Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Eli olen tuollaista -05 Vivaroa katsellut itselleni. n 300 000 km ajettu.Vaihdelaatikko vaihdettu ja kuulema jakopää vaihdettu. "Kaverit" pitää hulluna ja kertovat toinen toistaan villimpiä tarinoita noiden surkeudesta. Tässä vaan kiinnostaisi varusteet,kun on ilmastointia,keskuslukkoa,sähkölasia ja webastoa. Eli kaikki tärkeimmät löytyy.... Ainahan auton osto on riski,mutta kertokaa hyviä ja huonoja kokemuksia Vivarosta !
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Renault Trafic - Opel Vivaro - Nissan Primastar
Nuo on samoja kopperoita eri muruilla. Etsippä vertailuja nuista niin saat aika hyvin selville.
Nuo on samoja kopperoita eri muruilla. Etsippä vertailuja nuista niin saat aika hyvin selville.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4796969
Tuossa yks jossa kannattaa käyttää maalaisjärkeä lukiessa....
Tuossa yks jossa kannattaa käyttää maalaisjärkeä lukiessa....
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Kaikki Rellun hyvät ja huonot puolet. Auto on Renault Trafic, Opeleihin ja Nissaneihin vaihdettu vain maski, ja muutamia pisteosia.
Vaihdelaatikko noissa on heikko kohta, joten hyvä jos laatikko on vaihdettu, ja tuo asia on kunnossa. Etupäässä on ainakin ensimmäisissä vuosimalleissa käytetty Lagunan niveliä, jotka ovat pakettiautokäyttöön reilusti alimitoitetut. 100tkm samoilla alapalloilla, pyöränlaakereilla, ja raidepäillä on jo saavutus.
Vaihdelaatikko noissa on heikko kohta, joten hyvä jos laatikko on vaihdettu, ja tuo asia on kunnossa. Etupäässä on ainakin ensimmäisissä vuosimalleissa käytetty Lagunan niveliä, jotka ovat pakettiautokäyttöön reilusti alimitoitetut. 100tkm samoilla alapalloilla, pyöränlaakereilla, ja raidepäillä on jo saavutus.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Muistanko väärin jos sanon et 5-vaihteiset loodat oli kestävempiä vivarois kuin 6-vaihteiset?
Jos pakua itse etsisin ni luultavasti vivaroa tulis katteltua ihan pelkästään hintojen takia muitten puheista välittämättä. Jokaises kulkinees on omat hyvät ja huonot puolensa ja jos nettiä liika kirjaintarkasti lukee ni ei täs elämäs uskalla ostaa mitään autoa.
Jos tuo kiikaris oleva vivaro on noin paljon jo rullattu ni luulis kalliiden remppojen olevan jo tehty kuten juuri esim. tuo laatikko remppa.
Nuo nivel hommat nyt on arkipäivää joka vehkees merkistä huolimatta. En oo vielä sellaseen kulkineeseen törmänny mihin ei olis tarvinnu ikään vaihtaa esim. vetoniveliä, alapalloja, raidetangon päitä ym. nippeliä ja nappelia.
Tää nyt tuskin auttoi aloitusviestin kirjoittajaa, mut ilmaisin vain oman mielipiteeni joten kukin tehköön miten haluaa
Jos pakua itse etsisin ni luultavasti vivaroa tulis katteltua ihan pelkästään hintojen takia muitten puheista välittämättä. Jokaises kulkinees on omat hyvät ja huonot puolensa ja jos nettiä liika kirjaintarkasti lukee ni ei täs elämäs uskalla ostaa mitään autoa.
Jos tuo kiikaris oleva vivaro on noin paljon jo rullattu ni luulis kalliiden remppojen olevan jo tehty kuten juuri esim. tuo laatikko remppa.
Nuo nivel hommat nyt on arkipäivää joka vehkees merkistä huolimatta. En oo vielä sellaseen kulkineeseen törmänny mihin ei olis tarvinnu ikään vaihtaa esim. vetoniveliä, alapalloja, raidetangon päitä ym. nippeliä ja nappelia.
Tää nyt tuskin auttoi aloitusviestin kirjoittajaa, mut ilmaisin vain oman mielipiteeni joten kukin tehköön miten haluaa
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
kaverin työpaikalla on keikka-autona vivaro(ainaki ollut), puheli kerrattain että piti keikalle lähteä, niin het ku pääsi pois kotikylältä niin vedot loppu ja merkkivalo ilmoittaa motti häiriötä, uukkari ja kohti hallia niin vika katos.... "eiköhän tuo toimis", uukkari ja uudestaan yrittään keikalle niin häikkä päälle ja hallille. Isällä on kans vivaro työautona, siltä en oo moitteita kuullu
jo toinen sintra menos;D
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Duunikaveri moiseen oli haksahtanut. 40tkm lasissa meni roppakaupalla alustan osia vaihtoon. Oli sentään vielä takuu päällänsä.
Myi pois ja uusi omistaja ehti vissiin pari viikkoa ajaa, ennen kuin loota sanoi sopparin irti
Itse pysyisin noista kyllä kaukana...
