Astra J - kokemuksia
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Suosittelen jarrujen herkistelyä huollon yhteydessä, ettei tarvitse jumittumisen takia viedä erikseen autoa pajalle. Itse en tiennyt tuollaisesta ongelmasta mitään, mutta reilun vuoden ajon jälkeen tuli asia opittua kantapään kautta, kun meteli oli lopulta korvia vihlova ja vanteet kuumina.
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tuohon toiseen vuosihuoltoon tuli lisänä jarrunesteen vaihto, sen takia hinta vähän korkeampi(329.12) tuo eka huolto oli suurin piirtein tuon hintainen(270)Nible kirjoitti:Pari kuukautta takaperin 1. vuosihuolto ja maksoi vajaa 270€.caravan16v kirjoitti:Toinen vuosihuolto ja ei mitään suurempia huolia. Huollon hinta 329.12e
Omaopel-sivusto ei ole päivityksen jälkeen suostunut toimimaan oman auton kanssa ollenkaan. Ennen sivujen päivitystä siellä näkyi huoltohistoria mutta ei näy enää.
Pariin kertaan on omistajuutta vahvistettu uudelleen ja gmfinlandille laitellut postia.
Tosin eipä tuosta sivustosta nyt muuta iloa olekkaan kuin tuo huoltohistoria.
Tuo omaopel sivusto näyttää tökkivän ei näytä huoltohistoriaa
Ei ehdoteltu jarrujen herkistelyä huollossa, pitää tossa talvirenkaiden vaihdon yhteydessä yrittää herkistellä jarrut itse
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Nyt näyttää huoltohistorian. Eilen tai tänään ilmeisesti sitten kolmannnen vai neljännen kerran jo vahvistaneet omistajuuden huollon toimesta.caravan16v kirjoitti: Tuohon toiseen vuosihuoltoon tuli lisänä jarrunesteen vaihto, sen takia hinta vähän korkeampi(329.12) tuo eka huolto oli suurin piirtein tuon hintainen(270)
Tuo omaopel sivusto näyttää tökkivän ei näytä huoltohistoriaa
Ei ehdoteltu jarrujen herkistelyä huollossa, pitää tossa talvirenkaiden vaihdon yhteydessä yrittää herkistellä jarrut itse
Tuossa 2. vuosihuollossa ei taida olla muuten eroja 1. vuosihuoltoon kuin jarrunesteet, raitisilmansuodatin ja kaukosäätimen pariston vaihto. Sitten tuota jarrujen herkistelyä ja ilmastoinnin huoltoa ovat tarjoilleet lisäksi.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Nyt näkyy toimivan oma opel sivusto. Ei mulle vaihdettu paristoa 2 vuosihuollossa, ei ainakaan löydy merkintää laskussa
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Heinäkuussa 2014 uutena ostamani 1.6 SIDI+automaatti menee vaihtoon lähiaikoina.
Allekirjoitin eilen ostosopimuksen uudesta autosta. Mielelläni olisin pysynyt samassa merkissä, mutta
onneton vaihtohyvitys aiheutti merkin vaihtamisen.
Autossa mittarissa nyt 73tkm ja koko aikana autossa oli kaksi vikaa. N.300km kohdalla vaihdettiin eteen parkkitutkan anturit,
ja tämän jälkeen ne eivät oireilleet koskaan. Toinen vika oli jumittavat takajarrut 70tkm kohdalla. Siitä selvittiin palojen vaihtamisella ja
jarrujen herkistämisellä. Samalla vaihdettiin palat myös eteen, olivat melkein lopussa sielläkin.
Ai niin, ajotietokone vaihtoi välillä kielen saksaksi, tämä korjautui ohjelmistopäivityksellä. Eli olihan niitä vikoja kolme
Huollot olivat todella halpoja, 30tkm huolto kustansi Opliassa 175€, 60tkm huolto maksoi Mäkelän koneessa n.300€. Tämä toinen huolto oli halpa sen vuoksi, koska tulpat vaihdettiin takaisinkutsussa veloituksetta 50tkm kohdalla.
Renkaita ei ole tarvinnut uusia, kesärenkaat alkavat olla nyt aika loppu, mutta talvirenkaissa on vielä hyvin pintaa jäljellä.
Kulutus ajotietokoneen mukaan koko omistusaikana oli 8.2l/100km, keskinopeuden ollessa n.56km/h.
