Opelisti taas...
Opelisti taas...
Näinhän siinä taas kävi... Tähtinokan vaihdoin ooppeliin, -95 mallin astra tällä kertaa. 2.0 gsi 16v, keltainen farkku. Ollut kuulemma aiemmin joskus jyväskylässä opeli harrastajalla ja hän oli lupaillut että toimittaa keskuslukon/varashälyttimen kaukosäätimen mutta ei vissiin ole löytynyt... niin rek.kilpi on OGP-614 Jos jotain tiedätte tuosta farkusta niin saa kertoa... Vanhahan se on, eikä edes kovin vähän ajettukaan mutta ihan kivasti tuo tuntuu liikkuvan, no kakssatasen tiisseli mersun jälkeen mikä tahansa tuntuu "kuuraketilta" Bilsteiniä näkyi alla olevan ja poikkitukea pannuhuoneessa, soittimen oli joku alan harrastaja kytkenyt ihan just kohdilleen Ei tarvinnut etsimällä etsiä tuota tänään marketin parkkipaikalta, erottuu joukosta
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Re: Opelisti taas...
On näköjään tästäkin viestistä vierähtänyt aikaa, välissä ennättänyt olla monta erilaista kulkinetta ja taas sorruin... Vaikka kun viimeksi oli diesel ooppeli niin olin aivan varma että sanat diesel ja opel ei mahdu samaan lauseeseen. No nyt on sitten c-corsa 1,3cdti. Aikoinaan diesel kadetin kanssa tappelin pari vuotta, v...tus päissäni vaihdoin sen läpi lahoon mitsuun. Vierähti joku vuosi ja hommasin diesel c-asconan, siitä kun kone laukes niin vaihdoin bensamyllyn tilalle ja myyntiin. Kokeiltu on tiisselinä b-ascona, Rekord, vectra, omega, f-astra, b-corsa ja nyt tämä nykyinen. Katsotaan onko tästä talven yli eläjäksi meidän taloudessa...
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Re: Opelisti taas...
Helmojen suojamuovit otin irti ihan uteliaisuuttani, kevyttä pintaruostetta paljastui. Huomenna maalikauppaan, litran purkki happoväriä... Ruosteet puhalletaan pois, happoa pintaan, sen päälle rostex tms maali ja lopuksi pintaväri. Suojamuoveille on jo tilattu uudet kiinnikkeet. Tuo operaatio jatkaa kummasti korin käyttöikää, tietenkin helmojen sisään ruiskutetaan koteloöljyä riittävästi.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13465
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opelisti taas...
hutpas-6 kirjoitti:Helmojen suojamuovit otin irti ihan uteliaisuuttani, kevyttä pintaruostetta paljastui. Huomenna maalikauppaan, litran purkki happoväriä... Ruosteet puhalletaan pois, happoa pintaan, sen päälle rostex tms maali ja lopuksi pintaväri. Suojamuoveille on jo tilattu uudet kiinnikkeet. Tuo operaatio jatkaa kummasti korin käyttöikää, tietenkin helmojen sisään ruiskutetaan koteloöljyä riittävästi.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opelisti taas...
Tämän viestiketjun Astra näkyy olevan vielä liikenteessä, seisoi uljaana s-marketin pihalla pohjois-karjalassa. Corsan helmat "voideltu" happovärillä, maalilla, kiveniskumassalla ja koteloöljyllä, on muutes viimeinen kohta tuosta kulkineesta mikä lahoaa. Äänen vaimentajassa näkyi olevan vielä ruostetta, vaihtuu rosteri pönttöön. Sen jälkeen voi hyvin mielin sanoa että on ruosteeton opeli.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Re: Opelisti taas...
Hyvin on pikku-ooppeli pelannut, muutamaan viikkoon pyörähtänyt reippaat 3000tkm mittariin. Kulutuksen olen joka tankkauksella laskenut, 4,5-4,8 välissä näkyy olevan... eikä ole ollut vieläkään "nättiä" matka-ajoa. Kulkee ihan liian kevyesti ja vielä turhan hyvä ajettava Nyt olen alkanut emäntää pehmittelemään jos vaikka hänellekkin hommattais ooppeli tojotan tilalle. -08 mallin farkku astraa näytin, sekin tuolla 1,3 tiisseli-kattilalla, onko tuon mallin astroissa jotain mitä erityisesti pitäis tutkia... muu kuin ruoste .
