Pikakysymyksiä Opeleista

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
xcvv
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Touko 2011, 05:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja xcvv »

Tällaista keskustelua en löytänyt vielä, joten ajattelin että olisi ehkä hyvä idea keskittää kaikki pienet ja pikaiset kysymykset yhteen topikkiin. Jos tämä on väärässä paikassa niin moderaattorit saavat siirtää jos tahtovat.

Aloitan itse muutamalla pika kysymyksellä:
koitin saada astra -06 wagoniin irroitettavaa peräkoukkua kiinni ja epäonnistuin. Hoksin kyllä miten se systeemi toimii, mutta koukku ei vaan tahtonut lukittua siihen. Tähän apua kaivaten.
toiseksi auton (astra cosmo wagon 1.8) ohjekirjaa selasin ja siellä mainittiin, että ajotietokoneessa olisi myös hetkellisen kulutuksen mittaus. Mutta en saanut tätä näkymään näytölle. Teenkö jotain väärin, vai onko tätä edes olemassa minun opelissani?
Avatar
Olematon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 841
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 15:26

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Osaako joku sanoa, sopiiko B2 vectran takaluukku -98 B vectraan? Että passaako siitä ottaa varaosia vaiko ei. Kyllähän nuo on muodoltaan minun silmiini ainaki aika samanmoisia, mutta onko siinä sitten joku muu ero.
"...valo jahtaa pimeetä, ei tarvi kertoo sataa kliseetä..."
Avatar
jak3
OCF Member 2020
Viestit: 178
Liittynyt: 18 Loka 2009, 00:01
Paikkakunta: Viinijärvi

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja jak3 »

Olematon kirjoitti:Osaako joku sanoa, sopiiko B2 vectran takaluukku -98 B vectraan? Että passaako siitä ottaa varaosia vaiko ei. Kyllähän nuo on muodoltaan minun silmiini ainaki aika samanmoisia, mutta onko siinä sitten joku muu ero.
Sedan, farmari, viistoperä?
Sedanissa ja viistoperässä on siinä B2 luukussa jarruvalojen ja peruutusvalojen korkeudella sellainen kantti jota ei B1:ssä ole ja se kantti jatkuu niihin takaumpioihin eli niiltä osin muodot vähän erilaiset. Kyllä kai se menee siihen mutta jää varmaan irvistämään siitä kantin kohdalta. Niin ja B1:ssä rekisterikilven valo on puskurissa toisin kuin B2:ssa jossa se on rekkarin yläpuolella luukussa.
Farmarin luukut taitaa olla aika pitkälle samanlaiset.
Vectra C 1.9 cdti OPC Line -08
Manta B 2.0 GT/E -84
Avatar
Olematon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 841
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 15:26

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Siis sedani juu! Eli ei se sitten kai käy :/ hitto.
"...valo jahtaa pimeetä, ei tarvi kertoo sataa kliseetä..."
Avatar
Olematon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 841
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 15:26

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Tuplaposti, sorry. Tulipa vaan mieleen, että mulla vaihettiin jäähtärit tuossa taannoin, ja mulla oli ollut siellä vihreetä, kunnes joku tavi oli kaatanut joukkoon ilmeisesti lorauksen punaista, mutta nyt laittoivat punaista :D eli kumpaakos se kuuluis olla -98 B vecussa? eiks tuo punainen oo se varma vaihtoehto?
"...valo jahtaa pimeetä, ei tarvi kertoo sataa kliseetä..."
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Olematon kirjoitti:Siis sedani juu! Eli ei se sitten kai käy :/ hitto.
B1 sedanin takaluukun tilalle menee bolt-on B2:n sedanin takaluukku. Mulla tosin on myös takaumpiot B2:sta. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &start=120

Ja sen B2:sen lukkopatruunan sarjoitin tuolle B1:n avaimelle. Maksoi n. 40€.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
2639
'Senator'
'Senator'
Viestit: 582
Liittynyt: 16 Marras 2009, 20:00
Paikkakunta: Turku

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja 2639 »

Pikakysymys: Isipappa osti -96 Vectra CDX:n (B-koppa), niin onko tuossa mallissa jo keskinopeussäädin, kun uudemmissa vuosimalleissa mun mielestä on sellainen? En ole nähnyt vielä autoa niin kysäisen tässä.
Ooppeli ei ruostu!


Vectra 2,0 CD Sport '97
Avatar
Olematon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 841
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 15:26

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja Olematon »

timonen Juu, oishan se käynyt muuten mutta se taitais jäädä irvistämään kun on kuitenkin ne umpiot vanhempaa mallia... :roll: Jotta nyt ois sitten ihan vaan kitattu ruosteet veks :) nyt mua lähinnä enää huolestuttaa tuo jäähtäri homma mistä aiemmin kyselin...
"...valo jahtaa pimeetä, ei tarvi kertoo sataa kliseetä..."
Noppakarva
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2008, 01:32

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja Noppakarva »

-...
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

2639 kirjoitti:Pikakysymys: Isipappa osti -96 Vectra CDX:n (B-koppa), niin onko tuossa mallissa jo keskinopeussäädin, kun uudemmissa vuosimalleissa mun mielestä on sellainen? En ole nähnyt vielä autoa niin kysäisen tässä.
On.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Noppakarva kirjoitti:Mitä eroa -00 vectralla pari vuotta vanhempiin? Tuntuu olevan aika kova hinta ero. -00 on b2 vectra?
Facelift -malli =

- Erilaiset etuvalot + takavalot + muoviset helmalevikkeet
- Sisustassa pieniä uudistuksia, lähinnä katkaisijoissa
- Paremmat pellit



ym. mutta tuossa tärkeimmät.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
yussi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 06 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja yussi »

Omega 2.5 v6 aut:
Noin 2 viikkoa sitten tekivät forte-käsittelyn eräällä pajalla mielestäni rajulla kädellä. Puolisen tuntia kirrokset 4000-5000rpm/min.
No eihän se nakutus sieltä mihkään hävinnyt. Öljyiksi Mobil 0-40.
Nyt sunnuntaina olin lähdössä liikenteeseen ja auto käynnistyi ihan normaalisti nakutuksineen, kunnes ääni muuttui räminäksi. Virrat pois ja katse maahan pettyneenä.
Mikä meni? Jakopäänkilkkeet vaihdettu 17000km sitten ja nekin eräällä toisella pajalla.
Moniurahihnan kautta kulkevat rojut myöskin ehjiä. Ei siis rahinoita saati sitten räminöitä.
Avatar
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Viestit: 4170
Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
Paikkakunta: Lempäälä
Jäsennumero: 3208

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja JNN »

^ Muuten vaikea arvailla, mikä siellä on hajonnut, luutavimmin jotain venttiilivivustoista, mutta minun saamani käsityksen mukaan ei forten kuin muidenkaan valmistajien moottorin huuhteluaineet sisässä moottorille saisi antaa lainkaan kierroksia, tai olikohan fortella maininta korotetusta tyhjäkäynnistä (~1500rpm), ei kuitenkaan mitään 4-5t, vielä tuollaista aikaa.. :what:
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Noppakarva
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2008, 01:32

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja Noppakarva »

...
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pika kysymyksiä opeleista

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mä en maksais 1,6:sesta laiskasta Vectrasta 3000:a 8)
Vastaa Viestiin