Pikakysymyksiä Opeleista
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Hyvä homma. Pitää huomenna laittaa testin vuoksi jotain pahvipatenttia ja katsoa kuinka se vaikuttaa koneen ja sisätilan lämpöihin.
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Käytetäänkö kuskin takana olevaa ovea paljonkin? Mietin lähinnä että itsellä jossain vanhemmissa autoissa käytönvähyyden takia takaovien lukot keräsivät lähinnä likaa mekanismeihinsa - eikä yhtään auttanut että voitelin niitä muutamaan otteeseen. Piti lopen purkaa koko paketti ja puhdistaa täysin. Sen jälkeen rasvasin ne materiaaleihin sopivalla rasvalla ja ei tarvinnut palata asiaan uudestaan.marinnek kirjoitti: ↑18 Loka 2019, 18:29 Mikähän vikana, kun automaattinen ovien lukitus lakkaa jossain vaiheessa lukitsemasta kuljettajan puoleista takaovea? Kaukosäätimellä kun sitten lukitsee ovet, niin sen jälkeen automaattinenkin lukitus toimii jonkun aikaa. Autoni on Insignia Sports Tourer vm2015 1,6T.
Siinä vaan se aukipäin meneminen toimi aina paremmin kun kiinni meneminen. Siksi ensin epäilin sähkö tms vikaa. Mutta vika oli vain siinä että lukko vastusti. Toki nyt puhutaan sinun Inkkua vanhemmista autoista. Sellaset 10-15 vuotta vanhemmista.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
J astra farkku farkku ja lastenistuin
Onko tuo astra pieni auto? Kuulemma lastenistuimen kanssa tulee ongelmia ettei etupenkkiläisille jää hirveästi tilaa eikä pitkät ihmiset mahdu?
Katsellu tuommosta J astraa mutta pitää lastenistuimet saada kyytiin niin kannattaako heti unohtaa?
Onko tuo astra pieni auto? Kuulemma lastenistuimen kanssa tulee ongelmia ettei etupenkkiläisille jää hirveästi tilaa eikä pitkät ihmiset mahdu?
Katsellu tuommosta J astraa mutta pitää lastenistuimet saada kyytiin niin kannattaako heti unohtaa?
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Tuli ostettua vm-99 Astra G, 1.6 8v koneella ja kun täysin tuntematon laitos kyseessä, heräsi pari kysymystä:
- 100-110kmh vauhdissa RPM 3400 - onko tuo ihan normaalia, vai liian korkea? Pieni ja tehoton konehan tuo on, mutta suorastaan hirvitti ajella noin korkeilla kierroksilla.
- Polttoainesuodattimen vaihto - katselin ohjevideota, jossa käytetään polttoainelinjapihtejä liittimien irrotukseen. Onko tuo työkalu välttämätön, vai pärjääkö ilmankin?
Auton huoltohistoria hieman hämärän peitossa, joten vien heti ensi viikolla hihnanvaihtoon ja samalla termari. Ilmasuodatin ja raitisilmasuodatin menee vaihtoon seuraavaksi, ja samalla varmaankin tuo polttoainesuodatin sekä öljyt ja filtteri. Mitä muuta kannattaa vaihtaa näillä lähtökohdilla?
- 100-110kmh vauhdissa RPM 3400 - onko tuo ihan normaalia, vai liian korkea? Pieni ja tehoton konehan tuo on, mutta suorastaan hirvitti ajella noin korkeilla kierroksilla.
- Polttoainesuodattimen vaihto - katselin ohjevideota, jossa käytetään polttoainelinjapihtejä liittimien irrotukseen. Onko tuo työkalu välttämätön, vai pärjääkö ilmankin?
Auton huoltohistoria hieman hämärän peitossa, joten vien heti ensi viikolla hihnanvaihtoon ja samalla termari. Ilmasuodatin ja raitisilmasuodatin menee vaihtoon seuraavaksi, ja samalla varmaankin tuo polttoainesuodatin sekä öljyt ja filtteri. Mitä muuta kannattaa vaihtaa näillä lähtökohdilla?
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Omasta mielestäni kun kerran hämärän peitossa historia niin kaikki hilut jakopäähän.
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Mitäs nuo "kaikki hilut" käytännössä tarkoittaa? Perus hihnanvaihto ja vesipumppu tuossa onkin jo ollut listattuna, onko noiden lisäksi jotain muutakin mitä samalla kannattaa...? Ja autolla on tosiaankin ajettu vasta n. 80tkm, eli ei mitään sen suurempaa pitäisi olla mielestäni.
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Ite vaihtanut vaihdettavat rullat ja kiristäjän samaan syssyyn
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13463
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Jarruneste vaihtoon. Ihan turvallisuus syistäkin.
Ei tarvi pihtejä. Pikaliitin. Saa auki kahdella piikillä. Pitää painaa kahta tinniä niin liittimen kynnet nousee ja saa vedettyä auki.
Ei tarvi pihtejä. Pikaliitin. Saa auki kahdella piikillä. Pitää painaa kahta tinniä niin liittimen kynnet nousee ja saa vedettyä auki.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Eihän tuossa koneessa jakopääremonttia ajatellen ole muuta vaihdettavaa remmin lisäksi kuin vesipumppu, se on epäkeskeinen ja hoitaa kiristimen virkaa. Mitään ohjainrullia ei ole ja kampiakselin sekä nokkapyörän hammashihnapyörät ei kulu siihen malliin että niitä tarvisi vaihtaa.
