Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Autosta on nyt tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu eikä mitään vaikutusta tuohon hieman ailahtelevaan ja seilaavaan tyhjäkäyntiin. Kone tärähtelee epätasaisesti tyhjäkäynnillä ja sen tuntee minusta vain korin/penkin kautta. Imupuolen vika, kampiakselin asentoanturi tai jokin muuko sitä vaivaa?
Lämmpärin puhallin on vielä tutkimatta onko siinä mitään, hyvin se on kyllä nyt toiminut ilman katkoksia ja ääntelyjä.
Lämmpärin puhallin on vielä tutkimatta onko siinä mitään, hyvin se on kyllä nyt toiminut ilman katkoksia ja ääntelyjä.
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Itsellä myös havaittavissa satunaisesti pientä tutinaa tai värähtelyä tyhjäkäynnillä.
Mielestäni tuota ollut aina, en usko tuon olevan mikään vakava vika. Olisiko enemmänkin ominaisuus?
Muuten moottori toimii hienosti, niin tuskinpa siinä mitään hälyttävää voi olla.
Olisikohan jossain kaasuläpän potikassa vähän epätarkkuutta/löysyyttä liikealueen alapäässä?
Jos alat tuota enemmänkin tutkimaan, niin ilmoittele mitä löytyi.
Mielestäni tuota ollut aina, en usko tuon olevan mikään vakava vika. Olisiko enemmänkin ominaisuus?
Muuten moottori toimii hienosti, niin tuskinpa siinä mitään hälyttävää voi olla.
Olisikohan jossain kaasuläpän potikassa vähän epätarkkuutta/löysyyttä liikealueen alapäässä?
Jos alat tuota enemmänkin tutkimaan, niin ilmoittele mitä löytyi.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Onhan se ominaisuuskin mahdollinen selitys. Ja sekin, että olen vähän pikkutarkka tällaisissa asioissa.
Saabin foorumeilla kyllä kehuvat tuota pataa todella värinättömäksi ja tasaiseksi käynniltään. Ja siis kyseessähän on juuri Saabin tekele. Saattaa olla, että tuo "throttle body" olisi vähän paskainen ja sitä kautta vaikuttaisi vain tyhjäkäyntialueen toimintaan kun silloin liikkuvat ilmamassat on niin pieniä. Tarvis avata se ja putsata kun vaan ehtisi ja olisi rauhallinen ja lämmin paikka.
Saabin foorumeilla kyllä kehuvat tuota pataa todella värinättömäksi ja tasaiseksi käynniltään. Ja siis kyseessähän on juuri Saabin tekele. Saattaa olla, että tuo "throttle body" olisi vähän paskainen ja sitä kautta vaikuttaisi vain tyhjäkäyntialueen toimintaan kun silloin liikkuvat ilmamassat on niin pieniä. Tarvis avata se ja putsata kun vaan ehtisi ja olisi rauhallinen ja lämmin paikka.
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Vakionopeudensäädin ei pysy päällä , joten onko se tuo CIM moduuli mikä on rikki ?
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
CIM-moduuli ainakin omassa autossa oli tuon vian aiheuttaja. Ilmeisesti myös viiksissä on ollut kosketushäiriöitä ja ongelma saattaa poistua uudella viiksellä tai vanhan kontaktien puhdistamisella. Foorumilta löytynee lisää infoa asiasta.jalonen16 kirjoitti:Vakionopeudensäädin ei pysy päällä , joten onko se tuo CIM moduuli mikä on rikki ?
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Olen huomannut, että kun auton käynnistää aamulla ja ilmastointi on automaatilla niin ei kuulu mitään rapinaa konsolin takaa. Mutta sitten kun lähtee liikkeellä ja automatiikka alkaa pyörittämään lämppärin tuuletinta niin kuuluu sellainen rytmikäs napina/nurina tovin aikaa. Sitten hiljenee. Koetin tänä aamuna laittaa potkuria päälle käsisäädöllä ja heti tuli nurinat. Sama nurina tulee myös aina kun auton sammuttaa eli kun tuuletin hidastuu ja pysähtyy. Kuulostaa melkein siltä, että nurina tulisi mankan takaa.PTT-56 kirjoitti:Lämppärin tuulettimen laakeri on menossa jumiin,se tuuletin näkyy, kun ottaa sisäilmansuotimen
pois paikaltaan.Ensi apu ehkä olis CRC:tä näkyvään laakeriin,uusi löytyy aika edullisesti.
Mistäs tuollaisen lämppärin tuulettimen saa edullisesti ja onko kuinka iso homma vaihtaa?
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Auto muovi Pitäjänmäki-H:ki. Jopa minä osasin sen vaihtaa,on hanskalodjun takana.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 27 Touko 2004, 03:00
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Ittellä meni takapään poikittaistuen puslat ja iskarit vaihtoon 120 tuhannen kohdalla. 40€ ois maksanu uusi pusla kappaleelta ja olis joutunut prässäileen. Motonetistä sai 65€ koko koiranluun. Ainut haitta puoli että, ei kestäny kuskin puolella kuin kaksivuota ja 30 tuhatta kilometriä, kun taas pomppas katsastuksesta. Pitäs melkein katella jotku oikeesti hyvät puslat ja prassäillä ajan kanssa noihin vanhoihin tukivarsiin. Siinäpä mun rempat autoon ja ajettu 157 tkm. Eiku vaihdon minä kerran toisen etujousen yläpään laakerin kun meinas tahmata.
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Vectrasta meni kesäkuun lopulla etupäästä sisemmät ja ulommat raidetangon päät uusiksi sekä kaverina kummatkin takatukivarret. Toivottavasti menisi alusta tovin aikaa ilman korjauksia. Etupäästä liike väitti vaihtaneensa tolpan yläpään laakerit, mutta edelleen narisee hidastustöyssyjen yli ajaessa ulosjoustoissa.
Koneessa on edelleen pieni käyntihäiriö, joka näkyy kierroslukumittarissa sekä tärinänä. Mitään vikakoodia ei ole ollut, joten sen puolesta kaksi eri liikettä on sanonut ettei osaa tehdä oikein mitään. Ajattelin koettaa vaihtaa jäähdytysnesteen lämpöanturin kun kuulemma joskus näissä vikaantuu. Jos se ei tee muutosta niin sitten täytyisi jaksaa tutkia noita alipaineletkuja ja imupuolen vuotoja. Teorian tähän ymmärrän, mutta käytännön kokemus puuttuu. Ja talli
Onko Vectroissa (eritoten 2.0t Z20NET koneissa) kaasuläpän askelmoottoreissa ollut ongelmaa? Jos olisi jokin häikkä siellä, kaasuläppäkotelon olen puhdistanut eikä siellä edes ollut paljoa likaa...
Koneessa on edelleen pieni käyntihäiriö, joka näkyy kierroslukumittarissa sekä tärinänä. Mitään vikakoodia ei ole ollut, joten sen puolesta kaksi eri liikettä on sanonut ettei osaa tehdä oikein mitään. Ajattelin koettaa vaihtaa jäähdytysnesteen lämpöanturin kun kuulemma joskus näissä vikaantuu. Jos se ei tee muutosta niin sitten täytyisi jaksaa tutkia noita alipaineletkuja ja imupuolen vuotoja. Teorian tähän ymmärrän, mutta käytännön kokemus puuttuu. Ja talli
Onko Vectroissa (eritoten 2.0t Z20NET koneissa) kaasuläpän askelmoottoreissa ollut ongelmaa? Jos olisi jokin häikkä siellä, kaasuläppäkotelon olen puhdistanut eikä siellä edes ollut paljoa likaa...
