Opelisti taas...

Keskustelua Opeleista
hutpas-6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 21:14
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja hutpas-6 »

Korkeapainepumppu antoi kaikkensa, löpöt kentälle ja hinaukseen aero-saabin perään. Pumpun tiiviste sarja briteissä reilu 16e, käytetty pumppu 120-160e, kunnostettu 300e. Pumppu irti ja tutkimaan...
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
hutpas-6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 21:14
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja hutpas-6 »

Tilasin nuuka-pihinä sen tiivistesarjan. Pumppu auki ja tutkimaan, tiivisteet on suht helppo vaihtaa kun laittoi kirkkaan otsavalon ja silmälasit. Yksi elementti oli oudon tuntuinen ja muutenkin kuluma jälkiä sisällä. Yritin pitää paikat puhtaana, pumppu nippuun ja autoon kiinni. Ei toimi... Tyhjäkäyntiä pyörii mutta ei ota kierroksia eli ei kehitä painetta tarpeeksi. Tulin siihen tulokseen että kunnostettu pumppu tilaukseen, pitäis tulla ensi maanantaina. Saksasta löytyi alle 200e hintaan ja sillä on kahden vuoden takuu. Jos ei pumpun vaihto auta niin minun opelisti-ura päättyy taas toistaiseksi. Laitanpahan kuntoon ehkä joskus... tai sitten en.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
hutpas-6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 21:14
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja hutpas-6 »

Uusi pumppu tuli, laitoin paikoilleen eikä tuo rakkine toimi vieläkään. Nyt sytytti jo häiriövalonkin, antaa koodiksi 0403, eli egr. Otin sen sähkö mutikan irti ja joku pieni lukituslevy sekä jousi lensi lattialle. Nyt loppui oikeesti motivaatio rassata tuota, ajan mieluummin matkailuautolla. Pakko todeta että diesel ja Opel ei mahdu vieläkään samaan lauseeseen, vaikka moottori onkin Fiatin valmistama.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Ovc2003
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Marras 2017, 20:37

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja Ovc2003 »

Mä oon omistanu mun farkku vectran (2.2) direct z22yh moottorilla varustetun vuodesta 2015, ja 2 korkeapainepumppua saanu vaihtaa. 2 kertaa tolla ajalla katin ja kerran etummaisen lambdan :( plus takatukivarret (ylemmät) kertaalleen ja etu kolmiotukivarret.... ei oo viel hermot menny :bonk: Mut mikä noissa korkeapainepumpuissa hajoo??!! Ja saako niihin jotai huolto tai korjaussarjaa?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13465
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ovc2003 kirjoitti:Mä oon omistanu mun farkku vectran (2.2) direct z22yh moottorilla varustetun vuodesta 2015, ja 2 korkeapainepumppua saanu vaihtaa. 2 kertaa tolla ajalla katin ja kerran etummaisen lambdan :( plus takatukivarret (ylemmät) kertaalleen ja etu kolmiotukivarret.... ei oo viel hermot menny :bonk: Mut mikä noissa korkeapainepumpuissa hajoo??!! Ja saako niihin jotai huolto tai korjaussarjaa?
Ei saa mutta pystyy naittaa useista rikkinäisistä ehjän. Kalvot hajoaa.
Ebay 400e ja suomessa noin 600e continentalin pumppu. Vain 98e5 bensaa.

Näin olen foorumia lukiessa ymmärtänyt.
Öljynkulutus on huonoksi kateille myös
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Ovc2003
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Marras 2017, 20:37

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja Ovc2003 »

Ok, kiitos infosta ✌️
hutpas-6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 21:14
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja hutpas-6 »

Jos joskus tuon rottelon saan toimimaan niin välittömästi myyntiin, vaihdan vaikka sitikkaan. Siihen sentään osaa suhtautua asenteella " jos lähdet kotipihaa kauemmaksi, se on urheilua"...
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
hutpas-6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 21:14
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja hutpas-6 »

Ei riitä motivaatio tuon rassaamiseen, jääköön räystäs tippuun seisomaan. Ostin toisen auton tilalle, ei ole ooppeli, eikä edes saksalainen.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
hutpas-6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 21:14
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Opelisti taas...

Viesti Kirjoittaja hutpas-6 »

Poika sai ylipuhuttua että laitetaan ooppeli vielä kuntoon, kulutuksen puolesta sopii opiskelija-budjettiin. Vähän aikaa ennätti sillä ajella kun hajos laturin vapaakytkin. Laturi irti ja tutkimaan. Vapaakytkin hitsattiin kiinteäksi mutta hiilet on lopussa, uutta hiilisiltaa ei saa kuin ehkä marmorilta, tarvikkeena ei saa. Kaverilta sain käytetyn laturin... Nyt alkoi sitten vesipumppu vuotamaan, Motonetin sivut tuntee pumpun mutta ei saatavilla. Onko kaikki osat oikeesti pakko tilata Saksasta kun ei täältä löydy? Itse olen ajellut vanhalla japsi-lintalla, ei lastentauteja ja jos jotain osaa tarvitsee niin löytyy lähes joka huoltoasemalta.
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta
Vastaa Viestiin