Eipä tuo 3400 rpm mikään paha vielä ole. Hieman isommilla renkailla kierroksia voi laskea mutta ei se noista kierroksista rikki mene. Aika lyhyt välitys noiden laatikoissa tuntuu olevan.
Aika hyvin oot listannut järkevät huollot tuohon. Lisäksi jos jäähdytysneste on likaista tai lämmöt ei nouse aivan niin korkealle kuin kuuluisi niin vesien ja samalla termostaatin vaihto (varsinkin kun suurin osa nesteistä tulee pihalle väkisin vesipumpun vaihdossa). Itse todennut että motonetin termari ei kestä kuin vuoden, joten kannattaa harkita jotain merkkituotetta tai hakea alkuperäinen marmoritiskiltä. Tuossa moottorissa taitaa jakopääkin olla termarin edessä siihen malliin että pääsee helpommalla kun samalla vaihtaisi termostaatin kun jakopää on auki. Ja moniurahihna, sen kun joutuu irroittamaan kuitenkin edestä pois. Lisäksi saattaisin vaihtaa sytytystulpat niin sitten alkaa olla aika kattava huolto takana.
E: Jaa niin kyseessä olikin G astra, noiden jakopäässä lienee jo hihnan kiristys erillisellä kiristimellä eikä vesipumppua pyörittämällä. Motonetistä ainakin saa valmiita settejä joissa on kaikki tarvittava, eikä maksa paljon.
Eipä tuo 3400 rpm mikään paha vielä ole. Hieman isommilla renkailla kierroksia voi laskea mutta ei se noista kierroksista rikki mene. Aika lyhyt välitys noiden laatikoissa tuntuu olevan.
Aika hyvin oot listannut järkevät huollot tuohon. Lisäksi jos jäähdytysneste on likaista tai lämmöt ei nouse aivan niin korkealle kuin kuuluisi niin vesien ja samalla termostaatin vaihto (varsinkin kun suurin osa nesteistä tulee pihalle väkisin vesipumpun vaihdossa). Itse todennut että motonetin termari ei kestä kuin vuoden, joten kannattaa harkita jotain merkkituotetta tai hakea alkuperäinen marmoritiskiltä. Tuossa moottorissa taitaa jakopääkin olla termarin edessä siihen malliin että pääsee helpommalla kun samalla vaihtaisi termostaatin kun jakopää on auki. Ja moniurahihna, sen kun joutuu irroittamaan kuitenkin edestä pois. Lisäksi saattaisin vaihtaa sytytystulpat niin sitten alkaa olla aika kattava huolto takana.
E: Jaa niin kyseessä olikin G astra, noiden jakopäässä lienee jo hihnan kiristys erillisellä kiristimellä eikä vesipumppua pyörittämällä. Motonetistä ainakin saa valmiita settejä joissa on kaikki tarvittava, eikä maksa paljon.
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
https://www.motonet.fi/fi/tuote/281202/ ... pumppu-12v
Mahtaako toimia 1.6 8v asconassa jossa pierburg 1b kaasari? Kuulemma aikalailla maksimi toi 0.3bar kaasariautoihin. Täytyykö paluulinja tukkia?
Mahtaako toimia 1.6 8v asconassa jossa pierburg 1b kaasari? Kuulemma aikalailla maksimi toi 0.3bar kaasariautoihin. Täytyykö paluulinja tukkia?
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Sanosin, että ei toimi oikein. Eikö tohon löydy enää sitä nokka-akselipyöritteistä bensapumppua?Raittari kirjoitti: ↑18 Marras 2019, 16:58 https://www.motonet.fi/fi/tuote/281202/ ... pumppu-12v
Mahtaako toimia 1.6 8v asconassa jossa pierburg 1b kaasari? Kuulemma aikalailla maksimi toi 0.3bar kaasariautoihin. Täytyykö paluulinja tukkia?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Oon tuota 1.3 nokkaa siihen suunnitellut ja bensapumppu on väärässä paikkaa sille. Tosin oon jo aikalailla tullut siihen tulokseen ettei se nokka tule menemään tohon 16N koneeseen.
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
[kuva][/kuva]
Mikä on kuvan mötikän tehtävä? Ei räjäytyskuvistakaan löytänyt tuota. Joku alipaineen anturi vaan vai hidastinventtiili?
Mikä on kuvan mötikän tehtävä? Ei räjäytyskuvistakaan löytänyt tuota. Joku alipaineen anturi vaan vai hidastinventtiili?
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Lieneekö joku tarvike lisävaruste - millonkaan en oo tuommosta nähny . Ainoo virka tuolla vois olla sähköinen sulku venttiili jolloin alipaine ei voisi muuttaa ennakkoa mutta milloin ja miksi -se onkin jo toinen juttu . Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Löytyy kyllä räjäytyskuvista.
https://opel.7zap.com/en/car/j82/g/0/11 ... l=90269495
https://opel.7zap.com/en/car/j82/g/0/11 ... l=90269495