Myi pois ja uusi omistaja ehti vissiin pari viikkoa ajaa, ennen kuin loota sanoi sopparin irti
Itse pysyisin noista kyllä kaukana...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Uudemmissa nivelet alkanu jo kestämään enemmän kun yhden katsastus välin. Yks aika jännä toteutus näky olevan jossain noissa (en nyt muista missä versiossa) Oli kierrejouset dumpattu etuakselin ja korin väliin. Ja yks diesel version kone olisko ollu 2,5l:ssa oli se ongelma, että vesipumppu pyörii öljytilassa rattailla ja niistä menee aika helposti vedet ja vellit sekasin. Suosittelen välttämään näitä "ranskiksia" ja jos hyvän pakun haluaa niin osta tojota
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Movanossa jousia painaa ylätukivarressa oleva uloke, jouset ovat siis tukivarsien nivelpisteen sisäpuolella.
Vivaroissa on aina ihan normaali mcpherssoni.
Vesipumppu on jakopäässä mutta sen viat on harvinaisia.
Vivaroissa on aina ihan normaali mcpherssoni.
Vesipumppu on jakopäässä mutta sen viat on harvinaisia.
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Meiän ukko on ajanu työajoa pari vuotta vivarolla ilman mainittavia ongelmia, nivelten vaihto tuossa nyt on jokavuotinen homma mut tekniikkassa ei ole valittamista, 2.0cdti
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
No uusin tojotan proace on pösöcitikkafiiatti, eli ranskanpatonki siitäkin on tullut.JokkeJ kirjoitti: Suosittelen välttämään näitä "ranskiksia" ja jos hyvän pakun haluaa niin osta tojota
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
seeklima kirjoitti:No uusin tojotan proace on pösöcitikkafiiatti, eli ranskanpatonki siitäkin on tullut.JokkeJ kirjoitti: Suosittelen välttämään näitä "ranskiksia" ja jos hyvän pakun haluaa niin osta tojota
Joo unohdin mainita ettei sentään uutta toyotaa osta vaan ihan hiacen
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Kolme Vivaroa omistaneena:
Vm: 2002 / 6-vaihteinen. Laatikko levisi 62000 km kohdalla.
Vm: 2008 / Cdti 114 hv. Laatikko meni 94000 km kohdalla. Suutin meni 145000 km kohdalla.
Vm: 2013 / Exoflex 114 hv. Takuu 3 vuotta ja heti sen loputtua auto kiertoon.
GM onneksi tullut laatikkohommissa vastaan, mutta käytettyä, jossa laatikkoa ei ole korjattu / vaihdettu en ostaisi.
Laatikkoa voi yrittää sääliä sillä, ettei käytä kutosvaidetta alle satasen nopeudessa. Laatikon sivuakselinlaakeri sieltä kai menee ja tekee laatikosta selvää.
Käytettyä ostaessa kannattaa käydä motarilla ajamassa, laatikon "vinkunan" kuulee yleensä 5 tai 6 vaihteen päällä ollessa, kun kaasua laskee satasen vauhdista 90km/tunnissa.
Jos laatikkoa ei uudelleen laakeroida hyvissä ajoin, hajoaa koko aski ja ainoa korjaustapa on hankkia uusi.
Raidetangonpäitähän tuosta menee, mutta muuten autoissa ei ole ollut vikoja.
Vivaro on hyvä ajaa, taloudellinen ja hiljainen. Vanha Hiace tietysti kestää isältä pojalle, mutta onhan se hirveä kurkkupurkki ja kelvoton ajettava.
Vm: 2002 / 6-vaihteinen. Laatikko levisi 62000 km kohdalla.
Vm: 2008 / Cdti 114 hv. Laatikko meni 94000 km kohdalla. Suutin meni 145000 km kohdalla.
Vm: 2013 / Exoflex 114 hv. Takuu 3 vuotta ja heti sen loputtua auto kiertoon.
GM onneksi tullut laatikkohommissa vastaan, mutta käytettyä, jossa laatikkoa ei ole korjattu / vaihdettu en ostaisi.
Laatikkoa voi yrittää sääliä sillä, ettei käytä kutosvaidetta alle satasen nopeudessa. Laatikon sivuakselinlaakeri sieltä kai menee ja tekee laatikosta selvää.
Käytettyä ostaessa kannattaa käydä motarilla ajamassa, laatikon "vinkunan" kuulee yleensä 5 tai 6 vaihteen päällä ollessa, kun kaasua laskee satasen vauhdista 90km/tunnissa.
Jos laatikkoa ei uudelleen laakeroida hyvissä ajoin, hajoaa koko aski ja ainoa korjaustapa on hankkia uusi.
Raidetangonpäitähän tuosta menee, mutta muuten autoissa ei ole ollut vikoja.
Vivaro on hyvä ajaa, taloudellinen ja hiljainen. Vanha Hiace tietysti kestää isältä pojalle, mutta onhan se hirveä kurkkupurkki ja kelvoton ajettava.
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Onko Vivaroissa tullut vastaan poikki ruostuvia polttoainetankin kiinnityspantoja?
Kaverin Primastarista meni moinen panta poikki ja yritin googlailla ongelman yleisyyttä ja uuden pannan hintaa, mutta aika heikosti löytyy infoa.
Kaverin Primastarista meni moinen panta poikki ja yritin googlailla ongelman yleisyyttä ja uuden pannan hintaa, mutta aika heikosti löytyy infoa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?
Ei. Sanoisin että iän puolesta on jo yleistä autossakuin autossa. Minkä vuotinen vivaro?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.