Insignia tee se itse

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Onkohan tuota tuoreampien Inkkujen Navi 900 mallia mahdollista päivittää toimimaan Android Auton kanssa?
Opelin sivuilta kopioitu: "Paras liitettävyys Android –puhelimellesi autossa. Android Auto1 sisältää mm. kartat, musiikin ja paljon muuta." ja "1Saatavilla mallivuoden 16 Insignia ja uuden Astran IntelliLink R700, R4.0 ja Navi 900 –laitteisiin."
Onkohan tuo vain softapäivitys, vai onko siellä ihan uutta rautaa?

Entä mitenköhän näihin kartat? Pystyykö karttapäivityksen "jakamaan" tovereiden kanssa? Taitaa nykyisin tulla USB-tikulla, joten periatteessa autohan voi sen jotenkin lukita itselleen softasta?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja iZero »

Vinkkinä kun olette vaihtamassa kulmavalon H11 poltinta. Ainakin Valeon polttimessa oli kannassa tuollaiset nuolen osoittamat nypyrät jotka otti kiinni umpiossa olevaan saumaan. Vanha Osramin H11 poltin on sileä. Eli jos uusi poltin ei käänny paikalleen kohtuullisella voimalla niin kannattaa tutkia sitä poltinta eikä vääntää tunti väkisin :)

Kuva
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Blink
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Maalis 2015, 08:17

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Blink »

Toisena tyyppivikana insignioissa on ollut, että vakionopeuden säädin ei toimi. Homma onnistuu joko helpolla tavalla, eli otat akun navan irti ja annat olla muutaman minuutin ja sen jälkeen laitat takaisin ja "kalibroit" auton ajotietokoneen osoittamin ohjein (eri ikkunoita kiinni ja auki eri aikaan), mutta jos tuo ei auta, niin ohjainlaite joudutaan uudelleen ohjelmoimaan ja se käy ainoastaan merkkikorjaamoissa.

Tämä on nyt omassa inkussa pakkaskeleillä ollut miltei kokoajan päällä. Onko tietoa tuosta ohjainlaitteen ohjelmoimisesta, onko se kestävä ratkaisu ja paljonko maksaa about? (tai onko kukaan keksinyt tähän vielä muuta ratkaisua?)

Pitää kokeilla tuota akun navan irroittamista :) Pidemmän päälle akun kenkien irroittelu ei varmaan ole hyväksi: ainakin Mazda-maailmassa ecu toimii niin, että kenkien irroituksen jälkeen menee ajossa jonkin aikaa, kunnes ecu on kerännyt muutaman kierroksen dataa niin että auto on taas säädöissä.

Lisäksi Aux-radio -näyttö on usein pimeänä ja/tai näyttö on päällä, mutta radio ei kuulu. Tämä korjaantuu
auton uudelleenkäynnistyksellä. Tuo vakionopeudensäädin vain tuntuu vaivaavan jatkuvasti :banghead:
Insignia Sports Tourer 2010 1.6T
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Miten Inkun avain syncronoidaan pariston vaihdon jälkeen? Vectrasta tuttu avain virtalukkoon-virrat päälle-paina nappia systeemi ei toimi.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Larppe »

vectraTBO kirjoitti:Miten Inkun avain syncronoidaan pariston vaihdon jälkeen? Vectrasta tuttu avain virtalukkoon-virrat päälle-paina nappia systeemi ei toimi.
Saksalaisen foorumin mukaan:
Avaa kuskin ovi kyseisellä avaimella mekaanisesti ja tämän jälkeen kytke sytytysvirta. Nyt pitäisi olla avain synkronoitu.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Ei toiminut toikaan. Avaimesta puuttui patteri kokonaan ja ei ole toiminut mun aikana lainkaan koska ei ollut patteria. Avain on kuitenkin ihan käyttämättömän näköinen.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Nyt kun koneelle pääsin, tarkistin vielä suomalaisesta käyttöohjekirjasta:
Suomalainen käyttöohjekirja kirjoitti:Kauko-ohjaimen tahdistaminen
Avaa oven lukitus pariston vaihdon jälkeen asettamalla avain kuljettajan oven lukkoon. Kauko-ohjain tahdistuu, kun sytytysvirta kytketään.
Eli noin se pitäisi tapahtua.. Vai voiko tuon ohjeen tulkita niin, että avain pitää jättää sinne oven lukkoon? Kuulostaisi hassulta..
Toinen vaihtoehto on, että edellinen omistaja kadottanut toisen avaimen. Uusi ostettu, muttei ohjelmoitu.. Ohjelmointi täytyy tehdä sitten liikkeessä..
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Löysin kanssa tuon ohjeen netistä. Kokeilin ensin niin että tällä avaimella johon pariston vaihdoin niin sillä kuskin ovi auki ja sama avain sen jälkeen virtalukkoon, ei mitään eloa. Sitten koitin niin että avain johon pariston vaihdoin niin sillä kuskin ovi auki ja jätin sen siihen lukkoon, sen jälkeen virrat päälle toisella toimivalla avaimella, ei toiminut sekään.