Kaiken kaikkiaa hyvät muistot jää tästä(kin) Opelista, vaimon H-Astra palveli myös aikoinaan aivan kohtuullisesti.
Kuten sanottu, mielelläni jatkaisin uuden Astran kanssa, mutta loppu vääntämisen jälkeen ero 308:iin, oli 4000€, jälkimmäisen eduksi.
Peugeotin tarjoukseen ladottiin kovempi hyvityshinta, kampanja-alennuksia ja lisävarusteita veloituksetta. Lisäksi rahoituskorko on alhaisempi ja takuu pidempi. Tämän J:n kanssa oli sama tilanne kun vaihdoin Volvon siihen. Astrojen kauppa ei silloin käynyt, joten hyvitys silloisesta V50:tä oli huomattavasti Opelilla muita merkkejä parempi.
Allekirjoitin eilen ostosopimuksen uudesta autosta. Mielelläni olisin pysynyt samassa merkissä, mutta
onneton vaihtohyvitys aiheutti merkin vaihtamisen.
Autossa mittarissa nyt 73tkm ja koko aikana autossa oli kaksi vikaa. N.300km kohdalla vaihdettiin eteen parkkitutkan anturit,
ja tämän jälkeen ne eivät oireilleet koskaan. Toinen vika oli jumittavat takajarrut 70tkm kohdalla. Siitä selvittiin palojen vaihtamisella ja
jarrujen herkistämisellä. Samalla vaihdettiin palat myös eteen, olivat melkein lopussa sielläkin.
Ai niin, ajotietokone vaihtoi välillä kielen saksaksi, tämä korjautui ohjelmistopäivityksellä. Eli olihan niitä vikoja kolme
Huollot olivat todella halpoja, 30tkm huolto kustansi Opliassa 175€, 60tkm huolto maksoi Mäkelän koneessa n.300€. Tämä toinen huolto oli halpa sen vuoksi, koska tulpat vaihdettiin takaisinkutsussa veloituksetta 50tkm kohdalla.
Renkaita ei ole tarvinnut uusia, kesärenkaat alkavat olla nyt aika loppu, mutta talvirenkaissa on vielä hyvin pintaa jäljellä.
Kulutus ajotietokoneen mukaan koko omistusaikana oli 8.2l/100km, keskinopeuden ollessa n.56km/h.
Kaiken kaikkiaa hyvät muistot jää tästä(kin) Opelista, vaimon H-Astra palveli myös aikoinaan aivan kohtuullisesti.
Kuten sanottu, mielelläni jatkaisin uuden Astran kanssa, mutta loppu vääntämisen jälkeen ero 308:iin, oli 4000€, jälkimmäisen eduksi.
Peugeotin tarjoukseen ladottiin kovempi hyvityshinta, kampanja-alennuksia ja lisävarusteita veloituksetta. Lisäksi rahoituskorko on alhaisempi ja takuu pidempi. Tämän J:n kanssa oli sama tilanne kun vaihdoin Volvon siihen. Astrojen kauppa ei silloin käynyt, joten hyvitys silloisesta V50:tä oli huomattavasti Opelilla muita merkkejä parempi.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Onko kellään ollut vastaavanlaisia murheita vai enkö vain osaa käyttää autoni. Auto on siis 2016 sport tourer 1,4t manuaali lootalla ja "viat" ovat.
50kmh nopeudessa nelos vaihteella auto hytkyy, vaihdat kolmoselle tai vitoselle nopeuden ollessa sama ei hytkyntää.
Tyhjäkäynnillä esim valoissa seisoessa auto hytkyy.
Sadetutkan herkkyyttä säätävällä rullalla viiksessä mitään ole mitää vaikutusta mihinkään.
Ensimmäisessä vuosihuollossa oltiin tosiaan tänään ja kilometrejä takana 7480. Opel liikkeen huoltoneuvoja sanoi että hytkyntä johtuu liian isosta vaihteesta (ei kyllä selitä että miksi loppuu kun vaihtaa vitoselle) tyhjäkäyntiin ei ottanut mitään kantaa ja sanoi sadetutkan säätimestä että sillä ei ole mitään virkaa.
Auto on siis täysin kunnossa?
50kmh nopeudessa nelos vaihteella auto hytkyy, vaihdat kolmoselle tai vitoselle nopeuden ollessa sama ei hytkyntää.
Tyhjäkäynnillä esim valoissa seisoessa auto hytkyy.