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Re: Opelisti taas...
Ei tullut astrasta kauppoja, väliraha jäi liian pitkäksi. Nyt tuo sorsa alkoi kujeilemaan, polttoainetta vuotaa suodatinkotelosta putkien liitoksista. Pelkkiä tiivisteitä ei kuulemma saa, vaihdettava koko kotelo ja sitäkään ei saa tarvikkeena.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13465
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opelisti taas...
C vai d corsa? Kysy toki marmorilta kun ei ooppelin osat ole muutenkaan kalliita. Joissakin pikaliittimissä on O-renkaat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opelisti taas...
C-corsa. Kysyin jo, 170e maksaa. Kotelon puolella on o-renkaat, keltaisen muovirinkulan takana, pitää aika-fakiiri olla jos ne saa irroitettua rikkomatta.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Re: Opelisti taas...
Ei auttanut itku eikä Maamme-laulu, marmorilta uusi kotelo ja taas rokkaa. Eeberiin asennetaan vielä tarvittavat roippeet että saa ohjattua ajastettavalla kaukosäätimellä, uudet Hakkapeliitta renkaatkin laitatin alkuperäisille aluvanteille. Öljyt sekä suodattimet on vaihdettu, vielä keula täyteen valoja niin pimeys ja talvi saa minun puolesta tulla. Tai pojan ajoon tuo luultavasti tulee, kortti pitäis olla taskussa ihan lähipäivinä. Sen vuoksi hyvät valot ja renkaat kun kuitenkin on suuri todennäköisyys että karkaa talvi-liukkaalla vesakkoon, siinä vaiheessa on turha selittää että oli ihan paskat renkaat tai että en nähnyt... 3 kpl nbb alpha xenon valaisee jo sen verran että luulis ainakin riittävän. Kuorma-auton katolla niitä on 2 ja näkee... Vaimon autossa myös 2, on tykännyt ajella pimeällä. Onnistuuko tuohon tosiaan vakkarin asennus pelkän vilkkuviiksen vaihtamisella?
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Re: Opelisti taas...
Kyllä on tuon suunnittelija tehnyt oikean miehen työn. Meinasin vaihtaa laatikkoon öljyt. Ei ole pohjaroppua joten hain marmorilta tiivisteen. Pohjaa ei saa irti jos ei irrota moottorin kannaketta, kannaketta ei saa irti jos ei irrota pakoputkea... No ei ne pohjan pultitkaan lähde suosiolla irti, ennen katkeaa kuin aukiaa. Lopuksi otin tarkistus reiästä imuvaihtajalla sen mitä sai. Öljytila pitäis olla 1,6L uutta öljyä meni 1,5L eli aika hyvin. Vakkari ei ala toimimaan ennenkuin se koodataan, varasin marmorilta ajan ensiviikolle. Takajarrut piti uusia, sylinterit vuotivat. Samat sylinterit kuin vanhassa kadetissa, ja toimiikin ihan yhtä hyvin. Vaikka molemmin puolin uusittu kaikki osat ja kehitty korvakuulolta samaan niin tasaisesti niitä ei saa ottamaan. Oletettavasti talven työkalu on se sama vanha leka millä pitää lyödä takavanteeseen ennen liikkeelle lähtöä. Ja nyt alkoi vielä korkeapaine pumppu vuotamaan polttoainetta... Alkaa ahistamaan pikku-hiljaa prkle
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Re: Opelisti taas...
Osanottoni. Ittellä toinen ooppeli. Eka oli asconan viimeisin malli. Nyt takuuvarma pommi alla. Yllättäen se onkin toiminu hyvin. Viat on korjaantunu itekseen paitsi että käkkäri pitää säätää rummuista.
Citroen C5 2.0 i 2006
Re: Opelisti taas...
Paska säkä tai jotain. Vähän lyhyemmin ens kerralla.hutpas-6 kirjoitti:Kyllä on tuon suunnittelija tehnyt oikean miehen työn. Meinasin vaihtaa laatikkoon öljyt. Ei ole pohjaroppua joten hain marmorilta
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Opelisti taas...
Ei sitä v###tuksen määrää voi oikein lyhyemmin sanoa. Vakkari alkoi toimimaan koodauksen jälkeen ja siitä ilostuneena kurvailin katsastukseen. Leima tuli ilman moitteita.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta