harza kirjoitti:Ainakaan minä en ole huomannut että jälki xenonit jotenkin erityisen paljon häikäisee... Eli ainakin minusta perusteetonta niuhotusta moinen...
Olen nähnyt, asentanut ja tutkinut miten ne häikäisee, missäkin vehkeessä. Sekä liikkunut tienpäällä enemmän kuin keskiverto suomalainen. Että tiedän tasan mistä puhun. En todellakaan väitä että koskaan xenonit ei häikäisisi....Tuomas kirjoitti:Et ilmeisesti ole ikinä nähnyt jälkiasennusksenoneita heijastinumpioissa? Tai kuten tuossa joku mainitsi, mopoautossa, joissa useammassa on ksenonit kuin halogeenit, sumuvaloja myöten. Ehkä siellä peräkylillä kun liikennettä on vähemmän niistä on vähemmän riesaa, mutta kun liikennettä on paljon ja jokaisessa teiniruoskassa on niissä hiekkapestyissä heijastinumpioissa jotkut 12000 kelvinin ksenonit niin kyllä ne todellakin häikäisee.
harza kirjoitti:Oot siis sitä mieltä että laki on oikein, määritellessään meille eri leiman lamppuun kuin amerikassa? Voisikohan vika ollakkin laissa? Eikö se voitaisi korjata siten että kun passaa miljoonakaupunkien liikenteeseen, niin passaa tuppukyläänkin? Tämä jos mikä on käsittämätöntä, samalla autolla voi ajaa oikeanpuoleisessa liikenteessä miljoonien ihmisten kaupungeissa, mutta suomessa sama lamppu ei sitten olekkaan toimiva. Ei saatana...
Väärin, ei todellakaan miljoonakaupungeissa ole jokapaikassa katuvaloja.Tuomas kirjoitti: Et selvästikään tiedä mistä puhut. Siellä miljoonakaupungissa on aivan yksi hailee näkeekö niillä ajovaloilla mitään, kun joka paikassa on katuvalot. Toisekseen, oikeastiko uskot että amerikkalaisissa lampuissa on vain eri leimat kuin eurooppalaisissa? Otapa vähän selvää. Ne jenkkinormin mukaiset valot on todella surkeita, ja toivottavasti niitä ei ruveta yleisesti hyväksymään täällä liikenteeseen. Usa:ssa monet sikäläiset vaihtavat autoihinsa eurooppalaiset valot että näkisivät edes jotain.
esim päiväntasaajan tuntumassa puolet vuorokaudesta on aina pimeää, eli enemmän pimeää kuin meillä. Kutenkin siellä ne niillä paskoilla dot valoillaan, ja tummennetuilla laseillaan näkee liikenteen. Eikä minullakaan siellä ollut ongelmaa näkemisen kanssa.
harza kirjoitti:Minkä ihmeen takia meillä pitää olla niin jumalattoman tiukkoja kaikki asiaan liittyvät määräykset, kun ei niillä oikeasti ole käytännön merkitystä?
Sanoinko että ne on turhia eikä niillä ole mitään merkitystä, koitappas tavata uudelleen.Tuomas kirjoitti: Siis normit ja lait on ihan turhia, niillä ei ole mitään merkitystä? Kyllä niillä on, eikä niitä ole autoharrastajan kiusaksi säädetty.
harza kirjoitti:Parasta näissä on että ne tehtaalla tehdyt ja asennetut valot vaihdetaan halpahallista ostetuihin kiinalaisiin peräkärryn valoihin, jolloin löytyy oikea e leima niin jo on laillinen. Kysyn vaan, miten tämmönen jeesustelu parantaa liikenne turvallisuutta?
päivän paras, länsimaiset autotehtaat siis tekee huonompia alkuperäis valoja kuin halpahallin kiinlaiset kärryn lamput, on sulla ainakin pokkaa....Tuomas kirjoitti: Ne kiinalaiset e-hyväksytyt valot on paremmat kuin suuren nimekkään tehtaan dot-valot.
Miten tää suomi voi olla näin ihmeellisen erikoinen maa, että moneen asiaan täytyy olla eri säännöt kuin vieressä olevilla ruottalaisilla, joilla on suuremmasta väkimäärästä ja löysemmistä lakipykälistä huolimatta kauniimmat liikenneturvallisuus tilastot? Tämä ei mene mulle jakeluun.
Ja olisiko tuota muuttoauto helpotusta olemassa, jos asia olisi niin että ne jenkki valot yms systeemit olisivat meillä vaarallisia? Kyllä laki vain ei ole kaikissa asioissa oikeassa ja ajantasalla...