset. Autolla ajetaan melkein joka päivä ihan normaalia nurkka-ajoa + välillä pidempää siivua maantiellä tai moottoritiellä.
Oma käsitykseni on seuraavanlainen: Vuosi on huoltovälin ehdoton maksimi. Muutoin huoltoväli on karkeasti ottaen 15-35 tkm riippuen siitä kuinka lyhyttä pätkää ajaa. Jotkut väittävät huoltovälin olevan vuoden määräajan ohella riippuvainen ensisijaisesti käynnistyskertojen lukumäärästä eli lyhyillä pätkillä se on joskus se määräävin tekijä. Jos taas ajaa pitkää matka-ajoa, niin huoltoväli voi olla hyvinkin yli 35 tkm.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noo tuota noin. Tossa laskeskelin että itsellä (mikäli öljynlaatumittariin on luottamista) nykyisellä tahdilla (auto ollut 2 kk) tulisi öljynvaihtoväli vastaan 4860 km kohdalla näyttää tällä hetkellä 82% ja mittarissa huikeat 1067 km. Tosin, ajallisesti se tarkoittaisi tällä hetkellä semmosta 8-10 kk auton luovarista laskettua aikaa.
Itsellä tulee jonkun verran lyhyttä ajoa ja semmonen normipätkäkin on joku 20 km suuntaansa per päivä.
Mut joo, yhdyn kyllä siihen öljyn vaihtoväliin. Pitäis varmaan nostaa sitä tikkuakin tänään ekaa kertaa.
Itsellä tulee jonkun verran lyhyttä ajoa ja semmonen normipätkäkin on joku 20 km suuntaansa per päivä.
Mut joo, yhdyn kyllä siihen öljyn vaihtoväliin. Pitäis varmaan nostaa sitä tikkuakin tänään ekaa kertaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa on 94% jäljellä ekan 1000km jälkeen enkä mitään pitkää siivua aja, työmatka 12km. Yksi käynti 100km päässä tohon sisältyy. Meinasin kuitenkin 15tkm kohdalla käydä öljyt vaihdattamassa.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17