Sadetutkan herkkyyttä säätävällä rullalla viiksessä mitään ole mitää vaikutusta mihinkään.
Ensimmäisessä vuosihuollossa oltiin tosiaan tänään ja kilometrejä takana 7480. Opel liikkeen huoltoneuvoja sanoi että hytkyntä johtuu liian isosta vaihteesta (ei kyllä selitä että miksi loppuu kun vaihtaa vitoselle) tyhjäkäyntiin ei ottanut mitään kantaa ja sanoi sadetutkan säätimestä että sillä ei ole mitään virkaa.
Auto on siis täysin kunnossa?
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
2016 malli, onko tuo nyt J astra vai uudempi K? (jolle on oma ketjunsa)
Kyllähän J astra taitaa jo viidessäkympissä kehottaa nelosta lyömään sisään, voi olla liian iso vaihde noihin nopeuksiin, mutta GM ei ilmeisesti ole tätä mieltä kun auto kehottaa vaihtamaan isompaa. Ei sen auton pitäisi mitenkään hytkykä kyllä noista vauhdeista.
Kyllähän J astra taitaa jo viidessäkympissä kehottaa nelosta lyömään sisään, voi olla liian iso vaihde noihin nopeuksiin, mutta GM ei ilmeisesti ole tätä mieltä kun auto kehottaa vaihtamaan isompaa. Ei sen auton pitäisi mitenkään hytkykä kyllä noista vauhdeista.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Jos kysessä J-Astra, niin sadetunnistimen säätäminen vaikuttaa pyyhkimien toimintaan. K-Astrasta ei ole kokemusta em.asiasta.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
J astra tosiaan on kyseessä taitaa olla viimisiä 2016 vuotisia J malleja.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
jeppis kirjoitti:J astra tosiaan on kyseessä taitaa olla viimisiä 2016 vuotisia J malleja.
Siinä tapauksessa sadetunnistimen herkkyyttä voi säätää viiksen päästä. Eli huollossa puhuivat täyttä soopaa.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ei ainakaan täällä hytky auto tyhjäkäynnillä eikä vaihteet päällä. Ja sadetunnistimen rullan säätö vaikuttaa kyllä selvästi pyyhkijöiden toimintaan.jeppis kirjoitti:Onko kellään ollut vastaavanlaisia murheita vai enkö vain osaa käyttää autoni. Auto on siis 2016 sport tourer 1,4t manuaali lootalla ja "viat" ovat.
50kmh nopeudessa nelos vaihteella auto hytkyy, vaihdat kolmoselle tai vitoselle nopeuden ollessa sama ei hytkyntää.
Tyhjäkäynnillä esim valoissa seisoessa auto hytkyy.
Sadetutkan herkkyyttä säätävällä rullalla viiksessä mitään ole mitää vaikutusta mihinkään.
Ensimmäisessä vuosihuollossa oltiin tosiaan tänään ja kilometrejä takana 7480. Opel liikkeen huoltoneuvoja sanoi että hytkyntä johtuu liian isosta vaihteesta (ei kyllä selitä että miksi loppuu kun vaihtaa vitoselle) tyhjäkäyntiin ei ottanut mitään kantaa ja sanoi sadetutkan säätimestä että sillä ei ole mitään virkaa.
Auto on siis täysin kunnossa?
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Eikä täällä mitään hytkymisiä. 50 vauhdissa ajan jo nelosella sillä 3 on mielestäni liian pieni vaihde siinä nopeudessa. 40 menee vielä kolmosella.Mixu30 kirjoitti:Ei ainakaan täällä hytky auto tyhjäkäynnillä eikä vaihteet päällä. Ja sadetunnistimen rullan säätö vaikuttaa kyllä selvästi pyyhkijöiden toimintaan.jeppis kirjoitti:Onko kellään ollut vastaavanlaisia murheita vai enkö vain osaa käyttää autoni. Auto on siis 2016 sport tourer 1,4t manuaali lootalla ja "viat" ovat.
50kmh nopeudessa nelos vaihteella auto hytkyy, vaihdat kolmoselle tai vitoselle nopeuden ollessa sama ei hytkyntää.
Tyhjäkäynnillä esim valoissa seisoessa auto hytkyy.
Sadetutkan herkkyyttä säätävällä rullalla viiksessä mitään ole mitää vaikutusta mihinkään.
