Teemu J kirjoitti:No ohan toi ainakin itelle ollu päivän selvää, et ne on laillisia tiettyyn vuos malliin asti olevissa autoissa
Juuri tämän takia tämä keskustelu onkin hyvä käydä.
Se vuosimalli vaikuttaa vain siihen tarvitaanko automaattista korkeudensäätöä. Ksenonit sinänsä saa laittaa minkä ikäiseen autoon vaan, kunhan käyttää hyväksyttyjä umpioita.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
tuossakaan ei ole mielestäni pitkille hyväksyntää.
mutta onhan esim C-vectrassa missä ei ole alkuperäisiä xenoneita,merkinnät HC ja DC eli lyhkäisiin saa laittaa jälkiasennus xenonit umpioiden puolesta.
tääläpäin toi virkavalta on ruvennut ratsaamaan noita xenon-valoja,tuossa liki naapurissakin seisoo M3 BMW mikä on käyttökiellossa xenoneiden takia.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Jartsa kirjoitti:onhan esim C-vectrassa missä ei ole alkuperäisiä xenoneita,merkinnät HC ja DC eli lyhkäisiin saa laittaa jälkiasennus xenonit umpioiden puolesta
kuten tuossa on aiemmin todettu, niin se ei riitä että lasista löytyy tuo merkintä, se kun tarkoittaa vain että se lasi on hyväksytty ksenoneillle. Sama merkintä pitäisi löytyä myös umpiosta esimerkiksi kotelosta. Lisäksi itse polttimon pitäisi olla R99-säännön mukainen, mitä yksikään korvauspolttimo ei ole (kyseinen sääntö listaa kaikki hyväksytyt polttimotyypit). Siihen umpioon pitäisi siis sopia joku oikea ksenonpolttimotyyppi suoraan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Jartsa kirjoitti:onhan esim C-vectrassa missä ei ole alkuperäisiä xenoneita,merkinnät HC ja DC eli lyhkäisiin saa laittaa jälkiasennus xenonit umpioiden puolesta
kuten tuossa on aiemmin todettu, niin se ei riitä että lasista löytyy tuo merkintä, se kun tarkoittaa vain että se lasi on hyväksytty ksenoneillle. Sama merkintä pitäisi löytyä myös umpiosta esimerkiksi kotelosta. Lisäksi itse polttimon pitäisi olla R99-säännön mukainen, mitä yksikään korvauspolttimo ei ole (kyseinen sääntö listaa kaikki hyväksytyt polttimotyypit). Siihen umpioon pitäisi siis sopia joku oikea ksenonpolttimotyyppi suoraan.
joo tossa ei ole lasissa mitään merkintöjä vaan siinä "kotelossa".
juuri tuon katsastinkin xenoneilla...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Jartsa kirjoitti:tääläpäin toi virkavalta on ruvennut ratsaamaan noita xenon-valoja,tuossa liki naapurissakin seisoo M3 BMW mikä on käyttökiellossa xenoneiden takia.
Sietäisvät kyllä muuallakin ainakin räikeimpiin tapauksiin puuttua. Äsken tuli juuri tuossa malminkartanossa vastaan w124 mersu xenoneilla.. jestas sitä hajavalon määrää. Ei se toki taajama-alueella katuvaloilla varustetulla tiellä vaaraa aiheuttanut, mutta silti.. ajetaan sillä varmasti joskus muuallakin.
Jartsa kirjoitti:onhan esim C-vectrassa missä ei ole alkuperäisiä xenoneita,merkinnät HC ja DC eli lyhkäisiin saa laittaa jälkiasennus xenonit umpioiden puolesta
kuten tuossa on aiemmin todettu, niin se ei riitä että lasista löytyy tuo merkintä, se kun tarkoittaa vain että se lasi on hyväksytty ksenoneillle. Sama merkintä pitäisi löytyä myös umpiosta esimerkiksi kotelosta. Lisäksi itse polttimon pitäisi olla R99-säännön mukainen, mitä yksikään korvauspolttimo ei ole (kyseinen sääntö listaa kaikki hyväksytyt polttimotyypit). Siihen umpioon pitäisi siis sopia joku oikea ksenonpolttimotyyppi suoraan.
joo tossa ei ole lasissa mitään merkintöjä vaan siinä "kotelossa".
juuri tuon katsastinkin xenoneilla...
niin muistelinkin et C vectran umpiot on hyväksytty xenoneille, et ei vaadi kuin korkeuden säädön ja valonpesurit...
Ai kävit leimaamassa tuon omas noilla, hankitkos sen Hellan jälkiasennus korkeuden säätö sarjan? kuinka toimii muuten, jos omatkin kävis vaikka leimaamassa.
Teemu J kirjoitti:No ohan toi ainakin itelle ollu päivän selvää, et ne on laillisia tiettyyn vuos malliin asti olevissa autoissa
Juuri tämän takia tämä keskustelu onkin hyvä käydä.
Se vuosimalli vaikuttaa vain siihen tarvitaanko automaattista korkeudensäätöä. Ksenonit sinänsä saa laittaa minkä ikäiseen autoon vaan, kunhan käyttää hyväksyttyjä umpioita.
Eikös tämä valo keskuskelu vois olla erikseen, ku autonrakentelu keskustelu? Kaksi täysin eri asiaa omasta mielestä..
Teemu J kirjoitti:No ohan toi ainakin itelle ollu päivän selvää, et ne on laillisia tiettyyn vuos malliin asti olevissa autoissa
Juuri tämän takia tämä keskustelu onkin hyvä käydä.
Se vuosimalli vaikuttaa vain siihen tarvitaanko automaattista korkeudensäätöä. Ksenonit sinänsä saa laittaa minkä ikäiseen autoon vaan, kunhan käyttää hyväksyttyjä umpioita.
Eikös tämä valo keskuskelu vois olla erikseen, ku autonrakentelu keskustelu? Kaksi täysin eri asiaa omasta mielestä..
Aika vanha auto täytyy olla, jos saa leimattua ilman valoja.