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Mulla on alustasta vaihdettu suurinpiirtein samoja osia. Lisäksi kaikki jouset (yksi ampui ajaessa renkaan kylkeen)! Samaa narinaa pitää (on pitänyt alusta eli vuodesta 2008 asti). Narina häipyi jousien vaihdon yhteydessä pariksi viikoksi, mutta tuli heti takaisin. Kesällä tuota ei kuule juuri, mutta kylmällä pienissäkin töyssyissä ulosjoustoissa. Voisi ajatella olevan jotain hiekkaa jousien välissä? Kuulin jostain, että tuommoista on ollut näissä. Pitäs muistaa tutkia kun ottaa renkaan pois seuraavan kerran, mutta aina unohtuu. Olen ottanut tuon narinan jo lähinnä ominaisuutena en vikana. Moottorin tärinästä... mulla aiheutti pientä tärinää pintakaasulla kylmällä ajettaessa sekä tyhjäkäynnillä erään tietyn polttoaineasemaliikkeen bensa. Eli bensa-asemaa vaihtamalla tuo nykiminen/tyhjäkäyntivaellus loppui.
Vectra C Wagon 2.0T 2004
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Tuo isommissa joustoissa kuuluva narina johtuu kallistuksenvakaajien koripuslista.
Materiaali kuivuu/kovettuu vanhetessaan ja varsinkin kylmillä keleillä aiheuttaa narinaa.
Itsellä sama oire ja vanhemmilla oli heidän edellisessä Vecussa sama.
Itsellä ääni pieneni alustasarjan asennuksen jälkeen, mutta vieläkin isommissa heitoissa narahtelee.
Korjauksena on uusien koripuslien asennus tai ilmeisesti noita on jotkut voidelleet. Eli jotain valkovaseliinia/silikonia puslan ja kallistuksenvakaajan väliin.
Materiaali kuivuu/kovettuu vanhetessaan ja varsinkin kylmillä keleillä aiheuttaa narinaa.
Itsellä sama oire ja vanhemmilla oli heidän edellisessä Vecussa sama.
Itsellä ääni pieneni alustasarjan asennuksen jälkeen, mutta vieläkin isommissa heitoissa narahtelee.
Korjauksena on uusien koripuslien asennus tai ilmeisesti noita on jotkut voidelleet. Eli jotain valkovaseliinia/silikonia puslan ja kallistuksenvakaajan väliin.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Tämä voitelu tehtiin ja narina lakkasi kokonaan. Katsotaan kuinka pitkään rasva pysyy kyydissä. Kiitos vinkistä.Ahnuld kirjoitti:Korjauksena on uusien koripuslien asennus tai ilmeisesti noita on jotkut voidelleet. Eli jotain valkovaseliinia/silikonia puslan ja kallistuksenvakaajan väliin.
Vectra C Wagon 2.0T 2004
Re: Kysymyksiä Vectra C:stä: alusta, ESP, radio, termostaatti ym
Nostellaan vanhaa topiccia. Omassa vectrassa ei välillä mene mene vakkari päälle, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin taas toimii. Onkohan syypää tuo CIM vai tuo viiksi. Ohjaako CIM myös takaluukun avausta? Kun painaa ovesta tuota luukun avausta niin mittaristosta kuuluu piippaus mutta luukku ei aukea. Muutenkin tuon luukun avaus on hieman kryptinen operaatio kuan avaimesta pitää aina painaa ensin ennen kuin luukusssa oleva nappi reagoi vaikka auto ei olisi lukossa.Trapezoid kirjoitti:CIM-moduuli ainakin omassa autossa oli tuon vian aiheuttaja. Ilmeisesti myös viiksissä on ollut kosketushäiriöitä ja ongelma saattaa poistua uudella viiksellä tai vanhan kontaktien puhdistamisella. Foorumilta löytynee lisää infoa asiasta.jalonen16 kirjoitti:Vakionopeudensäädin ei pysy päällä , joten onko se tuo CIM moduuli mikä on rikki ?