Ensimmäisessä vuosihuollossa oltiin tosiaan tänään ja kilometrejä takana 7480. Opel liikkeen huoltoneuvoja sanoi että hytkyntä johtuu liian isosta vaihteesta (ei kyllä selitä että miksi loppuu kun vaihtaa vitoselle) tyhjäkäyntiin ei ottanut mitään kantaa ja sanoi sadetutkan säätimestä että sillä ei ole mitään virkaa.
Auto on siis täysin kunnossa?
Myös rulla vaikuttaa selvästi sadetunnistimen toimintaan. Se on hyvä, että sitä herkkyyttä voi säätää, sillä esim. aiemmassa H-Astrassa, sekä Octaviassa ne olivat aivan älyttömiä toimimaan. Toisinaan pienessä tihkusateessa jo pyyhkijät liikkui lähes irrotakseen...
Itse olen huomannut lievää nykimistä toisinaan kiihdytyksissä. Meillä 3/16 käyttöönotettu 9000km ajettu J
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
J:ssa en huomannut minkäänlaista hytkymistä ajossa enkä tyhjäkäynnillä ja sadetunnistimen säätö toimi jopa paremmin kuin nyt K:ssa.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Oliko tästä oikein jotain faktaakin jossain, että sen takia tuo laatikko hajoaa. Ihan samalla tavalla muissakin perhekinnereissä se "vaihdeavustin" neuvoo vaihtamaan isompaa sisään pienissä nopeuksissa, mutta en ole ikinä kuullut että uudehkosta focuksesta, auriksesta, 308:sta, you name it olisi manuaalilaatikko saatu rikki... Isot dieselit sitten vielä erikseen, eikö joku V70 neuvo kutosta sisään kuudestakympistä tjsp.Rookeri kirjoitti:Joo ja oliko se 80 vauhdissa suosittelee jo 6 vaihdetta jonka vuoksi noita M32 laatikoita on hajonnu jo tuhansia. Kyllä kannattaa vähä järjellä ajella ja katsoa millä vaihteella ajaa.
Jos se tuosta johtuisi, niin eiköhän tuohon nopeasti olisi joku takaisinkutsu ja softapäivitys saatu että neuvoisi semmoiset nopeudet että laatikkokin kestää.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Jos sadetunnistin päällä ja kääntää herkemmälle, niin pyyhkäiseekö kerran? Jos ei niin silloin taitaa olla jotain rikki. Ja on ihan huomattava pyydintä ero noilla ääripäillä, kyllä on. Edellisellä Astralla pidin siellä herkimmällä ja nykyisellä sitten toisessa päässä, kun tuulilasissa on jokin nanopinnoite, niin vesi häviää siitä ihan ilmn pyyhdintääkin maantie nopeuksissa. Käytännössä vain valojen takia sadetunnistin päällä, jotta edes vähän rankemmassa sateessa laittaisi valot päällejeppis kirjoitti:Onko kellään ollut vastaavanlaisia murheita vai enkö vain osaa käyttää autoni. Auto on siis 2016 sport tourer 1,4t manuaali lootalla ja "viat" ovat.
50kmh nopeudessa nelos vaihteella auto hytkyy, vaihdat kolmoselle tai vitoselle nopeuden ollessa sama ei hytkyntää.
Tyhjäkäynnillä esim valoissa seisoessa auto hytkyy.
Sadetutkan herkkyyttä säätävällä rullalla viiksessä mitään ole mitää vaikutusta mihinkään.
Ensimmäisessä vuosihuollossa oltiin tosiaan tänään ja kilometrejä takana 7480. Opel liikkeen huoltoneuvoja sanoi että hytkyntä johtuu liian isosta vaihteesta (ei kyllä selitä että miksi loppuu kun vaihtaa vitoselle) tyhjäkäyntiin ei ottanut mitään kantaa ja sanoi sadetutkan säätimestä että sillä ei ole mitään virkaa.
Auto on siis täysin kunnossa?
50 on vähän hankala nopeus tuolle kone ja vaihteistoyhdistelmälle, kun kolmonen vähän turhan pieni ja nelonen suuri. Tai riippuu kyllä siitä että onko tuo 50 mittarinopeus, gps-nopeus vai se "50" eli todellisuudessa lähempänä 60 ja onko tasaista, ylämäkeä vai alamäkeä.
40 rajoitukselle 3. vaihde, 60 rajoitukselle 4. vaihde, 80 rajoitukselle 5. vaihde ja 100 rajoitukselle 6. vaihde.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5