Voi tietysti olla että avainta ei ole koodattu. Saako sitä selville kotikonstein?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ddude »

Olethan katsonut että avaimessa on piirilevy sisällä?
Mullakin on tuossa odottamassa varalla yksi jyrsitty "kuori" odottamassa kun napit kuluu puhki?
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

ddude kirjoitti:Olethan katsonut että avaimessa on piirilevy sisällä?
Mullakin on tuossa odottamassa varalla yksi jyrsitty "kuori" odottamassa kun napit kuluu puhki?
Kyllä siellä mun mielestä piirilevy on kun löytyy patterille ne "kieletkin" mitkä napoihin koskettaa. Sieltä patterin kolosta löyty hiukan jotain roskaa joten tuskin se kuitenkaan ihan uusi avain on.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Petrinkoivu
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 09:51

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Petrinkoivu »

Mitenkäs tuon Insignia farmarin takaluukun saa auki sisältäpäin?
Avauksen mikrokytkin lopetti toimintansa täysin. Se olisi tarkoitus vaihtaa joka kai vaatii verhoilun irroittamista?

Muutetaanpa kysymys sitten vastaukseksi samantien.
Kammetaan se kuminen kytkin talttaruuvarin kärjellä ulkoapäin ja tilalle vaikka tosta kytkin
jonka voi liittää johtoihin suoraan. (Tinalla varmistaen)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/4 ... oneuvo=779
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Petrinkoivu kirjoitti:Mitenkäs tuon Insignia farmarin takaluukun saa auki sisältäpäin?
Avauksen mikrokytkin lopetti toimintansa täysin. Se olisi tarkoitus vaihtaa joka kai vaatii verhoilun irroittamista?

Muutetaanpa kysymys sitten vastaukseksi samantien.
Kammetaan se kuminen kytkin talttaruuvarin kärjellä ulkoapäin ja tilalle vaikka tosta kytkin
jonka voi liittää johtoihin suoraan. (Tinalla varmistaen)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/4 ... oneuvo=779
Itsellä myös ei ole toiminut tuo nappula ostopäivästä lähtien ja viikonloppuna tuli nappi vaihdettua tosin huonolla menestyksellä. Eli talttapäällä saa vanhan kaivettua ulos ja vedät siis piuhat niin pitkälle kun tulee ja napin päästä poikki. Kokeile ennen tinausta aukeaako / sulkeutuuko luukku jos yhdistät nämä piuhat. Liitä uuden napin johdot kiinni, tinaa ja kuumailmapuhaltimella sukka päälle ja naksauta nappula paikalleen. Näin se menee jos kaikki menee hyvin.

Ja sitten omaan ongelmaan:

Itsellä ei tapahtunut mitään, kun johdot yhdisti. jännite johtojen välissä oli n. 0 V. joten napin vaihto oli turha. Huomasin, että tuohon on aiemmin vaihdettu jo nappula (liitokset oli), avasin ne, mutta ei vaikutusta. Toinen johtimista on erittäin hapettunut, sillä kuorittu paljas kupari oli täysin mustaa, toisessa sentään oli kirkasta kuparia. Mun täytyy siis irroittaa verhoilu ja vaihtaa tuo johto.

Miten takaluukun verhoilun saa irti siististi? Ruuvasin 3 pulttia pois, mutta ongelmaksi jäin tämä takaluukun sulkemisnappi joka on siellä verhoilussa. Sen kehystä en uskaltanut ruuvarilla vääntää irti. Muuten tuo tuntuisi olevan klipseillä kiinni. Nyt jo jäi vähän repsottamaan se verhoilu (n. 1cm välejä reunoissa). Mutta eipä tuo näy mihinkään. Osaako joku neuvoa?
jiiaa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 82
Liittynyt: 10 Joulu 2006, 09:23
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja jiiaa »

Muistelen että näin joskus foorumilla ohjeen miten vaihteensiirtäjä säädettiin, mutta en löydä sitä enää mistään... M32 loota on vaihdettu takuuseen eikä oireile perinteisesti, mutta vaihdekeppi heiluu ja on epätarkka joten joku roti siihen pitäisi saada... Onko kellään kokemusta säädöstä, tai löytyisikö peräti se ohje?
Opel Manta B * C24NE + Eaton M45
Opel Calibra C20NE
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

jiiaa kirjoitti:Muistelen että näin joskus foorumilla ohjeen miten vaihteensiirtäjä säädettiin, mutta en löydä sitä enää mistään... M32 loota on vaihdettu takuuseen eikä oireile perinteisesti, mutta vaihdekeppi heiluu ja on epätarkka joten joku roti siihen pitäisi saada... Onko kellään kokemusta säädöstä, tai löytyisikö peräti se ohje?
Onko tuosta apua?
Käsivaihteiston vaihdevivun ja valitsinvivun kaapelin säätö.pdf
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ooppel2mies
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Joulu 2015, 13:42

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja ooppel2mies »

Kiitos hyvistä ohjeista. Helposti onnistui kytkimen vaihto. Motonetistä alkuperäinen GM-osa peräti 12,9 €. Tiivistin sen kytkimen vielä autosilikonilla, joten saapas nähdä kuinka kestää :-) Seuraavalla kerralla vielä helpompi kun on pitemmät johdot.

- Insignia Sports Tourer A20DTH ecoFlex 118kW -12
Kadett E 1988, Omega A sedan 1989, Omega A sedan 1993, Omega B sedan 1996, Insignia A Sports Tourer 2012
Vastaa Viestiin