1,2sorsa kirjoitti:Kiitosta.Nikuzai kirjoitti:1,2sorsa kirjoitti:Vectra b1 penkeissä vyön kiristimille lukitusta että tohtii penkin irroittaa?
Voi olla myöhässä jo
Sähköllä laukeavat kiristimet oli ainakin siinä mistä penkin otin (eipähän passannu a vectraan)
Eikä mulla lauennut kiristin vaikka penkin nostin autosta ja se lukitin ehti tipahtaan takajalkotilaan
Eli olettaisin et melkosen rykäyksen tarttee laukeemiseen
Mutta taskulampulla kurkkii sinne penkin alle, niin näkee ja ne muovit purkautuu pois ehjänä vaikka penkki on paikallaan, sitten näkee jo sen kiristimen, et meneekö siihen johtoa ja onko kyljessä varoitusta lukituksesta
F astrasta paukkui kun penkki kallistui liikaa taakse
Ite tosin nostin penkkiä kuin mustikkakiisseliä liian täydessä vadissa valkoisella karvamatolla
Voihan olla et se f-astra on saanu pikku pusun jossain vaiheessa joka on herkistäny laukasinta, ja jääny kynsille jos mekaaninen laukaisin on.
Sellainen unohtu, että siitä mistä otin penkin irti oli akku ollut poissa jo 2 vuotta.
Ei mitään tietoa miten herkkä laukaisin opeleissa on, mutta joissain merkeissä turvalaitteet laukeaa kun virtapiiri katkeaa, eli siihen en uskalla sanoa kestääkö parkkiin ajetusta vectrasta nykäistä pistokkeita irti vai pitääkö odotella jonkun aikaa akku irroitettuna, että airbag systeemit nollautuu ja laukaisimet menee varmuus tilaan
Typerähän järjestelmä se ois jos akku menee tilttiin ja sen vuoksi auton hallinta menetetään, niin ulosajossa mikään turvajärjestelmä ei toimisikaan, kun ei ole virtaa laukaisuun
Saattais sitä itekkin lepikkoon maastoutua jos maantiellä akku mosahtaa pellin alla kerralla varoittamatta