B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Keskustelua Opeleista
Avatar
kösä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 393
Liittynyt: 18 Maalis 2009, 22:27

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kösä »

kyllä taitaa olla munki aika mennä silmälääkärille ku en mää siinä vakio b2 perässä lukkoa nähnyt vaikka oli ehta suomi-auto
ja ihan purin ja katsoin mitä oli syöny
omega B caravan -steinmetz-
astra GTC
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

Miksikähän tää asia on näin kamalan vaikee... :director:

Kuten todettu monet kerrat, PÄÄSÄÄNTÖISESTI kaikki Suomeen virallisen maahantuojan kautta tulleet B2-Omegat on ollu sillä skandinavian-paketilla/talvipaketilla/whatever johon tuo lukko on kuulunut riippumatta siitä onko TC tai ESP.

Ne, jotka maahantuoja on tuonut ilman lukkoa ovat vähemmistönä ja niistä se lukko on syystä tai toisesta ruksittu pois varustelistasta. On ollut "tehtaan kampanjaa" jne tietyistä varusteluista joista tuo lukko on sitten puuttunut. Samaten, kuten täällä joku sanoikin, jonain tiettynä vuonna ei esim executive- varusteisessa ole lukkoa ollut ELLEI sitä ole siihen erikseen lisänä tilattu.

Näiden lisäksi on tuotu harmaana/yksityisesti/muuttoautona autoja joista tuo lukko puuttuu.

Lukollisuuden tunnistaminen on toinen yleinen aihe. Ainut täysin varma konsti on avata murikka ja katsoa mitä se on syönyt. Toinen melko varma konsti on katsoa perän kyljessä olevasta lätkästä onko siinä "S". Tämä lätkä kuitenkin on pääsääntöisesti lukukelvoton jo vuoden vanhoissa Omegoissa joten ny tkun viimeistenkin valmistuksesta alkaa olla 10 vuotta ei lätkää todnäk löydy. Koska kyseessä on kitkalukko ei käsin renkaan pyörittely kerro mitään, sillä ei saa riittävää pyöritysvoiman muutosta aikaiseksi eikä lukko pure.

Kolmas lukkoperäasia on öljyt. Vaihtakaa ne. Useammin kuin harvoin tai ei ikinä. Ja vain ja ainoastaan alkuperäistä öljyä + lisäainetta. Muutaman kympin uhraus ja sillä varmistaa että lukko toimii kuten pitääkin rutinoitta jne.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Jotenkin noinhan sen täytyy mennä.

Tuontiautot nyt onkin asia erikseen, tähän mennessä on tullut vastaan tasan KAKSI tuontiomegaa joista on lukko löytynyt.
Ja sitten taas kolme suomiomegaa joissa ei ole ollut. Jostain syystä kaikki V6 koneella.

Tämä siis jostain n. neljänkymmenen auton otannasta.

Jottei tämä nyt menisi saman asian jauhamiseksi niin kätevä konsti peräöljyn vaihtoon on avata alimmainen peräkopan pultti (keskimmäinen) ja porata pultinreikää vähän matkaa syvemmäksi niin kas näin, nyt sinulla on tyhjäysroppu.

Ja jos auton saa joskus nosturille niin lukon olemassaolon selvittäminen on noin viiden minuutin homma, pulttipyssyn kanssa oikea vetari irti ja katsotaan meneekö perän sisällä kaksi tappia ristiin vai ei.
Yksi tappi=ei lukkoa.
2 tappia ristissä=lukko on.

Tosin itse uskon että mikä tahansa kunnollinen lukkoperälle tarkoitettu öljy toimii ooppelin perässä siinä missä muidenkin.

EDIT: näköjään nuo samat asiat on hetki sitten käsitelty toisessakin topicissa mutta olkoot nyt tuossakin näytillä.
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

P. Lanttola kirjoitti:Jotenkin noinhan sen täytyy mennä.

Tuontiautot nyt onkin asia erikseen, tähän mennessä on tullut vastaan tasan KAKSI tuontiomegaa joista on lukko löytynyt.
Ja sitten taas kolme suomiomegaa joissa ei ole ollut. Jostain syystä kaikki V6 koneella.

Tämä siis jostain n. neljänkymmenen auton otannasta.

