B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Keskustelua Opeleista
AT
OCF Member 2016
Viestit: 67
Liittynyt: 19 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Iitti

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja AT »

kcl kirjoitti:
AT kirjoitti:Mikähän tilanne mahtaa olla ESP:llä varustettujen Omegoiden kanssa? Onko mahdollista, että molemmat löytyvät samasta autosta?
Niinkuin totesin tuossa yllä ei ESP ja lukkoperä riipu toisistaan. Nykyisessäni on molemmat, kaikissa aiemmissa Omegoissani on ollut TC ja lukkoperä, suomiautoja ja "koskemattomia" ts. tehtaalta tulleet lukkoperällä.
Tämä selvä. Omassa autossani ('03 saksantuonti) ei ole lukkoa ja mietin johtuisiko puute siitä, että ESP osaa itsessään jarrutella vetäviä pyöriä tarpeen mukaan korvaten lukon. Sitä ei siis vain ole ruksattu autoa tilattaessa.
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

kadett90 kirjoitti:Näköjään itsekkin tuohon termologiaan kompastuin.
Puhuin luistonestosta vaikka sutimisen estoa tarkoitin.

Eikös se ole vakautusta jos luisto lopetetaan :D , :lovin:
:lol: Tästä saadaan varmaan ihan oma topikki aikaiseksi otsikolla "Millä nimellä sitä kutsut" ja tulevan sisällön arvaamme kaikki :lol: :lol:

No, yhtä kaikki, lukkoperä on Omegassa tarpeen ja erikseen tilattava tehdasvaruste eikä siis riipu TC:n tai ESP:n olemassaolosta. Lukkoa kyllä tarvitaan noista huolimatta esim syvässä lumessa jolloin elektronisista apukeinoista on lähinnä haittaa, paras etenemiskyky kun saavutetaan pienellä luistolla ja Omegan ESP on vähintäänkin alkeellinen ja siksi äärimmäisen raivostuttava, pienelläkin luistolla jarruttaa kaiken vauhdin pois.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Onko omegassa ollut edes esp:tä?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Jartsa kirjoitti:Onko omegassa ollut edes esp:tä?
Samaa pohdin minäkin :roll:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

MY2002 eteenpäin Omegoissa on ollut ESP saatavilla, V6 koneisissa vakiona, nelosista en osaa varmaksi sanoa. Muiden Omegoiden TC-nappulan tilalla on luistelevaa autoa esittävä symboli ja ESP on todella alkukantainen mutta kuitenkin ihan "aito", täysverinen ESP, jarruttaa tarvittaessa mitä tahansa pyörää, on ratin kääntökulma-anturit ja sivuttaiskiihtyvyysanturit jne.

Jos omaani vielä valita voisi niin ottaisin kyllä takaisin pelkän TC:n.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja tuikki »

kcl kirjoitti:
tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.
No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

tuikki kirjoitti:
kcl kirjoitti:
tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.
No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.
Haa, ok, tuossa olet oikeassa, A ja B on eri lukot. Tässä nyt on vaan keskusteltu B- Omegoista, enemmän jopa otsikon muakisesti B2:sta
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja tuikki »

kcl kirjoitti:
tuikki kirjoitti:
kcl kirjoitti:
tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.
No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.
Haa, ok, tuossa olet oikeassa, A ja B on eri lukot. Tässä nyt on vaan keskusteltu B- Omegoista, enemmän jopa otsikon muakisesti B2:sta
Väittäisin silti, että alkupään B malleissa olis kovempi lukko, mutta ehkä se muistikuva johtuu siitä, että -95 omegassa, joka mulla aikoinaan oli, taisi olla herkempi kuin tässä -00 mallissa. Tai ainakin tällainen muistikuva on jäänyt.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

tuikki kirjoitti:
kcl kirjoitti:
tuikki kirjoitti:
kcl kirjoitti:
tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.
No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.
Haa, ok, tuossa olet oikeassa, A ja B on eri lukot. Tässä nyt on vaan keskusteltu B- Omegoista, enemmän jopa otsikon muakisesti B2:sta
Väittäisin silti, että alkupään B malleissa olis kovempi lukko, mutta ehkä se muistikuva johtuu siitä, että -95 omegassa, joka mulla aikoinaan oli, taisi olla herkempi kuin tässä -00 mallissa. Tai ainakin tällainen muistikuva on jäänyt.
Joko on mutua tai sitten joku (=minä) on väärässä mutta ainakaan EPC ei tunne eri lukkoja http://opeloem.com/opel/omega_b_1994_20 ... uspension/ samoin kuin ei ole tullut vastaan tusinassa omia tai lukemattomassa määrässä muiden omegoita. Olen myöskin kuullut tarinoita siitä että joissain olisi 25% ja joissain 45% lukko jne mutta mitään muuta kuin puheita en ole tuon vahvistukseksi kuullut tai nähnyt.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Näillä tiedoilla veikkaisin omalta kohdalta mutuiluksi :D
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Nyt tuli kurkattua yhden 3.0 -00 omegan perän sisään ja eihän sielä lukkoa ollut vaikka muuten hyvä varusteet olikin (executive-malli).
Editoin tiedon tuonne aiempaan viestiinkin.
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Omegan esitteestä:
Tasauspyörästön lukitus 2.2 16v, 2.0 dti ja 2.5 dt moottorit. Executive varustetasolla ei saatavilla ? :o
TC-plus Luistonesto järjestelmä 2.5 v6 ja 3.0 v6 moottorit

Eli isoissa moottoreissa ei olis lukkoa?
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Antti H kirjoitti:Omegan esitteestä:
Tasauspyörästön lukitus 2.2 16v, 2.0 dti ja 2.5 dt moottorit. Executive varustetasolla ei saatavilla ? :o
TC-plus Luistonesto järjestelmä 2.5 v6 ja 3.0 v6 moottorit

Eli isoissa moottoreissa ei olis lukkoa?
Eikös tuo nyt tarkoittas ennemmin sitä, että lukko on "korvattu" tuolla TC:llä?
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Vastaa Viestiin