Jottei tämä nyt menisi saman asian jauhamiseksi niin kätevä konsti peräöljyn vaihtoon on avata alimmainen peräkopan pultti (keskimmäinen) ja porata pultinreikää vähän matkaa syvemmäksi niin kas näin, nyt sinulla on tyhjäysroppu.

Ja jos auton saa joskus nosturille niin lukon olemassaolon selvittäminen on noin viiden minuutin homma, pulttipyssyn kanssa oikea vetari irti ja katsotaan meneekö perän sisällä kaksi tappia ristiin vai ei.
Yksi tappi=ei lukkoa.
2 tappia ristissä=lukko on.

Tosin itse uskon että mikä tahansa kunnollinen lukkoperälle tarkoitettu öljy toimii ooppelin perässä siinä missä muidenkin.

EDIT: näköjään nuo samat asiat on hetki sitten käsitelty toisessakin topicissa mutta olkoot nyt tuossakin näytillä.
Juuri näinhän sen lukon toteaminen menee.

Öljynvaihdosta; vinkki "propun" tekemisestä on hyvä ja hyödyllinen, joki 5-6mm terällä kun poraa niin hyvä tulee. Peräöljystä taas, on kuultu ja itsekin koettu erinäisiä kokemuksia (toisessa topicissa oli tästä juttua) että muut kuin GM:n öljyt saattavat aiheuttaa ongelmia niin siksi suosittelen edelleen GM peräöljyn + GM lisäaineen käyttöä. Hintaeroa ei juuri ole, jos auton pito on kympistä kiinni niin Omega on väärä harraste :-)
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Ja taas yksi, 2.5 V6 classic -00 manuaalilaatikolla eikä ole lukkoa.
Saas nähdä koska tulee vastaan ensimmäinen -98-00 mallin V6:nen missä on lukkoperä.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.

Lisävarustehinnastossakin jopa lukee lukkoperästä X25XE ja X30XE koneen kohdalla että "ei saatavilla", se selittää miksei lukkoa suomiautoissakaan ole. Syy tuohon olisi kyllä hauska tietää.

Toki noin parinkymmenen tutkitun auton seassa on ollut yksi lukolla varustettu, mutta sitä oli muutenkin sen verran tuunattu että aika suurella todennäköisyydellä perä oli joskus vaihdettu lukolliseen.

-01 vuodesta alkaen on lukon taas saanut veekutosiinkin, eli noiden Y26SE ja Y32SE koneiden kanssa se on taas ollut suomiautoissa vakiona.
Avatar
Teme88
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2784
Liittynyt: 17 Touko 2007, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Teme88 »

Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.
faijan vm. -96 V6 3.0 aut. omegassa on TC ja mulla vm. 01 2.2 omegassa ei moista taida olla.
Opel Astra G 1.8 vm. 2000 manuaali -(z)-
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen) -(z)-
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen) -(z)-
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin) -(z)-
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Jos sun oma omega on tuontiauto niin tuskin on lukkoa, mut jos aito suomi-auto niin kyllä lukko pitäs olla.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Teme88 kirjoitti:
Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.
faijan vm. -96 V6 3.0 aut. omegassa on TC ja mulla vm. 01 2.2 omegassa ei moista taida olla.
Veekutosissahan on TC kaikissa, neloskoneisiin ei ole saanut edes lisävarusteena.
Tosin en ihan pysynyt kärryillä miten tämä tuohon mun kommenttiin liittyy...
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Meni puurot ja vellit sekas :D
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Teme88 kirjoitti:
Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.
faijan vm. -96 V6 3.0 aut. omegassa on TC ja mulla vm. 01 2.2 omegassa ei moista taida olla.
TC tarkoittaa luistonestoa, EI lukkoperää.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Jartsa kirjoitti: 14 Loka 2012, 17:54
Zafira kirjoitti:^ neloskoneissa ei ole luistonestoa.
mutta valmius on ja saa ohjelmoinnilla käyttöön,jos autossa on oikealla numerolla oleva abs ohjainyksikkö.tehtaalla laitettu kahta eri ja voi olla kumpivaan.
Onkos tästä tämän hetkistä tietoa? Millä koodilla ABS boxin pitäisi olla, että onnistuisi asentaminen?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Vastaa Viestiin